Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Zou U opnieuw op NVA stemmen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=144444)

Pericles 5 oktober 2010 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 5016245)
Inderdaad,en was voor mij alvast de reden om na 32 jaar voor de SP.a te kiezen en telkens te moeten aanzien hoe zij hun kiesbeloften verbroken en steeds weer met de francofone PS'ers en de andere belgicistische tradionele partijen onder de lakens doken in ruil voor hun postje...
Daarom juist dat ik dan besloten heb om dat stelletje rode imbecielen af te serveren én voortaan te kiezen voor een partij die voor Vlaanderen én de Vlaming opkomt,en die tenminste standvastig hun woord houden...;-)

Het heeft lang geduurd voordat je verstand kreeg Svennies. ;-)

quercus 5 oktober 2010 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5015653)
N-VA is een bont allegaartje aan losers die in hun programma wel lippendienst bewijzen aan het zgn. onafhankelijke Vlaanderen, en voor de verkiezingen verkondigen voor niets minder dan een confederale aanpak te gaan, maar in realiteit meestapt in het zogezegde Belgische compromis. Als dat niet blijkt te gaan, omdat de kindjes niet genoeg krijgen, komen ze uithuilen op één van de vele shows, praat- of duidingsprogramma's van de Vlaams-nationale uitzending voor derden, excuseer de VRT.

Belgicistische woede en frustratie. Het is natuurlijk wel even wennen, nietwaar? De laatste "Flamand raisonnable" die uiteindelijk door de knieën ging "om het land te redden" was Leterme. Het ziet er niet naar uit dat het opnieuw die richting zou uitgaan. De Franstaligen moeten maar eens hun liefde voor dubbelzinnigheden en "flou artistique" laten varen en akkoord gaan met klare, ondubbelzinnige overeenkomsten, waar achteraf geen andere interpretatie aan wordt gegeven. Wat meer zakelijkheid dus. Al te lang werd door de Belgische Francofonen en hun Vlaamse meelopers het financieel "gefoefel" goedgepraat door dwaas geneuzel over "bourgondische geestesgesteldheid" en "surrealisme". Het Belgisch probleem is er een van afstotingsverschijnselen. Het gaat tot zeer ver terug in het verleden. De psychische benadering van de beleidsproblematiek tussen Vlamingen en Franstaligen is dusdanig groot dat een efficiënte en performante werking binnen één staatsbestel gewoon onmogelijk is geworden. Om uit de problemen te geraken zijn er slechts twee uitwegen: 1) ofwel wordt hetgeen die twee onverenigbare gemeenschappen nog samen moeten doen beperkt tot het absolute minimum. Dus deelstaten met een zeer ver strekkende beleids- en fiscale autonomie en een federale overheid wiens bevoegdheid wordt beperkt tot het absolute minimum en die wordt gefinancierd met dotaties vanuit de deelstaten, 2) ofwel een volledig uit elkaar gaan onder vorm van twee onafhankelijke staten.

vlijmscherp 5 oktober 2010 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5016248)
Voorzover ik er weet van heb, heeft Leterme nooit een akkoord gesloten met de Franstaligen. Nochtans had de kiezer Leterme gemandateerd om dit te doen door massaal voor hem te stemmen. Zo kreeg De Wever ook zeer veel stemmen op zijn naam om de politieke knoop te ontwarren. Dus om het beter te doen dan Leterme. Maar zowel De Wever als Leterme faalden. Beiden mislukten in hun opdracht.

en voor zover ik weet, heeft Leterme met de Franstaligen wel degelijk een akkoord gesloten. een akkoord om een regering te vormen zonder staatshervorming.

Garry 5 oktober 2010 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 5016266)
Belgicistische woede en frustratie. Het is natuurlijk wel even wennen, nietwaar? De laatste "Flamand raisonnable" die uiteindelijk door de knieën ging "om het land te redden" was Leterme.

Ja, ze zijn dat niet gewoon hé. Plat op hun buik door het slijk kruipen voor de Wallen, dat is wat ze gewoon zijn, iedere keer op nieuw, en vergezeld van het eeuwig zelfde gezeur over," voor de mensen, ze willen dat het land bestuurt wordt."

