Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Hoofddoekaanval : Dewinter vangt bot bij Peumans (https://forum.politics.be/showthread.php?t=135093)

Cut de krap 10 februari 2010 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4592729)
1) die mensen zijn hier niet te gast, ze zijn hier geboren. Ze hebben de nationaliteit, ze gaan hier naar school, zoeken hier hun leven uit te bouwen en maken hier kinderen. Het zijn Belgen. De nieuwe generatie.

Dat maakt niet uit. Ze zijn geboren in een Westerse cultuur, daarvoor kozen hun migrantenouders, wel dan dienen ze de leidkultuur maar te respecteren ipv de cultuur van hun ouders hier op te dringen. Dat ze zich dan maar als Belgen gedragen ipv zich blijvend als vreemdelingen te manifesteren.

djimi 10 februari 2010 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 4592742)
Laatst hoorde ik iemand zeggen, je kan de islam hier geen grotere verdienste doen door het te verbieden.
En de man heeft gelijk.

Dewinter schiet op de verkeerde personen.
Hij moet het crapuul bestrijden.

Deze vrouw toont in alle geval interesse voor de Vlaamse politiek.
Ze spreekt mss goed Nederlands en ze werkt mss ook.
Als je zulke mensen gaat aanvallen ben je mijn inziens verkeerd bezig.

2

Rudy Van Nespen 10 februari 2010 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap (Bericht 4592768)
Dat maakt niet uit. Ze zijn geboren in een Westerse cultuur, daarvoor kozen hun migrantenouders, wel dan dienen ze de leidkultuur maar te respecteren ipv de cultuur van hun ouders hier op te dringen. Dat ze zich dan maar als Belgen gedragen ipv zich blijvend als vreemdelingen te manifesteren.

2

Demper 10 februari 2010 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 4592742)
Laatst hoorde ik iemand zeggen, je kan de islam hier geen grotere verdienste doen door het te verbieden.
En de man heeft gelijk.

Dewinter schiet op de verkeerde personen.
Hij moet het crapuul bestrijden.

Deze vrouw toont in alle geval interesse voor de Vlaamse politiek.
Ze spreekt mss goed Nederlands en ze werkt mss ook.
Als je zulke mensen gaat aanvallen ben je mijn inziens verkeerd bezig.

Wie heeft het over de islam verbieden? Tussen hun 4 muren mogen ze doen wat ze willen, zolang het wettelijk is. Willen ze de islam uitoefenen binnenskamers of met tepelklemmen aan de luster hangen, dat is allemaal gelijk.

daiwa 10 februari 2010 23:07

Citaat:

1) die mensen zijn hier niet te gast, ze zijn hier geboren. Ze hebben de nationaliteit, ze gaan hier naar school, zoeken hier hun leven uit te bouwen en maken hier kinderen. Het zijn Belgen. De nieuwe generatie.
.

Goed zo, kunnen we ineens ook alle quota's afschaffen.

Quoata's die per difinitie discriminerend zijn

BlueThunder 10 februari 2010 23:12

Westen, Vlaanderen, aanpassen, Vlaams Model, voorbeeld nemen aan de perfecte Vlaming, cultuur, keuken,... allemaal zo belachelijk... wetende dat 56% in Antwerpen kinderen allochtoon is, Brussel in 2020 volledig is handen is van mensen met andere afkomst... verloren zaak... echt om ziek te worden dat sommigen zich als Vlaming zijnde als een soort van supermens beschouwen die boven al de rest staat.
Gaat men mensen verbieden kransjes te dragen met een maantje, horoscoop, kruisje,... waar zal het eindigen en wie heeft er last van. Ik kan maar zeggen, de zever pakt niet meer bij de mensen ( taal vuil genoeg voor de straat ) uit achterbuurten, mede dankzij de crisis, toenemende armoede ( meer en meer mensen die vroeger goed waren, middenklasse, goed boerden, financieel... ) hebben mensen leren beseffen dat het VB niets voor het volk doet, buiten stoken, mensen tegen elkaar opzetten, zichzelf verrijken
met populistische praat, af en toe eens een afgezaagd haatkrantje met altijd dezelfdezever daarin en goed voor de stoof of den wc... bruin, rood, geel , groen of zwart... we zitten allemaal in hetzelfde schuitje, crisis aanpakken, verder werken aan het perfectioneren van de multiculturele samenleving en globalisering, één wereld één dorp, de wereld is van iedereen.

