Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Personeel afwezig. Reden : suikerfeest (https://forum.politics.be/showthread.php?t=143564)

duveltje382 12 september 2010 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 4978359)
Ja, het is een arme zelfstandige, hé, meer een caritatieve vereniging waar junkie's te werk gesteld worden. Die heilige man geeft alles weg, en is dus zelf arm nu...

:lol:

Wisord 12 september 2010 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 4978343)
Bestaat er geen Partij van de Landlopers ?

Ook een van de ruziestokers namelijk de NVA.

Steve_M 12 september 2010 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 4978364)
Heb je de moeite gedaan de discussie te volgen ???... Het punt dat ik aanhaalde waar jij op reageerde was ivm groot verlof in de zomermaanden .

En de post waar jij toen op reageerde ging over kerstdag:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alberto
Een bedrijf met 700 werknemers waarvan 10% moslim is, 70 mensen gaan op Kerstdag dit bedrijf recht houden???
Neen, het bedrijf sluit zijn deuren met Kerstdag en de moslimekes moeten zich daar maar naar aanpassen of.... ze kunnen ook terugkeren naar een moslimland waar ze hun verlofdagen kunnen pakken wanneer het voor hen uitkomt.

Dat is niet vergelijkbaar met de zomervakantie, omdat je dan een interimmer kan inwerken die dan verschillende opeenvolgende vakantiegangers kan vervangen. Met een interimmer die een dag komt kan je in de meeste bedrijven weinig aanvangen.

Wisord 12 september 2010 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 4978352)
de volledige hout en bouw, de metaal.... de chemie, de elektriciteitsindustrie, enkel de mensen in ploegen doen verder, de dagmensen....allemaal verlof.

Den bouw ja , hoeveel bedrijven in de metaal en de chemie doen dit ?? Ik ken er geen enkel . Dat zullen dan wel geen bedrijven zijn met +- 700 werknemers waar jij over sprak .

En dan nog is iemand die met het suikerfeest verlof vraagt vervangbaar door een interimcolega [punt]

Steve_M 12 september 2010 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 4978374)
Den bouw ja , hoeveel bedrijven in de metaal en de chemie doen dit ?? Ik ken er geen enkel . Dat zullen dan wel geen bedrijven zijn met +- 700 werknemers waar jij over sprak .

En dan nog is iemand die met het suikerfeest verlof vraagt vervangbaar door een interimcolega [punt]

Mag ik je vragen in hoeveel bedrijven jij eigenlijk al gewerkt hebt?

Wisord 12 september 2010 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4978371)
En de post waar jij toen op reageerde ging over kerstdag:

Dus dan mag ik nu ook over pasen beginnen 8O OMG. zeveraar.

Wisord 12 september 2010 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4978375)
Mag ik je vragen in hoeveel bedrijven jij eigenlijk al gewerkt hebt?

En jij ....know it all?

alberto 12 september 2010 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 4978374)

Iemand die met het suikerfeest verlof vraagt is een dag verlof extra kwijt.

Alle bedrijven in de metaal en chemie en energie, zoals ik al zei, enkel de ploegdiensten blijven doorwerken.
Ook in den bouw 2,3,4 mans bedrijven nemen ze allemaal verlof op Kerstdag en Nieuwjaar, en is er collectief verlof in de zomer.

Steve_M 12 september 2010 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 4978378)
Dus dan mag ik nu ook over pasen beginnen 8O OMG. zeveraar.

Wat begrijp je precies niet over het verschil tussen een weken durende vakantieperiode en een feestdag? Voel je je beter nu je mij een zeveraar hebt genoemd? Heb je daarmee je sterkste argumenten aangehaald? Pasen valt trouwens altijd op een zondag, dus dan stelt het probleem zich niet.

Steve_M 12 september 2010 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 4978380)
En jij ....know it all?

