Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Obama roept op tot oorlog met Iran (https://forum.politics.be/showthread.php?t=136413)

liberalist_NL 22 maart 2010 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn (Bericht 4652595)
Ik ben daar geen tegenstander van. En mensen kiezen zelf niet of ze gestuurd worden. Wat een grap.

Dan krijg je wel vreemde situaties. Dit forum zou bijvoorbeeld niet kunnen werken zonder de inkomsten van reclame. De banners bovenin zorgen daarvoor.

RodeLantaarn 22 maart 2010 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4652596)
Dan krijg je wel vreemde situaties. Dit forum zou bijvoorbeeld niet kunnen werken zonder de inkomsten van reclame. De banners bovenin zorgen daarvoor.

Heeft niets met de zaak te maken. Het gaat er om dat reclame de consument manipuleert.

liberalist_NL 22 maart 2010 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn (Bericht 4652597)
Heeft niets met de zaak te maken. Het gaat er om dat reclame de consument manipuleert.

Reclame kán een consument manipuleren. Maar je moet mensen niet voor alles willen beschermen. Ook niet voor hun eigen domheid.

RodeLantaarn 22 maart 2010 00:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4652599)
Reclame kán een consument manipuleren. Maar je moet mensen niet voor alles willen beschermen. Ook niet voor hun eigen domheid.

Het zijn net degenen die het verstand niet hebben die in principe zouden moeten worden beschermd. Iemand die wel beter weet laat zich niet zo eenvoudig vangen.

liberalist_NL 22 maart 2010 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn (Bericht 4652606)
Het zijn net degenen die het verstand niet hebben die in principe zouden moeten worden beschermd. Iemand die wel beter weet laat zich niet zo eenvoudig vangen.

U gaat ervan uit dat reclame alleen maar bedoeld is om mensen te manipuleren. Dit is niet waar. In de meeste gevallen gaat het om het verkrijgen van bekendheid, zodat mensen weten wat er te koop is (en wat er nieuw is). Tegen manipulatie bestaat al wetgeving.

Sjaax 22 maart 2010 00:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn (Bericht 4652364)
Dat is nogal utopistisch gesteld. Het consumptiegedrag van de samenleving wordt namelijk gestuurd en gemanipuleerd. Dat is niet wat ik versta onder een vrije samenleving.

Kan je je een samenleving voorstellen waarin je niet gemanipuleerd wordt?

Ik kan dat niet voorstellen. Ik weet dat ik gemanipuleerd word. Ik probeer me daar zo goed mogelijk tegen te wapenen. Maar ik kan niet meer doen dan in mijn vermogen ligt. En ik weet dat ik zwak sta. Dan is het verstandig om me te organiseren met andere zwakken om misschien gezamenlijk toch wat sterker te staan en minder last van manipulatie te hebben. Hoewel ik besef dat door me met anderen te organiseren, ik ook weer door de organisatie gemanipuleerd wordt. Het blijft lastig. Het is schipperen.

tomm 22 maart 2010 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal (Bericht 4650873)
De Iraanse oppermaft Ahmadinejad is de enige die konstant tot bloedige oorlog zit op te roepen. En dit dan letterlijk in zijn speeches.

Knettergek. De wereld zal beter zijn zonder hem. De Amerikanen hadden beter Saddam gelaten waar hij was en de boel daar in Iran gaan opkuisen. Saddam kon tenminste de orde in zijn land bewaren.