Rudy Van Nespen 10 februari 2010 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4592799)
Westen, Vlaanderen, aanpassen, Vlaams Model, voorbeeld nemen aan de perfecte Vlaming, cultuur, keuken,... allemaal zo belachelijk... wetende dat 56% in Antwerpen kinderen allochtoon is, Brussel in 2020 volledig is handen is van mensen met andere afkomst... verloren zaak... echt om ziek te worden dat sommigen zich als Vlaming zijnde als een soort van supermens beschouwen die boven al de rest staat.
Gaat men mensen verbieden kransjes te dragen met een maantje, horoscoop, kruisje,... waar zal het eindigen en wie heeft er last van. Ik kan maar zeggen, de zever pakt niet meer bij de mensen ( taal vuil genoeg voor de straat ) uit achterbuurten, mede dankzij de crisis, toenemende armoede ( meer en meer mensen die vroeger goed waren, middenklasse, goed boerden, financieel... ) hebben mensen leren beseffen dat het VB niets voor het volk doet, buiten stoken, mensen tegen elkaar opzetten, zichzelf verrijken
met populistische praat, af en toe eens een afgezaagd haatkrantje met altijd dezelfdezever daarin en goed voor de stoof of den wc... bruin, rood, geel , groen of zwart... we zitten allemaal in hetzelfde schuitje, crisis aanpakken, verder werken aan het perfectioneren van de multiculturele samenleving en globalisering, één wereld één dorp, de wereld is van iedereen.

De enige oplossing is volgens jou: kop in't zand en hopen dat ze je gerust laten. Hopen dat de politiek je problemen zal oplossen en voor de rest rustig gepluimd worden door incompetente politici.
En de wereld? I don't give a F****!

Goe bezig: door jouw soort mensen is het nu reeds kwart over twaalf in ons land!

Demper 10 februari 2010 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen (Bericht 4592810)
Goe bezig: door jouw soort mensen is het nu reeds kwart over twaalf in ons land!

Die zit.

Tick 10 februari 2010 23:32

[quote=BlueThunder;4592799][quote]

Gelieve mij dan ook een oplossing te geven voor het regelmatig geweld wat we tegenkomen, voor de hoge werkloosheid vooral van één bepaalde bevolkingsgroep en al die andere problemen gerelateerd aan die bepaalde bevolkingsgroep.

Je denkt toch eigelijk echt niet dat de hoofddoek het werkelijke probleem is?
Die hoofddoek is echter het symbool en dat er zoveel vragen om het te verbieden is echter een smeekbede aan die bevolking om eindelijk eens aan die problemen te doen. Want het zijn vooral zij die het kunnen oplossen.

Taalachterstand, leerachterstand, werkloosheid. Dat is niet omdat ze moslim zijn zenne, dat is omdat er te weinig druk uit hun eigen gemeenschap is om daar wel degelijk iets aan te veranderen.
Ik ben in mijn leven verschillende moslims tegengekomen die het wel kunnen en deden, daardoor dat ik gelukkig niet allemaal over dezelfde kam wil scheren. Echter zie ik dat veel te weinig gebeuren. En ik woon in een gebied met een hoge moslimpopulatie, ik heb verschillende contacten in het onderwijs. En in bedrijven zie ik ook dat er onderscheid is tussen de verschillende groepen die er werken (aparte tafels voor belgen + italianen + polen enz, tafels voor turken, tafels voor marrokanen) Indien die kloven die er vallen niet dringend worden aangepakt gaan we wel degelijk nog grote sociale problemen krijgen.
En wat voor een toekomst gaan we hebben later als er 3-4 grote bevolkingsgroepen gaan ontstaan die liever niet bij elkaar aan tafel willen zitten.

