Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   zondagavond 22 augustus en ze staan nog nergens... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=142754)

nabat54 25 augustus 2010 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 4937868)
minder troeven dan VL;

te kleine bevolking;
hun enige echt grote stad Bruxelles is geen echt Waalse stad;
geen zeehavens
nog lang niet volledig doordrongen dat het FR geen wereldtaal is
geen traditie van KMO's

de economische heropstanding moet er komen in tijden van crisis en wereldwijde concurrentie (VL kon in de jaren 60 naar de top klimmen toen het heel Europa voor de wind ging).

VL heeft makkelijk praten wegens veel meer troeven (waar ze zelf weinig verdienste aan hebben).

1. Luxemburg.....mss aansluiten bij la douce France.
2. Tiens en ik die dacht dat er enkel "Belgische" steden bestaan.....:twisted: wel wel wel.
3. Oostenrijk heeft ook geen zeehavens, er zijn zelfs nog andere landen dan Oostenrijk die geen zeehavens hebben.
4.Onderwijs is al jaren lang in handen van het gewest.......dus tja nu niet komen "bleiten" hé.
5. Toegeven, dus je erkent dat er nood is aan verschillende accenten te plaatsen betreffende arbeid ? Wil je ook noteren dat het van "moetens" was die KMO's.

Je laatse opmerking is wel de klapper, tja Belgie en Wallonie hebben niet kunnen genieten van de "golden sixties" al het geld is naar de Vlamingen gegaan....:roll:

:roll:

BWarrior 25 augustus 2010 22:28

Citaat:

Onderwijs is al jaren lang in handen van het gewest
?

Kawadude 25 augustus 2010 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 4943472)
2. Tiens en ik die dacht dat er enkel "Belgische" steden bestaan.....:twisted: wel wel wel.
3. Oostenrijk heeft ook geen zeehavens, er zijn zelfs nog andere landen dan Oostenrijk die geen zeehavens hebben.
4.Onderwijs is al jaren lang in handen van het gewest.......dus tja nu niet komen "bleiten" hé.
5. Toegeven, dus je erkent dat er nood is aan verschillende accenten te plaatsen betreffende arbeid ? Wil je ook noteren dat het van "moetens" was die KMO's.

Je laatse opmerking is wel de klapper, tja Belgie en Wallonie hebben niet kunnen genieten van de "golden sixties" al het geld is naar de Vlamingen gegaan....:roll:

Buiten de onbelangrijke uitschuiver over gewest-gemeenschap (sorry BWarrior, was dat de enige inhoudelijke opmerking die je had?), mooie rationele repliek waar niet snel een deftig antwoord op zal komen.

Vooral dat van die KMO's ('t was van moetens en dat beseffen ze nu ook stilletjesaan in franstalig België) was raak!

BWarrior 25 augustus 2010 23:37

Wallonië moet een soevereine lidstaat worden binnen een ruimer samenwerkingsverband. De Waalse bevolking heeft ook massaal op partijen gekozen die bereid zijn heel ver te gaan (splitsing SZ, herschrijven financieringswet, overheveling van 30% van het Rijksbudget).

k9 26 augustus 2010 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4943638)
Wallonië moet een soevereine lidstaat worden binnen een ruimer samenwerkingsverband. De Waalse bevolking heeft ook massaal op partijen gekozen die bereid zijn heel ver te gaan (splitsing SZ, herschrijven financieringswet, overheveling van 30% van het Rijksbudget).

Waar haal je dat? Er is geen sprake van een splitsing van SZ, men neemt er een heel kleins stukje uit. Herschijven financieringswet? Franstaligen hebben toegeven met absurde voorwaarden in de hoop op afstel. Overhevelen van 30%? Onzin 40% WORD AL door regio's uitgegeven, er komt 9% bij.

Boduo 26 augustus 2010 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4943450)
Allez, het discours wordt toch al bijgesteld.

