![]() |
Citaat:
Ik heb een mama en een papa en geen broertjes en zusjes en ik heb tenminste vlotjes geleerd dat carrière maken nergens voor nodig is en een wandeling langs een leuk wandelpad aan het eindpunt van de beschaving een miljard keer meer waard is dan een diploma. Ik krijg bijna werkstress van je post. |
Veel geblaat, weinig wol.
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.richdad.com/ |
Idd, arbeid alleen volstaat niet om superrijk te worden, maar een goeie loodgieter verdient ook prima z'n brood, hoor. Ik ken er eentje die onlangs een stulpje van 650.000 euro heeft gekocht. Geen sukkelaar dus.
Maar 't ging hier over de prijsstijgingen, zeker? |
Citaat:
De staat helpt mij. :cheer: :p Alhoewel dat ik niet echt akkoord ga met de hele lijn van je post. Het wordt vandaag mensen uit 'kans-arme' milieus pokkemoeilijk gemaakt om iets te bereiken. Minimumlonen, cao's, bureaucratieën die overwonnen moeten worden bij het minste geringste, dumpen in de sociale zekerheid, etc. Ja; dan kan ik begrijpen dat men daar tegen op ziet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Probeer dus nog maar eens, maar dan met een écht argument. ;-) |
Citaat:
Citaat:
Je beeldzetting mag je dus voor jezelf houden. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Men zou beter de minimumlonen afschaffen, de vakbonden rechtspersoonlijkheid geven, en de 45-urenweek invoeren. Arbeit adelt.
|
Een oorzaak van de prijsstijgingen: speculatie
Een getuigenis voor het congres in de US door Michael W. Masters, van "Masters Capital Management" een hedge fund http://hsgac.senate.gov/public/_files/052008Masters.pdf ...... You have asked the question “Are Institutional Investors contributing to food and energy price inflation?” And my unequivocal answer is “YES.” In this testimony I will explain that Institutional Investors are one of, if not the primary, factors affecting commodities prices today. Clearly, there are many factors that contribute to price determination in the commodities markets; I am here to expose a fast-growing yet virtually unnoticed factor, and one that presents a problem that can be expediently corrected through legislative policy action. ..... Paul |
Citaat:
|
Citaat:
Dit is idd de realiteit vrees ik. Het is zeldzaam dat je rijk wordt enkel door ervoor te werken tenzij je aan zo een leuk CEO jobje komt of tenzij je heel goed bent in een populaire sport voetbal, tennis, wielrennen of zo . |
De snelste manier om de inflatie een halt toe te roepen is het stoppen met drukken van extra geld wat de ECB nu al zowat een jaar aan het doen is en daarnaast de rente verhogen naar 7% zo snel mogelijk.
Daarnaast moeten we terug naar een kleine overheid die zich enkel bezighoudt met de kerntaken en die dingen zoals onderwijs, cultuur, sport en zelfs grote delen van de sociale zekerheid afschaft (de sociale zekerheid niet privatiseren, maar de mensen zelf over hun geld laten beschikken). Ook alle subsudies moeten worden afgeschaft. En we moeten de mensen de keuze blijven geven tussen de duurdere hoax vriendelijke produkten en de goedkopere produkten. Er is niks mis met een gloeilamp en die spaarlamp kost nog steeds 2x zoveel en heeft nog niks bewezen. Stop met al die verplichtingen die steeds de prijs doen stijgen. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dit bewijst uw natuurlijke aard van arrogantie en egoisme Citaat:
Er zijn genoeg ouders die diep in de buidel tasten voor hun kinderen maar dit zonder garantie op succes Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Als blijkt dat je jezelf overschat met je keuze, dan zal je dat snel genoeg merken. Ben je alsnog niet tevreden, dan start je maar voor eigen rekening. Citaat:
Iedereen kan achter een vuilkar gaan staan; niet iedereen kan ceo zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Bijna niemand in Belgie kan onderhandelen over zijn loon. Zelfs al heb je een diploma van een hogeschool of een universiteit. Tegenwoordig zijn er velen die een diploma hebben van die aard en die toch moeten tevreden zijn met een job van een goede 1000 euro per maand. Citaat:
Citaat:
Ik heb er niks op tegen dat een ceo meer verdient dan een schoonmaker, maar er zijn toch wel grenzen aan wat mij betreft en die worden vandaag ruimschoots overschreden. En dan hebben die ceo's nog het lef om te zeggen dat de lonen van anderen te hoog zijn !! Terwijl ze hun eigen loon jaarlijks met X aantal procent laten stijgen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[/quote] |
Citaat:
Mochten we 'n wet uitvaardigen dat het minimumloon anderhalf miljard euro is, dan zou je het aantal beschikbare jobs bijvoorbeeld heel snel zien dalen. Als er 'te weinig jobs' zijn, betekent dat gewoon dat de lonen kunstmatig hoog gehouden worden, door wetten, CAO's, vakbonden. Werkloosheid kan opgelost worden door de markt z'n werk te laten doen. Het is trouwens ook niet zo dat werkgevers alle macht hebben. Al eens gezien hoevéél werkgevers er zijn? In Vlaanderen geschiedt het grootste deel van de tewerkstelling (en ik heb het hier over 90 �* 95%) bij bedrijven van minder dan 500 man. Dat betekent dat er zeer veel werkgevers zijn. Geen enkele werkgever is zó vrijgevig dat hij een goede werknemer zomaar naar de concurrentie zal laten vertrekken... Dus werkgevers hebben er alle belang bij om werkvolk aan zich te binden door goede werkomstandigheden aan te bieden. Vergeet ook de belastingen niet: wat u netto overhoudt, is maar een fractie van wat uw werkgever effectief moet betalen. |
Citaat:
|
Citaat:
Als iedereen zijn vrije tijd plots heel belangrijk zou vinden en zou beslissen niet meer te gaan werken onder twintig euro per uur netto (bij wijze van spreken), dus ook de mensen in China en andere landen, zullen de lonen moeten stijgen. In werkelijkheid is de kans dat dit gebeurt klein. Maar je ziet toch al dat Polen bv zijn werknemers terug nodig heeft en ze probeert te lokken met interessantere arbeidsvoorwaarden. In het minder rooskleurige geval voor werknemers leidt het er toe dat men alle werk zoveel mogelijk automatisch (robot, pc, ...) kan laten verlopen zodat er nog amper werknemers nodig zijn. :-P |
Citaat:
|
Citaat:
Sinds de industriële revolutie vindt er meer en meer automatisering plaats zover ik weet... er zijn natuurlijk wel nog mensen nodig om die hele machinerie te controleren, te onderhouden, en ook en vooral om hem uit te vinden en te testen. Ik hou het nog niet voor mogelijk, maar wat als we op een dag een machine vinden die zelfreflectief kan zijn en die zichzelf kan sturen en verbeteren? |
Citaat:
|
Citaat:
Zo. Niet moeilijk, hé. |
Citaat:
En je bent zo overtuigd van je eigen gelijk dat je denkt geen argumenten nodig te hebben? Indien ja, dan ben je verkeerd. |
Citaat:
Als je niet genoeg tegengewicht te bieden hebt, dan moet je niet klagen dat je minder hebt dan zij die dat wel kunnen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is deze wanverhouding die niet te bevatten is, niet het loutere feit dat die vent meer verdient. |
Citaat:
|
Citaat:
Neen; dat heeft inderdaad geen enkele onderbouwing meer nodig. Wie vandaag de dag nog met die onzin - want dat is het - afkomt verdient een pak voor de broek en zich in schaamte terug te trekken ofzoiets. Echt; hoe wil je nog dat je serieus wordt genomen op het vlak van economie als je met dat soort idiotiteiten blijft afkomen? |
Citaat:
??? Alsof ik �*lle berichten op dit forum lees! En door enkel hoog van de toren te blazen voer je geen discussie. Ik ga ervan uit dat je het niet kan weerleggen. En ik ben er vrij zeker van dat je mijn post niet begrijpt. Sterker nog, de betekenis van het woord automatisering lijk je niet te vatten. :? Ik heb het trouwens over algemeen aanvaarde economische wetmatigheden, niet over de afwijkende mening van één persoon binnen één heel specifieke stroming ... Post wordt natuurlijk ook gemeld, want je discussiestijl is allesbehalve. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Automatisering veroorzaakt _jamais_ werkloosheid in de zin dat gij dat woord wilt gebruiken. |
't is weer van dattem.
precies een robotje dat altijd maar 't zelfde doet. |
Ik zorg voor werkloosheid?
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be