BlueThunder 10 februari 2010 23:43

ffffffff, problemen zijn die kranten en media als het laatste nieuws, die daar voorpaginanieuws van maken, waren amper meerderjarige kinderen, fait divers terecht genoemd... en niet alle allochtonen moeten boeten voor wat kleine boefjes, de kranten zouden betr wat minder schrijven en mensen bang maken en ook de tv mag wat minder met hun drang naar meer kijkcijfers. Is allemaal perceptie, bevolking komt in een vorm van massapsychose, maar de realiteit is lang zo erg nog niet.
Al die zo overdrijven en er nog een schepke bovenop doen, spreken mee over dingen waar ze niets van weten, zijn nooit in Brussel geweest, halen alles uit zatte cafepraat en boekjes.. zoals bij een ongeluk of bij een pas plaatsgevonden misdrijf.... den ene vraagt aan de andere, awel, wat es er hier weere gebeurd... weer ne turk die geschoten heeft, en de vijfde moeial maakt er van dat ze met tienen en 12 dooien waren en en een olifant die er was bij betrokken ( van een muis ne olifant maken... ) ken de mensen goed hoor, veel veel zever, maar waarheid is iets heel anders.
Zelfde over een mensen die niet gaat werken, een leeghanger, een zwartwerker, tes ne homo, ne pedofiel.... allemaal vuilbekkerij, kom uit een familie van zelfstandigen en hoor genoeg van die praat.

daiwa 10 februari 2010 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4592846)
ffffffff, problemen zijn die kranten en media als het laatste nieuws, die daar voorpaginanieuws van maken, waren amper meerderjarige kinderen, fait divers terecht genoemd... en niet alle allochtonen moeten boeten voor wat kleine boefjes, de kranten zouden betr wat minder schrijven en mensen bang maken en ook de tv mag wat minder met hun drang naar meer kijkcijfers. Is allemaal perceptie, bevolking komt in een vorm van massapsychose, maar de realiteit is lang zo erg nog niet.
Al die zo overdrijven en er nog een schepke bovenop doen, spreken mee over dingen waar ze niets van weten, zijn nooit in Brussel geweest, halen alles uit zatte cafepraat en boekjes.. zoals bij een ongeluk of bij een pas plaatsgevonden misdrijf.... den ene vraagt aan de andere, awel, wat es er hier weere gebeurd... weer ne turk die geschoten heeft, en de vijfde moeial maakt er van dat ze met tienen en 12 dooien waren en en een olifant die er was bij betrokken ( van een muis ne olifant maken... ) ken de mensen goed hoor, veel veel zever, maar waarheid is iets heel anders.
Zelfde over een mensen die niet gaat werken, een leeghanger, een zwartwerker, tes ne homo, ne pedofiel.... allemaal vuilbekkerij, kom uit een familie van zelfstandigen en hoor genoeg van die praat.

Je ziet toch geen roze? 8O

Lang geleden dat ik zulke onzin gelezen heb.

BlueThunder 10 februari 2010 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 4592849)
Je ziet toch geen roze? 8O

Lang geleden dat ik zulke onzin gelezen heb.

eentje van 1988 en nu is het niet anders ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=ZA0ELgJzSuI

http://www.youtube.com/watch?v=BQ6COL_HkGk

bgf324 11 februari 2010 00:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 4592136)
Ik zou zeggen : iedereen draagt thuis wat hij wil, voor de rest moet men de anderen respecteren en niet shockeren.

Inderdaad, De Winter had zijn mond moeten houden.

daiwa 11 februari 2010 00:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nexer (Bericht 4592767)
Het publiek moet helemaal niet neutraal zijn. Waar heb je dat vandaan?

Dan begrijp ik niet goed waarom verleden jaar enkele toeschouwers die een bordje boven het hoofd staken met '' Splits BHV'' werden buitengezet.

Tejokus 11 februari 2010 01:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4592590)
Een clown die iemand uit 't publiek bij zijn moppen betrekt heeft soms wat lachers achter zich.

Hmmm neen neen.
Wie de lachers op zijn hand heeft moet ze wassen....

Eberhard Leclerc 11 februari 2010 01:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 4592627)
Dewinter mag zeggen en vragen wat hij wil beste vriend.

Van mij wel.

Maar het blijft natuurlijk tragisch dat de oppositieleider in het parlement, omringd door dieven, leugenaars, zelfverrijkers, en nepotisten, zich tot de publieke tribune wendt om zich met het hoofddeksel van een vrouw te bemoeien.

Temeer daar die vrouw, gezien het weer, waarschijnlijk nog de meest intelligente in het gebouw op dat moment was.

speurneus 11 februari 2010 01:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4592592)
Laat hem 't maar zeggen.

