Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   ONCKELINCKX spreekt de waaeheid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=105551)

filosoof 8 mei 2008 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3410753)
Komaan Geert. Heel Belgique weet dat Milquet en Di Rupo geen kartel nodig hadden om in mekaars bed de duiken.

D�*t zou me nu echt verwonderen:rofl:
Hield jij de kaars vast?:-o

Tommm 8 mei 2008 15:36

Hloe is BHV eigenlijk een prioriteit kunnen worden? Wie ligt er, buiten de NVA, eigenlijk wakker van? Hebben we geen belangrijkere zaken te regelen. De economie uit het slop halen bvb, ik zeg maar wat. Of komt dat allemaal in orde als de vlaggenzwaaiende idioten de pyrrusoverwinning rond hun eeuwige fetisj BHV binnenhebben?

Dycore 8 mei 2008 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 3410765)
Nee, dat enerverende achterlijke gezeik van de Vlaamsnationalisten daarentegen.

Je vind het gezeik van de Walen niet hinderlijk? Dat is de enige reden van het Vlaams-nationalisme hoor.
Als je het Vlaams nationalisme wil aanpakken, moet je beginnen bij de wortels. En dat zijn de Walen. Either way, you will switch to our side brother.

vlijmscherp 8 mei 2008 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 3410778)
Hloe is BHV eigenlijk een prioriteit kunnen worden? Wie ligt er, buiten de NVA, eigenlijk wakker van? Hebben we geen belangrijkere zaken te regelen. De economie uit het slop halen bvb, ik zeg maar wat. Of komt dat allemaal in orde als de vlaggenzwaaiende idioten de pyrrusoverwinning rond hun eeuwige fetisj BHV binnenhebben?

ja, waarom is BHV een prioriteit? het staat nochtans in de grondwet. wie is het toch dat zo moeilijk doet dat de evidentie zelf is?

Dycore 8 mei 2008 15:38

Citaat:

Solidariteit Tomm, solidariteit...
Ik zou het eerlijk gezegd ook niet leuk vinden als een ander volk de grote Jan komt uithangen in mijn regio en er allerhande eisen komt stellen.
Nam jij het niet regelmatig op voor de Palestijnen?

Txiki 8 mei 2008 15:38

Citaat:

Waarom is het dan een probleem de splitsing door te voeren? Als het toch maar peanuts is...

En om op je vraag te antwoorden: ik heb een sterk vermoeden dat de MR er wel degelijk wakker van ligt.

Dycore 8 mei 2008 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3410769)
Jambon werd toch al gezien op samenkomsten van het Sint Maartensfonds...

Heeft de Gestapo hem daar opgemerkt?

Dycore 8 mei 2008 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3410767)
wat is extreem-links voor jou?

Communisme. En dat is waar CdH, PS en Ecolo grosso modo voor staan.

vlijmscherp 8 mei 2008 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dycore (Bericht 3410799)

jij kent echt niets van hun programma's hé. of je weet niet waar communisme voor staat. of allebei.

Dycore 8 mei 2008 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3410800)
jij kent echt niets van hun programma's hé. of je weet niet waar communisme voor staat. of allebei.

Ik weet blijkbaar meer over hun programma's dan jij.

vlijmscherp 8 mei 2008 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dycore (Bericht 3410807)
Ik weet blijkbaar meer over hun programma's dan jij.

ja, uit hun programma en hun beleid komt duidelijk naar voor dat ze het kapitalisme volledig willen uitroeien en dat ze alles nationaliseren :roll:

Dycore 8 mei 2008 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3410816)
ja, uit hun programma en hun beleid komt duidelijk naar voor dat ze het kapitalisme volledig willen uitroeien en dat ze alles nationaliseren :roll:

Inderdaad. Min of meer. Daar kan je niet naastkijken. Of moet het er letterlijk instaan vooraleer jij het snapt?

vlijmscherp 8 mei 2008 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dycore (Bericht 3410819)
Inderdaad. Daar kan je niet naastkijken. Of moet het er letterlijk instaan vooraleer jij het snapt?

en ze zijn duidelijk tegen de liberalisering geweest van energie, post ed. héél duidelijk.
allé, behalve die keren dat ze ervoor gestemd hebben natuurlijk.

manmanman, waar zijn we mee bezig.

