![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De mensen willen NIETS. Het zal hun worst wezen of het land bestuurt wordt. Als ze al iets willen is het dat een goed bestuur kan plaats vinden en geen modderpolitiek. Ik ben ook geen aanhanger van BDW, nooit geweest en ik heb niet op hem gestemd om dat ik er hem van verdacht dat hij, eens verkozen, juist zo zou handellen als al zijn belapte voorgangers. Ik moet mijn visie over hem herzien. Doe mijn hoed af voor BDW. Nu nog juist het lef hebben om de uitgestoken hand van het VB niet langer af te wijzen en ik stem gegarandeerd volgende keer op Bartje. |
Citaat:
Wie weet, ontstaat er iets gelijkaardigs als in Nederland ? :-P |
Citaat:
|
Citaat:
Stellen dat het niet komen tot een overeenkomst het falen van enkel De Wever is, is op zijn minst oneerlijk. |
Citaat:
|
Citaat:
Niets van. Hij wil met niemand verder gaan. Hij doet alsof. Hier wordt een spel opgevoerd. Want stel dat hij met de liberalen wil verder gaan, dan zal hij na verloop van tijd ook hier de stekker uittrekken. Let goed op mijn woorden. Ik hoop dat de koning Olijke Bart aanstelt als 'preformateur'. En moest dat zo zijn, dan zal hij alweer met een foefje komen ofwel om dat niet te moeten doen, of geeft hij er na een betrekkelijke korte tijd de brui aan door weer op de loop te gaan. Want zo kennen we hem: hij wil het einde van België. Dat is het enige wat hij wil en daarvoor voert hij die hele perfiede comedie op. En de meeste mensen hebben dat niet door. Nog niet... |
Citaat:
Wat verstaan jij en de franstaligen niet aan het ultrakorte zinnetje "Buigen of barsten?" |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
(*) Ik wil een nieuw België dat werkt, en als dat niet kan, een Vlaanderen dat werkt. |
Citaat:
|
Uiteraard stem ik weer N-VA. Het is de eerste keer ooit dat Waalse politici klagen dat Vlaanderen niet toegeeft.
Ik denk dat varkens nu officieel kunnen vliegen. |
Citaat:
I don't think so... |
Citaat:
|
Citaat:
Leterme werd GEDWONGEN... kort geheugen? |
Citaat:
Idealiter zou de NV-A bij de volgende verkiezingen lijsten moeten indienen in Wallonië en de PS in België komt het met waalse NV-A-ers en Vlaamse PS-ers toch nog goed ! |
Citaat:
|
Citaat:
Yves zit in een hele rare situatie... Toen hij een regering had kwam hij amper aan regeren toe. Nu hij eigenlijk geen regering meer zou behoren te hebben,moet hij verder regeren.(hij krijgt herexamen als het ware) Bemerk: Deze "ontslagnemende" regering heeft geen communautaire struikelstenen rondslingeren,en zie..het is de kalmte en de rust zelve...Een vereniging van boekhouders... :twisted: Dit is nu waar BDW & Co (en ik vermoed nog steeds de CD&V en SpA) ook naar toe willen,een REGERING,geen nest katten die moeten getemd worden.... |
Ik zou voor het eerst op NVA stemmen.
Paulus. |
Citaat:
|
Als DW eerst voorwaarden stelt alvorens de taak aan te nemen en VOOR de koning vraagt aan de franstaligen om dat te bevestigen: bv 50% eigen inkosten en responsabilisering voor de uitgaven, dan kunnen ze toch moeilijk hun staart intrekken!
Laat hem eerst de franstaligen publiekelijk beloven wat voor hem het voornaamste is en dan weet iedereen direct achteraf wie liegt!! Gedaan met discretie, het werkt alleen maar averechts. |
Citaat:
Tegen filmen heb ik uiteraard geen bezwaar, maar daar is duurdere apparatuur en meer geheugencapaciteit voor nodig, en het geld groeit niet aan de bomen, hé. Zelfs niet voor de politiekers die aan de onderhandelingen deelnemen, en dus voor de kosten zullen moeten opdraaien. Als die politiekers eenmaal in de diverse voorhanden zijnde schatkisten zullen kunnen graaien, zullen die kosten sowieso rap genoeg 'terugverdiend' zijn. |
Citaat:
Al van dag één heeft hij dat gezegd en hij blijft het zeggen. In het Nederlands en in 't Frans. Toch wil Wallonië geen financiële verantwoordelijkheid nemen in die mate dat we België kunnen redden. Wat ze wel willen, is veel beloven. GROEN! en SPa waren daar al blij mee. Maar dat liedje kennen we al. Dewever wou het op papier. Van dag één tot de ondertekening. En hij heeft gelijk. Paulus. |
Citaat:
Maar hoe de media hem aan de muur aan het nagelen is, nu ook al in vlaanderen is gewoon schandalig. Kunnen we hem niet opd e een of andere manier duidelijk maken dat we achter hem staan, ook nu nog? |
Citaat:
Bart heeft gelijk! Paulus. |
Citaat:
|
Citaat:
Weet je wat, ik ga me lid maken, dat zou toch ook een signaal moeten zijn als er nu veel leden bijkomen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In elk geval is nu wel duidelijk gebleken dat in dit Heilig Land der Vaad'ren vrijblijvend geheim gekonkelfoes in al dan niet donkere achterkamertjes niet langer tot de bruikbare politieke technologie behoort. En dat vind ik een goede zaak. |
Citaat:
|
Citaat:
Benieuwd hoe dat lidkaartje eruit ziet...8-) |
Citaat:
edit: internetbanking |
Citaat:
Welk Vlaanderen? Het gewest? de gemeenschap? (het oude graafschap?) Er is een verschil tussen provinciale en gemeentelijke fiscale autonomie en het splitsen van de personenbelasting. Zoals een Spaanse journaliste het verwoordde: "Pour moi, c’est étonnant la manière dont vous arrivez �* discuter de manière froide sur la régionalisation de l’impôt des personnes physiques. C’est quand même la base de la solidarité, non ? En Espagne, tout est noir ou blanc, on ne pourrait pas faire cela." |
Citaat:
"L’actualité belge, on la suit presque uniquement dans les médias francophones, alors que dans la réalité, la Belgique, ce sont deux pays qui cohabitent." |
Volgende keer stem ik weer op het personage.
|
Citaat:
|
Natuurlijk. Als niet-zelfhatende Vlaming is N-VA ook de enigste keuze zou ik zeggen... wie daarentegen de Vlaamse onderhandelingspositie wilt verzwakken kan beter op een andere partij stemmen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be