Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Dewever : Het verschil tussen mens en rat. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=143150)

system 7 september 2010 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 4970128)
Zowel de PS als het paleis laten voelen dat de sossen niet de enige gesprekspartners zijn en dat er wordt gepraat met een partij die verregaande toegevingen wilt doen, is inderdaad een meesterzet.

Uw diep politiek inzicht is blijkbaar onbestaande.

Een meesterzet, waarde vriend, zou zijn geweest moesten Bart Dewever samen met Didier Reynders anoniem een frietkot (of een andere eetgelegenheid) ingedoken zijn gedurende een paar uur. En daar samen een lekkere mosselfriet zouden zijn gaan eten met een even lekker wit wijntje. En vervolgens dat onderonsje te laten uitlekken moest de PS op een gegeven ogenblik te ambetant zijn gaan doen.

D�*t pas zou een meesterzet zijn geweest van Olijke Bart.

born2bewild 7 september 2010 21:40

pfff
muf

system 7 september 2010 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 4970196)
pfff
muf

Hebt u ergens last van? Neem een Rennie.

Distel 7 september 2010 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4970187)
Een meesterzet, waarde vriend, zou zijn geweest moesten Bart Dewever samen met Didier Reynders anoniem een frietkot (of een andere eetgelegenheid) ingedoken zijn gedurende een paar uur. En daar samen een lekkere mosselfriet zouden zijn gaan eten met een even lekker wit wijntje. En vervolgens dat onderonsje te laten uitlekken moest de PS op een gegeven ogenblik te ambetant zijn gaan doen.

D�*t pas zou een meesterzet zijn geweest van Olijke Bart.

Dat is in essentie wat er nu gebeurd is, mijn beste...

E. Gidius 7 september 2010 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 4968289)
Bron????

Stond vandaag in verschillende Vlaamse en Franstalige kranten.

system 7 september 2010 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 4970203)
Dat is in essentie wat er nu gebeurd is, mijn beste...

U snapt er ook niet veel van zo te zien.

E. Gidius 7 september 2010 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4969894)
Dus, volgens u, als een politicus van de ene partij gaat dineren in een Brussels restaurant met een politicus van een andere partij, dan is hij in uw verheven benadering der dingen en personen een 'supertacticus'.

Als Bart last heeft met Elio en hij gaat op dat moment dineren met Didier die trappelt van ongeduld om Elio een kloot af te trekken, dan vind ik dat inderdaad superbe tactiek.

Huilebalk Leterme zou dat nooit gedurfd hebben, maar dat was dan ook een geringeloorde évolué.

En aan de reacties in de F-pers én binnen de MR en de PS zelf te zien, heeft Barts etentje daar zijn effect niet gemist. Het kiekenkot staat op stelten en Elio, Laurette en Philippe weten nu dat hun ingebeelde machtspositie op drijfzand berust. Divide et impera.

Citaat:

Uw diep politiek inzicht is zonder weerga.
Niet overdrijven, het is gewoon scherp als het over deze zaken gaat.

system 7 september 2010 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 4970220)
Als Bart last heeft met Elio en hij gaat op dat moment dineren met Didier die trappelt van ongeduld om Elio een kloot af te trekken, dan vind ik dat inderdaad superbe tactiek.

Huilebalk Leterme zou dat nooit gedurfd hebben, maar dat was dan ook een geringeloorde évolué.

En aan de reacties in de F-pers én binnen de MR en de PS zelf te zien, heeft Barts etentje daar zijn effect niet gemist. Het kiekenkot staat op stelten en Elio, Laurette en Philippe weten nu dat hun ingebeelde machtspositie op drijfzand berust. Divide et impera.

Niet overdrijven, het is gewoon scherp als het over deze zaken gaat.

Het maneuver van Dewever, moest het dat al zijn geweest, was veel te doorzichtig. Iedereen kon er doorheen kijken. Men ziet dat Stoere Bart de finesses nog niet kent van de politiek op federaal vlak.