FDW is een echte karikatuur van zich zelf aan het worden.

Punk 11 februari 2010 01:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4592115)

Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter heeft in het Vlaams parlement uitgehaald naar een vrouw met hoofddoek die in de publiekstribune de plenaire zitting van het parlement volgde. Dewinter eiste dat de vrouw uit respect voor het parlement haar hoofddoek zou uitdoen of de publiekstribune zou verlaten.

http://hln.be/hln/nl/1275/Islam/arti...-te-gaan.dhtml

:lol: goede zet van de voorzitter... iedereen draagt wat hij zelf wil en is baas over eigen lichaam

Filip dewinter heeft alweer gelijk gekregen bedoel je; men moet neutraal zijn en niet komen provoceren en dat is hetgeen dat mens doet.
Leer eerst eens wat neutraal zijn betekent.Een hoofddoek is niet neutraal.

En mooi om zien; de ware aard van de nv-a. Nooit van z'n leven krijgen die mijn stem.

Punk 11 februari 2010 01:15

Het is idd mooi om zien ook; ze zijn hier geboren maar voor de rest; alles moslim/islam zijnde.Goed bezig.

Punk 11 februari 2010 01:16

Citaat:

2) Volgens jou mag je anders zijn, maar je mag dat niet tonen want anders is het 'opdringen'?

Dat is zo. en dat geldt voor de mannen die hun vrouw/dochter/anderen verplichten om hun hoofd te bedekken maar het geldt evengoed voor al die mannen die vrouwen willen verbieden een hoofddeksel te dragen. Ik pleit voor vrijheid. Dat staat los van godsdienst.

Tis een mooie generatie :roll::x

Punk 11 februari 2010 01:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4592628)
Ik ben voor de vrijheid om te dragen wat men wil maar een boerka is in tegenspraak met het verbod om onherkenbaar of vermomd op straat rond te lopen.
Dat laatste legt meer gewicht in de schaal en derhalve ben ik voor een verbod op de boerka. Al is dat een non-issue want 1) ze zijn de facto verboden aangezien je niet onherkenbaar mag rondlopen en 2) er nauwelijks vrouwen in boerka's rondlopen.

Op de pasfoto mag ik niet met een klak opstaan maar met een hoefddoek is geen probleem,goed bezig.
Dit is regelrechte schande en evenzeer discriminatie.

In hun huis doen ze en dragen ze wat ze willen maar als men op bepaalde werken of in het parlement ofzo er een neutraliteit moet zijn dan er geen hoefddoek thuis en dat mens zat er alleen maar om fdw te provoceren maar daar zijn ze natuurlijk goed in, wauw, de nieuwe generatie en tzijn belgen??Valt maar weinig aan te merken toch.Integendeel,ze zijn hier geboren en das dan ook alles.

Punk 11 februari 2010 01:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 4592341)
Er stonden waarschijnlijk geen punten op het agenda waarmee FDW kon in de pers komen.
Dan maar eens rondkoekeloeren in de zaal waar iets te rapen valt.

Het vlaams belang zijn degene die zowat het meeste actief zijn in het parlement dus we zullen maar snel zwijgen.
En het ware gelaat van nv-a zoals ik al zelf ook heb aangetoond; als het erop aan komt dan zie je het wel.

Zoals ik al heb aangehaald ze ook pro subsidies voor moskeeen zijn enz....:roll:

Punk 11 februari 2010 01:33

Gesluierde vrouw bij CGKR
Eerder op de dag was er ook al commotie rond Fatima Zibouh, de gesluierde vrouw die bestuurslid wordt bij het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding.

captain jack 11 februari 2010 02:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Punk (Bericht 4592999)
Het vlaams belang zijn degene die zowat het meeste actief zijn in het parlement dus we zullen maar snel zwijgen.
En het ware gelaat van nv-a zoals ik al zelf ook heb aangetoond; als het erop aan komt dan zie je het wel.

