![]() |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Voor mij is dit gewoon een voortzetting van 't spelletje stratego dat al een tijdje wordt gespeeld. De onderhandelingen liggen al een hele tijd op apegapen, maar niemand wil verantwoordelijk worden geacht voor de mislukking ervan. Het olijke optreden van de jolige jongens van PS, cdH en Ecolo in Ter Zake was daar een episode van. Volgens mij houdt zowat elke partij al ernstig rekening met nieuwe verkiezingen en wordt nu nog enkel een spelletje zwartepieten gespeeld en het juiste moment afgewacht. N-VA kaatst de bal immers terug naar de Franstalige zijde door nieuwe onderhandelingen te eisen, goed wetende hoe groot de weerstand bij Di Rupo en zijn twee vriendinnetjes is tegen de MR van hun vriend Didier. Trouwens, laat die verkiezingen toch gewoon komen. Los van 't ongrondwettelijke karakter kunnen ze enkel zorgen voor 't verder uitkristalliseren van de tendens die steeds duidelijker wordt in Vlaanderen.
|
De lezers op lesoir.be zien het toch ook niet echt meer zitten met een vervolg van La Belgique...
http://www.lesoir.be/actualite/belgi...ise-796511.php |
Citaat:
|
Lang leve een regering met Vlaamse minderheid!
|
Citaat:
|
Citaat:
KORT leve etc... Zo rap mogleijk verkiezingen dan ;) |
Citaat:
er moeten homogene bevoegdheidspaketten komen met een zekere vorm van responsabilisering. |
Citaat:
Neen tegen homogeen COMPLETE pakketten. Voor minder doen we het niet. Waar we zeggenschap over willen, willen we COMPLETE zeggenschap over, niet stukskes die men op een ander niveau nog kan tegenhouden. |
Citaat:
|
Allé dan, eindelijk wordt bevestigd wat ik al zo lang poneerde:
Citaat:
(*) Pieters en Flahaut. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In een poll op Le Soir spreekt meer dan 60% zich uit voor de stelling dat België zal verdwijnen en er dus moet worden overgeschakeld op het fameuze plan B. Waalse vrienden: wat u zelf doet, doet u beter! Wij, Vlamingen, durven 't immers niet....
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar als mijn uitspraken achteraf uitkomen, wat 9 op 10 gebeurd, moeten ze niet komen zagen. |
Bartje is goe bezig. Er ligt al een verregaande staatshervorming klaar, principiële akkoorden. Allemaal goed voor Bart maar op het laatste moment komt hij af met minsten 60% vlaamse belastingen als breekpunt. Nu wil hij vanaf 0 terug beginnen. Dat spreekt voor zich. Stel dat de Franstaligen toegeven over enkele weken en er tot regeringsvorming kan overgegaan worden dan zit hij zelf mee in de federale regering en te lang. De fedezrale regering zal de staatsschuld verder moeten afbouwen, moet de sociale uitkeringen uitbetalen e.d. en heeft er het geld niet meer voor. Een slechte regering dus, waar hij deel van uitmaakt. Hij wil gewoon die 60% en dan zo snel mogelijk naar de vlaamse regering. Dan kan hij de schone schijn ophouden en cadootjes uitdelen en terug oppositie voeren tegen de federale regering.
Gevolg, België gaat failliet, bestaat niet meer. Fijn wat dat is wat hij en velen hier willen. ik vrees alleen dat de financiële markten er geen genoegen mee gaan nemen. Die mensen intereseerd het niet wie nu de grootste schuld heeft aan de schuld. Die willen enkel euro's zien en halen die waar ze te vinden zijn. Als België opgedoekt is komen ze het wel halen waar het zit in de restjes van ervan. Verenigen met Nederland? Die zullen ons graag zien komen met onze schulden. En wat gaat dat uiteindelijk geven? NVA wil de venootschapsbelasting niet, die is immers te verwaarlozen t.o.v. de inkomsten uit personenbelasting. Bovendien, als bedrijven blijven klagen over de vennootschapsbelasting is het niet de verantwoordelijkheid van de vlaamse gemeenschap. Das ook het probleem van Brussel. Die moeten het stellen met de vennootschapsbelasting. De personenbelasting word geïnd in de rand, in Vlaanderen. Laat ons dan ook maar hopen dat Vlaanderen niet het Brussel van morgen word. |
Citaat:
Dat is jouw probleem, je hebt geen voeling met de realiteit. Niets. |
Citaat:
goeie come back ! ;-) |
Citaat:
meer dan je denkt. |
Citaat:
|
Bartje is het aan het uitleggen in Terzake. Hij vergelijkt de gemeenten t.o.v. de gemeenschappen. Alsof de verdeling tussen de gemeenschap en het federale hetzelfde is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik hoop dat ze een minderheidsregering vormen: een regering van 'nationale eenheid'
dat spektakel wil ik absoluut meemaken :') P.S. de mutten die de woorden 'nationale eenheid' heeft bedacht in België, mag zeer zeker de 'meester der ironie' genoemd worden |
Magnette is nu op Terzake.
en direct aanval op De Wever. |
:cheer: verkiezingen :cheer:
|
wow, De Vadder trekt is de Vlaamse kaart.
|
Citaat:
|
Citaat:
of is de media aan het draaien omdat het geen andere keuze heeft? of is de media momenteel de vlaamse kaart aan het kiezen en morgen de belgische? |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be