![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bij mijn weten heeft de bevolking nooit zijn goedkeuring gehecht aan de subsidies van gelijk welke partij. De partijen hebben die gewoon genomen.
Omschrijving van diefstal. Het zich, zonder toelating , toeeigenen van eigendommen die aan anderen toebehoren (mijn belastingscenten) Bezwarende omstandigheden. Het is voor privegebruik. Een vraagje. Staat er niet ergens in de grondwet dat de overheid de gelden van de gemeenschap als een goede huisvader moeten beheren? |
Je hebt volstrekt gelijk, Bece.
Pakken ze het zich echter niet via de staatskas, dan aanvaarden ze het wel van machtige bedrijven, die ze daar, eens verkozen, voor dienen te vergoeden. |
Citaat:
|
Knuppel.
Dat doen ze nu ook. Waarom denk je dat het zo gemakkelijk is om legaal(?) belasting te ontduiken voor grote bedrijven. Waarom denk je dat er zo weinig controle op die bedrijven word uitgevoerd. (tenzij je niet afdokt want dan krijg je de belasting op je nek) De verkiezingen kosten waarschijnlijk meer dan het dubbele van wat word opgegeven door de politieke partijen. De rest word gefinancierd met een klein deel van het zwart geld van bedrijven. Zo'n 10 miljard Eurotjes per jaar volgens voorzichtige schattingen, of duizend Eurotjes per levende belg. |
Citaat:
trouwens waar is die 700.000 euro? we hebben ze nog niet gekregen |
Citaat:
|
Citaat:
Maar voor de rest heb je gelijk. Alleen de "kleintjes" moeten de wet gehoorzamen. :? |
giften van bedrijven aan fracties boven een bepaald bedrag is verboden.
|
Citaat:
Iedereen weet echter dat daar door het bedrijfsleven met gemak een mouw aan kan gepast worden. Als zelfs ministers al geen problemen hebben om hun partijbijdrage te 'verpakken' in de vorm van papier dat aan hun kabinet geleverd werd... |
Giserke.
Legale giften zijn beperkt. Zwart geld echter niet. Je mag overigens ook niet vloeken van mijnheer pastioor. Ik vrees alleen dat men zich daar ook al niet al te veel van aantrekt. |
Citaat:
De belastingsinspectie controleert de privé gegevens van lijsttrekkers of dat die stroken met hun aangegeven verkiezingsuitgaven. En ik weet waarover ik het heb. Maar wat wel uiteraard kan, is dat er giften bestaan aan de meerderheidspartijen om zo bepaalde overheidsopdrachten binnen te halen. :twisted: |
even tussendoor, het is uitgaven
|
Giserke.
Citaat:
|
Citaat:
|
Giserke.
Ik wist niet dat je partijvoorzitter was. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be