Kan ook niet anders, want hij ging nooit gaan zetelen in het Federaal parlement. Tenminste, dat oreerde hij toen luid...u weet wel, in illo tempore.

E. Gidius 7 september 2010 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4970237)
Het maneuver van Dewever, moest het dat al zijn geweest, was veel te doorzichtig. Iedereen kon er doorheen kijken. Men ziet dat Stoere Bart de finesses nog niet kent van de politiek op federaal vlak.

BDW is een over het paard getilde sukkel die bovendien laf en hypocriet is. Bij de eerstvolgende verkiezingen valt hij trouwens grandioos door de mand, de mensen gaan dat niet blijven pikken.

Zo'n loser kunnen we niet hebben aan het hoofd van Ons Land, dus die is afgeschreven.

Wie moet volgens u nu formateur worden?

Distel 7 september 2010 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4970206)
U snapt er ook niet veel van zo te zien.

Vanuit de context van uw denkwereld wellicht niet. Gelukkig maar.

system 7 september 2010 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 4970251)
BDW is een over het paard getilde sukkel die bovendien laf en hypocriet is. Bij de eerstvolgende verkiezingen valt hij trouwens grandioos door de mand, de mensen gaan dat niet blijven pikken.

Zo'n loser kunnen we niet hebben aan het hoofd van Ons Land, dus die is afgeschreven.

Dat wil ik ook weer niet zeggen. Dat is hij tenminste niet altijd. Maar de Siddharta Gautama is hij zeker niet, en de Messias nog minder. En wanneer ik u zo bezig hoor, dan lijkt hij wel een engel. Pas maar op dat hij niet muteert in een 'gevallen engel'.

Distel 7 september 2010 22:15

Citaat:

De reacties in beide landsdelen geven u ongelijk. Als BDW morgen eigenhandig de volledige staatsschuld doet verdwijnen, dan vind jij ongetwijfeld nog wel iets om over te neuten. Over doorzichtig gesproken...

E. Gidius 7 september 2010 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4970289)
Dat wil ik ook weer niet zeggen. Dat is hij tenminste niet altijd. Maar de Siddharta Gautama is hij zeker niet, en de Messias nog minder. En wanneer ik u zo bezig hoor, dan lijkt hij wel een engel. Pas maar op dat hij niet muteert in een 'gevallen engel'.

Passons.

djimi 7 september 2010 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4970289)

citaat: "NV A = le nouveau CVP est arrivé."

Is CD&V nu VB-Light?

Of eerder O-VLD?

EddyBal 7 september 2010 22:46

Citaat:

Kan ook niet anders, want hij ging nooit gaan zetelen in het Federaal parlement. Tenminste, dat oreerde hij toen luid...u weet wel, in illo tempore.

Wat ik wel nogal straf vind van U System, is dat je wil laten blijken dat JIJ slimmer bent en meer ervaring in de politiek hebt, dan Bart.
Tekel: U bent gewogen en te licht bevonden.

Svennies 8 september 2010 01:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4970377)
Wat ik wel nogal straf vind van U System, is dat je wil laten blijken dat JIJ slimmer bent en meer ervaring in de politiek hebt, dan Bart.

Je moet die blaasbaak maar in zijn waan laten...:lol:

Hier een voorbeeld van zijn voorspellingsgave nét voor de voorbije verkiezingen....

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4718681)
Let goed om mijn woorden: alhoewel ze niet de bekendheid geniet van een Leterme, gaat ze een pak stemmen halen. Ge moogt me daar zelfs aan herinneren na de verkiezingen.

Iederéén wéét inmiddels allang hoe het Marianne en haar partijtje is vergaan..

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4970377)
U bent gewogen en te licht bevonden.

Het is een gefrustreerde tjseef met last van maagzuur....;-)

Xenophon 8 september 2010 02:06

Ach, zo slecht bedoelt System het ook weer niet.

