|  | 
| 
 Citaat: 
 De liberalen zijn economen en bedrijfsleiders, geen filosofen of psychologen. Ze beschouwen vrije keuze als een black box model. Waaruit "vrije keuze" bestaat, heeft geen enkele van die verkopers-academici een flauw idee van. Jij ook niet, analyst. Niet jouw taak, niet jouw job, niet jouw kopje thee. | 
| 
 Citaat: 
 Savatage stelt juist voor om het legaal te maken. | 
| 
 Citaat: 
 | 
| 
 Citaat: 
 Ja, dat had ik ook wel door. Mijn punt was dat je even goed kan voorstellen om pedofilie in dergelijke gevallen legaal te maken. | 
| 
 Citaat: 
 Ook blijft het voorstel onzinnig, door bombastisch te doen, ontkracht je het niet. | 
| 
 Citaat: 
 Citaat: 
 | 
| 
 Citaat: 
 1) Hun een oplossing te bieden voor hun armoede 2) Tegelijkertijd een ander leven te redden 3) Zelf er een minimale last van te ondervinden Als die mensen dan toch vinden dat er dwang komt kijken bij die keuze, dat ze er dan niet op ingaan he. Ik verplicht niemand iets, noch wens ik iemand enige dwang op te leggen. | 
| 
 Citaat: 
 een beter voorbeeld is, me dunkt, het verhandelbaar stellen van babietjes. waarom zou een vrouw haar babietje niet mogen verkopen aan een betalende gegadigde, op voorwaarde dat die gegadigde in aanmerking komt voor adoptie ? | 
| 
 Citaat: 
 | 
| 
 Citaat: 
 | 
| 
 Citaat: 
 Dwang kan ook impliciet zijn. Dat begrijpen verkopers en hun opperpriesters de liberaal-economische theoristen niet. Wanneer je geen keuze hebt, moet je iets doen. Dwang. Door dit te legaliseren laat je het niet toe om een vrije keuze te maken, maar schep je een gereedschap, waarvan men dan gebruik moet maken om te overleven. Die mensen moeten iets doen om te overleven. Je geeft hun een gereedschap, geen keuze. Dat is het verschil. | 
| 
 Citaat: 
 | 
| 
 Citaat: 
 | 
| 
 Citaat: 
 | 
| 
 Citaat: 
 | 
| 
 Citaat: 
 | 
| 
 Citaat: 
 andere mogelijke formule: 3 kopen, 2 betalen | 
| 
 Citaat: 
 | 
| 
 Citaat: 
 | 
| 
 Nu is de échte vraag eigenlijk : wie op dit forum zouden als hun leven in gevaar was, naar bvb Indië trekken, om daar een nier van een arm luis te gaan kopen ? En wie onder degenen die tégen organenverkoop zijn blijft trouw aan zijn principes, en laat zich liever sterven ? Want voor niertjes , en andere organen, zit je hier op een wachtlijst , en daar kun je lang wachten, soms TE lang... | 
| 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Dat mijn voorbeeld wettelijk niet kan: wees gerust, die basiskennis heb ik wel :-D Citaat: 
 Wel jammer dat u simpele morele begrippen als wederkedigheid en rechtvaardigheid meteen verwart met 'emo-gezeik'. Misschien (en dat is precies mijn punt) omdat u platweg in de beste positie bent (als Westerling) en daarom niets kunt winnen bij 'gelijkwaardigheid', mensenrechten e.d.? Jouw praktische oplossing is niks meer dan medische kolonisatie. Stel het alsjeblieft niet mooier voor dan dat. Citaat: 
 | 
| 
 Citaat: 
 ouders mogen geen gevaarlijk werk meer doen of zo ? verkleutering, pampering en betutteling is waar gij voor staat ... vrije mensen maken keuzes, ook arme vrije mensen hebben recht op eigen vrije keuzes. | 
| 
 Citaat: 
 Rijke mensen hebben het recht op de vrije keuze om hun nieren naar de kloten te vreten en vervolgens voor een prikje een nieuwe nier te krijgen. Wat mooi hé, die VRIJHEID en die wederzijdse zakelijke overeenkomst waar alle partijen beter van worden... Liberalisme op zijn best :lol: | 
| 
 Citaat: 
 | 
| 
 Citaat: 
 vrije keuze is voor jou ook maar goed zolang het jouw keuze is hé :roll: | 
| 
 Citaat: 
 Zoek zelf metaforen. | 
| 
 Citaat: 
 verre van rijk, maar da's subjectief hé... maar wel selfmade, inclusief de eerste cent. en geen Brasschatenaar. | 
| 
 Citaat: 
 Mijn argumenten zijn niet op. Ik wil gewoon geen moeite doen om de concepten keuze en wil uit te leggen aan verkopers. | 
| 
 Citaat: 
 Ik stel voor dat je een maand op straat in Calcutta gaat wonen en dan eens 'in alle vrijheid' gaat nadenken of je een nier zult gaan verkopen om aan eten te geraken. Misschien smaakt die 'vrije keuze' dan toch iets wranger dan ze nu door jou wordt opgediend? "vrije keuze" wordt gewoon door rijken gebruikt als sluier voor platte uitbuiting. MIJN persoonlijke keuze heeft daar echt NIKS mee te maken. En eerlijk, voor mijn part mogen die Indiërs doodvallen, ik laat er geen traan om, ik ken hen niet. Maar kom niet af met de liberale leugen van "vrije keuze" voor iets wat gewoon misbruik is. | 
| 
 Citaat: 
 Calcutta is daarin niet anders dan gelijk welke plaats ter wereld. | 
| 
 Citaat: 
 | 
| 
 Citaat: 
 Verder vind ik het voorstel om orgaandonatie te legaliseren even onzinnig als het voorstel om pedofilie te legaliseren. Want - hoewel Savatage zich wijselijk beperkt tot nieren als voorbeeld - impliceert dat ook de donatie van vitale organen waarvan je er maar 1 hebt of waarvan je wel degelijk nadeel ondervindt als je er één mist. Want, als je het leven van je familie kan redden door je eigen leven op te offeren, dan is die familie toch beter af dan dat ze allemaal de hongerdood sterven niet? En de persoon die zijn orgaan doneert heeft toch de keuze niet? | 
| 
 Citaat: 
 | 
| 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Overigens is een nier het enige voorbeeld van orgaandonatie waarbij er - eventuele complicaties van de operatie of de mogelijkheid dat die ene nier later beschadigd raakt niet meegerekend - geen nadeel voor de donor is. | 
| 
 Citaat: 
 | 
| 
 Citaat: 
 | 
| 
 Citaat: 
 Natuurlijk is knokken een voorwaarde om er te geraken, maar dan alleen als alle andere voorwaarden al ingevuld zijn. Ze zijn niet te tellen, de mensen die denken dat ze 'door knokken zijn waar ze zijn' maar gewoon vergeten dat anderen het meeste werk hebben gedaan. Ja, het is mogelijk dat een nier verkopen je verder brengt in Calcutta, maar het is een droevige zaak en geen onvermijdelijke zaak. | 
| 
 Citaat: 
 | 
| 
 Citaat: 
 Citaat: 
 | 
| 
 Citaat: 
 Citaat: 
 | 
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12. | 
	Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be