Het is niet omdat Iraniërs tegen het regime zijn dat ze voor een Amerikaanse inval zouden zijn. Zelfs de oppositieleiders hebben al gezegd dat ze zelf gaan vechten moest een vreemde mogendheid het land binnenvallen. Zo denken de meeste Iraniërs erover. Overigens blijkt in Irak nogmaals dat je democratie niet kan opleggen, het moet uit de maatschappij zelf groeien. Iran is er rijp voor, maar een Amerikaanse inval zou dramatische gevolgen hebben, en alleen ten goede komen aan alquaida. Het zou heel de regio van Irak tot Afghanistan veranderen in één gigantische oorlogszone, de natte droom van al quaida, en het zou de Iraanse maatschappij vele decennia terug katapulteren, zoals gebeurd is in Irak en afghanistan. Natuurlijk zou het ook tot een breuk leiden met China en Rusland, nog meer dan de oorlog in Irak. (Iran is een bondgenoot van China en heeft ook goede betrekkingen met Rusland). Dan zitten we definitief terug in een koude oorlogsscenario, en zullen ook Rusland en China niet aarzelen om zelf landen binnen te vallen naar goeddunken (Georgië, Taiwan, etc.). Ze kunnen ook antiAmerikaanse regimes zoals in Syrië nog meer bewapenen en de rebellen steunen in landen waar de VS vecht. Tenslotte heeft Iran ook een niet te onderschatten leger en is het een veel groter land dan Irak. Het zou een enorme aanslag betekenen op de Amerikaanse economie. Iran heeft ook de middelen om de olieproductie in heel de regio stil te leggen, met catastrofale gevolgen voor de wereldeconomie.
Nee, de VS zal Iran niet aanvallen. Hoogstens zal Israel proberen de nucleaire installaties te vernietigen, maar zonder VS steun is dat ook onwaarschijnlijk, want Iran kan terugslaan door Israel te bestoken met lange afstandsraketten.
Ahmadinejad weet dat ook, daarom dat hij zo'n grote mond opzet, in de hoop de aandacht af te leiden van het binnenlands ongenoegen. (de meeste Iraniërs staan wel achter het nucleaire programma, maar moeten niets weten van het regime)

Antoon 22 maart 2010 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Retribution (Bericht 4650830)
Obama roept op tot oorlog met Iran

:lol: grapjas.

Retribution 22 maart 2010 14:03

Zijt maar zeker dat de regio in een hel zou veranderen. Tumult in Afghanistan, Irak, Pakistan en Indie. Zou wel kunnen leiden tot een mushroom cloud.

Tehran is heel modern en in heel het land zijn ze vrij jong en geleerd. Ze zullen hun democratie zelf wel verkrijgen vroeger of later. Het is zelfs het meest verwesterts land in de regio.

tomm 22 maart 2010 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Retribution (Bericht 4653152)
Zijt maar zeker dat de regio in een hel zou veranderen. Tumult in Afghanistan, Irak, Pakistan en Indie. Zou wel kunnen leiden tot een mushroom cloud.

Tehran is heel modern en in heel het land zijn ze vrij jong en geleerd. Ze zullen hun democratie zelf wel verkrijgen vroeger of later. Het is zelfs het meest verwesterts land in de regio.

Ik ben er enkele jaren geleden geweest, dat klopt. Althans in de steden, het platteland is conservatiever, armer en steunt het regime.

D'ARTOIS 22 maart 2010 14:09

Ik denk dat Obama's dagen zijn geteld. Als het aan Ron Paul ligt tenminste.
De binnenlandse problematieken worden zo groot dat er aan het hele Iranverhaal niet eens meer gedacht wordt.
Volgens Amerikaans berichtgeving loopt de schuld op die Amerika heeft tot in de triljoenen. Paul kwam al met een rekensommetje van 400 en nog wat duizend dollar per huishouden. In de VS beseft men inmiddels heel goed dat het land op de afgrond afstevent. In het algemeen is men ervan overtuigd dat Obama een 2e ronde zeker niet zal halen.

Retribution 22 maart 2010 14:16

Dat dacht ik bij Bush ook, we weten hoe dat gelopen is, nuja, te zien of er geen fraude in het spel was :D

Hij heeft nog bijna 3 jaar, het is nog veel te vroeg om daarover te leuteren.

Moest het aan mij liggen Ron Paul zeer zeker. Maar vergeet dat maar.

Pelgrim 22 maart 2010 15:58

Boh, Ron Paul heeft de verdienste dat hij een aantal leugens doorprikt, maar zijn 'alternatief' van nog harder kapitalisme is eigenlijk geen alternatief...

fox 22 maart 2010 16:08

Vreemd. Ahmed roept letterlijk op tot haat en oorlog, terwijl Obama een oproep doet voor democratie in Iran en toch wordt de oorlogshonger aan Obama toegeschreven. Vreemd, zeer vreemd.