Svennies 8 september 2010 02:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4970591)
Ach, zo slecht bedoelt System het ook weer niet.

Mijne baas destijds ook niet,dat was eenzelfde type....

Toen die zich een tikkeltje te véél in zijn opdringerige en betweterige stijl ging bemoeien met de produktie eenheid was zijn lot snel bezegeld...

Toen die direkt met zijn bazaske het bedrijf diende te verlaten stond het héle labo,researchafdeling inclusief met de glimlach op de lippen aan de ramen om hem uit te wuiven....:lol::lol:

Xenophon 8 september 2010 02:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 4970597)
Mijne baas destijds ook niet,dat was eenzelfde type....

Toen die zich een tikkeltje te véél in zijn opdringerige en betweterige stijl ging bemoeien met de produktie eenheid was zijn lot snel bezegeld...

Toen die direkt met zijn bazaske het bedrijf diende te verlaten stond het héle labo,researchafdeling inclusief met de glimlach op de lippen aan de ramen om hem uit te wuiven....:lol::lol:

Ja, zo wreed bedoelde ik het ook weer niet.

Svennies 8 september 2010 02:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4970604)
Ja, zo wreed bedoelde ik het ook weer niet.

hehehe,het was zijn verdiende loon,iederéén blij en s'avonds big party...

het leven kan mooi zijn...:lol:

Discobitch 8 september 2010 02:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 4970196)
pfff
muf

Je bent een van de betere forummers.

EddyBal 8 september 2010 07:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 4970574)
Je moet die blaasbaak maar in zijn waan laten...:lol:

Hier een voorbeeld van zijn voorspellingsgave nét voor de voorbije verkiezingen....

Het is een gefrustreerde tjseef met last van maagzuur....;-)

System doet soms moeilijk ja, maar ik zou die niet graag zien vertrekken van het forum. Er zijn af en toe mooie discussies mee te voeren. Niet iedereen moet van dezelfde mening zijn, nietwaar?

E. Gidius 8 september 2010 08:07

Citaat:

De PS is anders ook niet goed van Barts maneuver, precies:

Citaat:

Contacts MR / N-VA: "C'est de l'hypocrisie!", juge le PS

Lors du bureau du PS lundi, la rencontre que la presse prête aux présidents du MR et de la N-VA dans un restaurant bruxellois a été très sévèrement jugée. Rudy Demotte parle ce lundi d'hypocrisie.

Didier Reynders et Bart De Wever se seraient vus dans un restaurant bruxellois cet été, alors que la mission du préformateur était toujours en cours.

"Ca montre d'abord toute l'hypocrisie d'un certain discours politique",réagit le ministre-président wallon Rudy Demotte (PS). "Alors qu'on entend d'aucun prétendre du côté de la N-VA que s'il y avait le MR autour de la table, ça pourrait peut-être aller mieux, on voit qu'il y a des repas secrets avec le MR autour de tables bourgeoises de Bruxelles, où le MR paye l'addition... On a le sentiment qu'on met des fers au feu qui n'ont pas beaucoup de sens: est-ce que la composition de 2007 qui a abouti �* l'échec pourrait aujourd'hui, par une formule alchimique mieux fonctionner ? Laissez moi exprimer mon scepticisme".

A qui Rudy Demotte en veut-il ? Au MR ou �* la N-VA ? "Vous savez quand dans un couple l'un cocufie l'autre, �* qui faut-il en vouloir ? A celui qui cocufie ou �* sa maîtresse" ?

A la N-VA, on ne confirme pas mais on n'infirme pas non plus: "Nous n'allons pas réagir �* toutes les rumeurs", dit-on chez les nationalistes flamands. "Nous n'avons pas �* nous expliquer sur les contacts que nous entretenons". Et de conclure : "Nous ne négocions pas avec le MR mais il y a des contacts".
Bron

Maar ik begrijp dat uw inschatting belangrijker is dan die van de Waalse mnisterpresident hoor.

