![]() |
Beste Werkslaaf,
Ik heb je, denk ik, wel begrepen, m�*�*r, de Maghrebijnse jongeren(lees: Marokkaanse jongeren) zijn geen apart ras, zelfs de Marokkanen als groep zijn dat niet. Dus mijn redenering blijft opgaan. We hebben hier niet te maken met een volledige allochtone gemeenschap van duidelijk omlijnde eenduidige raciale afkomst. Ten eerste bestaat de Marokkaanse gemeenschap uit verschillende (soms zelfs antagonistische) groepen, bijv. de echte Arabieren, de Berbers, de vroegere bewoners van het Rif-gebergte(of zijn dat de Berbers, dat weet ik even niet, misschien kan iemand mij voorlichten?), enz... Ten tweede heb ik duidelijk in die vrij gediversifiëerde Marokkaanse gemeenschap de voornaamste 'probleemgroep' afgebakend: mannelijke jongeren, pakweg tussen 12 en 22 (die grenzen zijn natuurlijk vrij rekbaar); vanzelfsprekend reken ik hen niet 'en bloc' tot de 'probleempopulatie'. Maar ik blijf er toch bij dat als we de begrippen overlast en criminaliteit breed opvatten (dus niet alleen de zware jongens), we over een grote minderheid van deze jongeren spreken, spijtig genoeg. Wat misschien nauwkeuriger zou kunnen onderzocht worden, is de background van de probleemjongeren: Arabier, Berber, familie afkomstig uit steden of platteland, enzovoort. Misschien een werkje voor Verschueren? Trouwens: Wat veel mensen precies niet (willen) weten, is dat het zgn. Rapport Van San uit drie delen zou bestaan hebben, als het al niet na het eerste deel( het boek dat wij nu kennen) zou afgeschoten zijn door de kwistenbiebels van het huidige regime. Van San was van plan om in twee addenda haar statistische kader verder te verfijnen. In het eerste boek werden de grote lijnen uitgezet, en werden er ontelbare reakties van buurtbewoners van de onderzochte wijken geregistreerd. In die reakties trouwens ziet men de complexiteit en diversiteit opdoemen van een gemeenschap, die wij gemeenlijk als 'de Marokkanen' bestempelen. Van San is echter persona non grata geworden hier te lande, dus onze briljante professor Verschueren kan misschien eens in zijn pen kruipen? P.S.:mijn reakties komen soms wat laat, omdat ik slechts nu en dan toegang heb tot de 'cyberspace'. Ik beschik namelijk niet over een eigen computer. |
Hallo, Raf, ben je daar nog? Artikels van anderen inscannen is natuurlijk vrij gemakkelijk (als je er de apparatuur voor hebt). Maar wat zeg je zelf over mijn reakties? Niets. Geen nieuws is goed nieuws? Zijn we het eens? :?: :wink:
|
Beste Dies,
Wat was er dan wel mis met mijn reaktie of mijn analyse van het probleem en de conclusies die ik daaruit trek. U maakt er zich wel erg gemakkelijk van af, nietwaar? Tenslotte is dit een forum, geen chatbox. Liever één doordachte en wat meer uitgebreide reaktie dan altijd die paar regels, waaruit duidelijk blijkt dat er hier niet nagedacht wordt. Men behoudt gewoon zijn posities en herhaalt altijd dezelfde slogannetjes en leuzen. Wat is daar de zin van? :?: :( |
Citaat:
Het rapport van Van San wordt echter om de haverklap betrokken in discussies om allerhande zaken te bewijzen die men helemaal niet kan afleiden uit dat onderzoek. Hetgene Tomb hierboven stelt is correct. Uit het rapport van Van San kan je helemaal niet besluiten dat mensen van niet Belgische origine meer crimineel zijn dan mensen van Belgische origine. Dat weet u, indien u dat rapport hebt gelezen, even goed als ik. Het kan zijn dat u zich hier niet aan hebt bezoldigt en dat ik te snel begon te stijgeren, waarvoor dan eventueel mijn excuses. |
O.K., Dies, we zijn 't akkoord. Er bestaat inderdaad hierover tussen ons geen verschil in mening. Bedankt :D
|
Yeah right. Dus we mogen ervan uitgaan dat niet 80% van de Vlamingen tegen stemrecht zijn, want de Vlaming is eigenlijk geen Vlaming. ha nee, Ik ben van Leuven, de Frans is van Mechelen, ik heb een universitair diploma en de Frits is ne loodgieter.
Ha nee, de Vlaming is helemaal niet tegen stemrecht. We zouden dat beter moeten verfijnen. Komaan, stop uwe zever maar. Het is niet alleen het rapport Van San dat duidelijk wijst op een zéér representatieve meerderheid van bepaalde vreemdelingengroepen in de criminaliteit. Verschillende rapporten zijn destijds gepubliceerd tot en met politiestatistieken van Brusselse (deel)gemeenten, en onmiddellijk vanuit linkse hoek de doofpot in gestopt. Maar och, als je iets niet wil zien, dan kijk je toch gewoon de andere richting uit, niet? Denk eraan, vroeg of laat loop je toch tegen de lamp: Achmed Azzuz, AEL in De nieuwe gazet, 19.11.2003: "Er zijn nog geen rellen geweest in Borgerhout. Die van vorig jaar stelden niets voor. De échte rellen moeten nog komen. Dan wordt het pas hard tegen hard." |
Citaat:
Dan weet je heel goed dat er door bepaalde politieke partijen heel wat misbruik wordt gemaakt van valse conclusies gebaseerd op dat rapport. (zoals de twee die ik vermeld heb). Als je trouwens van statistiek houdt, moet je hier eens gaan kijken: www.erinmedia.net. Dat is een start-up van een kameraad van mij. :) |
Citaat:
Citaat:
Interessant bedrijf erinmedia: pattern recognition techniques, Bayesian statistics and multiple regression analysis, waar is den tijd. :( |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be