Pelgrim 22 maart 2010 16:49

Degene die écht troepen en bommen stuurt naar andere landen, is Obama, niet Ahmed. Ahmed verkoopt stoere praat, den Barrack verkoopt oorlog met het etiket 'vrede' op.

ministe van agitatie 22 maart 2010 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 4653423)
Ahmed roept letterlijk op tot haat en oorlog.

bronnetje?

illwill 22 maart 2010 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Retribution (Bericht 4650830)
Voor wie tussen de lijnen kan lezen, hij wil de vs afdoen als bevrijders in de onvermijdelijke nakende oorlog. Ze hebben immers te veel invloed in de regio en zelfs internationaal krijgen ze gehoor en terecht. Maar het belangrijkste is dat de us geen inmening heeft in de olie natuurlijk. Dus wil deze de indruk wekken dat ze de vrienden van het volk zijn, maar dat gelooft uiteraard niemand, zeker de Iranezen niet. Maar het is een duidelijke boodschap naar de toekomst toe. Al ben ik niet zeker of ze een echte clash aandurven, deze zal immers ongetwijfeld leiden tot WWIII. Maar een regime change gaan ze zeker proberen en wederom us puppets proberen te installeren.

http://www.cnn.com/2010/WORLD/meast/...ex.html?hpt=T2

"I want the Iranian people to know what my country stands for," Obama said in the message. "The United States believes in the dignity of every human being, and an international order that bends the arc of history in the direction of justice -- a future where Iranians can exercise their rights, to participate fully in the global economy, and enrich the world through educational and cultural exchanges beyond Iran's borders."

"That is why, even as we continue to have differences with the Iranian government, we will sustain our commitment to a more hopeful future for the Iranian people," he said.

Waar roept hij op tot oorlog dan?

Ben jij zeikstraal ofzo?

den dinges 22 maart 2010 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 4653165)
Ik denk dat Obama's dagen zijn geteld. Als het aan Ron Paul ligt tenminste.
De binnenlandse problematieken worden zo groot dat er aan het hele Iranverhaal niet eens meer gedacht wordt.
Volgens Amerikaans berichtgeving loopt de schuld op die Amerika heeft tot in de triljoenen. Paul kwam al met een rekensommetje van 400 en nog wat duizend dollar per huishouden. In de VS beseft men inmiddels heel goed dat het land op de afgrond afstevent. In het algemeen is men ervan overtuigd dat Obama een 2e ronde zeker niet zal halen.

Ja, en als men dan een andere president kiest, dan gaat die dat allemaal oplossen zeker ? Als de US er echt zo slecht voorstaat, is het de moeite niet om Obama af te zetten. Hij lijkt mij in elk geval minder oneerlijk als zijn republikeinse tegenstanders en voorgangers, gangsterfamilie Bush op kop.

den dinges 22 maart 2010 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 4653423)
Vreemd. Ahmed roept letterlijk op tot haat en oorlog, terwijl Obama een oproep doet voor democratie in Iran en toch wordt de oorlogshonger aan Obama toegeschreven. Vreemd, zeer vreemd.

2

den dinges 22 maart 2010 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4653553)
Degene die écht troepen en bommen stuurt naar andere landen, is Obama, niet Ahmed. Ahmed verkoopt stoere praat, den Barrack verkoopt oorlog met het etiket 'vrede' op.

Ja, t'is een Amerikaan, hé. Dat land leeft tegenwoordig van de oorlog. Wat exporteren die nu nog anders ?

den dinges 22 maart 2010 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4653557)
bronnetje?

Luister naar Ahmedjes toespraken.

Pelgrim 22 maart 2010 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 4653612)
Ja, en als men dan een andere president kiest, dan gaat die dat allemaal oplossen zeker ? Als de US er echt zo slecht voorstaat, is het de moeite niet om Obama af te zetten. Hij lijkt mij in elk geval minder oneerlijk als zijn republikeinse tegenstanders en voorgangers, gangsterfamilie Bush op kop.

huh?