Jazeker 8 september 2010 08:56

Citaat:

de finesses nog niet kent van de politiek op federaal vlak

*proest*

:rofl:

system 8 september 2010 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 4970574)

Dit is inderdaad wat ik zei:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system
Let goed om mijn woorden: alhoewel ze niet de bekendheid geniet van een Leterme, gaat ze een pak stemmen halen. Ge moogt me daar zelfs aan herinneren na de verkiezingen.
En ik had wel degelijk goed voorspeld. Marianne Thyssen heeft meer dan behoorlijk gescoord: zo eventjes 310.925 stemmen alstemblief!! Il faut le faire.

En dat is niet niets voor iemand die van het Europees Parlement kwam.

U een beetje beter informeren de volgend keer, zou misschien niet zo een slecht idee zijn.

system 8 september 2010 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 4970314)
Passons.

Drie keer raden. Bart Dewever natuurlijk. Maar dan een Dewever die zich niet gedraagt als een Centurio Bart met meer dan één voet in de oppositie, maar als een aankomend staatsman met zin voor verantwoordelijkheid.

Vette Pois(s)on 8 september 2010 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4970899)
Drie keer raden. Bart Dewever natuurlijk. Maar dan een Dewever die zich niet gedraagt als een Centurio Bart met één voet in de oppositie, maar als een aankomend staatsman met zin voor verantwoordelijkheid.

Het moet toch steken dat de redding van la belgique afhangt van een Vlaams nationalist.

Maar ja, hoop doet leven.

system 8 september 2010 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4970904)
Het moet toch steken dat de redding van la belgique afhangt van een Vlaams nationalist.

Maar ja, hoop doet leven.

Dewever is de leider van de grootste partij in Vlaanderen. En dus is hij nu aan de beurt. Tenminste in theorie.

Want in de praktijk zal hij wel een reden bedenken om, zoals ik reeds zei, op een calimero-achtige manier zijn schup af te kuisen en het hazenpad te kiezen.

Distel 8 september 2010 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4970899)
Drie keer raden. Bart Dewever natuurlijk. Maar dan een Dewever die zich niet gedraagt als een Centurio Bart met meer dan één voet in de oppositie, maar als een aankomend staatsman met zin voor verantwoordelijkheid.

Verder doen zoals hij nu bezig is dus.

Distel 8 september 2010 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4970911)
Dewever is de leider van de grootste partij in Vlaanderen. En dus is hij nu aan de beurt. Tenminste in theorie.

Want in de praktijk zal hij wel een reden bedenken om, zoals ik reeds zei, op een calimero-achtige manier zijn schup af te kuisen en het hazenpad te kiezen.

Je bedoelt dat hij - na vele jaren van Vlaamse toegevingen om het postje van eerste minister te kunnen krijgen - eindelijk eens het initiatief aan La Wallonie zal laten om zo het meeste uit de brand te kunnen slepen?

Ik heb nooit geweten dat Calimero zo'n goede strateeg was.

system 8 september 2010 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 4970912)
Verder doen zoals hij nu bezig is dus.

Tot nu toe is het resutaat van de hele Bart Dewever: 0.00 / 10.

Dat zijn de feiten waar we nu eenmaal niet langs kunnen kijken.

Vette Pois(s)on 8 september 2010 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4970921)
Tot nu toe is het resutaat van de hele Bart Dewever: 0.00 / 10.

Dat zijn de feiten waar we nu eenmaal niet langs kunnen kijken.

0/10 voor la belgique :-)

Distel 8 september 2010 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4970921)
Tot nu toe is het resutaat van de hele Bart Dewever: 0.00 / 10; Dat zijn de feiten waar we niet langs kunnen kijken.

