Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Leo Delcroix (CVP) :"Vlaams Belang is politiek irrelevant geworden" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=135965)

dominatrix 11 maart 2010 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4633884)
De strubbelingen binnen de top van het Vlaams Belang dreigen voorzitter Bruno Valkeniers zuur op te breken. Dat stelt oud-CVP-minister Leo Delcroix in het weekblad Knack van morgen. Gewezen voorzitter van de Vlaamse Volksbeweging en oud-VU-ondervoorzitter Eric Defoort meent dat het Vlaams Belang politiek irrelevant geworden is.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...geworden.dhtml

perfecte analyse, hoor van vele mensen dat ze die partij niet meer zien zitten...
vreemdelingentaboe verdwijnt, haat zaaien werkt niet meer,.... NVA heeft patent of Vlaanderen onafhankelijk, LDD een beter alternatief....Morel met hare villa van 1 miljoen euro steekt de ogen uit van de arme basis, laat ons maar zeggen de mensen in achterbuurten.... die creperen in de crisis, nooit geen sociale maatregelen die ze vragen, zelfs 150 euro gunnen ze de armsten niet :roll:

Ik begrijp je grote opwinding, maar je moet je toch wel eens leren juist te citeren. Dat je problemen hebt met waarheden dat wisten we al, dat je nu zelfs Delcroix en Defoort niet meer kan onderscheiden is te triestig voor woorden.

lantjes 11 maart 2010 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 4636248)
Leden van de linkse kerk worden dat beu.
Maar het feit dat men in Belgie, mensen die strafrechterlijk veroordeeld zijn, minister van staat maakt, zegt toch wel wat over Belgie.

Eigenlijk zou je, om een politiek of ander openbaar ambt te MOGEN bekleden van onbesproken gedrag moeten zijn maar dan gaan er hier ten lande niet veel kandidaten meer over blijven. Dat de pers echter steeds weer deze beroepscriminelen in de kijker zet is pas echt onbegrijpelijk. Meer nog, deze machtsmisbruikers hebben zelf geen schaamte om hun boeventronie in krant en op tv te vertonen. Onder het motto "mensen met een gerust geweten zijn mensen met een kort geheugen. :? Walgelijk.

dominatrix 11 maart 2010 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 4636340)
Eigenlijk zou je, om een politiek of ander openbaar ambt te MOGEN bekleden van onbesproken gedrag moeten zijn maar dan gaan er hier ten lande niet veel kandidaten meer over blijven. Dat de pers echter steeds weer deze beroepscriminelen in de kijker zet is pas echt onbegrijpelijk. Meer nog, deze machtsmisbruikers hebben zelf geen schaamte om hun boeventronie in krant en op tv te vertonen. Onder het motto "mensen met een gerust geweten zijn mensen met een kort geheugen. :? Walgelijk.

Er zullen er inderdaad maar weinig te vinden zijn die geen 'misstapjes' hebben gepleegd...

Renesse 11 maart 2010 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4636206)
werkelijk ... ik heb moeite met zoiets te begrijpen.

ik ga u een boek aanraden (1 omdat dit het meest treffend beschrijft)

http://vl.altermedia.info/algemeen/b...laag_4319.html

echt, lees dat eens, babbelen we daarna nog eens...

Heb ik al lang geleden uitgelezen. En nu?

Anna List 11 maart 2010 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 4636374)
Heb ik al lang geleden uitgelezen. En nu?

dan begrijp ik uw gemis aan inzicht nog minder.

kgeefgenefok 11 maart 2010 11:53

Citaat:

Machtsmisbruik is inherent aan het menselijk karakter. Ik ga die clichéquote hier niet posten, maar ze klopt als een bus. Het experiment van Milgram en het Stanford-experiment hebben dit zelfs psychologisch bewezen.

Bob 11 maart 2010 11:57

Citaat:

Och, ze maken deel uit van dezelfde "vriendenkring", ze behoren tot de groep. Pers in nooit objectief, maar hun gemanipuleer van de massa loopt soms de spuigaten uit.
Maar dat de koning zich leent, om mensen die strafrechterlijk veroordeeld zijn voor corruptie, de eretitel van minister van staat toe te kennen, zegt uiteindelijk meer over het hele belgische systeem, dan over wat anders.