Knuppel 8 mei 2008 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3410759)
Noem mij één politiek systeem met meerdere partijen waarin electorale belangen geen enkele rol spelen. :|

Dat klopt. Landen opnoemen waarin electorale belangen de hoofdrol spelen én waarin de belangen van de ene taalgroep compleet tegengesteld zijn aan die van de andere kan ik echter niet zo gauw opnoemen.

Weet je....
Ik keek daarstraks even naar het kamerdebat dat over de splitsing van BHV zou gaan, en waar de buitenlandse media wel massaal voor zullen zijn opgedaagd.

Op een bepaald ogenblik viel me de spreuk op achter de voorvoorzitter van de Belgische praatbarak. Je weet wel, de magische woorden die in 1830 iets moesten bewijzen dat er toen (nog) niet was, dat er minder is dan ooit, en dat er ook nooit zal zijn. Ik verzeker je dat elk normaal mens zich in een surrealistische wereld waant als hij de woorden: 'eendracht maakt macht' leest in een parlement dat ofwel wordt monddood gemaakt, ofwel vrijwillig zijn macht uit handen geeft, en waar letterlijk over niets nog eendracht bestaat. Integendeel. Het is tweedracht (en onmacht) troef.

filosoof 8 mei 2008 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3410369)
sterk, als je de democratie moet verminken en stemmingen moet verbieden, eigenlijk dus de democratie moet opheffen om je 'land' te redden.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door je vriendjes in 2005:
De Vlaamse Regering liet het Vlaams Parlement sluiten om zo tijd te winnen en een regeringscrisis te vermijden.
BRON

Online 8 mei 2008 15:53

Citaat:

De economie uit het slop halen met een regering waarin corrupte PS-ers en extreme linkse wereldverbeteraars als CDH zitten?
Uw zin voor humor is niet van je dat ...
:roll:

Pelgrim 8 mei 2008 15:59

Citaat:

Je bent er dus ook voor dat de splitsing gewoon door de meerderheid in het parlement wordt gestemd, zodat dat probleem opgelost is?
Fijn, ik stel voor dat je de Franstalige partijen dat eens gaat uitleggen.

MisterXYZ 8 mei 2008 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie (Bericht 3410463)
Groot gelijk
Het is nu 13.51 08/05/2008
Om 14.15 komen ze bijeen en rechtstreeks op tv
Ben benieuwd of ze de stemming op agenda durven zetten en of ze zelfs de moed hebben om de stemming er durven door te duwen.
Voor het VB zal dit geen probleem zijn, maar onze vrienden cd-v/nv-a zullen nu hun maskers moeten afgooien.

Wij zitten steeds te lullen dat de Walen het ptobleem zijn, maar ik beginstillaan te denken dat de machtstrijd tussen de Vlaamse partijen onze eigen dooddoener zal worden.

En Groen mag eens gaan stoppen met hun onthoudingen - Die durven helemaal geen standpunt innemen.

Het gaat er stuiven mannen (zou toch moeten) - we zien mekaar straks terug na de uitzending.

Mijn voorspelling : Winst voor de Walen

U moet geen voorspelling doen, sedert de onafhankelijkheid van belziek winnen de walen altijd en altijd en altijd.

En ja crochetje de walen, zijn het probleem in den belziek, ze zijn wel in de minderheid, maar leiden wel den belziek sinds de onafhankelijkheid, dus ongeveer 180 jaren zitten de Vlamingen opgescheept met die luie agressieve walen waar geen land mee te bezeilen valt en die zich laten bevoorraden door Vlaanderen (onrechtvaardige transfers)

Txiki 8 mei 2008 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ (Bericht 3410840)
En ja crochetje de walen, zijn het probleem in den belziek, ze zijn wel in de minderheid, maar leiden wel den belziek sinds de onafhankelijkheid, dus ongeveer 180 jaren zitten de Vlamingen opgescheept met die luie agressieve walen waar geen land mee te bezeilen valt en die zich laten bevoorraden door Vlaanderen (onrechtvaardige transfers)

Dan zijn het de Vlaamse politici die het probleem zijn in deze staat. Hun makke schaapachtige houding is het probleem.

