![]() |
Citaat:
|
Citaat:
En Kaal is niet kaal maar nog een erg knappe verschijning ook. :-D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zal wel meevallen. Kijk naar de kampioenen van het blok: verkiezingen eclatant winnen, maar toch niet aan bestuur toekomen. De heer Yves Leterme moet 'es op de koffie bij de heer Philippe Dewinter, ervaringsdeskundige dienaangaande. Kunnen ze meteen hun Westvlaemsch wat bijspijkeren. "Splètzzn van Bruusl-Alle-Vilvoordeuh è vuv meuhneutn, Flèppe!" "Wuk, è vuv meuhneutn, Ievv?" "B�* jôt, Flép'n" "B�* ten toet, mènzjch". "Môh te toet, Flèp'n. 'kén ne kik'n 'r achtondertuust wén" "Môh, vint!" "B�* jôak njie" |
Citaat:
Langs de ene kant ons beschimpen en als minderwaardig beschouwen ... Als 'domme Vlaamse Boerkes'... Maar langs de andere kant, termen gebruiken als "solidariteit" en "wederzijds respect"... En vooral mijn belastingsgeld opsmossen .... Daar ben ik dan wel "goed" genoeg voor. Zwijgen en betalen :p Hypocrisie ten top ! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Juist Kaal, praat frans tegen dat volk en je zal worden geprezen. Spreek er Vlaams tegen en je bent "flamingant" en een "blokker"... sale flamin :twisted: Ik maakte jaren geleden hetzelfde mee... ik heb dan maar de daad bij het woord gevoegd ! Nu ben ik echt een Vlaming en ben er fier op ! :-D |
Citaat:
Citaat:
Het lijkt me niet meer dan normaal dat je in het Franstalige landsgedeelte Frans spreekt, en in het tweetalig gebied je eigen taal. Tijdens vergaderingen die ik vroeger in Brussel had, was dat erg simpel: zij spraken Frans, wij antwoordden in het Nederlands. En vice versa. De eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ons Frans stukken beter was dan hun Nederlands. 8-) |
Citaat:
bij mij beginnen de draden op mijne kop wel te dunnen... en grijs.... LOL..... |
Citaat:
Het gaat meer over de mentaliteit, de houding die men aanneemt tov iemand van de andere groep. Mijn ervaring als tweetalige die een voet in beide gemeenschappen heeft is dat er meer misprijzen is aan franstalige kant. Het is echt ontnuchterend om als franstalige Vlaming (wat ik dus ben) aan tafel te zitten met franstaligen die denken dat ze "entre nous" zijn en dan over de Vlamingen beginnen. |
Ik heb nog meegemaakt toen wij onze tante in Luik bezochten en wij in het openbaar kwamen (restaurant) zij ons vroeg om niet te hard Nederlands te spreken "par ce que les gens he....." "de mensen hier hebben dat niet graag....."
Inderdaad solidariteit en wederzijds respect... |
Citaat:
|
Als ik deze draad zo en beetje diagonaal doorkruis dan kan ik bij God een sardonische glimlach niet onderdrukken.
Maar, gehandikapt door mijn goed hart en slecht karakter moet ik hier toch het volgende kwijt. Ook ikzelf sta met één voet in Vlaanderen en ééntje in Wallonië. Ergo kan ik als geen ander bevestigen wat het betekent om in de franskiljonse middens op de meest vanzelfsprekende wijze zowel professioneel als kultureel met grote dédain te worden behandeld. Maar let op! Ook de gemiddelde Vlaming is een raar gegeven. Als we morgen, schouder aan schouder, ons recht zullen opeisen....dreigen we als lamlendige schapen te worden uiteengeslagen door een mediatieke injectie van sentiment dat van een gans andere slag zal zijn. De linkse mediabastions zullen het niet nalaten om ons internationaal, hun "weg met ons" kultuur gestand, af te schilderen als imperialistische teutonen die "het arme Wallonië" aan zijn lot overlaten. Massa's Vlamingen zullen hierdoor afhaken...en zich verward maar verslagen in hun koekendozenromantische zonneranda's terugtrekken. Hoe komt dit? Omdat wij met onze germaanse denkwijze de latino "comedia del arte" nooit zullen kunnen overstijgen. Tel daarbij op dat het gif van het linkse cultuurmarxisme ons volk reeds verder heeft aangetast dan een oppervlakkige diagnostiek kan laten vermoeden. Desalnietemin blijf ik, tussen hoop en vrees, rijkhalzend uitkijken naar de onweerstaanbare staatswording van mijn Vlaamse vaderland. |
Citaat:
Ik geef je gelijk. Vele Vlamingen kijken onbegrijpend naar het toneel die de franstaligen opvoeren en vragen zich dan af af wat zij verkeerd hebben gedaan. Het zal dan aan Leterme liggen zeker, want een mens kan zich toch niet zo opwinden als er niets aan de hand is? Maar als wij ons op het internationaal vlak verplaatsen, dan moet je ook rekening houden met het feit dat er een heleboel Germaanse volkeren zijn in de EU. De Engelsen om te beginnen hebben een grondige hekel aan "acting French". De Nederlanders, die lezen onze pers en onze media en zullen dus zowiezo minder onder de indruk zijn. Hoe de Duitsers en de Scandinavische landen zullen reageren weet ik niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Verbeterd. Beroepsmisvorming ;)
|
Zeg hebben jullie het forum van DS gezien over dat incident in Karrewiet? Ligt het aan mij of radicaliseren de lezers van De Standaard ook?
http://www.standaard.be/meningen/for...forumId=424606 |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be