Bob 11 maart 2010 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix (Bericht 4636343)
Er zullen er inderdaad maar weinig te vinden zijn die geen 'misstapjes' hebben gepleegd...

Hangt er natuurlijk vanaf wat ge misstappen noemt. Maar enkele miljoenen smeergeld aannemen van ne helikopterfabrikant, en dan halsstarrig blijven beweren dat zijn naam haas is, gaat toch wel zeer ver.

lantjes 11 maart 2010 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 4636468)
Och, ze maken deel uit van dezelfde "vriendenkring", ze behoren tot de groep. Pers in nooit objectief, maar hun gemanipuleer van de massa loopt soms de spuigaten uit.
Maar dat de koning zich leent, om mensen die strafrechterlijk veroordeeld zijn voor corruptie, de eretitel van minister van staat toe te kennen, zegt uiteindelijk meer over het hele belgische systeem, dan over wat anders.

Sta me toe me daar af en toe nog eens over op te winden en dit als op zijn minst ongehoord te beschouwen. De dag dat je dergelijke praktijken als normaal ervaart is er echt geen hoop meer.

dominatrix 11 maart 2010 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 4636479)
Hangt er natuurlijk vanaf wat ge misstappen noemt. Maar enkele miljoenen smeergeld aannemen van ne helikopterfabrikant, en dan halsstarrig blijven beweren dat zijn naam haas is, gaat toch wel zeer ver.

klopt, en daar volg ik je volledig in. Maar ik moet de eerst nog tegenkomen die nooit, pakweg, te hard gereden heeft ofzo. En dan is de vraag wat onze definitie is van al dat non-conformistisch gedrag.

dominatrix 11 maart 2010 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 4636487)
Sta me toe me daar af en toe nog eens over op te winden en dit als op zijn minst ongehoord te beschouwen. De dag dat je dergelijke praktijken als normaal ervaart is er echt geen hoop meer.

Ik denk ook niet dat de vraag zozeer is wat wij als normaal beschouwen, eerder wat zij als normaal beschouwen. ttz. Gangbaar achten.

Renesse 11 maart 2010 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4636446)
dan begrijp ik uw gemis aan inzicht nog minder.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogred...van_bewijslast

Xenophon 11 maart 2010 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 4636146)
Jij bent zo het type dat denkt uit de ingewanden van vogels de toekomst te kunnen voorspellen, niet?

Heb je dat uit de ingewanden van vogels gelezen misschien? Oefen dan nog maar wat eerst want je bent er nog lang niet.

daiwa 11 maart 2010 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 4636468)

Een eretitel die je krijgt als beloning voor verdiensten voor het land.
Nu mag men mij eens uitleggen welke verdiensten die criminelen hadden voor het land.

Het land (de belastingbetaler dus) bestelen/oplichten en bedriegen tellen uiteraard niet mee als verdienste.

Anna List 11 maart 2010 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 4636548)

je bedoelt ongetwijfeld die truuk waarbij je mij laat uitleggen hoe de VU en N-VA verwezenlijkingen (welke?) Vlaanderen dichter bij onafhankelijkheid brachten :roll:

toccata 11 maart 2010 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4636650)
je bedoelt ongetwijfeld die truuk waarbij je mij laat uitleggen hoe de VU en N-VA verwezenlijkingen (welke?) Vlaanderen dichter bij onafhankelijkheid brachten :roll:

De VU was toch niet voor Vlaamse onafhankelijkheid?
Ze hebben hun federalisme wel verwezenlijkt

Anna List 11 maart 2010 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4636657)

ge moet eens kijken wat dat federalisme voorstelt tov landen die echt federalistisch werken dan ...

Zwartengeel 11 maart 2010 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4636657)

De basisdoelstelling van de VU was federalisme met twee: Vlaanderen en Wallonië. Een doelsteling die men niet nagekomen is doordat men de oprichting van het BHG mee goedgekeurd heeft en we daardoor nu met een federalisme van twee-tegen-één zitten, wat Vlaanderen veel van zijn armslag ontnomen heeft.