Dycore 8 mei 2008 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3410821)
en ze zijn duidelijk tegen de liberalisering geweest van energie, post ed. héél duidelijk.
allé, behalve die keren dat ze ervoor gestemd hebben natuurlijk.

En nu vragen ze om maximumprijzen.
Ik ben er trouwens niet zo zeker van dat ze voor gestemd hebben. Heeft een bron daarvoor, of lult u maar wat uit uw nek?

Het blijft een feit dat de Walen een uitgebreid staatsapparaat hebben, zoveel mogelijk willen centraliseren, herverdelen, etc, etc. Communisme met andere woorden.

Knuppel 8 mei 2008 16:10

Citaat:

Er werd vandaag in de kamer een motie gestemd waardoor de belangen waarover jij het hebt eerst zullen gestemd worden. Dit uit schrik dat de Franstaligen die zaken zullen boycotten indien ze de splitsing van BHV als eerste op hun bord krijgen.

Richt je verwijten dus aan wie ze verdient.

Dat JIJ over BHV hetzelfde denkt als belgicisten, Franstaligen en De Morgen wil ook niet zeggen dat de politiek bewuste Vlamingen er niet van wakker liggen.

Deze poll bewijst alvast meer dan jouw belgicistische gebral:

Citaat:

http://www.standaard.be/Interactie/?poll=6696

De Kamer kan op 8 mei stemmen over de splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde. De Franstaligen dringen erop aan dat de Vlaamse partijen een geste doen om de stemming te vermijden.Moet de Kamer op 8 mei stemmen over B-H-V?

Ja 86.87%

Nee 13.11%

4218 stemmen
Iedereen met wat hersens in zijn kop kon bovendien weten dat de regering die het in 2007 zou moeten overnemen van de kloon van Leterme niet alleen met het probleem BHV zou geconfronteerd worden maar ook met de noodzaak aan een staatshervorming.

Ik heb daar hopen krantencommentaren over bewaard. Dit is het eerste dat ik open.

Citaat:

14/05/2005

Het einde

De Kamer van Volksvertegenwoordigers heeft vrijdag meerderheid tegen oppositie haar vertrouwen bevestigd in de regering-Verhofstadt. Er was geen enkele dissidente stem binnen de paarse meerderheid. Ook VU-erfgenaam en nu sp.a-kartelpartner Spirit drukte plichtsgetrouw op het groene knopje. Daarna volgde een lang en warm applaus voor Guy Verhofstadt. De premier genoot. Dat was vorige woensdag trouwens ook al het geval toen hij naar de Kamer trok met de mededeling dat zelfs hij geen oplossing kon vinden voor Brussel-Halle-Vilvoorde, maar dat zijn regering wél gewoon blijft voortdoen.Dat zorgde voor een vrolijke paarse bende, schouderklopjes alom, gewuif, gekus, gelach, iedereen wist zich nog een tijdje verzekerd van zijn zitje plus bijhorende wedde in regering of parlement. En Guy Verhofstadt genoot. Het is de premier gegund. Want wat we nu meemaken lijkt sterk op het einde van... Verhofstadt. Met de oplossing die de eerste minister uitwerkte voor B-H-V, weten we zeker dat de komende verkiezingen voor Kamer en Senaat - ten laatste in juni 2007 maar misschien ook al vroeger - communautaire verkiezingen worden met een hoofdrol voor Brussel-Halle-Vilvoorde.Communautaire verkiezingen zijn géén VLD-verkiezingen, Guy Verhofstadt en de VLD zullen dan worden afgerekend door de Vlaamse kiezer voor het verpatsen van de ‘V’ in de partijnaam. Daarna volgen, ook dat weten we nu met zekerheid, communautaire regeringsonderhandelingen over Brussel-Halle-Vilvoorde én alle andere Vlaamse eisen.We willen niet uitsluiten dat de VLD dan mee aan de onderhandelingstafel zit. Niet omdat de partij de volgende verkiezingen wint, wel omdat langs Vlaamse zijde zowat alle partijen nodig zullen zijn om Vlaams Belang uit de meerderheid te houden. Maar die onderhandelingen kunnen dan niet meer geleid worden door Guy Verhofstadt, die is woensdag gezakt voor zijn communautair examen. De moraal van het verhaal is dan ook dat de winnaars van de voorbije week de verliezers zijn. Er komt géén derde regering-Verhofstadt. En na de verkiezingen van 2007 zullen de Franstaligen hoe dan ook over B-H-V en nog véél meer moeten onderhandelen. Vluchten kan dan niet meer.
Eric DONCKIER