De mensen willen NIETS. Het zal hun worst wezen of het land bestuurt wordt. Als ze al iets willen is het dat een goed bestuur kan plaats vinden en geen modderpolitiek.

Ik ben ook geen aanhanger van BDW, nooit geweest en ik heb niet op hem gestemd om dat ik er hem van verdacht dat hij, eens verkozen, juist zo zou handellen als al zijn belapte voorgangers. Ik moet mijn visie over hem herzien. Doe mijn hoed af voor BDW. Nu nog juist het lef hebben om de uitgestoken hand van het VB niet langer af te wijzen en ik stem gegarandeerd volgende keer op Bartje.

Boduo 5 oktober 2010 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 5016300)
Ja, ze zijn dat niet gewoon hé. Plat op hun buik door het slijk kruipen voor de Wallen, dat is wat ze gewoon zijn, iedere keer op nieuw, en vergezeld van het eeuwig zelfde gezeur over," voor de mensen, ze willen dat het land bestuurt wordt."

De mensen willen NIETS. Het zal hun worst wezen of het land bestuurt wordt. Als ze al iets willen is het dat een goed bestuur kan plaats vinden en geen modderpolitiek.

Ik ben ook geen aanhanger van BDW, nooit geweest en ik heb niet op hem gestemd om dat ik er hem van verdacht dat hij, eens verkozen, juist zo zou handellen als al zijn belapte voorgangers. Ik moet mijn visie over hem herzien. Doe mijn hoed af voor BDW. Nu nog juist het lef hebben om de uitgestoken hand van het VB niet langer af te wijzen en ik stem gegarandeerd volgende keer op Bartje.

Wie weet, ontstaat er iets gelijkaardigs als in Nederland ?

:-P

Het Oosten 5 oktober 2010 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5016283)
en voor zover ik weet, heeft Leterme met de Franstaligen wel degelijk een akkoord gesloten. een akkoord om een regering te vormen zonder staatshervorming.

Dan bent u niet goed geïnformeerd. Leterme heeft een regering op de been gebracht onder beding van een staatshervorming. En toen deze niet vlug genoeg opschoot, heeft De Croo de regering opgeblazen,waardoor Leterme mislukte. Net zoals Dewever nu mislukt is.

Amon_Re 5 oktober 2010 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5016338)
Dan bent u niet goed geïnformeerd. Leterme heeft een regering op de been gebracht onder beding van een staatshervorming. En toen deze niet vlug genoeg opschoot, heeft De Croo de regering opgeblazen,waardoor Leterme mislukte. Net zoals Dewever nu mislukt is.

Nogmaals, het is niet de mislukking van De Wever, je zit met zeven partijen, en na 113 dagen van onderhandelen was't voor De Wever genoeg geweest, zoiets noemt men geen mislukking, maar erkenning van de realiteit. Je kan nu zeggen dat De Wever zijn eisen onrealistisch waren, maar we weten niet hoe de onderhandelingen gingen gezien deze achter gesloten deuren plaats vonden.

Stellen dat het niet komen tot een overeenkomst het falen van enkel De Wever is, is op zijn minst oneerlijk.

Garry 5 oktober 2010 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 5016332)
[/b]

Wie weet, ontstaat er iets gelijkaardigs als in Nederland ?

:-P

Waarom ook niet?

system 5 oktober 2010 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5016343)
Nogmaals, het is niet de mislukking van De Wever, je zit met zeven partijen, en na 113 dagen van onderhandelen was't voor De Wever genoeg geweest, zoiets noemt men geen mislukking, maar erkenning van de realiteit. Je kan nu zeggen dat De Wever zijn eisen onrealistisch waren, maar we weten niet hoe de onderhandelingen gingen gezien deze achter gesloten deuren plaats vonden.

Stellen dat het niet komen tot een overeenkomst het falen van enkel De Wever is, is op zijn minst oneerlijk.

Het is anders wel Dewever die de stekker eruit getrokken heeft. En dan beweren sommige mensen, dat hij dit gedaan heeft omdat hij met de liberalens wil verder gaan.

Niets van. Hij wil met niemand verder gaan. Hij doet alsof. Hier wordt een spel opgevoerd. Want stel dat hij met de liberalen wil verder gaan, dan zal hij na verloop van tijd ook hier de stekker uittrekken. Let goed op mijn woorden.

