Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Welke negatieve term past het best bij Leterme? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=99144)

duveltje382 9 december 2007 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 3134640)
Dat heb ik nergens beweerd, maar wel een samenwerking tussen bestaande partijen die van goede wil zijn, omtrent Vlaamse thema's. NVA,CD&V en Vlaams Belang moeten dan aan één zeel trekken. Uiteraard behoudt iedere partij zijn eigenheid.

Daar geloof je zelf toch niet in hé,er is niets zo goed als het orginele ;-)

Chipie 9 december 2007 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 3134558)
Net zoals alle personages in mijn vernieuwde onderschrift. 8-)

Ik denk dat Yves zich daar niet op zijn gemak voelt...

Terecht... zou ik denken...;-)

Max van Dietschland 9 december 2007 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3134770)
Ik denk dat Yves zich daar niet op zijn gemak voelt...

Terecht... zou ik denken...;-)

Zeg nu zelf eens ? Is er een groot verschil in programma tussen Gerolf Annemans en Bart Dewever. NEEN.

En voor Leterme zou het eer moeten zijn naast de grote Vlaamse leiders van welleer te mogen staan.

ZERO 9 december 2007 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 3134151)
noemde hij de Walen te dom om een fluttaaltje als het Nederlands te leren,

Heeft hij nooit gezegd, hij heeft alleen gezegd (in een Franstalige krant) dat ze óf te dom te zijn óf het niet willen.
Als de Walen hieraan aanstoot nemen zijn er 2 mogelijkheden:
óf ze zijn te dom om een interview in een Franstalige krant te lezen,
óf ze voelen zich gepakt omdat hij de waarheid zegt.

Everytime 9 december 2007 12:57

Grote Hofnar, Guus Flater II, ...............aan u de keuze.

Dycore 9 december 2007 13:57

Stalinist?

Stef Leeuwenhart 9 december 2007 18:26

Tja hoe noem je iemand die zijn woord houd, zijn idealen en programma niet onder de mat veegt om kost wat kost premier te worden en de belangen van zijn kiezers verdedigt?

tip: het tegenovergestelde is Verhofstadt.

Tommm 9 december 2007 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 3134550)
- standvastig
- beginselvast
- verantwoordelijk
- harde werker
- eerlijk

Maar toch ook wel een eikel...

Hashiwokakero 9 december 2007 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 3135691)
Maar toch ook wel een eikel...

Idd het is en blijft een pro-belgenaar.

ps: bij de commotie die het woord belgicist bij sommigen oproept gebruik in nu het woorden pro-belgenaar, voor iedereen die NIET voor een onafhankelijk Vlaanderen is.8-)

straatrue 9 december 2007 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart (Bericht 3135634)
Tja hoe noem je iemand die zijn woord houd, zijn idealen en programma niet onder de mat veegt om kost wat kost premier te worden en de belangen van zijn kiezers verdedigt?

tip: het tegenovergestelde is Verhofstadt.

YLT kan wat gedichten van Gezelle lezen:

O! 't ruisen van het ranke riet!
o wist ik toch uw droevig lied!
wanneer de wind voorbij u voert
en buigend uwe halmen roert,
gij buigt, ootmoedig nijgend, neer,
staat op en buigt ootmoedig weer,
en zingt al buigen 't droevig lied,

dat ik beminne, o ranke riet!

EXTREEM 9 december 2007 19:22

Welke negatieve term past bij de walen
PS,pedo en dieven

straatrue 9 december 2007 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EXTREEM (Bericht 3135742)
Welke negatieve term past bij de walen
PS,pedo en dieven

= foutieve veralgemening, net zoals zij soms denken dat alle VL ook nog eens hardwerkende VL zijn.

Hashiwokakero 9 december 2007 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straatrue (Bericht 3135752)
= foutieve veralgemening, net zoals zij soms denken dat alle VL ook nog eens hardwerkende VL zijn.