Bush zei tenminste nog eerlijk dat hij oorlog ging voeren, Barrack bedriegt de ganse wereld :?

ministe van agitatie 22 maart 2010 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 4653621)
Luister naar Ahmedjes toespraken.

Ik lees noch begrijp Farsi. En ik heb al vastgesteld dat er over de vertaling en interpretatie van Ahmedinejad's toespraken heel wat discussie bestaat.

Ik zou dus graag weten waarop u en fox zich baseren om te stellen dat hij oproept tot oorlog en haat.

liberalist_NL 22 maart 2010 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4653649)
huh?

Bush zei tenminste nog eerlijk dat hij oorlog ging voeren, Barrack bedriegt de ganse wereld :?

Laten we nou eerst maar eens kijken of Obama nieuwe oorlogen begint vooraleer we vingers gaan wijzen.

liberalist_NL 22 maart 2010 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4653741)
Ik lees noch begrijp Farsi. En ik heb al vastgesteld dat er over de vertaling en interpretatie van Ahmedinejad's toespraken heel wat discussie bestaat.

Ik zou dus graag weten waarop u en fox zich baseren om te stellen dat hij oproept tot oorlog en haat.

Ik vraag mij af hoeveel ruimte voor interpretatie zijn uitspraken geven.

Jantje 22 maart 2010 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4654138)
Laten we nou eerst maar eens kijken of Obama nieuwe oorlogen begint vooraleer we vingers gaan wijzen.

Vooral omdat hij juist wil dat de oorlogen die nu bezig zijn op een zo kort mogelijke tijd beëindigd worden.

Maar hij kan de troepen niet zomaar terugtrekken, want dan laat hij die landen in een enorme chaos achter en word de burgerbevolking uitgemoord en verkracht door de krijgsheren en verdreven machthebbers.

Obama wil trouwens helemaal Iran of Noord-Korea niet aanvallen, want hij heeft voldoende werk in eigen land om de puinhoop van zijn voorganger op te kuisen.

En wie denkt dat hij geen tweede ambtstermijn gaat krijgen van de Amerikaanse bevolking, moet er maar eens rekening mee houden, dat hij stuk voor stuk zijn beloftes aan het waar maken is.

Als hij nu ook nog de werkloosheid kan terugdringen, dat zit hij zelfs gebeiteld voor twee ambtstermijnen voor zijn echtgenote na zijn 8 jaar.

Jantje 22 maart 2010 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4654140)
Ik vraag mij af hoeveel ruimte voor interpretatie zijn uitspraken geven.

Ahmedinejad is een blaffende hond, maar zal NOOIT uithalen.
Hij weet immers dat als hij uithaalt, hij direct een andere vijand op zijn grondgebied te verwerken krijgt.
China zal immers nooit dulden dat zijn olieaanvoer in gevaar word gebracht.

En vergeet die andere slapers naast zijn deur niet, Indië en Rusland.
Geen van beide heeft er baat bij dat de Nato zich nog meer militair in hun achtertuin gaat vestigen.

Ahmedinejad weet dus dat als hij één voet verkeerd zet, hij niet de VS maar een van deze supermachten op zijn kap krijgt. En dat deze indien nodig elkaar zullen steunen.

Obama zal dus Iran niet aanvallen omdat hij eerst de puinhoop van Bush moet opkuisen. Daarbij heeft hij niets te winnen met een dergelijke oorlog en Ahmedinejad word door China en Rusland en Indië braaf gehouden.

den dinges 23 maart 2010 00:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4653649)
huh?

Je wilt hem zwart maken omdat hij een neger is, hé ?:-)

den dinges 23 maart 2010 00:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4653741)

Op de vertalingen. Nogal wiedes dat men verhaaltjes vertelt over " slechte vertalingen " , dat zeggen ze over de koran toch ook al.
Allee, elke keer dat Ahmedje in het openbaar spreekt, is hij bezig over naastenliefde en zijn innige wens om dikke vrienden te worden met de westerse wereld.:lol:
Droom maar rustig verder, Imaminister van Propaganda

RodeLantaarn 23 maart 2010 00:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 4654365)
Je wilt hem zwart maken omdat hij een neger is, hé ?:-)

De kaart van het racisme wordt graag door zowel links als rechts vaak misbruikt. Zoals in dit geval.

den dinges 23 maart 2010 00:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 4654171)
Vooral omdat hij juist wil dat de oorlogen die nu bezig zijn op een zo kort mogelijke tijd beëindigd worden.