Ik hoop dat de koning Olijke Bart aanstelt als 'preformateur'. En moest dat zo zijn, dan zal hij alweer met een foefje komen ofwel om dat niet te moeten doen, of geeft hij er na een betrekkelijke korte tijd de brui aan door weer op de loop te gaan. Want zo kennen we hem: hij wil het einde van België. Dat is het enige wat hij wil en daarvoor voert hij die hele perfiede comedie op. En de meeste mensen hebben dat niet door. Nog niet...

fox 5 oktober 2010 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5016393)
Het anders wel Dewever die de stekker eruit getrokken heeft. En dan beweren sommige mensen, dat hij dit gedaan heeft omdat hij met de liberalens wil verder gaan.

Niets van. Hij wil met niemand verder gaan. Hij doet alsof. Hier wordt een spel opgevoerd. Want stel dat hij met de liberalen wil verder gaan, dan zal hij na verloop van tijd ook hier de stekker uittrekken. Let goed op mijn woorden.

Ik hoop dat de koning Olijke Bart aanstelt als 'preformateur'. En moest dat zo zijn, dan zal hij alweer met een foefje komen ofwel om dat niet te moeten doen, of geeft hij er na een betrekkelijke korte tijd de brui aan door weer de stekker eruit te trekken. Want zo kennen we hem.

Wat verstaan jij en de franstaligen niet aan het ultrakorte zinnetje "Buigen of barsten?"

Garry 5 oktober 2010 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5016395)
Wat verstaan jij en de franstaligen niet aan het ultrakorte zinnetje "Buigen of barsten?"

Dat woordje "barsten". Ze kennen enkel en alleen het woord "buigen". Dat zijn Vlamingen die uit waaibomenhout gesneden zijn.:lol:

Amon_Re 5 oktober 2010 13:38

Citaat:

Het is anders wel Dewever die de stekker eruit getrokken heeft.

Ik zou die er al veel vroeger uitgetrokken hebben, ik zou ook eisen dat de onderhandelingen gefilmd werden, maar da ben ik nu eenmaal.

Citaat:

En dan beweren sommige mensen, dat hij dit gedaan heeft omdat hij met de liberalens wil verder gaan.
Is mogelijk, ik weet het niet.

Citaat:

Wat jij hier typt kan waar zijn, maar ook foutief, er is geen enkel concreet bewijs voor, het zijn veronderstellingen.

Citaat:

Ik hoop dat de koning Olijke Bart aanstelt als 'preformateur'. En moest dat zo zijn, dan zal hij alweer met een foefje komen ofwel om dat niet te moeten doen, of geeft hij er na een betrekkelijke korte tijd de brui aan door weer op de loop te gaan. Want zo kennen we hem: hij wil het einde van België. Dat is het enige wat hij wil en daarvoor voert hij die hele perfiede comedie op. En de meeste mensen hebben dat niet door. Nog niet...
Ik wil ook het einde van dit België (*), maar ik ben het niet met je eens, je conclusies zijn a) voorbarig & b) niet rationeel noch objectief, voor zover we weten zijn het de Walen die niet mee willen, vergeet niet dat dit debacle al jaren duurt, en er al velen De Wever voorgingen & tegen dezelfde Waalse muur botsten.

(*) Ik wil een nieuw België dat werkt, en als dat niet kan, een Vlaanderen dat werkt.

Distel 5 oktober 2010 15:07

Citaat:

Het is anders wel Dewever die de stekker eruit getrokken heeft.

Een apparaat dat niet werkt kan je dan ook beter niet in het stopcontact laten zitten. Dat die stekker wordt uitgetrokken ligt dan ook aan het apparaat en niet aan de persoon die ze uittrekt. Maar zulke nuances zijn natuurlijk niet aan jou, als Dewever-basher, besteed.

Distel 5 oktober 2010 15:09

Uiteraard stem ik weer N-VA. Het is de eerste keer ooit dat Waalse politici klagen dat Vlaanderen niet toegeeft.
Ik denk dat varkens nu officieel kunnen vliegen.

EddyBal 5 oktober 2010 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5016283)

Leterme????

I don't think so...

Amon_Re 5 oktober 2010 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5016535)
Leterme????