Pelgrim 8 mei 2008 16:10

hm, ik voel me precies toch meer verbonden met die Walen dan met die rechtse zakken hier. :)

Dycore 8 mei 2008 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3410851)
Dan zijn het de Vlaamse politici die het probleem zijn in deze staat. Hun makke schaapachtige houding is het probleem.

Mja, het is ofwel toegeven, ofwel opbreken. De Walen kunnen ons niets gunnen zonder daar veel voor in de plaats te krijgen.

De Vlamingen doen hun best om België te behouden. Vandaar de schaapachtige houding. Maar bon, ons geduld is nu toch wel bijna ten einde.

De Waal 8 mei 2008 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3410857)
hm, ik voel me precies toch meer verbonden met die Walen dan met die rechtse zakken hier. :)

2

Dycore 8 mei 2008 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3410857)

Vertellen de Walen dan een ander verhaaltje dan de rechtse zakken hier?

Txiki 8 mei 2008 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dycore (Bericht 3410865)
Mja, het is ofwel toegeven, ofwel opbreken. De Walen kunnen ons niets gunnen zonder daar veel voor in de plaats te krijgen.

De Vlamingen doen hun best om België te behouden. Vandaar de schaapachtige houding. Maar bon, ons geduld is nu toch wel bijna ten einde.

De Vlaamse politici dúrven niet opbreken.

Dycore 8 mei 2008 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3410869)
De Vlaamse politici dúrven niet opbreken.

Ik vrees dat er altijd grenzen aan geduld zijn Txiki. Zoals de zaken er nu voor staan zal het niet te lang meer duren.

Feit is dat we nu allen samen als vrienden in Europa vertoeven. Nationale grenzen zijn betekenisloos geworden.

Bij onafhankelijkheid verandert er dus niets voor Vlaanderen of Wallonië (tenzij minder geld, hetgeen op iets langere termijn ook voor hen een goede zaak is). Alleen: we krijgen effectief bestuur. En dat beseffen de mensen hoe langer hoe meer. Het duurt niet lang meer hoor. België is zo goed als dood.

Binnenkort zijn de Belgicisten de nationalisten waar met vuiligheid naartoe wordt gesmeten. Dan weten ze ook eens hoe dat voelt.

driewerf 8 mei 2008 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3410781)
ja, waarom is BHV een prioriteit? het staat nochtans in de grondwet. wie is het toch dat zo moeilijk doet dat de evidentie zelf is?

• zal de koopkracht stijgen?
  • zal de de werkloosheid dalen?
  • zal de vergrijzing gestopt zijn?
  • zal het fileprobleem eindelijk opgelost zijn?
  • zullen de treinen op tijd rijden?
  • zullen er plots meer sociale woningen zijn?
  • zullen de bussen en trams veilig zijn?
  • zal de volgende ontsnapping uit de Dendermondse gevangenis voorkomen zijn?
  • zal de klimaatopwarming opgelost zijn?
  • komt er nooit meer zomersmog?
  • zal Ishtar het Eurosongfestival winnen?
pas als alle bovenstaande opgelost zijn, en eigenlijk is het lijstje nog verre van volledig, pas dan magf BHV terug op de agenda komen. En ja, desnoods moet de Grondwet maar wijken. De GW is maar een vodje papier naast bovenstaande.

Dycore 8 mei 2008 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 3410890)

Neen. Maar BHV zal eindelijk opgelost zijn. Hoe lang moet dit nog aanslepen?

driewerf 8 mei 2008 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dycore (Bericht 3410799)

Jij bent het levend bewijs dat ons onderwijs zeer dringend aan herfinanciering toe is. Opwaartse financiering. En een forse opwaartse financiering.