Vier. En een paar interims. Nu jij weer. Maar ik heb het gevoel dat de argumenten een beetje op zijn. Ik zal het anders nog eens herhalen: voor een enkele dag is een interimmer volstrekt nutteloos. Zelfs in een gemiddelde verkoopsfunctie kan zo iemand niets komen doen: h/zij kent het product niet, kent de prijzen niet, kan niet met de kassa werken ... En dan heb ik hebt nog niet over jobs waarin het weken of zelfs maanden duurt voor je echt vlot meedraait.

Wisord 12 september 2010 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4978382)
Wat begrijp je precies niet over het verschil tussen een weken durende vakantieperiode en een feestdag? Voel je je beter nu je mij een zeveraar hebt genoemd? Heb je daarmee je sterkste argumenten aangehaald? Pasen valt trouwens altijd op een zondag, dus dan stelt het probleem zich niet.

Wat zit jij nu steeds te k*tkammen over die 2 weken en die feestdag . Het punt is dat ik denk dat iemand die verlof wil omwille van famillieaangelegenheden "in dit geval suikerfeest " moet kunnen krijgen . Iedereen is vervangbaar .

alberto 12 september 2010 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 4978389)
Wat zit jij nu steeds te k*tkammen over die 2 weken en die feestdag . Het punt is dat ik denk dat iemand die verlof wil omwille van famillieaangelegenheden "in dit geval suikerfeest " moet kunnen krijgen . Iedereen is vervangbaar .

Als je een verlofdag wil, eender welke reden dan moet je die aanvragen aan je werkgever en als die vindt dat het kan zal je die krijgen anders niet, een ziekenbriefje daarentegen kan niet de bedoeling zijn om verlof te krijgen omdat het je toevallig uitkomt, in dit geval het suikerfeest.

Wisord 12 september 2010 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4978386)
Vier. En een paar interims. Nu jij weer. Maar ik heb het gevoel dat de argumenten een beetje op zijn. Ik zal het anders nog eens herhalen: voor een enkele dag is een interimmer volstrekt nutteloos. Zelfs in een gemiddelde verkoopsfunctie kan zo iemand niets komen doen: h/zij kent het product niet, kent de prijzen niet, kan niet met de kassa werken ... En dan heb ik hebt nog niet over jobs waarin het weken of zelfs maanden duurt voor je echt vlot meedraait.

Aan uw buikgevoelens hecht ik weinig belang , BTW ooit al eens in een delhaize geweest in de zomermaanden ?? Het barst daar van de jobstudenten zelfs achter de kassa .

Steve_M 12 september 2010 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 4978389)

Ik zit daarover te k*tkammen omdat het twee verschillende zaken zijn. Voor een langdurige afwezigheid of opeenvolgende vakantie is het zinvol een interimmer op te leiden en in te zetten. Voor een enkele dag is quasi niemand vervangbaar. Iemand die drie dagen verlof wil met carnaval, moet die dat ook kunnen krijgen "omwille van familieleden"? Of iemand die zich graag met zijn schoonbroer een stuk in zijn kloten zuipt na de voetbal op zondagavond?

Steve_M 12 september 2010 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 4978396)
Aan uw buikgevoelens hecht ik weinig belang , BTW ooit al eens in een delhaize geweest in de zomermaanden ?? Het barst daar van de jobstudenten zelfs achter de kassa .

In de zomermaanden, nadat die jobstudenten een opleiding hebben gekregen om er dan een maand te werken. Dan zwijg ik nog over het feit dat alles dan twee keer zo lang duurt, omdat ze alles nog moeten uitzoeken en om de tien minuten een collega moeten roepen. En dan gaat het om aan de kassa zitten, met alle respect voor kassiersters.

suqar_7loe 12 september 2010 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4978400)
In de zomermaanden, nadat die jobstudenten een opleiding hebben gekregen om er dan een maand te werken. Dan zwijg ik nog over het feit dat alles dan twee keer zo lang duurt, omdat ze alles nog moeten uitzoeken en om de tien minuten een collega moeten roepen. En dan gaat het om aan de kassa zitten, met alle respect voor kassiersters.

Een opleiding krijgen ze niet hoor. Alles wordt 1e keer uitgelegd en dan mag je uw plan trekken.