I don't think so...

Leterme stemde in om een regering te starten & de staatshervorming over te hevelen naar een praatbarak (commissie) waar nooit iets uitgekomen is dat gerealiseerd werd.

EddyBal 5 oktober 2010 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5016545)
Leterme stemde in om een regering te starten & de staatshervorming over te hevelen naar een praatbarak (commissie) waar nooit iets uitgekomen is dat gerealiseerd werd.

Neen.

Leterme werd GEDWONGEN... kort geheugen?

roger verhiest 5 oktober 2010 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 5016527)
Uiteraard stem ik weer N-VA. Het is de eerste keer ooit dat Waalse politici klagen dat Vlaanderen niet toegeeft.
Ik denk dat varkens nu officieel kunnen vliegen.

Dit is een land van wonderen : men stemt en reeds heeft men geen drugs meer nodig om in een gelukzalige roes te komen van het grootste eigen gelijk.

Idealiter zou de NV-A bij de volgende verkiezingen lijsten moeten indienen in Wallonië en de PS in België komt het met waalse NV-A-ers en Vlaamse PS-ers toch nog goed !

Amon_Re 5 oktober 2010 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5016556)
Neen.

Leterme werd GEDWONGEN... kort geheugen?

Gedwongen door.... wie ook weer? En met welk kaliber wapen?

kelt 5 oktober 2010 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5016666)
Gedwongen door.... wie ook weer? En met welk kaliber wapen?

Het wapen van "verantwoordelijkheid opnemen" .Je zou kunnen zeggen "om de lieve vrede dan maar",we hebben erchter kunnen vaststellen dat bij de minste communautaire opstoot de vrede gedaan was. :roll: :roll: :roll:

Yves zit in een hele rare situatie...
Toen hij een regering had kwam hij amper aan regeren toe.
Nu hij eigenlijk geen regering meer zou behoren te hebben,moet hij verder regeren.(hij krijgt herexamen als het ware)

Bemerk: Deze "ontslagnemende" regering heeft geen communautaire struikelstenen rondslingeren,en zie..het is de kalmte en de rust zelve...Een vereniging van boekhouders... :twisted:

Dit is nu waar BDW & Co (en ik vermoed nog steeds de CD&V en SpA) ook naar toe willen,een REGERING,geen nest katten die moeten getemd worden....

Paulus 5 oktober 2010 16:54

Ik zou voor het eerst op NVA stemmen.

Paulus.

quercus 5 oktober 2010 17:00

Citaat:

Het is anders wel Dewever die de stekker eruit getrokken heeft. En dan beweren sommige mensen, dat hij dit gedaan heeft omdat hij met de liberalens wil verder gaan.

Neen, wij letten niet meer op uw woorden. Want om uw viscerale haat en zwavelzure oprispingen tegen N-VA te kunnen uiten vertelt u om het even wat.

omaplop 5 oktober 2010 17:12

Als DW eerst voorwaarden stelt alvorens de taak aan te nemen en VOOR de koning vraagt aan de franstaligen om dat te bevestigen: bv 50% eigen inkosten en responsabilisering voor de uitgaven, dan kunnen ze toch moeilijk hun staart intrekken!

Laat hem eerst de franstaligen publiekelijk beloven wat voor hem het voornaamste is en dan weet iedereen direct achteraf wie liegt!! Gedaan met discretie, het werkt alleen maar averechts.

djimi 5 oktober 2010 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5016426)

... ik zou ook eisen dat de onderhandelingen gefilmd werden ...

Op z'n minst op geluidsdragers opgenomen, maar dan wel m.b.v. honderden apparaten tegelijkertijd, waarvan minstens de helft in behoorlijk neutrale buitenlanden als pakweg Japan, Costa Rica, Qatar en Madagascar staan opgesteld, om toch maar zeker van te zijn dat al dan niet gepatenteerde 'leugenaars' ten allen tijde kunnen worden ontmaskerd.

Tegen filmen heb ik uiteraard geen bezwaar, maar daar is duurdere apparatuur en meer geheugencapaciteit voor nodig, en het geld groeit niet aan de bomen, hé. Zelfs niet voor de politiekers die aan de onderhandelingen deelnemen, en dus voor de kosten zullen moeten opdraaien.
Als die politiekers eenmaal in de diverse voorhanden zijnde schatkisten zullen kunnen graaien, zullen die kosten sowieso rap genoeg 'terugverdiend' zijn.