Knuppel 8 mei 2008 16:25

Citaat:

Binnenkort zijn de Belgicisten de nationalisten waar met vuiligheid naartoe wordt gesmeten. Dan weten ze ook eens hoe dat voelt.
Dat zit er dikker in dan iemand voor mogelijkheid houdt.

Maar in 1830 werd het evenmin mogelijk geacht....

Knuppel 8 mei 2008 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 3410894)
Jij bent het levend bewijs dat ons onderwijs zeer dringend aan herfinanciering toe is. Opwaartse financiering. En een forse opwaartse financiering.

Weet je ook al wie dat gaat betalen?

MisterXYZ 8 mei 2008 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3410851)

Blijkbaar bent u een waaltje, waar woon jij precies kiki-ke?

Dycore 8 mei 2008 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 3410894)

Pffff, fuckin' commie bastards man. Wat ze zelf ook mogen zeggen. Aan onderwijs heb ik trouwens geen gebrek gehad.

Knuppel 8 mei 2008 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ (Bericht 3410899)
Blijkbaar bent u een waaltje, waar woon jij precies kiki-ke?

Ik denk dat je je vergist.

driewerf 8 mei 2008 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dycore (Bericht 3410853)
En nu vragen ze om maximumprijzen.
Ik ben er trouwens niet zo zeker van dat ze voor gestemd hebben. Heeft een bron daarvoor, of lult u maar wat uit uw nek?

Het blijft een feit dat de Walen een uitgebreid staatsapparaat hebben, zoveel mogelijk willen centraliseren, herverdelen, etc, etc. Communisme met andere woorden.

kleinburgerlijk reformisme ja. Bernstein zou het vast nog goedkeuren.
Wie d�*t communisme noemt, die kent het verschil niet tussen Heineken en een echte trappist.

Pelgrim 8 mei 2008 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dycore (Bericht 3410868)
Vertellen de Walen dan een ander verhaaltje dan de rechtse zakken hier?

blijkbaar wel.

Kazan 8 mei 2008 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie (Bericht 3410359)
Eindelijk een politica die daadwerkelijk de waarheid spreekt.
Nooit of Nooit zal er stemming komen van Vlamingen tegen Walen.
EN ZE HEEFT NOG GELIJK OOK.
Met deze uitspraak haalt zij VOLLEDIG het Vlaams-Nationalisme onderuit.
Het Vlaams-Nationalisme zal wel blijven bestaan, maar als een clubje vaandelzwaaiende hottentotten en als folkloristisch vzweke, terug te vinden binnen enkele jaren in de boekjes van Urbanus.

Wie ging er hier nu weer Europa de les eens spellen ?

Wat is er dan op 7 november 2007 gebeurd?
En stel dat dit niet gebeurd was, waarom haalt deze stelling volledig het Vlaams-nationalisme onderuit?

filosoof 8 mei 2008 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dycore (Bericht 3410876)
Ik vrees dat er altijd grenzen aan geduld zijn Txiki. Zoals de zaken er nu voor staan zal het niet te lang meer duren.

Feit is dat we nu allen samen als vrienden in Europa vertoeven. Nationale grenzen zijn betekenisloos geworden.

Bij onafhankelijkheid verandert er dus niets voor Vlaanderen of Wallonië (tenzij minder geld, hetgeen op iets langere termijn ook voor hen een goede zaak is). Alleen: we krijgen effectief bestuur. En dat beseffen de mensen hoe langer hoe meer. Het duurt niet lang meer hoor. België is zo goed als dood.

Na zoveel jaar tsjeven"Vlaendren" weet ik maar al te goed hoe dat voelt: waarom dacht je dat ik naar Brussel verhuisde?

Chipie 8 mei 2008 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 3410890)
pas als alle bovenstaande opgelost zijn, en eigenlijk is het lijstje nog verre van volledig, pas dan magf BHV terug op de agenda komen. En ja, desnoods moet de Grondwet maar wijken. De GW is maar een vodje papier naast bovenstaande.

Tsjongejonge... als de Franstaligen zich niet verzetten is het binnen de vijf minuten opgelost...

Zal het op die 5 minuten aankomen? :roll: ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be