![]() |
vrede,
Citaat:
Citaat:
vrede, redwasp |
Citaat:
|
vrede,
Citaat:
het zou leuk zijn om hier af en toe eens te kunnen discussiëren over onderwerpen zonder dat het onmiddellijk over de verzinsels van de heer weggelaar moet gaan. laat ons proberen om zijn gedoe hier even buiten te houden en ons op het eigenlijke onderwerp te concentreren. vrede, redwasp |
In ieder geval zorgt dit atheisme voor steeds meer verruwing van de samenleving. Immers als er geen God is die alles ziet vallen alle remmen weg.
|
Citaat:
Neen echt, hoe vaak heeft een religieus persoon dit argument al aangehaald, je moet toch zelf ook doorhebben dat je daarmee enorm idioot klinkt? |
vrede,
Citaat:
vrede, redwasp |
Citaat:
|
vrede,
Citaat:
gelovige heiligen doen goed in naam van god, niet gelovige heiligen gebruiken andere excuses. vrede, redwasp |
Citaat:
De zon schijnt altijd, achter de wolken en 's nachts aan de andere kant van de aardkloot. Daar gaan we toch geen vergedreven analogie achter zoeken om tot een godsbewijs te komen? Zoja, bedenk dan dat de zon (ondanks haar dag en nacht schijnen voor en achter de wolken), net als andere sterren misschien eindig is, en eindigheid is niet bepaald een eigenschap die religieuzen aan hun goden toeschrijven, toch? |
Citaat:
Vooral als er hun toelage of subsidies van afhangt. |
Citaat:
|
vrede,
godsbewijzen zijn stompzinnig. dat wat we god noemen is niet iets wat bestaat of niet bestaat. zeggen dat god niet bestaat is als klagen dat er veel te weinig doelpunten gescoord worden in de tour de france. zeggen dat god wel bestaat is als beweren dat er wel doelpunten gescoord worden, maar dat we die gewoon niet zien. 'bestaan' en 'niet-bestaan' behoren niet tot de grammatica van de term 'god'. vrede, redwasp |
Citaat:
|
Citaat:
Eerst een fles goddelijke zongerijpte wijn uit mijn kelder halen.;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
vrede,
Citaat:
maar dat is pas het begin. de belangrijke vraag is wat we dan doen als we eenmaal besloten hebben om (niet) religieus te leven. hoe gaan we samen met anderen die andere antwoorden hebben werken aan een betere wereld? hoe gaan we uberhaupt om met het anders zijn van de anderen. die vragen vind ik nog altijd interessanter dan de zelfverklaarde goddelijkheid van de heer weggelaar. een antwoord zoeken is trouwens van levensbelang voor onze samenleving. vrede, redwasp |
Citaat:
![]() Zo'n wezens zie je meer en meer verschijnen. Zombie time. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe ... religieus van je. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() Moraal? Geen. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vroeg naar een verifieerbaar negatief effect op de samenleving veroorzaakt door de stijging in atheïsme. En jij komt af met enkele achterlijke stereotypen en wat foto's van idioten die hun gezicht verminken. Iets dat ten eerste geen zak met moraal te maken heeft, tenzij jij de magische kracht hebt om moraal te lezen door tatoeages en body-mods. En ten tweede zonder enige indicatie of die persoon atheïst, christen, jood, agnost of pastafarian is. |
Citaat:
|
vrede,
Citaat:
overigens is schmink echt geen monopolie van atheïsten hoor. vrede, redwasp |
vrede,
Citaat:
vrede, redwasp |
Citaat:
Ik zelf vind het enorm, maar echt enorm, lelijk. Maar als die zich er goed bij voelt ... go wild |
vrede,
ik vind het nu ook niet echt aantrekkelijk, maar ik zal wel alles doen om te vechten voor die gast zijn recht om er zo uit te zien. vrede, redwasp |
Citaat:
|
Citaat:
|
I made my point.
Redwasp ik zou u als buur kunnen apprecieren. De opdringerige gelovigen iets minder. |
3 Bijlage(n)
Citaat:
Bijlage 80528 En dat de Joden niet vies zijn van een beetje body art op zijn tijd, wisten we al: Bijlage 80529 :twisted: |
Walgelijk. :cry:
(ik zag de echte te dikwijls om er mee te kunnen glimlachen) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het atheïsme is het diepe dal waardoor de wereld gaat en waarin de oude godsdiensten bezig zijn af te sterven en mijn atoomtheorie de nieuwe wedergeboren Godheid is.
Op dit gevaarlijke punt kan de wereld onder gaan om nooit meer boven te komen door de duivel die de wetenschap is. Deze heeft het geloof in God vermoord en geeft voedsel aan de mateloze hebzucht van het materialisme en kapitalisme. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be