Heftruck |
7 oktober 2007 22:02 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT
(Bericht 2982758)
Kijk, als je 1000 jaren gaat leven, heb je er alle belang bij dat de omstandigheden daarvan gunstig zijn.
|
We hebben er dus alle belang bij dat er met "het milieu" beter wordt omgesprongen tijdens die periode. Is dat geen interessant uitgangspunt om te stellen dat zorg voor de aarde wel eens zou kunnen toenemen?
Citaat:
(Bericht 2982758)
Mogelijks kun je nog mee maken hoe de aardbol helemaal verloederd, met al die oude mensen, die geen plaats willen maken voor de generaties na hen, die de generaties na hen alle kansen ontneemt, want zo zou dit min of meer er aan toe kunnen gaan.
|
Gelukkig heb je in je glazen bol gezien dat dezelfde levenspatronen aangehouden gaan worden, dat dezelfde reproductiepatronen zich verderzetten (desondanks de evoluties gedurende de laatste eeuw), dat er onvoldoende wetenschappelijke bijdrage aan het mileu zal zijn (desondanks de evoluties gedurende..), dat wij voor eeuwig en altijd op deze planeet blijven (desondaks de evoluties..), etc.
Citaat:
(Bericht 2982758)
En het is niet alleen de natuur dat deze toestanden zouden kunnen vernietigen, maar ook vooral de mensheid zelf.
|
Weer die grootsheidswaanzin die (valselijk) dicteert dat de mensheid de mogelijkheid heeft natuur te vernietigen. Langer leven zal de mensheid vernietigen? Veelzeggend dat je die contradictie niet doorhebt.
Citaat:
(Bericht 2982758)
En inderdaad, jij hebt last van een ongelooflijk ego en grootheidswaanzin, als je denkt dat jij zó belangrijk bent om zo lang te moeten leven. Want als jij morgen zou sterven, gaat de wereld gewoon door.
|
Ik ben de enigste persoon die telt in mijn leven. Sterf ik, dan is er niets meer voor me, net zoals ik er niet was voor mijn geboorte. Zonder een "ik" is het onmogelijk de realiteit te ervaren. Dat de wereld dan doorgaat, nou, daar heb ik bitter weinig aan.
Citaat:
(Bericht 2982758)
En wat heb ik eraan dat ik weet dat de toekomst rooskleurig is van mn eventuele toekomstige kinderen, en de mensheid in het algemeen? Innerlijke rust.
|
Idioot te denken dat je innerlijke rust zal hebben terwijl je dood bent. Je hebt duidelijk niet begrepen wat ik reeds schreef.
|