Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Ideeën om beter samen te leven (https://forum.politics.be/showthread.php?t=97788)

Bovenbuur 13 november 2007 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Abdelkader (Bericht 3067456)
Wat is een dubbelnick? Bedoel je dat ik een VB'er ben die zich voordoet als een Marokkaan?

Dat was inderdaad het idee. Zie je, ik heb helemaal niks tegen Marrokanen in het algemeen, maar jij weet zelfs mij op de huid te werken en doet het soort voorstellen dat een VB'er graag ziet als bewijs dat alle moslims imperialisten zijn die willen dat iedereen in Europa Arabisch gaat praten en zich als het even kan bekeerd tot de Islam. Waar slaat het echt op, reisjes naar Marokko aftrekbaar maken van de belastingen? Waarom dan niet alle reisjes? Wat is precies de reden dat mensen die graag naar Marokko reizen een voordeel verdienen boven mensen die bijvoorbeeld naar China gaan? Waarom moet een Zweed die naar Vlaanderen komt zo snel mogelijk de algemene omgangstaal leren terwijl een Arabier de tijd kan nemen omdat iedereen hier Arabisch heeft moeten leren? Dit zijn belachelijke voorstellen omdat ze bepaalde groepen mensen voortrekken. Iedereen mag zijn eigen feestdagen vieren, onderling zijn eigen taal spreken, naar zijn eigen voorouderlijke land op vakantie, ga je gang, maar waarom zouden Marokkanen daarin een stimulans moeten krijgen en al die anderen niet?

forumspook 13 november 2007 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3068596)
Bedankt, insgelijks sjoekran, écht verheffend , in 'tzelfde land als carlgustaaf te wonen...(en 't zelfde etiket opgekleefd te krijgen omdat ik dezelfde taal spreek:oops:, mechtoeb:-()
Je doet me wél hieraan denken:

http://www.dhm.de/lemo/html/dokument...tze/index.html

noemt Voorpost zich een "sportclub" tegenwoordig? Zeg me aub dat 't maar scherts is! Kostelijk:lol: :lol: :lol:

Nog zo ene "fraaie" in dezelfde orde van gedachten:

nee, ik kopiëer 't niet, klik zelf maar om te lezen

Ik ben ook niet bij Voorpost. Ik heb gezegd een sportclub. Leren lezen. Het is toch wel het toppunt dat iemand die zich de ronkende titel "filosoof" aanmeet, geheel ten onrechte trouwens volgens mij, dan nog niet eens goed kan LEZEN, en alles door elkaar haalt!

forumspook 13 november 2007 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 3068656)
Dat was inderdaad het idee. Zie je, ik heb helemaal niks tegen Marrokanen in het algemeen, maar jij weet zelfs mij op de huid te werken en doet het soort voorstellen dat een VB'er graag ziet als bewijs dat alle moslims imperialisten zijn die willen dat iedereen in Europa Arabisch gaat praten en zich als het even kan bekeerd tot de Islam. Waar slaat het echt op, reisjes naar Marokko aftrekbaar maken van de belastingen? Waarom dan niet alle reisjes? Wat is precies de reden dat mensen die graag naar Marokko reizen een voordeel verdienen boven mensen die bijvoorbeeld naar China gaan? Waarom moet een Zweed die naar Vlaanderen komt zo snel mogelijk de algemene omgangstaal leren terwijl een Arabier de tijd kan nemen omdat iedereen hier Arabisch heeft moeten leren? Dit zijn belachelijke voorstellen omdat ze bepaalde groepen mensen voortrekken. Iedereen mag zijn eigen feestdagen vieren, onderling zijn eigen taal spreken, naar zijn eigen voorouderlijke land op vakantie, ga je gang, maar waarom zouden Marokkanen daarin een stimulans moeten krijgen en al die anderen niet?

Ach, die willen gewoon de BAAS spelen hier. Wij zijn immers ongelovigen, en die zijn speciaal op de wereld gezet om hen, de waarachtige moslims, te onderhouden...Volgens sommige interpreteringen van hun Heilig Boekske in ieder geval.

Internaut 13 november 2007 17:31

begin met je nick abdelkadar, is dit nu echt nodig te tonen dat je allochtoon bent en dus 'nieuwe belg' ?
Lijkt me een beetje provocerend tussen al die VB'ers hier.

Pies Descalzos 13 november 2007 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forumspook (Bericht 3068549)
Hormonen ? Mannelijke of vrouwelijke? En waar zou dat goed voor zijn?

ik verwijs naar de topic over homohaat, is een grapje... ;-)

Pies Descalzos 13 november 2007 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forumspook (Bericht 3068584)
spijtig u te moeten teleurstellen, maar dat komt mischien nog, als antipatieke mensen zoals u en filosoof zich blijven vermenigvuldigen, en niemand anders hen tegenwerkt...

Het is zeker mijn bedoeling niet om antipathiek over te komen, mijn excuses daarvoor...

forumspook 13 november 2007 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos (Bericht 3069684)
Het is zeker mijn bedoeling niet om antipathiek over te komen, mijn excuses daarvoor...

wel, het spijt me om u met de "filosoof" te vergelijken.:-) Dat was inderdaad grof van mij.

Pies Descalzos 13 november 2007 20:49

Excuses aanvaard spook ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be