Zoals ik al heb aangehaald ze ook pro subsidies voor moskeeen zijn enz....:roll:

:roll:Schandalig, het zou allemaal verborgen in garages moeten gebeuren

cookie monster 11 februari 2010 02:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus (Bericht 4592476)
Of in zijne blote :lol:

Right , ermmmm , alsoleft :D
m.a.w. 2 :-D

cookie monster 11 februari 2010 02:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Punk (Bericht 4593010)
Gesluierde vrouw bij CGKR

http://images.google.com/images?hl=n...gbv=2&aq=f&oq=

djimi 11 februari 2010 07:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 4592967)

... het blijft natuurlijk tragisch dat de oppositieleider in het parlement, omringd door dieven, leugenaars, zelfverrijkers, en nepotisten, zich tot de publieke tribune wendt om zich met het hoofddeksel van een vrouw te bemoeien.

...

Dat mag wel eens herhaald worden.

Pericles 11 februari 2010 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 4593055)
Dat mag wel eens herhaald worden.

Peumans is een lafaard. Zelf vindt hij , zijn partij en alle andere partijen de hoofddoek een symbool van de onderdrukking van de vrouw binnen de islam, maar als het moment zich voordoet daarover een opmerking te maken die er zou kunnen toe doen ,houdt hij zijne kak in. De angsthaas, de lafbek .

Pericles 11 februari 2010 08:07

Er zijn er ondertussen genoeg die het opgezocht hebben . Volgens het reglement geldt er op de tribunes neutraliteit. Zelfs indien het Peumans niet zou storen, dient hij nog steeds het reglement toe te passen en de vrouw in kwestie had hij bijgevolg van de tribunes moeten laten verwijderen. Maar vermits hij blijkbaar een lafbek is.

Tick 11 februari 2010 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4592846)
ffffffff, problemen zijn die kranten ... hoor genoeg van die praat.

Ik vermoed dat dit een antwoord op mijn post was.

Nu je hebt gelijk, ik kom niet vaak in brussel, net zo min in antwerpen.
Maar ik zie wel de situatie in limburg en vooral de streken van genk, heusden , maasmechelen, en zo meer.
En het feit dat je het afdoet als een fait divers betekend dat je wel degelijk de situatie hier niet kent.

Nu het klopt het zijn merendeel minderjarige kinderen. Echter die komen (liefst) wel uit mederjarige mensen die hun kindertjes ook moeten opvoeden. Tis niet omdat er 14 jarige vandalenstreken uithalen dat we dat maar moeten laten gebeuren of tolereren omdat ze maar 14 zijn. Dan moet je de ouders aanpakken.

Echter ik spreek en zie ook op de werkvloer dat er zich wel degelijk een grote splitsing voordoet tussen de belgen samen met europeese migranten tegenover niet europeese migranten.
Om dit te kunnen constateren moet je echt geen aanhanger van het VB zijn.

Er is trouwens een spreekwoord. Waar rook is, is vuur. En rond moslimmigratie hangt nu eenmaal veel rook. Niet alles zal waar zijn, maar er zullen wel dingen waar zijn en die moeten (liefst gisteren) aangepakt worden.

Maar ik wil ook niet alle verantwoordelijkheid op de moslims steken, er zijn in de loop van jaren (20-30 jaar) veel dingen misgelopen.
Wat ik echter vraag is dat ze onze uitgestoken hand eindelijk eens willen aanvaarden en samen die problemen aan te pakken. Maar ik heb (over het algemeen) de indruk dat ze weigeren dit te doen.

Tick 11 februari 2010 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 4593025)

Weet dat een non zich niet mag voortplanten.
Dus als gesluierde vrouwen zich niet mogen voortplanten mogen ze hun hoofddoek ophouden. Akkoord?

Fieseler 11 februari 2010 09:13

De hoofddoek is een voor vrouwen (enkel voor vrouwen) verplicht symbool van onderwerping.
Onderwerping aan de sharia wel te verstaan.
De sharia die de vrouw niet alleen van haar successie-, juridische, matrimoniële, vrijheidsrechten berooft maar haar tevens degradeert tot onmondig kweeksubject.

Hoe komt het nu dat ik niet verwonderd ben dat er nog zoveel conservatieve achterlijken zijn die openljk ijveren om de moslima onze verworvenheden te ontzeggen.
Is er hier sprake van racisme? Is het electorale waanzin? Haat? Sexisme?

Eén ding staat als een paal boven water: als wij ons met zijn allen vandaag niet bezighouden met het islamitische racisme zal het ilsamitische racisme zich morgen bezighouden met ons.