In de strikte betekenis van het woord zijn alle veralgemeniseringen fout, maar is natuurlijk bullshit. Als je het zo gaat spelen mag je over geen enkel volk meer spreken, over geen enkele groep mensen iets zeggen.:roll: Zoiets noemen ze = poco's

DannyS 9 december 2007 22:52

Het sociale zou volgens Leterme midden op tafel liggen bij de regeringsvorming. Deze sale flamand is in feite slechts een sale con omdat hij die belofte niet heeft nagekomen, maar vooral omdat hij bovendien probeerde een afwijkende betekenis te geven aan de term sociaal. Dit door een verband te leggen met zijn optrekken van de belastingvrije sommen tot een ook al zogezegd leefloon van 10500,-.

Marlientje 9 december 2007 22:53

sociaal tarief internet is ook afgevoerd
in de plaats daarvan komen er meer computers op openbare plaatsen
het ziet er goed uit met de tsjeeven
nu nog de rest

de mensen zijn er weer ingetrapt
ze hebben altijd mensen gekloot

Aeternitas 9 december 2007 23:15

Citaat:

De man doet zijn uiterste best om toch maar van elke gelegenheid gebruik te maken om zijn eigen domheid ten toon te spreiden. Ditkeer vergelijkt hij de RTBF met Radio Milles Collines, daarvoor zong hij het verkeerde liedje, noemde hij de Walen te dom om een fluttaaltje als het Nederlands te leren, en bewoog hij zich als een lompe incompetente boer door het formatieveld.

Gelukkig voor ons land wordt hij nooit staatshoofd. Dat heeft hij volledig aan zichzelf te danken.

Na dit welddadige vertoon van complete idiotie, kan men toch de vraag stellen welke basale term de man het best kenmerkt.

Taal is belangrijk, ook in politieke discussies. Vandaar deze poll. Suggereert u gerust zelf andere termen.

(PS: geen gezever over de opstelling van de poll, alstublieft; indien u een poll wilt met alleen maar goeds over de idioot Leterme, ga uw gang en maak hem).

EDIT: keuze 9 moet zijn: "Een belediging voor alle geitenfokkers die wel diplomatisch inzicht hebben". Als infantiele breezernicht zou Leterme het ons zeker kwalijk nemen moesten we zijn neurotische geitenhouderij verwarren met schapenfokken. Dat is immers een parochiaal verschil van jewelste waar tsjeven zeer gevoelig voor zijn.

Prachtig topic voor een ernstig politiek forum. U maakt indruk, moet ik zeggen, mijn beste C2C.

Uh-Huh 9 december 2007 23:21

Watje.

Aeternitas 9 december 2007 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 3136177)
Watje.

Ach, is het tegenwoordig mode om kinderlijke scheldwoordjes te gebruiken tegen politieke tegenstanders? C2C zou het beter met argumenten proberen. En ik zeg wel degelijk 'proberen'.

Enter 10 december 2007 00:35

Citaat:

De man doet zijn uiterste best om toch maar van elke gelegenheid gebruik te maken om zijn eigen domheid ten toon te spreiden. Ditkeer vergelijkt hij de RTBF met Radio Milles Collines, daarvoor zong hij het verkeerde liedje, noemde hij de Walen te dom om een fluttaaltje als het Nederlands te leren, en bewoog hij zich als een lompe incompetente boer door het formatieveld.

Gelukkig voor ons land wordt hij nooit staatshoofd. Dat heeft hij volledig aan zichzelf te danken.

Na dit welddadige vertoon van complete idiotie, kan men toch de vraag stellen welke basale term de man het best kenmerkt.

Taal is belangrijk, ook in politieke discussies. Vandaar deze poll. Suggereert u gerust zelf andere termen.

(PS: geen gezever over de opstelling van de poll, alstublieft; indien u een poll wilt met alleen maar goeds over de idioot Leterme, ga uw gang en maak hem).

EDIT: keuze 9 moet zijn: "Een belediging voor alle geitenfokkers die wel diplomatisch inzicht hebben". Als infantiele breezernicht zou Leterme het ons zeker kwalijk nemen moesten we zijn neurotische geitenhouderij verwarren met schapenfokken. Dat is immers een parochiaal verschil van jewelste waar tsjeven zeer gevoelig voor zijn.

*zucht*

praha 10 december 2007 00:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3134447)
Maar blijven toegeven aan onredelijke Walen zou Leterme erg veel stemmen kosten,en dik terecht ook
Wat onredelijke vragen stelt Vlaanderen nu :roll:
Geef daar nu eens antwoord op zé

waar zie je dat toegeven ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be