Maar hij kan de troepen niet zomaar terugtrekken, want dan laat hij die landen in een enorme chaos achter en word de burgerbevolking uitgemoord en verkracht door de krijgsheren en verdreven machthebbers.

Obama wil trouwens helemaal Iran of Noord-Korea niet aanvallen, want hij heeft voldoende werk in eigen land om de puinhoop van zijn voorganger op te kuisen.

En wie denkt dat hij geen tweede ambtstermijn gaat krijgen van de Amerikaanse bevolking, moet er maar eens rekening mee houden, dat hij stuk voor stuk zijn beloftes aan het waar maken is.

Als hij nu ook nog de werkloosheid kan terugdringen, dat zit hij zelfs gebeiteld voor twee ambtstermijnen voor zijn echtgenote na zijn 8 jaar.

Laat hem zijn termijn afmaken, en kom dan zeggen of hij het goed of slecht deed. Vergelijk op dat moment met het " werk " van zijn voorganger.

den dinges 23 maart 2010 00:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn (Bericht 4654374)
De kaart van het racisme wordt zowel graag door links als door rechts vaak misbruikt. Zoals in dit geval.

Ik had ook direct door dat het een racist was.:-)

RodeLantaarn 23 maart 2010 00:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 4654380)

Ik had het niet over de persoon die u aanhaalde. Maar ik vermoed dat je dat al wist.

liberalist_NL 23 maart 2010 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 4654380)

Ik weet niet of Pelgrim een racist is. Maar dat er zowel tussen links als rechts racisten te vinden zijn, is zoveel als zeker. Het is tijd dat rechts van dat stigma afraakt.

Nr.10 23 maart 2010 00:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 4654378)
Laat hem zijn termijn afmaken, en kom dan zeggen of hij het goed of slecht deed.

Dat wordt gezegd tegen iedere nieuwe windhoos die langskomt.

RodeLantaarn 23 maart 2010 00:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4654385)
Ik weet niet of Pelgrim een racist is. Maar dat er zowel tussen links als rechts racisten te vinden zijn, is zoveel als zeker. Het is tijd dat rechts van dat stigma afraakt.

Een goeie. Veel geluk daarmee.

liberalist_NL 23 maart 2010 00:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn (Bericht 4654390)
Een goeie. Veel geluk daarmee.

Daarmee bedoel ik zeker niet de extreemrechtse bruinen, die overigens economisch links zijn (en wat mij betreft in het vervolg ook links genoemd worden).

RodeLantaarn 23 maart 2010 00:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4654393)
Daarmee bedoel ik zeker niet de extreemrechtse bruinen, die overigens economisch links zijn (en wat mij betreft in het vervolg ook links genoemd worden).

Dan dient u te verklaren wat u economisch links noemt, en wat u verstaat onder extreem-rechtse bruinen.

liberalist_NL 23 maart 2010 00:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn (Bericht 4654399)
Dan dient u te verklaren wat u economisch links noemt, en wat u verstaat onder extreem-rechtse bruinen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Neonazisme
Zij zetten zich o.a. fel af tegen het kapitalisme en pleiten voor een door de staat geleide economie.

RodeLantaarn 23 maart 2010 00:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4654404)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Neonazisme
Zij zetten zich o.a. fel af tegen het kapitalisme en pleiten voor een door de staat geleide economie.

Ervan uitgaan dat elke mening die het kapitalisme bekritiseert leidt tot nazisme is kinderachtig en triest. Natuurlijk bent u wel de eerste om de eerste de beste socialist te associeren met Stalin, wanneer u dat uitkomt uiteraard. Fora, de plaats waar tegenstellingen plots geen tegenstellingen meer zijn. Zolang ze zich maar schikken naar de leugen die te verdedigen valt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be