Pericles 11 februari 2010 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 4593120)
De hoofddoek is een voor vrouwen (enkel voor vrouwen) verplicht symbool van onderwerping.
Onderwerping aan de sharia wel te verstaan.
De sharia die de vrouw niet alleen van haar successie-, juridische, matrimoniële, vrijheidsrechten berooft maar haar tevens degradeert tot onmondig kweeksubject.

Hoe komt het nu dat ik niet verwonderd ben dat er nog zoveel conservatieve achterlijken zijn die openljk ijveren om de moslima onze verworvenheden te ontzeggen.
Is er hier sprake van racisme? Is het electorale waanzin? Haat? Sexisme?

Eén ding staat als een paal boven water: als wij ons met zijn allen vandaag niet bezighouden met het islamitische racisme zal het ilsamitische racisme zich morgen bezighouden met ons.

Inderdaad Fieseler. Men moet tolerant zijn . Maar moet men tolerant blijven t.o.v. diegenen die de intolerantie prediken? Ik denk het niet , want dit zou op termijn leiden tot zelfvernietiging en dat kan toch nooit de bedoeling zijn.

Rudy Van Nespen 11 februari 2010 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 4593120)

2

Bert Deckers 11 februari 2010 09:43

Enkele vragen.

Is een hoofddoek nu een religieus symbool (volgens M. van Agitatie in post 54) of slechts een kledingstuk (ook volgens M. van Agitatie in post 14) of is het een middel op hitsige mannen op afstand te houden (eveneens volgens M. van Agitatie in post 47)?

Als het reglement neutraliteit oplegt, is het dan niet normaal dat radicale godsdienstige symbolen zoals een hoofddoek het best vermeden worden?

Indien een man met hoed die hoed dient af te nemen in de publiekstribune, wat geeft en vrouw dan het recht om een hoofddoek aan te laten?

Citaat:

TITEL XI
Orde in het Parlement en op de publiekstribunes
Artikel 100
1. Het toezicht op de orde in het Parlement berust bij het Parlement. Het wordt in naam van het Parlement uitgeoefend door de parlementsvoorzitter, die de nodige bevelen geeft aan de parlementswacht met dienst.
2. Gedurende de vergadering moeten de toehoorders in de publiekstribunes neerzitten en het stilzwijgen in acht nemen. Het is hun verboden enig teken van goed- of afkeuring te geven. Wie de orde verstoort wordt, op aangeven van de voorzitter van de vergadering, onmiddellijk door de parlementswacht uit de publiekstribunes verwijderd en wordt, op aangeven van de parlementsvoorzitter, voor de bevoegde overheid geleid.
Ik lees in de media dat de vrouw heeft liggen roepen ter verdediging. Lijkt me een inbreuk op het reglement hierboven in het vet aangegeven. De voorzitter van het parlement snoert in tegenstelling tot wat het reglement voorschrijft iemand de mond die democratisch verkozen is in plaats van iemand die eerst met een hoofddoek komt provoceren en daarna bij berisping de orde verstoort en bijgevolg het reglement overtreedt.

Waarom gaat links, progressief Vlaanderen altijd zo in de aanval ter verdediging van de islam, terwijl een katholiek individu niet snel genoeg kan afgebrand worden? Moest Monsigneur Léonard met zijn gevolg het Vlaams parlement bezoeken en plaats nemen in de publiekstribune en een sp.a'er of een Groene zou zich hier aan storen (bijvoorbeeld door zijn terechte uitspraken betreffende homofilie) en die politici zouden aan Peumans vragen om Léonard te laten opstappen, dan zou het hier een heel andere discussie zijn. Dus wat maakt de islam zoveel beter dan het katholieke geloof?

Weezer 11 februari 2010 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4592857)

Sorry dat ik het zeg, maar ik heb me kapotgelachen om die ouwe vent :lol:

backfire 11 februari 2010 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen (Bericht 4592639)
Ik heb een serieus probleem met deze uitleg.
In België is een vrouw per definitie niet 'available' tenzij ze zelf aangeeft dat ze dat wel is.
Daar hebben wij geen kopvod voor nodig. De autochtone man is beschaafd genoeg (een aantal perverten, die nadien toch zwaar veroordeeld worden, niet in rekening genomen) om dit te erkennen.

Ongewenste avances zijn in België exact d�*t: ongewenst en bijgevolg strafbaar. Onze vrouwen hoéven dat niet aan te geven, dat ze daarvoor niet zouden openstaan...

