Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Domme mensen en godsdienst (https://forum.politics.be/showthread.php?t=97968)

Hashiwokakero 15 november 2007 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos (Bericht 3073006)
Als er echt iemand is die kan bewijzen dat er een god bestaat dan was de discussie al lang gesloten hoor...
Maar helaas kan je dat niet, of je het nu zelf leuk vind of niet.

Geloven dat hij er niet is, is nog veen onrealistischer... Er zijn namelijk maar HEEL weinig aanwijzingen dat hij niet bestaat, voor het omgekeerde zijn er miljoenen aanwijzingen.

_Yahya_ 15 november 2007 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos (Bericht 3073006)
Als er echt iemand is die kan bewijzen dat er een god bestaat dan was de discussie al lang gesloten hoor...
Maar helaas kan je dat niet, of je het nu zelf leuk vind of niet.

dat is niet waar .. de mensen WILLEN gewoon niet geloven en niet komen beweren dat er geen bewijs is.

jij geloof/weet da ik bestaa, gebruik makend van causalieit (het feit dat ik een bericht plaats), perfectie (berichten met inhoud en niet kljelkhlkh;xw,:jsuigksn;dnkj of berichten zonder inhoud want dan zou je zeggen dat het mogelijk is dat de computer die berichtjes genereert).

op die manier geloof ik ook in de Schepper .. punt aan de lijn.

Pies Descalzos 15 november 2007 00:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero (Bericht 3073008)
Geloven dat hij er niet is, is nog veen onrealistischer... Er zijn namelijk maar HEEL weinig aanwijzingen dat hij niet bestaat, voor het omgekeerde zijn er miljoenen aanwijzingen.

Akkoord dat er iets kan zijn, maar toch zeker geen persoon? Met een geslacht en zo?
Mss is er een scheppende energie in het universum ja, maar die moet je ook niet gaan aanbidden. Wat zou dat die energie kunnen schelen, die heeft toch immers geen bewustzijn?
Het universum is oneindig groot, als je dat beseft, dan weet je ook dat het niemand kan schelen hoe een luis in de woestijn zijn leven invult. Laat staan om die luis regeltjes op te leggen over hoe en waar hij mag springen.

Pies Descalzos 15 november 2007 00:15

@ FIKR: Het staat je vrij om dat te geloven, ik heb er respect voor hoor, begrijp me niet verkeerd.

Hashiwokakero 15 november 2007 00:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos (Bericht 3073025)
Akkoord dat er iets kan zijn, maar toch zeker geen persoon? Met een geslacht en zo?
Mss is er een scheppende energie in het universum ja, maar die moet je ook niet gaan aanbidden. Wat zou dat die energie kunnen schelen, die heeft toch immers geen bewustzijn?
Het universum is oneindig groot, als je dat beseft, dan weet je ook dat het niemand kan schelen hoe een luis in de woestijn zijn leven invult. Laat staan om die luis regeltjes op te leggen over hoe en waar hij mag springen.

Jij denk, jij veronderstelt, jij gelooft, straf bewijs!:-D

_Yahya_ 15 november 2007 00:17

Jij mag dat geloven natuurlijk! daar ga je voor causaliteit en waar blijft perfectie?

Energie , heeft het een wil, wijsheid, macht en doel ?

rudolfhendriques 15 november 2007 00:18

dubbel..8-)

rudolfhendriques 15 november 2007 00:18

De persoon die God als een persoon ziet is inderdaad een beetje de weg kwijt. Je zou beter over de great spirit kunnen spreken, alles en iedereen is daar een stukje van. Alles wat je ziet is een stukje van God of hoe je het ook wil noemen. Als je echt leert kijken dan is de grond waar een steen op ligt een stukje van God, de steen zelf is zijn hand die jij opzij schuift.

_Yahya_ 15 november 2007 00:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos (Bericht 3073029)
@ FIKR: Het staat je vrij om dat te geloven, ik heb er respect voor hoor, begrijp me niet verkeerd.

Ja natuurlijk ik weet het en ik heb ook respect voor uw geloof! dus je gelooft dat er geen schepper is, dat er iets anders is, toeval, eeuwigheid van materie, .. etc.

da respecteer ik ook natuurlijk!