Het laatste obstakel is BHV. Men zegt hier soms dat de N-VA "geen prijs zal betalen". Waarom onderhandelen ze dan?

Ze onderhandelen al 45 (?) dagen.
BHV zou kunnen dé struikelsteen worden.
Mielkit heeft hierover een stukje theater gespeeld wat de "ondehandelingen" niet ten goede komt. Slaande deuren zijn bijna nooit goed in zo'n omstandigheden. Maar ja, haar postje...

De schoofzak 26 augustus 2010 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4943450)
Allez, het discours wordt toch al bijgesteld.

Het laatste obstakel is BHV. Men zegt hier soms dat de N-VA "geen prijs zal betalen". Waarom onderhandelen ze dan?

Dat zijn niet de preciese woorden van het Weverke (niet dat ik ze letterlijk kan citeren hoor):

het Weverke heeft van de eerste dag van de onderhandelingen gezegd dat "de marge om te onderhandelen over bhv voor de nva zeer klein is".

Die nuance lijkt me belangrijk, zelfs al is het verschil zeer klein.
Die nuance lijkt me in overeenstemming te zijn met het resultaat van de verkiezingen: de nva is wel de grootste partij in het parlement, maar helaas niet van die aard dat ze - zelfs aangevuld met de andere V-partij - autoritair het regeerakkoord kan dicteren.

(de LDD is een V-partij, maar uitgestorven)

(de opening die het Weverke hiermee maakt naar de Franstaligen is erg klein. Gelukkig weet Di Pupo om te gaan met kleine openingen ...)

azert 26 augustus 2010 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 4943472)

Lux heeft een niche gevonden door belastingssjoemelaars te helpen (zoals andere kleine landen)

Oostenrijk is een land dat weinig meer voorstelt (van een werelmacht onder Maria-Theresia afgegleden naar 2 keer niets.

Wal is bezig met het VL voorbeeld van KMO's te volgen; dat duurt echter een tijd voor het zichtbaar is.

born2bewild 26 augustus 2010 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 4945265)

Wal is bezig met het VL voorbeeld van KMO's te volgen;

mooi zo.
En nu de hakbijl voor de scheiding aub

BWarrior 26 augustus 2010 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door k9 (Bericht 4943912)
Waar haal je dat? Er is geen sprake van een splitsing van SZ, men neemt er een heel kleins stukje uit. Herschijven financieringswet? Franstaligen hebben toegeven met absurde voorwaarden in de hoop op afstel. Overhevelen van 30%? Onzin 40% WORD AL door regio's uitgegeven, er komt 9% bij.

De gezondheidszorgen en de kinderbijslagen zijn 40% van de SZ!

Xenophon 26 augustus 2010 20:49

Ik verheug me buitengewoon op het uiteen barsten van Belgie.

Dat wordt werkelijk een heuglijke dag.

globalmedia 26 augustus 2010 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4945496)

dan kan je uiteindelijk eeuwig rusten,sus antigoon...

Xenophon 26 augustus 2010 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4945507)
dan kan je uiteindelijk eeuwig rusten,sus antigoon...

Ja, dan kan ik eindelijk vertrekken uit dit land. De dag dat we zeker zijn dat Belgie helemaal kapot is.

BWarrior 26 augustus 2010 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4945529)
Ja, dan kan ik eindelijk vertrekken uit dit land. De dag dat we zeker zijn dat Belgie helemaal kapot is.

De schoofzak 27 augustus 2010 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4945496)

Het strafste van al is dat inderdaad gans het (on)land B. zal feesten op die dag.
De politiekers nog meest van al.

Antoon 30 augustus 2010 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 4937808)
zondagavond 22 augustus en ze staan nog nergens... ... dat is wat ik hiervan maak.

Nu zijn we 8 dagen later, en ik heb de indruk dat ik mij niet vergist heb.

Nu bevestigen ze zelf dat ze nog nergens staan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be