Knuppel |
3 december 2007 20:05 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC
(Bericht 3119762)
Het verschil tussen Gennez en Verhofstad is natuurlijk - volgens mij dan, dat de vrees voor de kiezing in 2009 Verhofstad koud laat. Die voelt namelijk met al zijn tenen dat zijn rol uitgespeeld is. In het land en in de partij, zo gaat dat met mensen die op hun bek gaan bij verkiezingen.
Dus die maakt het niet uit, alle postjes die hij nog bijeen kan grabbelen, alle Belgische glorie die hij nog kan behalen, daar betaalt hij eenders welke prijs voor.
|
Verhofstadt aast daarom op een regering van lopende zaken, maar wél met extra bevoegdheden. Zo kan hij niet meer afgerekend worden op de lijken die onvermijdelijk uit de kast gaan vallen maar wordt hij toch nog een hele tijd doorbetaald als premier.
En geloof het of niet, de man die 8 jaar lang het communautaire onder de mat veegde omdat er volgens hem geen communautaire problemen meer waren (de franstaligen hadden van hem immers alles gekregen wat ze wilden) beweert vandaag onbeschaamd in De Standaard:
Citaat:
'Het is mijn diepste overtuiging dat er nood is aan een belangrijke staatshervorming', klonk het. 'Ik zal nagaan hoe er zo snel mogelijk besprekingen opgestart kunnen worden die leiden tot zo'n staatshervorming.'
|
Hoe langer het duurt om 'zo'n regering' op de been te krijgen, hoe langer Verhofstadt premier van lopende zaken kan blijven.
Mét extra bevoegdheden uiteraard.
|