Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   chuggers: een pest! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=99319)

born2bewild 13 december 2007 19:21

ik geef aan Wallonia
spijtig genoeg niet fiscaal aftrekbaar.

KrisKras 13 december 2007 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vercetti (Bericht 3144656)
Ik zeg altijd dat ik we al gegeven/getekend oid. hebben. Krijg je vaak een glimlach. Niet dat we iets geven, integendeel. Maar ik ben het eens met de TS. Vooral op de Rooseveltplaats en op de Meir kan dat echt een pest zijn.

Al dat liegen altijd, waarom toch?

Ik zeg meestal rechtuit dat ik niet in liefdadigheid geloof. Zeker niet als er geld mee gemoeid is. Maakt het leven stukken makkelijker, je moet namelijk geen ganse reeks leugens onthouden om dan uiteindelijk toch ergens door de mand te vallen. ;)

Boadicea 13 december 2007 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero (Bericht 3143921)
Kan er iemand eens een lijstje maken met goeie zinnen om chuggers af te wimpelen? En ze best nog eens het schaamrood op te zetten ook!:-D

Chugger: lief hondje.

Wij: pas op, hij bijt.

Chugger komt dichter en snap!

Boadicea 13 december 2007 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 3144109)
Getuige van Jehova tegenkomen is ook plezant. Tuurlijk wil ik een exemplaar kopen. Enkel als jullie ene van mij kopen. Ik laat dan Mein Kampf zien en die mannen lopen weg. Feitelijk zijn ze wel onbeschoft.

O, ik los dat anders op. Zet een black metal CD met satanistische tekst op, trek je haren en kleren in de war en doe open met het zinnetje: "Kom maar binnen, schatje. Dan kan ik jou eens gaan bekeren."

Nooit nog religieuze boekskesverkopers aan mijn deur gehad.

Rudy 13 december 2007 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3144116)
Inderdaad. Die veronderstelling wordt zelfs ondersteund door onderzoek. De verklaring is dat ze zich het meest bedreigd voelen door allochtonen, omdat zij hierbij het dichtst op de sociaal-maatschappelijke ladder staan. (Veel allochtonen komen hier naartoe om handenarbeid te verrichten.)

En wat is naast de vaststelling dan ook je conclusie ?

Verkeerd trouwens. Want die noeste arbeiders en zelfstandigen die hun werk doen volgens de regels van de kunst, dus ook naar de overheid toe, voelen zich inderdaad wel bedreigd door de concurrentie, maar dan (sorry hoor) door de allochtone concurrentie die momenteel binnen een zwart circuit werkt: Geen bedrijfsvoorheffing, en dus ook geen btw te betalen.

Nynorsk 13 december 2007 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3144068)
Ik vond het ook niet zo ethisch dat mensen hier werden aangeklampt om geld af te staan, alvorens ze (gemiddeld genomen en voor een groot deel op wat studentenjobjes na) zelf een inkomen hebben.

Ik vind dat maar een rare redenering. Ik zou dan denken dat het "minder ethisch" zou zijn om geld te vragen aan mensen die hebben zitten ploeteren voor hun centen, dan om geld te vragen aan mensen die vaak niet meer dan hun handje hebben moeten opendoen voor hun geld.

Rudy 13 december 2007 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 3145081)
Ik vind dat maar een rare redenering. Ik zou dan denken dat het "minder ethisch" zou zijn om geld te vragen aan mensen die hebben zitten ploeteren voor hun centen, dan om geld te vragen aan mensen die vaak niet meer dan hun handje hebben moeten opendoen voor hun geld.

Whaw... die is raak ... Ik geraak meer en meer overtuigd dat de manier waarop je iets formuleert belangrijk is. Zonder de boodschap uit het oog te verliezen, uiteraard.

forumspook 13 december 2007 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras (Bericht 3144677)
Al dat liegen altijd, waarom toch?

Ik zeg meestal rechtuit dat ik niet in liefdadigheid geloof. Zeker niet als er geld mee gemoeid is. Maakt het leven stukken makkelijker, je moet namelijk geen ganse reeks leugens onthouden om dan uiteindelijk toch ergens door de mand te vallen. ;)

waarom zegt u niet gewoon dat u te gierig bent om iets te geven?

Vorenus 13 december 2007 23:51

ben niet gierig, enkel te tam om die portefeuille te pakken.

Rudy 14 december 2007 00:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 3145326)
ben niet gierig, enkel te tam om die portefeuille te pakken.

Zo is dat. Te lui om iets te geven, maar dan wel dag en nacht aan de pc hangen om z'n beklag te doen over onrechtvaardigheid; vooral tegenover zichzelf.

Vorenus 14 december 2007 00:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3145385)
Zo is dat. Te lui om iets te geven, maar dan wel dag en nacht aan de pc hangen om z'n beklag te doen over onrechtvaardigheid; vooral tegenover zichzelf.

Noem ik soms Duveltje65488958

KrisKras 14 december 2007 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forumspook (Bericht 3145131)
waarom zegt u niet gewoon dat u te gierig bent om iets te geven?

omdat ik niet te gierig ben, simpel he. De waarheid is veel makkelijker.

DannyS 14 december 2007 00:26

De opperhater heeft er een paar dagen geleden mee gedreigd een papierke in mijn brievenbus te steken. Dat ik 'm maar niet betrap, of 't zal de laatste keer geweest zijn. Schrijf dat maar op een briefke.

KrisKras 14 december 2007 00:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DannyS (Bericht 3145401)
De opperhater heeft er een paar dagen geleden mee gedreigd een papierke in mijn brievenbus te steken. Dat ik 'm maar niet betrap, of 't zal de laatste keer geweest zijn. Schrijf dat maar op een briefke.

oooh, spannend, vertel meer :twisted:

driewerf 14 december 2007 05:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens (Bericht 3143331)
Kan men dat niet eens verbieden? In Leuven zou er al een reglement tegen chugging (charity mugging) bestaan! Veralgemenen die boel!

Hyoens moet lid worden van Groen!

driewerf 14 december 2007 05:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3144087)
Floreert is nu niet precies het goede woord als we het over Groen hebben denk ik.

de-floreren past meer bij de stichter...

born2bewild 14 december 2007 06:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras (Bericht 3145404)
oooh, spannend, vertel meer :twisted:

iets met Jos (Geysels) vermoed ik

Stratcat 14 december 2007 08:49

Citaat:

²

Groentje-18 14 december 2007 10:12

Citaat:

Op die manier geformuleerd klopt uw redenering natuurlijk wel.
Alleen moet de doorsnee werkende mens hopelijk niet echt ploeteren, en de doorsnee student hopelijk niet enkel zijn handje openhouden.

Groentje-18 14 december 2007 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3145123)
Whaw... die is raak ... Ik geraak meer en meer overtuigd dat de manier waarop je iets formuleert belangrijk is. Zonder de boodschap uit het oog te verliezen, uiteraard.

Neen hoor, ze is gesteund op andere stereotiepen.
En de formulering maakt inderdaad heel veel uit, helaas vaak onafhankelijk van de inhoud.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be