![]() |
Citaat:
|
Citaat:
uzelf niet overschatten he sjoe |
Citaat:
Stilte voor de storm, gewoon de stilte voor de storm... |
Citaat:
het kan nu elk moment gaan gebeuren ze. :-P |
Citaat:
Uw vaak belachelijke argumentatie tegen onafhankelijkheid op dit forum, en waarschijnlijk ook elders, geven mij veel moed. Vooral omdat het niet veel zwakker is dan wat al die andere Belgicisten bovenhalen. Tenzij er mirakels gebeuren is het land niet meer te redden. |
hmmm los van wat Fransen en Nederlanders ook mogen denken (ook zij zijn officicieel tegen een splitsing, tenminste dat is hun officicieele standpunt), maar (ik vrees (voor een aantal) dat) de meeste landen tegen een splitsing zijn....
|
Citaat:
Montenegro heeft slechts een tiende van het inwonersaantal dat Vlaanderen heeft. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar sinds het vastleggen van de taalgrens is dat definitief, tenzij de Vlaamse politici zich laten doen. Meer nog, in de jaren dertig werd er reeds werk gemaakt van die eentaligheid, o.a. door de vernederlandsing van de universiteit van Gent in 1930 en de eentaligheid in het secundair onderwijs in 1932. Die Franstalige elite heeft zich daarbij gewoon moeten neerleggen. De vraag is waarom de Vlaamse beweging niet meer heeft aangedrongen om op dat elan door te gaan. Een indeling met een Vlaamse deelstaat en een Waalse deelstaat lijkt mij immers de enigste logische oplossing. Maar uw antwoord is geen antwoord op de vraag waarom een tweeledig België zou gedoemd zijn te verdwijnen. Kunt u even uitleggen wat de rancune van die Franstalige elite daarbij komt zien? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Op weg naar een record dus 8-) ... ALS ze slagen, want het kan nog altijd afspringen he... :twisted: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
U moet nog altijd post #1; post #2 en #4 ontkrachten in "is het Belgicisme wel geloofwaardig?", of kunt u dat niet? |
Citaat:
Ze zullen het er maar niet over hebben hoe lang u al staat te roepen dat België terug unitair zal worden.:roll: Al vraag ik me wel af hoe u ooit op dat onzalig idee gekomen bent. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
in ieder geval, door het infantiele gedrag van de Franstalige burgemeesters in de rand en de blijvende weigering van Milquet aan de onderhandelingstafel, komt het einde van België dichterbij.
of vinden er sommigen hier dat het allemaal de fout is van Vlaanderen? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be