Paulus 5 oktober 2010 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 5016746)
Als DW eerst voorwaarden stelt alvorens de taak aan te nemen en VOOR de koning vraagt aan de franstaligen om dat te bevestigen: bv 50% eigen inkosten en responsabilisering voor de uitgaven, dan kunnen ze toch moeilijk hun staart intrekken!

Laat hem eerst de franstaligen publiekelijk beloven wat voor hem het voornaamste is en dan weet iedereen direct achteraf wie liegt!! Gedaan met discretie, het werkt alleen maar averechts.

Dat heeft Dewever gedaan.

Al van dag één heeft hij dat gezegd en hij blijft het zeggen. In het Nederlands en in 't Frans.

Toch wil Wallonië geen financiële verantwoordelijkheid nemen in die mate dat we België kunnen redden.

Wat ze wel willen, is veel beloven. GROEN! en SPa waren daar al blij mee. Maar dat liedje kennen we al.

Dewever wou het op papier. Van dag één tot de ondertekening. En hij heeft gelijk.

Paulus.

Travis66 5 oktober 2010 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5016782)
Dat heeft Dewever gedaan.

Al van dag één heeft hij dat gezegd en hij blijft het zeggen. In het Nederlands en in 't Frans.

Toch wil Wallonië geen financiële verantwoordelijkheid nemen in die mate dat we België kunnen redden.

Wat ze wel willen, is veel beloven. GROEN! en SPa waren daar al blij mee. Maar dat liedje kennen we al.

Dewever wou het op papier. Van dag één tot de ondertekening. En hij heeft gelijk.

Paulus.

Idd. Ik heb op BDW gestemd en ben nog nooit zo blij geweest met mijn keuze. Eindelijk eens een mandataris die zijn programma voor zijn postje stelt. Wat een verademing.
Maar hoe de media hem aan de muur aan het nagelen is, nu ook al in vlaanderen is gewoon schandalig. Kunnen we hem niet opd e een of andere manier duidelijk maken dat we achter hem staan, ook nu nog?

Paulus 5 oktober 2010 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 5016802)
Idd. Ik heb op BDW gestemd en ben nog nooit zo blij geweest met mijn keuze. Eindelijk eens een mandataris die zijn programma voor zijn postje stelt. Wat een verademing.
Maar hoe de media hem aan de muur aan het nagelen is, nu ook al in vlaanderen is gewoon schandalig. Kunnen we hem niet opd e een of andere manier duidelijk maken dat we achter hem staan, ook nu nog?

We kunnen een bankrekening openen en een collecte houden. Met de opbrengst hangen we aan elke brug over de autostrade een reuzespandoek waarop staat:

Bart heeft gelijk!

Paulus.

Amon_Re 5 oktober 2010 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 5016802)

Mailke sturen

Travis66 5 oktober 2010 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5016810)
We kunnen een bankrekening openen en een collecte houden. Met de opbrengst hangen we aan elke brug over de autostrade een reuzespandoek waarop staat:

Bart heeft gelijk!

Paulus.

Ik vind het geen slecht idee. Zelfs een heel goed. Heb alleen geen zin om het te organiseren, bijdragen zou ik met plezier, financieel en actief.

Weet je wat, ik ga me lid maken, dat zou toch ook een signaal moeten zijn als er nu veel leden bijkomen.

poekieJ 5 oktober 2010 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 5016860)
Ik vind het geen slecht idee. Zelfs een heel goed. Heb alleen geen zin om het te organiseren, bijdragen zou ik met plezier, financieel en actief.

Weet je wat, ik ga me lid maken, dat zou toch ook een signaal moeten zijn als er nu veel leden bijkomen.

Potverdekke seg, slechts 5 euro per jaar als -30 jarige, daar ga ik eens snel werk van maken!

fonne 5 oktober 2010 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 5016764)
Op z'n minst op geluidsdragers opgenomen, maar dan wel m.b.v. honderden apparaten tegelijkertijd, waarvan minstens de helft in behoorlijk neutrale buitenlanden als pakweg Japan, Costa Rica, Qatar en Madagascar staan opgesteld, om toch maar zeker van te zijn dat al dan niet gepatenteerde 'leugenaars' ten allen tijde kunnen worden ontmaskerd.