Hashiwokakero 15 november 2007 00:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rudolfhendriques (Bericht 3073038)
De persoon die God als een persoon ziet is inderdaad een beetje de weg kwijt. Je zou beter over de great spirit kunnen spreken, alles en iedereen is daar een stukje van. Alles wat je ziet is een stukje van God of hoe je het ook wil noemen. Als je echt leert kijken dan is de grond waar een steen op ligt een stukje van God, de steen zelf is zijn hand die jij opzij schuift.

Het orgasme is eigenlijk gewoon een scheet van God in je lichaam persoonlijk gelost!:lol:

Pies Descalzos 15 november 2007 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero (Bericht 3073035)
Jij denk, jij veronderstelt, jij gelooft, straf bewijs!:-D

Ik wil niks bewijzen, dat is het punt juist, je kan niks bewijzen! :-D
Daarom vind ik het voor mij persoonlijk een nutteloos tijdverdrijf...
Als er een god is of wat dan ook, dan moet die zich hier maar manifesteren op aarde...
Als hij echt wil dat mensen zich aan die regeltjes onderwerpen, ok, kom maar af en zeg het eens...
Zoniet, dan doe ik het wel op mijn manier...

rudolfhendriques 15 november 2007 00:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero (Bericht 3073044)
Het orgasme is eigenlijk gewoon een scheet van God in je lichaam persoonlijk gelost!:lol:

Tja, ook een scheet laten kan lekker voelen. Maar een orgasme blijft gewoon een orgasme. 't is allemaal een stukje van God, en jij mag het allemaal meemaken.

_Yahya_ 15 november 2007 00:24

Ik zie de Schepper overal ...

rudolfhendriques 15 november 2007 00:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos (Bericht 3073058)
Als er een god is of wat dan ook, dan moet die zich hier maar manifesteren op aarde...
Als hij echt wil dat mensen zich aan die regeltjes onderwerpen, ok, kom maar af en zeg het eens...

Het is niet God die de relgeltjes schrijft, dat is de mens.

Pies Descalzos 15 november 2007 00:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or (Bericht 3073043)
Ja natuurlijk ik weet het en ik heb ook respect voor uw geloof! dus je gelooft dat er geen schepper is, dat er iets anders is, toeval, eeuwigheid van materie, .. etc.

da respecteer ik ook natuurlijk!

Ik geloof dat er een kracht is ja, maar geen persoon. Noem het ruimtegolven of wat dan ook. En die energie heeft causaliteit in werking gezet. stapje voor stapje alles geschapen...
En ik zeg: IK GELOOF, ik weet het niet, ik denk er nauwelijks 2 keer per jaar over na... ben er niet echt mee bezig.

Hashiwokakero 15 november 2007 00:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos (Bericht 3073058)

Wie zoekt die vind...

Hashiwokakero 15 november 2007 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos (Bericht 3073071)
Ik geloof dat er een kracht is ja, maar geen persoon. Noem het ruimtegolven of wat dan ook. En die energie heeft causaliteit in werking gezet. stapje voor stapje alles geschapen...
En ik zeg: IK GELOOF, ik weet het niet, ik denk er nauwelijks 2 keer per jaar over na... ben er niet echt mee bezig.

Natuurlijk kan God een mens zijn, als ik hem zo voorstel is hij dat. God is, dus ook een mens.

Pies Descalzos 15 november 2007 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rudolfhendriques (Bericht 3073066)
Het is niet God die de relgeltjes schrijft, dat is de mens.

Ik ben mij daar volledig van bewust, maar bij de meeste godsdiensten is het toch onrechtstreeks het woord van god.

_Yahya_ 15 november 2007 00:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos (Bericht 3073071)

En wie zegt dat ik God een persoon noem ?

Het is Allah, de Eerste oorzaak, de Schepper, de Alwetende, de Almachtige, ..

(Quran 22:46)

Hebben zij dan niet in het land gereisd zodat zij hart moesten hebben waarmee zij konden begrijpen en oren om er mee te horen? Voorzeker, het zijn niet de ogen die blind zijn doch het hart in (hun) borst is blind.

Pies Descalzos 15 november 2007 00:34

Oh sorry, dan is dat een misvatting van mij...
Ik dacht dat Allah als een man aanzien werd, maar ik wist het niet zeker.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be