:lol:

Ben je weer daar met je rapportje. Uw 0 op 10 is al lang weerlegd, zowel op het forum als in de media. En dit wordt nog eens kracht bijgezet door de paniekreacties aan Waalse kant en door de meest recente peiling. Maar doe rustig verder met je éénmanskruistocht tegen Dewever. Dan kunnen we nog eens goed lachen.

system 8 september 2010 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 4970925)
:lol:

Ben je weer daar met je rapportje. Uw 0 op 10 is al lang weerlegd, zowel op het forum als in de media. En dit wordt nog eens kracht bijgezet door de paniekreacties aan Waalse kant en door de meest recente peiling. Maar doe rustig verder met je éénmanskruistocht tegen Dewever. Dan kunnen we nog eens goed lachen.

U zult me nog wat vertellen en nog veel meer, maar de zaken staan zoals ze staan. Ik ben niet tegen de persoon van Dewever. Waarom zou ik wel. De mens heeft me niets misdaan. Als politiek tegenstander neem ik hem wel op de korrel. En met veel genoegen zelfs. Maar ik stel gewoon vast dat de man, (samen met Di Rupo), er niets van gebakken heeft.

Let wel, misschien wordt er wel een akkoord gesloten in de nabije toekomst. Ik sluit niets uit. Maar tot nu toe is het praktisch of feitelijk resultaat van heel die onderhandelingen: 0.0

Jan Meuleman 8 september 2010 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4970976)
Ik ben niet tegen de persoon van Dewever. Waarom zou ik wel. De mens heeft me niets misdaan.

Ik wist het. Het is de schuld van Bolle Brepoels en Intrieste Geert.

vlijmscherp 8 september 2010 10:45

Citaat:

U zult me nog wat vertellen en nog veel meer, maar de zaken staan zoals ze staan. Ik ben niet tegen de persoon van Dewever. Waarom zou ik wel. De mens heeft me niets misdaan. Als politiek tegenstander neem ik hem wel op de korrel. En met veel genoegen zelfs. Maar ik stel gewoon vast dat de man, (samen met Di Rupo), er niets van gebakken heeft.

Let wel, misschien wordt er wel een akkoord gesloten in de nabije toekomst. Ik sluit niets uit. Maar tot nu toe is het praktisch of feitelijk resultaat van heel die onderhandelingen: 0.0

het is Di Rupo dat mislukt is hoor.

net zoals Leterme in 2007.

Distel 8 september 2010 11:11

Citaat:

Waarom negeer je de inhoud van mijn bericht?

system 8 september 2010 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4970993)
het is Di Rupo dat mislukt is hoor.

net zoals Leterme in 2007.

Dewever kreeg een opdracht van een deel van het Vlaamse Publiek om de zaak de deblokkeren. Dat is dus niet gebeurd tot nu toe. En natuurlijk was Di Rupo preformateur. Maar Dewever zat er wel bij en er langs. Dus, vermits DR mislukt is, dat Stoer Bart het dan zelf eens probeert. En dat moet hij eigenlijk, vermits hij dat mandaat ook heeft gekregen van een 28% van de Vlaamse kiezer. Ben benieuwd.

system 8 september 2010 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 4971063)
Waarom negeer je de inhoud van mijn bericht?

Ik negeer helemaal niets. Ik kijk gewoon naar het eindresultaat tot nog toe.
En dat is : nada.

Ofte : een dikke 0 op rapport voor Bart Dewever (en ook voor Di Rupo natuurlijk).

fox 8 september 2010 11:21

Citaat:

Dewever was informateur. Deze taak heeft hij tot een goed einde gebracht. Dirupo was preformateur. Deze taak heeft hij totaal niet volbracht. Hij heeft zelfs niks op papier gekregen.

De mislukking ligt dus bij de voorzitter van de grootste partij in Wallonie en niet bij Bart Dewever. Bart haalt 1/1, Elio 0/1

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be