![]() |
Zuid West - Vlaanderen
Citaat:
|
Citaat:
|
ik peisdige da da dallas wa ,moa ké meskien nie goe gelusterd!!
|
Citaat:
|
Citaat:
In d�*t geval had je zeker gelijk! :lol: :lol: :lol: |
Bomen ???
Citaat:
:hug: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ofwel kent hij hoegenaamd het Kortrijkse niet. Wonend in de buurt kan ik zo tientallen mooie plekjes er opsommen. Niet zo ver van het "Shoppingscentrum" (eigenlijk "Handelscentrum Kuurne") ligt een bijzonder mooi natuurgebied langs de Heulebeek. Ook zijn er rond Aalbeke nog schitterende stukken. En Heule wordt niets voor niets "Kortrijkse groenste deelgemeente" genoemd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat een gesukkel, denk ik; die Hr Leterme zal zich in even welk beroep redden maar ge komt echt wel makkelijker van hem af dan van uw wijf hoor; wegpesten zal hij niet eens als zodanig waarnemen maar zich reeds succesvol elders vermaken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat er wel is. West-Vlamingen zijn meertalig t.o.v. bv de inwoners van Brussel. Vraag maar aan Gerrit Callewaert uit Bavikhove.
http://nl.youtube.com/watch?v=-wXUCnY1E0o :-) |
Citaat:
Ik ken de brave ziel wel, ne goe ziele van ne gast........ |
In Aalst, mijn geboortestad, hadden wij een liedje van Sergant over
't groeit verdriet van nen Oilsjteneir die ons stad verliet om op 'n ander zennen boet'ram te goan verdienen Ge kunt er een West-Vlaamse variant van bedenken. In Oilsjt zeggen ze i.p.v. 'van alhier' , 'van ba nonzent' 't Aalsters is immers niet gewoon een dialect zoals het West-Vlaams maar een taal op zichzelf :wink: En Verhofstadt noemen ze het 'kornoin' ipv 't konijn. :-P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be