Anna List 11 maart 2010 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4636697)
De basisdoelstelling van de VU was federalisme met twee: Vlaanderen en Wallonië. Een doelsteling die men niet nagekomen is doordat men de oprichting van het BHG mee goedgekeurd heeft en we daardoor nu met een federalisme van twee-tegen-één zitten, wat Vlaanderen veel van zijn armslag ontnomen heeft.

een koe

Bob 11 maart 2010 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix (Bericht 4636510)
klopt, en daar volg ik je volledig in. Maar ik moet de eerst nog tegenkomen die nooit, pakweg, te hard gereden heeft ofzo. En dan is de vraag wat onze definitie is van al dat non-conformistisch gedrag.

Non-conformistisch gedrag, is afwijkend gedrag. Maar heeft niets met misdadig gedrag te maken.
Een snelheidsovertreding is trouwens niet te vergelijken met het aannemen van smeergeld, en dit halsstarrig blijven ontkennen.

Renesse 11 maart 2010 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4636609)
Heb je dat uit de ingewanden van vogels gelezen misschien? Oefen dan nog maar wat eerst want je bent er nog lang niet.

Dat is net wat ik tegen je zei, duh! :roll:

Bob 11 maart 2010 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 4636645)
Een eretitel die je krijgt als beloning voor verdiensten voor het land.
Nu mag men mij eens uitleggen welke verdiensten die criminelen hadden voor het land.

Het land (de belastingbetaler dus) bestelen/oplichten en bedriegen tellen uiteraard niet mee als verdienste.

Het is niet met te werken, dat ge geld verdient. Dat wisten we al. Komt er blijkbaar nog bij "het is niet met te werken, dat ge eer verdient".

Renesse 11 maart 2010 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4636650)

Wat je nu doet is eerder:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogred..._de_bewijslast

Xenophon 11 maart 2010 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 4636775)
Dat is net wat ik tegen je zei, duh! :roll:

Dus begrijp je goed wat ik je zeg.

Anna List 11 maart 2010 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 4636778)

wat je wil hoor ...

De Prof 11 maart 2010 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart (Bericht 4635701)
Zeg, houd je me voor een onozelaar ? Of heb je me gequote zonder te lezen ?

Natuurlijk zijn we een pak kiezers kwijt en natuurlijk heerst er geen winning mood. Maar de kracht van de overtuiging blijft wel, je hoeft maar elke morgen je krant open te slaan om te weten waarom je VB'er bent. En natuurlijk is niet alles koek en ei, maar een politieke partij is geen huisgezin waar iedereen elkaar 's avonds een liefdevolle knuffel geeft voor het slapengaan. Dat hoeft ook niet. Maar vraag aan alle lokale bestuursleden in Vlaanderen of ze overwegen ermee op te houden en ik wed dat zo'n 90 % kordaat antwoordt dat ze dat niet eens overwegen.

Ik heb verwezen naar de gemeenteraadsverkiezingen binnen twee jaar : meer dan duizend lokale mandatarissen, gaan die dan volgens jou in rook opgaan of allemaal onafhankelijk zetelen of bij een andere partij gaan ? Droom verder.

Ik wou aangeven dat een partij die overal ingeplant en met structuren over heel Vlaanderen uitgebouwd is, niet zomaar verdwijnt. In tegenstelling tot een LDD, die nog geen structuren heeft en dus snel kan verdwijnen als ze niet meer op TV komen.

Ja ja 't is al goed.

Uw partij verliest wel, maar er zullen altijd wel kiezers zijn die blind blijven geloven dat het VB het zal oplossen, al hebben ze dan allemaal een lange grijze baard.

Anna List 11 maart 2010 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 4636804)
Ja ja 't is al goed.

Uw partij verliest wel, maar er zullen altijd wel kiezers zijn die blind blijven geloven dat het VB het zal oplossen, al hebben ze dan allemaal een lange grijze baard.

net zoals de stap voor stap partijen telkens tegen een Belgische muur zullen lopen ...