Wisord 12 september 2010 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 4978395)
Als je een verlofdag wil, eender welke reden dan moet je die aanvragen aan je werkgever en als die vindt dat het kan zal je die krijgen anders niet, een ziekenbriefje daarentegen kan niet de bedoeling zijn om verlof te krijgen omdat het je toevallig uitkomt, in dit geval het suikerfeest.

Regels zijn er nu eenmaal om te overtreden anders waren er geen regels nodig . Als de persoon in kwestie een dag verlof niet krijgt en hij heeft deze echt nodig maar krijgt die niet dan is het normaal dat hij een andere methode gebruikt om deze wel te krijgen . Dat is normaal anders moet je bedrijven maar omvormen tot gevangenissen .

suqar_7loe 12 september 2010 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4978354)
Zo werkt het natuurlijk niet. Als je zelf wil kiezen welke feestdagen je vrij krijgt, dan word je niet extra gecompenseerd om te werken op andere dagen. Kerstdag is dan een gewone dag.

Daarnaast kunnen de meeste werkgevers helemaal niets doen met werknemers die op kerstdag komen werken, aangezien de meeste bedrijven dan gewoon sluiten. Organisatorisch lijkt me dat allemaal niet zo handig.

Een bijna onmogelijke situatie. Ik blijf wel thuis op kerstavond.

Wisord 12 september 2010 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 4978404)
Een bijna onmogelijke situatie. Ik blijf wel thuis op kerstavond.

Ik verdien die dagen met 1 dag werken het loon waar ik anders een week voor werk ... daarna neem ik een last minute naar de zon .:-D

alberto 12 september 2010 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 4978403)
Regels zijn er nu eenmaal om te overtreden anders waren er geen regels nodig . Als de persoon in kwestie een dag verlof niet krijgt en hij heeft deze echt nodig maar krijgt die niet dan is het normaal dat hij een andere methode gebruikt om deze wel te krijgen . Dat is normaal anders moet je bedrijven maar omvormen tot gevangenissen .

Niemand verplicht u om te gaan werken, dan kan je doen en laten wat je wil, achteraf niet komen klagen dat je te weinig hebt en niet toe komt.

suqar_7loe 12 september 2010 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 4978409)
Ik verdien die dagen met 1 dag werken het loon waar ik anders een week voor werk ... daarna neem ik een last minute naar de zon .:-D

Dus het is wel mogelijk om dubbele pré te krijgen.. Tis natuurlijk te zien waar ge werkt hé. Ik wil ook wel een last minute anders :-P

Wisord 12 september 2010 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 4978410)
Niemand verplicht u om te gaan werken, dan kan je doen en laten wat je wil, achteraf niet komen klagen dat je te weinig hebt en niet toe komt.

Dat doet ook niemand , ik werk uit vrije wil maar ik neem dan ook verlof wanneer ik zelf wil . Ik heb niet te weinig , als jij graag een knechtje bent dan is dat uw goed recht maar dit wil niet zeggen dat iedereen knecht moet zijn .

Steve_M 12 september 2010 17:13

Citaat:

Dat werkt in twee richtingen: als een werkgever zijn volledige team nodig heeft, kan hij ook methodes gebruiken om dit gedaan te krijgen. Weet je wat zo'n werkgever doet als hij een moslim tewerkstelt die ieder jaar na het Suikerfeest met een ziekenbriefje komt aanzetten? Bij de volgende aanwervingsronde gaat die selecteren. En aangezien hij niet mag vragen of iemand gelovig is, zullen de Fouads, de Yassirs, en de Jamilla's zelfs niet op gesprek hoeven te komen, zelfs als zij geen moslims zijn. Ik betreur dat (en er zullen vast genoeg werkgevers zijn die diezelfden om heel andere redenen niet uitnodigen), maar het is wel zo.

