![]() |
Weer dezelfde flutscenario's aan de lopende band.
Voor de 100.000 ste keer... Het wordt slaapverwekkend. |
Citaat:
|
Mja overlaatst gehoord dat de hele onafhankelijkheidshetze er voor aan t zorgen is dat buitenlandse investeerders wegtrekken uit een onstabiel klein land zoals België of Vlaanderen.
Het zal dus binnenkort niet meer nodig zijn om neo liberaal denkend (Vlaams Belang, NVA) Vlaanderen af te splitsen van die zo gehate 'luie, geldverslindende' Walen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
2. Indien het zo slaapverwekkend is, lees deze draad dan niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Is het dan zo snel veranderd?:roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Op wikipedia staat: "Volgens het internationaal recht kan een verdrag opgeschort of beëindigd worden, of een partij kan zich eruit terugtrekken, indien de omstandigheden veranderd zijn ten opzichte van het moment waarop het verdrag gesloten werd.[1] Men beroept zich dan op rebus sic stantibus." Dit lijkt me dan toch van toepassing in het geval een staat ophoudt te bestaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ik moet daarvoor geen redenen geven als u ook geen redenen van het tegendeel heeft gegeven. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ps: Vlaanderen heeft een staatsschuld. De VS heeft de grootste staatsschuld ter wereld. |
Citaat:
Vlaanderen geen "politieke kracht"? Presies of B. heeft nu wel politieke kracht, aan de ene kant. En aan de andere kant: intern de EU vind ik dat ieder land/regio blijft eender wat, slechts politieke kracht moet/mag hebben in verhouding tot zijn aantal inwoners. (demokrasie, weet je wel ...) (momenteel speelt in de EU, voorlopig nog terecht natuurlijk, nog teveel de finansiële draagkracht van de staat ... bla bla ...) |
Citaat:
Citaat:
Als je iemand moet onderhouden en na een tijd heb je alleen nog voldoende om jezelf te onderhouden dan is de keuze snel gemaakt zeker? |
Citaat:
|
Citaat:
Het is op het federaal niveau dat het niet meer functioneert: dat niveau werkt niet naar behoren, op dat niveau kunnen geen beslissingen genomen worden, het is een optelsom van 2 democratieën die niet meer samen kunnen werken omdat ze te verschillend zijn geworden,... Zelfs toen België nog 1 unitair land was, functioneerde dat niet. Het federalisme heeft België een paar decennia extra doen overleven als land, maar nu loopt ook dat spoor dood. België is ten dode opgeschreven. |
Citaat:
|
Citaat:
De waarheid is: van de politiek bewuste vlamingen is een beduidende meerderheid voor verregaande hervormingen. |
Citaat:
Met die opheffing heeft Luxemburg een groot deel van zijn kapitaal zien wegstromen. Luxemburg kan je vergelijken met Wallonië. Citaat:
NATO hoofdkwartier? Europese zetels multinationals? |
Citaat:
U impliceert hier dus dat als Vlaanderen geen coherente politiek meer voert Vlaanderen gesplitst moet worden. |
Citaat:
|
Citaat:
EU, NAVO en de multinationals verschillen d�*�*rin trouwens weinig van de criminelen die zich met drugs-, wapen- en mensenhandel bezighouden. Ook zij vinden in België een ideale 'standplaats'. Kom maar eens rondwandelen in Brussel (rond het Noordstation bvb.) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
Zonder de ramp van 1830 was Antwerpen misschien wel wéér uitgegroeid tot het culturele, economische en politieke centrum van onze gewesten. Mijn antwoord luidt dus: ja, ik denk dat de Antwerpse haven zo groot zou kunnen zijn geworden zonder Brussel. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be