besluitloos |
23 oktober 2011 11:13 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
(Bericht 3800751)
Mmm, bedankt voor jullie advies allemaal. :)
Het probleem is dat het blijkbaar een router van de witte producten komt. Ik heb dus geen idee van het merk en ook niet van het type.
Ondertussen werkt dat draadloos internet weer volgens een familielid van mij, maar het is dus wel onbeveilgd... Gezien ik nu elders ben kan ik niet testen wat het wachtwoord of de gebruikersnaam van die router kan zijn.
Ik veronderstel dat er ooit een gebruikersnaam en wachtwoord werd gegeven, alleen weten we niet welk. Maar jullie denken dus dat ook dat gereset is? :)
|
1. Maak verbinding met het onbeveiligde netwerk. het makkelijkst is door je draadloze verbinding op je pc uit te zetten en gewoon te verbinden met een UTP kabel (zo'n telefoonkabel met dikkere stekkertjes).
2. Surf naar 192.168.0.1 als dat niet werkt naar 192.168.1.1
3. Normaal gezien moet je nu aanmelden. Als je werkelijk het toestel ge-reset hebt is ook dat wachtwoord gereset, daar dient die knop namelijk voor.
Standaard login is waarschijnlijk admin, Admin, administrator of Administrator.
Het wachtwoord is waarschijnlijk hetzelfde als login OF password, paswoord, wachtwoord of misschien maar onwaarschijnlijk 1234, 123456 of iets dergelijks.
4. eenmaal aangemeld zoek je in de navigatie naar iets als draadloos, wireless, wan, wifi, ... of iets dergelijks. het kan zijn dat dit een submenu is van administration, preferences, instellingen, ...
5. kies een SSID (naam van je netwerk, vrij in te vullen), kies WPA als encryptie en vul als wachtwoord vier woorden in die je makkelijk kan onthouden en niets met elkaar of met jou te maken hebben. Zo hoef je het niet telkens op te diepen uit een of andere kast als je het nodig zou hebben.
koppel nu de kabel los, zet draadloos netwerk terug aan, kies netwerk dat je juist gemaakt hebt (SSID) en geef je wachtwoord in.
OF kijk op de onderkant naar het merk en typenummer en zoek aan de hand daarvan naar de de handleiding voor een stap voor stap uitleg.
|