Wisord 12 september 2010 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4978416)
Dat werkt in twee richtingen: als een werkgever zijn volledige team nodig heeft, kan hij ook methodes gebruiken om dit gedaan te krijgen. Weet je wat zo'n werkgever doet als hij een moslim tewerkstelt die ieder jaar na het Suikerfeest met een ziekenbriefje komt aanzetten? Bij de volgende aanwervingsronde gaat die selecteren. En aangezien hij niet mag vragen of iemand gelovig is, zullen de Fouads, de Yassirs, en de Jamilla's zelfs niet op gesprek hoeven te komen, zelfs als zij geen moslims zijn. Ik betreur dat (en er zullen vast genoeg werkgevers zijn die diezelfden om heel andere redenen niet uitnodigen), maar het is wel zo.

Je betreurt het het net zoals ik , maar ik denk dat een werkgever die mensen weigert op grond van naam en culturele achtergrond gewoon een racist is . Het lijkt mij naief dat je nu gaat stellen dat deze mensen weigeren omdat ze ocharme 1 dagje verlof willen met het suikerfeest .

alberto 12 september 2010 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 4978415)
Dat doet ook niemand , ik werk uit vrije wil maar ik neem dan ook verlof wanneer ik zelf wil . Ik heb niet te weinig , als jij graag een knechtje bent dan is dat uw goed recht maar dit wil niet zeggen dat iedereen knecht moet zijn .

Je ondertekent een contract met je werkgever, jij werkt voor hem en hij betaalt je daarvoor, in onderling overleg kan je verlof aanvragen en toegewezen krijgen, tenzij het om het hoofdverlof gaat dat mss collectief moet genomen worden net zoals de vastgestelde feestdagen. Het suikerfeest hoort daar niet bij.

Als je geen knecht wil zijn dan zal je zelfstandige moeten worden.

Karma 12 september 2010 17:32

Zijn we nu echt aan het discussiëren over 1 dag vakantie per jaar?
Een goede werkgever calculeert dit simpelweg in en laat de werknemer op die dag wat overuren opnemen. Flexibiliteit werkt slechts als het van twee kanten komt.

alberto 12 september 2010 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 4978434)
Zijn we nu echt aan het discussiëren over 1 dag vakantie per jaar?
Een goede werkgever calculeert dit simpelweg in en laat de werknemer op die dag wat overuren opnemen. Flexibiliteit werkt slechts als het van twee kanten komt.

Geen probleem, maar geen ziekebriefje en als het werk het toelaat, de werkgever akkoord is.

Karma 12 september 2010 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 4978436)
Geen probleem, maar geen ziekebriefje en als het werk het toelaat.

Als de werknemer slim genoeg is neemt hij die dag inderdaad beter geen ziekenverlof. Als hij het de week nadien doet valt het niemand op.

Wisord 12 september 2010 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 4978432)
Je ondertekent een contract met je werkgever, jij werkt voor hem en hij betaalt je daarvoor, in onderling overleg kan je verlof aanvragen en toegewezen krijgen, tenzij het om het hoofdverlof gaat dat mss collectief moet genomen worden net zoals de vastgestelde feestdagen? Het suikerfeest hoort daar niet bij.

Als je geen knecht wil zijn dan zal je zelfstandige moeten worden.

Ik ben zelfstandige in bijberoep en werk ook als technieker"arbeider" en nog neem ik verlof wanneer ik wil ...

Het gaat hem bij mij niet omdat suikerfeest maar om het feit dat mensen buiten hun hoofdverlof problemen hebben met snipperdagen ook deze dag voor het suikerfeest kan aanzien worden als snipperdag . Niemand moet knecht zijn dat heeft niets met zelfstandige te maken .

alberto 12 september 2010 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 4978441)
Als de werknemer slim genoeg is neemt hij die dag inderdaad beter geen ziekenverlof. Als hij het de week nadien doet valt het niemand op.

Dan ben je evengoed op de kap van de sociale zekerheid aan het profiteren, met name de andere belastingsbetalers, dit kan toch niet de bedoeling zijn.

Wisord 12 september 2010 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 4978443)
Dan ben je evengoed op de kap van de sociale zekerheid aan het profiteren, met name de andere belastingsbetalers, dit kan toch niet de bedoeling zijn.

