Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Kunstenaar laat hond verhongeren: teken petitie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=96623)

Duupje 19 oktober 2007 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 3009159)
O ja, ik heb de petitie getekend. Wie volgt mijn voorbeeld?

Ik denk dat ik de eerste was vanop dit forum. ;-)

manta 19 oktober 2007 22:14

Citaat:

Al lang gedaan :)

Boadicea 19 oktober 2007 22:15

Ik hoop dat het iets uithaalt, maar het is wel opvallend dat er veel mensen van over heel de wereld hier aan meedoen.

Mitgard 19 oktober 2007 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 3009171)
Ik hoop dat het iets uithaalt, maar het is wel opvallend dat er veel mensen van over heel de wereld hier aan meedoen.

wtf, MULTICUL of wat?

Jaani_Dushman 19 oktober 2007 22:19

Citaat:

Sorry, maar die kunstenaar heeft hier gelijk. Voor een hond in een wit kamertje wordt er een petitie opgestart, voor de duizenden verhongerende kinderen in de straten van Mexico City of Rio wordt er niets gedaan.

Savatage 19 oktober 2007 22:20

Die petitie tekenen heeft niet echt zin meer als de hond al dood is.

Savatage 19 oktober 2007 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3009183)
Sorry, maar die kunstenaar heeft hier gelijk. Voor een hond in een wit kamertje wordt er een petitie opgestart, voor de duizenden verhongerende kinderen in de straten van Mexico City of Rio wordt er niets gedaan.

Als er straks één of andere kunstenaar zo'n straatkind in een witte cel steekt en het "kunst" noemt volgt er ook protest hoor.

manta 19 oktober 2007 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3009184)
Die petitie tekenen heeft niet echt zin meer als de hond al dood is.

't kan mss de volgende debiele "kunstenaar" tegenhouden van zulks te doen ...:?

Savatage 19 oktober 2007 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 3009189)
't kan mss de volgende debiele "kunstenaar" tegenhouden van zulks te doen ...:?

Het is beter om er gewoon geen aandacht aan te schenken. Dat was wat die debiel oorspronkelijk wou en het is 'm nog helemaal gelukt ook.

Mitgard 19 oktober 2007 22:26

ik vind 't eigenlijk wel een schoon kunstwerk.
allez, op basis van die foto's hé.

Savatage 19 oktober 2007 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 3009207)
ik vind 't eigenlijk wel een schoon kunstwerk.
allez, op basis van die foto's hé.

Ge kunt er misschien een schilderij van in uw living hangen.

Jaani_Dushman 19 oktober 2007 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3009197)
Het is beter om er gewoon geen aandacht aan te schenken. Dat was wat die debiel oorspronkelijk wou en het is 'm nog helemaal gelukt ook.

Idd.

Groentje-18 19 oktober 2007 22:29

Ik weet niet wat mij het meeste shoqueert: dat hij op dit idee kwam of dat niemand van de bezoekers iets deed. :?

Jaani_Dushman 19 oktober 2007 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3009187)
Als er straks één of andere kunstenaar zo'n straatkind in een witte cel steekt en het "kunst" noemt volgt er ook protest hoor.

Dat is het hem juist. Waarom zijn mensen geshockeerd als het gebeurd tussen vier witte muren, en niet als het gebeurd tussen vier eternit golfplaten?

MaGNiFiCaT 19 oktober 2007 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 3009109)
Zijn punt is wel gemaakt. Mensen zijn kwaad als het in een witte hal gebeurt maar liggen er niet wakker van als het op straat gebeurt.

Helemaal NIET waar: er is een wereld van verschil, nl. de situatie's van de talloze straathonden is er gewoon -noem het een geval van overmacht-, en daar hebben de honden de kans te overleven, tegenover het geval in de witte ruimte, waar de hond alle kansen om te overleven werd ontnomen door die 'kunstenaar', die de situatie creeërde om naambekendheid te maken. Echt, écht verfoeilijk zoiets.

Groentje-18 19 oktober 2007 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3009217)
Dat is het hem juist. Waarom zijn mensen geshockeerd als het gebeurd tussen vier witte muren, en niet als het gebeurd tussne voer eternit golfplaten?

Je hebt een punt, maar hier had de kunstenaar de intentie om de hond te laten sterven... Ik hoop dat niemand die intentie ooit had met een straatkind.

De reactie van alle anonieme toeschouwers bleek echter wel dezelfde... :|

Boadicea 19 oktober 2007 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3009183)

Hij kon zijn punt ook op een andere manier duidelijk gemaakt hebben. Een hond laten doodhongeren is in ieder geval GEEN kunst. Enkel omwille daarvan, hoort hij zijn land niet te gaan verdedigen als kunstenaar.

Mitgard 19 oktober 2007 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3009217)
Dat is het hem juist. Waarom zijn mensen geshockeerd als het gebeurd tussen vier witte muren, en niet als het gebeurd tussen vier eternit golfplaten?

omdat ze die hond tussen die vier eternit golfplaten niet zién hé slimme.
en die hond in die gallerij wel.

MaGNiFiCaT 19 oktober 2007 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 3009180)
wtf, MULTICUL of wat?

Mensje, onthou je maar van je nutteloze infantiele commentaar, wil je? Je bent cool ja:roll: .

Boadicea 19 oktober 2007 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 3009219)
Helemaal NIET waar: er is een wereld van verschil, nl. de situatie's van de talloze straathonden is er gewoon -noem het een geval van overmacht-, en daar hebben de honden de kans te overleven, tegenover het geval in de witte ruimte, waar de hond alle kansen om te overleven werd ontnomen door die 'kunstenaar', die de situatie creeërde om naambekendheid te maken. Echt, écht verfoeilijk zoiets.

De nagel op de kop. De meeste straathonden vinden genoeg voedsel om te overleven op straat.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be