De Prof 11 maart 2010 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4636163)
stierenkloten.

er is één ding de levensverzekering van het VB :

en dat is het feit dat in B keer op keer bewezen wordt en bewezen zal worden dat praten en onderhandelen met Franstaligen voor meer zelfbestuur niet werkt.

ik geef u drie kenmerken die terug te vinden zijn in elke 'staatshervorming' zoals we ze totnutoe in B gekend hebben :

*Vlaamse toegevingen zijn verworven en steeds onmiddellijk, en Vlamingen doen steeds ook toegevingen/betalingen voor bevoegdheden die ook Walen in de schoot geworpen krijgen

*in ruil komt er ook steeds een lange termijn blokkering van verdere autonomie (alarmbel, faciliteiten, bhv 3e gewest, pariteit, etc etc)

*Waalse toegevingen zijn steeds 'onder voorbehoud', voor de lange termijn, fout begrepen door Vlamingen, of indien het wetten zijn : blijven gewoon dode letter, worden niet toegepast, zijn niet haalbaar in praktijk etc etc... en vooral : komen elke onderhandeling terug op tafel om teruggedraaid te worden

en als Dewinter en Annemans een tikkeltje de intelligentie hebben om de dingen bij te leggen (én MRM op haar kracht uit te spelen) ... dan zitten ze zo weer in stijgende lijn.

zeker omdat BdW geen vijf keer aan de Vl kiezer kunnen verkopen dat ie telkens na de kiezing zonder verwezenlijking wandelen gestuurd wordt hé ...

Je bevestigd hiermee wat ik zeg.
De PS swanjeert haar kiezers!
En het VB kijkt lijdzaam toe, en kan haar kiezers NIKS geven, enkel laten dromen.

De Prof 11 maart 2010 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4636811)
net zoals de stap voor stap partijen telkens tegen een Belgische muur zullen lopen ...

Dat ontken ik niet.
Als de rechtse Vlaming iets wil binnenhalen zullen ze het dus over een andere boeg moeten gooien.

De grootste 'denkfout' van het VB is, dat zij ervan uitgaan dat men haar ooit zal nodig hebben.

Maar niks is minder waar, kijk maar naar het district Hoboken, daar zet men een VB met meer dan 40% nog aan de kant.

Zegt dat niet genoeg?

Renesse 11 maart 2010 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4636795)
Dus begrijp je goed wat ik je zeg.

Jij dus niet...

Renesse 11 maart 2010 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4636797)
wat je wil hoor ...

Ik wil niets.

Renesse 11 maart 2010 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 4636821)
Dat ontken ik niet.
Als de rechtse Vlaming iets wil binnenhalen zullen ze het dus over een andere boeg moeten gooien.

De grootste 'denkfout' van het VB is, dat zij ervan uitgaan dat men haar ooit zal nodig hebben.

Maar niks is minder waar, kijk maar naar het district Hoboken, daar zet men een VB met meer dan 40% nog aan de kant.

Zegt dat niet genoeg?

De grootste fout van het VB is dat ze gaan voor de 51%. Hoe lang is het geleden dat een partij in Vlaanderen 51% haalde? Mét een radicaal programma dan nog?

Anna List 11 maart 2010 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 4636832)
Ik wil niets.

bravo

maar ik hou ni zo van je steriele spelletjes Renesse, niks persoonlijks hoor. no offence.

Xenophon 11 maart 2010 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 4636832)
Ik wil niets.

U bent dus een tevreden man.

Xenophon 11 maart 2010 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 4636821)
Dat ontken ik niet.

Zegt dat niet genoeg?

Zegt dat niet genoeg over de democratie in Belgie?

Zipper 11 maart 2010 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4636910)
Zegt dat niet genoeg over de democratie in Belgie?

Hoezo ?? 60% is nog altijd groter dan 40%.

Xenophon 11 maart 2010 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 4636920)
Hoezo ?? 60% is nog altijd groter dan 40%.

:cheer: De Vlaamse Zipper is er! :cheer:

Zipper 11 maart 2010 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4636923)
:cheer: De Vlaamse Zipper is er! :cheer:

Het ging hier wel over Hoboken, maar soit.

Xenophon 11 maart 2010 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 4636928)
Het ging hier wel over Hoboken, maar soit.

Ook Hoboken is Vlaams!

Zipper 11 maart 2010 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4636936)
Ook Hoboken is Vlaams!

Laat maar, als jij er plezier in hebt om draden kapot te spammen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be