Bij ons is een vrouw nu eenmaal geen lustobject, zoals jij duidelijk aangeeft dat het in uw cultuur blijkbaar wel zo is.
Bij ons is een vrouw gelijk aan de man en zij heeft geen duidelijke klederdracht nodig om hitsige mannen van zich af te houden... tenzij ze met moslims in aanraking komt!

2
I say!

Kapitein Nemo 11 februari 2010 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers (Bericht 4593145)
Als het reglement neutraliteit oplegt, is het dan niet normaal dat radicale godsdienstige symbolen zoals een hoofddoek het best vermeden worden?

Indien een man met hoed die hoed dient af te nemen in de publiekstribune, wat geeft en vrouw dan het recht om een hoofddoek aan te laten?

Moet een man zijn hoed afnemen in de publiekstribune? Lijkt me eigenaardig.

Citaat:

Citaat:

TITEL XI
Orde in het Parlement en op de publiekstribunes
Artikel 100
1. Het toezicht op de orde in het Parlement berust bij het Parlement. Het wordt in naam van het Parlement uitgeoefend door de parlementsvoorzitter, die de nodige bevelen geeft aan de parlementswacht met dienst.
2. Gedurende de vergadering moeten de toehoorders in de publiekstribunes neerzitten en het stilzwijgen in acht nemen. Het is hun verboden enig teken van goed- of afkeuring te geven. Wie de orde verstoort wordt, op aangeven van de voorzitter van de vergadering, onmiddellijk door de parlementswacht uit de publiekstribunes verwijderd en wordt, op aangeven van de parlementsvoorzitter, voor de bevoegde overheid geleid.

Als ik het reglement zo lees, doet die vrouw niets verkeerd. Geeft die vrouw dan haar goed- of afkeuring te kennen door een hoofddoek te dragen? Ik denk het niet.

Citaat:

Ik lees in de media dat de vrouw heeft liggen roepen ter verdediging. Lijkt me een inbreuk op het reglement hierboven in het vet aangegeven. De voorzitter van het parlement snoert in tegenstelling tot wat het reglement voorschrijft iemand de mond die democratisch verkozen is in plaats van iemand die eerst met een hoofddoek komt provoceren en daarna bij berisping de orde verstoort en bijgevolg het reglement overtreedt.

Als ik iemand hoor zeggen dat ik uit de zaal verwijderd moet worden, houd ik mijn mond ook niet, hoor.

Citaat:

Waarom gaat links, progressief Vlaanderen altijd zo in de aanval ter verdediging van de islam, terwijl een katholiek individu niet snel genoeg kan afgebrand worden? Moest Monsigneur Léonard met zijn gevolg het Vlaams parlement bezoeken en plaats nemen in de publiekstribune en een sp.a'er of een Groene zou zich hier aan storen (bijvoorbeeld door zijn terechte uitspraken betreffende homofilie) en die politici zouden aan Peumans vragen om Léonard te laten opstappen, dan zou het hier een heel andere discussie zijn. Dus wat maakt de islam zoveel beter dan het katholieke geloof?

Het is inderdaad verbazend dat een reactionaire godsdienst als de islam - afijn, welke godsdienst is dat niet? - op zoveel vergoelijking van de linkerzijde kan rekenen, maar dat is een andere discussie.

robert t 11 februari 2010 10:20

Citaat:

Akkoord.
Citaat:

Indien jouw informatie juist is had Peumans moeten ingrijpen en de vrouw laten verwijderen. Maar in feite gaat het het om een vrij onbenullig incident. De topicstarter weet dat ook. Zijn enige bedoeling was een wig te drijven tussen het VB en de N-VA. Aan de reactie's te zien van sommigen is hij daar zeer goed in geslaagd. Wanneer gaat die onzin eens ophouden?

filosoof 11 februari 2010 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 4593122)
Inderdaad Fieseler. Men moet tolerant zijn . Maar moet men tolerant blijven t.o.v. diegenen die de intolerantie prediken? Ik denk het niet , want dit zou op termijn leiden tot zelfvernietiging en dat kan toch nooit de bedoeling zijn.

Citaat:

diegenen die de intolerantie prediken
zijn al jaren de blokkers.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be