Ik ken vele vettere vissen die op onze kap profiteren.

oa

Xenophon 12 september 2010 17:42

Citaat:

Zo'n nazi fixatie is toch niet zo gezond denk ik.

alberto 12 september 2010 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 4978442)
Ik ben zelfstandige in bijberoep en werk ook als technieker"arbeider" en nog neem ik verlof wanneer ik wil ...

Het gaat hem bij mij niet omdat suikerfeest maar om het feit dat mensen buiten hun hoofdverlof problemen hebben met snipperdagen ook deze dag voor het suikerfeest kan aanzien worden als snipperdag . Niemand moet knecht zijn dat heeft niets met zelfstandige te maken .

In dit geval ( de topicstarter ) ging het om het suikerfeest.

Ik ben er zeker van dat je verlof op voorhand aan je werkgever vraagt dat je dit wel zal krijgen, naargelang de grote van het bedrijf en misbaarheid van personeel zal hij dit wel toestaan.
Je moet het wel aanvragen natuurlijk, lijkt mij logisch, dan kan hij zich daar op instellen.

alice 12 september 2010 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 4978426)
Je betreurt het het net zoals ik , maar ik denk dat een werkgever die mensen weigert op grond van naam en culturele achtergrond gewoon een racist is . Het lijkt mij naief dat je nu gaat stellen dat deze mensen weigeren omdat ze ocharme 1 dagje verlof willen met het suikerfeest .

Naief is ontkennen dat er wel degelijk te vaak iets mis is met de arbeidsattitude waardoor werkgevers inderdaad na negatieve ervaringen gaan selecteren!

Wisord 12 september 2010 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4978452)
Zo'n nazi fixatie is toch niet zo gezond denk ik.

Het creeren van werkkampen zeker niet .

Karma 12 september 2010 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 4978443)

Beetje afhankelijk van de frequentie uiteraard.

Het omgekeerde gebeurt ook veel hé ... hoeveel werknemers zijn er niet die ziekgeweg toch komen werken? Toch ook veel?
De meeste van mijn collega's (ikzelf inclusief) blijven niet thuis met een snotvalling (resultaat is dan wel dat drie dagen later iedereen een snotvalling heeft). De grootste motivatie is meestal omdat men zijn collega's niet wil opsolferen met hun werk.

Wisord 12 september 2010 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 4978456)
Naief is ontkennen dat er wel degelijk te vaak iets mis is met de arbeidsattitude waardoor werkgevers inderdaad na negatieve ervaringen gaan selecteren!

Oei alice en attitude nu is het menens ...ga je nu weer discussies tegen uzelf beginnen te voeren ?

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=3273

alberto 12 september 2010 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 4978448)
Ik ken vele vettere vissen die op onze kap profiteren.

oa

Ik begrijp wat je bedoelt maar dit is mijn inziens geen goede instelling.

alberto 12 september 2010 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 4978459)
Beetje afhankelijk van de frequentie uiteraard.

Het omgekeerde gebeurt ook veel hé ... hoeveel werknemers zijn er niet die ziekgeweg toch komen werken? Toch ook veel?
De meeste van mijn collega's (ikzelf inclusief) blijven niet thuis met een snotvalling (resultaat is dan wel dat drie dagen later iedereen een snotvalling heeft). De grootste motivatie is meestal omdat men zijn collega's niet wil opsolferen met hun werk.

Klopt, daar kan ik enkel maar 100% mee akkoord gaan., voor een snotvalling blijf je niet thuis, als het erger wordt ga je naar de dokter en krijg je een ziekebriefje. een ziekebriefje omdat je ziek ben.
het suikerfeest is geen ziekte, neem ik aan.

Karma 12 september 2010 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 4978466)
Klopt, daar kan ik enkel maar 100% mee akkoord gaan., voor een snotvalling blijf je niet thuis, als het erger wordt ga je naar de dokter en krijg je een ziekebriefje. een ziekebriefje omdat je ziek ben.
het suikerfeest is geen ziekte, neem ik aan.

Alhoewel ... te weinig suiker van een maand ramadan kan ernstige gevolgen hebben ... :roll::-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be