![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
nog correcter is : Wa hemmek aa gezei
|
Citaat:
Ook het liedje van Het Goede Doel geeft hier een voorbeeld van: Waar kan ik heen? Ik kan niet naar Duitsland Ik kan niet naar Duitsland, daar zijn ze zo streng (...) Ik heb getwijfeld over België Omdat iedereen daar lacht Ik heb getwijfeld over België Want dat taaltje is zo zacht (...) Is er plaats tussen de sterren waar ik heen kan gaan? Ze hadden het dus gewoon over Vlaanderen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Tja, uit gewoonte zeg ik in het Buitenland zelf 'belgie' als ze me vragen waar ik vandaan kom. Maar het is inderdaad zo, volgens mij, dat veel Nederlanders er van uit gaan dat België en Vlaanderen synoniemen zijn -tot ze geconfronteerd worden met franstaligen. Net het omgekeerde van de rest van de wereld, die nog steeds denken dat men in Belgium vooral Frans spreekt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kuthollanders!
|
Citaat:
|
Nederlanders vallen eigenlijk goed mee,vriendelijke open mensen.Als een Nederlander ja zegt is het een ja,bij een Vlaming is dat niet zo.
|
Citaat:
Ik denk dat de meeste Vlamingen en Nederlanders hetzelfde over elkaar denken; sommige zijn geweldig, andere kan je wel schieten en de meerderheid valt wel mee (maar is ook niet super). (Ten minste zo denk ik ook over mijn mede-Nederlanders.) |
Af & toe een goeie diepgevatte mop op de Hollanders ....
moet kunnen :thumbsup: Af & toe een goeie diepgevatte mop op de Belgen .... moet kunnen :thumbsup: |
Citaat:
Denken is vermoeiend :roll: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be