Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Wat vinden Vlamingen van Nederland? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=9939)

PG 1 maart 2004 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Hoe denken nederlanders eigenlijk over vlamingen?

De meeste Nederlanders weten nauwelijks iets van de scheiding tussen Vlamingen en Walen. Nederlanders hebben het meestal niet over de Vlamingen, maar over de Belgen.

Vlaanderen Boven 1 maart 2004 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PG
Citaat:

De meeste Nederlanders weten nauwelijks iets van de scheiding tussen Vlamingen en Walen. Nederlanders hebben het meestal niet over de Vlamingen, maar over de Belgen.

Wat zei ik je?

Het Skill Effect 1 maart 2004 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Citaat:

Wat zei ik je?

In't vlaams is da wel: "wa zeg ik u?" :wink:

Zeno! 1 maart 2004 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven

Wat zei ik je?

In't vlaams is da wel: "wa zeg ik u?" :wink:

Neenee: "wa hemmek aa gezee?" 8)

vryko 1 maart 2004 23:45

nog correcter is : Wa hemmek aa gezei

DaBlacky 1 maart 2004 23:51

Citaat:

Citaat:

en het leuke van alles is, dat ze eigenlijk de Vlamingen bedoelen, maar wel Belgen zeggen. Zoals die keer in de Ardennen dat een koppel Nederlanders vreemd opkeken toen ze Frans tegen hun spraken in België.

Ook het liedje van Het Goede Doel geeft hier een voorbeeld van:

Waar kan ik heen?
Ik kan niet naar Duitsland
Ik kan niet naar Duitsland, daar zijn ze zo streng

(...)
Ik heb getwijfeld over België
Omdat iedereen daar lacht
Ik heb getwijfeld over België
Want dat taaltje is zo zacht

(...)
Is er plaats tussen de sterren waar ik heen kan gaan?

Ze hadden het dus gewoon over Vlaanderen.

Flippend Rund 1 maart 2004 23:59

Citaat:

Ik als Nederlander vraag me af, hoe Vlamingen denken over Nederland en Nederlanders.

Dus mijn vraag is: hoe denk jij, als Vlaming, over Nederland?

Het is een land van zeer mondige mensen, en er wordt dan ook buitensporig veel gekibbeld.

Aangebrande Phönix 2 maart 2004 01:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Citaat:

Ik als Nederlander vraag me af, hoe Vlamingen denken over Nederland en Nederlanders.

Het is een land van zeer mondige mensen, en er wordt dan ook buitensporig veel gekibbeld.

Overal, behalve in de kamer.

Flippend Rund 2 maart 2004 01:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund

Overal, behalve in de kamer.

gekibbeld en eindeloos gepalaverd ook.

Pelgrim 2 maart 2004 10:28

Tja, uit gewoonte zeg ik in het Buitenland zelf 'belgie' als ze me vragen waar ik vandaan kom. Maar het is inderdaad zo, volgens mij, dat veel Nederlanders er van uit gaan dat België en Vlaanderen synoniemen zijn -tot ze geconfronteerd worden met franstaligen. Net het omgekeerde van de rest van de wereld, die nog steeds denken dat men in Belgium vooral Frans spreekt.

Henri1 15 januari 2016 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PG (Bericht 352014)
Nu zijn er dus Vlamingen die graag zouden zien dat Vlaanderen bij Nederland wordt gevoegd. Maar hoe zien zij dat voor zich? Moet dit een eenheidstaat worden of een federatie c.q. bondstaat waarin Vlaanderen en Nederland eigen bestuur hebben, met daarboven een bestuur voor het hele land? Wordt het een confederatie of een eenheidstaat met gedeeltelijke autonomie voor Vlaanderen?

U moet mij die vlamingen eens aanwijzen.

Boduo 15 januari 2016 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7964627)
U moet mij die vlamingen eens aanwijzen.

Laat ons beginnen met na 2019 de eerste stappen te zetten naar confederalisme.

bembem 15 januari 2016 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PG (Bericht 354081)

klopt, doet me denken aan die ene keer toen ik zat te chatten met een Nederlander, op een bepaald moment belde ie me op om te checken of ik geen man was lol, zegt ie zo nadien op de chat: "oh, maar bembem je klinkt zo belgisch" -> waarmee ie dus bedoelde zo Vlaams, LOL :lol::lol:

Henri1 16 januari 2016 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7964860)
klopt, doet me denken aan die ene keer toen ik zat te chatten met een Nederlander, op een bepaald moment belde ie me op om te checken of ik geen man was lol, zegt ie zo nadien op de chat: "oh, maar bembem je klinkt zo belgisch" -> waarmee ie dus bedoelde zo Vlaams, LOL :lol::lol:

Jij pleurt je nummer zomaar op een chat?

Fille van de Foor 16 januari 2016 15:36

Kuthollanders!

quercus 16 januari 2016 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7964838)
Laat ons beginnen met na 2019 de eerste stappen te zetten naar confederalisme.

Waar de franstaligen vierkant tegen zijn. Daarom denk ik dat een poging van de Vlamingen om een confederaal gerichte staatshervorming er door te drukken doodeenvoudig weinig of geen kans maakt. En uitgerekend daardoor zal dit de doodsklok luiden voor la Belgique. Want niets doen en de huidige toestand behouden betekent het bestendigen van de institutionele chaos en het bestendigen van de transferten-drainage vanuit Vlaanderen richting WalloBrux.

Rahowa 17 januari 2016 18:30

Nederlanders vallen eigenlijk goed mee,vriendelijke open mensen.Als een Nederlander ja zegt is het een ja,bij een Vlaming is dat niet zo.

Adam Smith 18 januari 2016 02:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 354274)
en het leuke van alles is, dat ze eigenlijk de Vlamingen bedoelen, maar wel Belgen zeggen. Zoals die keer in de Ardennen dat een koppel Nederlanders vreemd opkeken toen ze Frans tegen hun spraken in België.
(...)

Tja jullie scheren ons ook over een kam door ons allemaal Hollander te noemen, zelfs al zijn we Zeeuw, Fries, Limburger of in mijn geval Brabander.

Ik denk dat de meeste Vlamingen en Nederlanders hetzelfde over elkaar denken; sommige zijn geweldig, andere kan je wel schieten en de meerderheid valt wel mee (maar is ook niet super). (Ten minste zo denk ik ook over mijn mede-Nederlanders.)

cookie monster 18 januari 2016 02:55

Af & toe een goeie diepgevatte mop op de Hollanders ....
moet kunnen :thumbsup:
Af & toe een goeie diepgevatte mop op de Belgen ....
moet kunnen :thumbsup:

Marie van de koster 18 januari 2016 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PG (Bericht 351608)

Waarom moeten Vlamingen iets over Nederland denken?
Denken is vermoeiend :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be