Tegen filmen heb ik uiteraard geen bezwaar, maar daar is duurdere apparatuur en meer geheugencapaciteit voor nodig, en het geld groeit niet aan de bomen, hé. Zelfs niet voor de politiekers die aan de onderhandelingen deelnemen, en dus voor de kosten zullen moeten opdraaien.
Als die politiekers eenmaal in de diverse voorhanden zijnde schatkisten zullen kunnen graaien, zullen die kosten sowieso rap genoeg 'terugverdiend' zijn.

Als ze het direct op Internet podcasten kost het quasi niks, en er zijn genoeg vrijwilligers om het dan op joetjoep te zetten.

djimi 5 oktober 2010 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5016879)
Als ze het direct op Internet podcasten kost het quasi niks, en er zijn genoeg vrijwilligers om het dan op joetjoep te zetten.

OK, op die manier mag het van mij ook gebeuren.

In elk geval is nu wel duidelijk gebleken dat in dit Heilig Land der Vaad'ren vrijblijvend geheim gekonkelfoes in al dan niet donkere achterkamertjes niet langer tot de bruikbare politieke technologie behoort.

En dat vind ik een goede zaak.

Travis66 5 oktober 2010 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 5016877)
Potverdekke seg, slechts 5 euro per jaar als -30 jarige, daar ga ik eens snel werk van maken!

12.5 voor mij, maar NVA heeft er een lid bij. Alstublieftdankuwel :)

poekieJ 5 oktober 2010 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 5016903)
12.5 voor mij, maar NVA heeft er een lid bij. Alstublieftdankuwel :)

Reeds betaald en al? Ik heb me ingeschreven maar moet nog geld storten,da's iets voor straks.

Benieuwd hoe dat lidkaartje eruit ziet...8-)

Travis66 5 oktober 2010 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 5016908)
Reeds betaald en al? Ik heb me ingeschreven maar moet nog geld storten,da's iets voor straks.

Benieuwd hoe dat lidkaartje eruit ziet...8-)

yep, telebanking. Mijn eerste partijkaart. Ik had het nooit gedacht twee jaar geleden.

edit: internetbanking

BWarrior 5 oktober 2010 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 5015775)
Ik kan je het boek 'The Size Of Nations' van Alberto Alesina en Enrico Spolaore aanbevelen. (...)
En nu mag jij mij uitleggen waarom het logisch is dat gemeenten en provincies al tijden fiscale autonomie hebben, maar het blijkbaar onverteerbaar is dat Vlaanderen die zou krijgen.

Ja, België is zeker te groot :roll:

Welk Vlaanderen? Het gewest? de gemeenschap? (het oude graafschap?)

Er is een verschil tussen provinciale en gemeentelijke fiscale autonomie en het splitsen van de personenbelasting. Zoals een Spaanse journaliste het verwoordde: "Pour moi, c’est étonnant la manière dont vous arrivez �* discuter de manière froide sur la régionalisation de l’impôt des personnes physiques. C’est quand même la base de la solidarité, non ? En Espagne, tout est noir ou blanc, on ne pourrait pas faire cela."

Gwylan 5 oktober 2010 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5017271)

Er is een verschil tussen provinciale en gemeentelijke fiscale autonomie en het splitsen van de personenbelasting. Zoals een Spaanse journaliste het verwoordde: "Pour moi, c’est étonnant la manière dont vous arrivez �* discuter de manière froide sur la régionalisation de l’impôt des personnes physiques. C’est quand même la base de la solidarité, non ? En Espagne, tout est noir ou blanc, on ne pourrait pas faire cela."

En diezelfde journaliste besloot met :

"L’actualité belge, on la suit presque uniquement dans les médias francophones, alors que dans la réalité, la Belgique, ce sont deux pays qui cohabitent."

Vette Pois(s)on 5 oktober 2010 22:31

Volgende keer stem ik weer op het personage.

Zucht 5 oktober 2010 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5017271)

Vind u dat Spanje een voorbeeld zou moeten zijn voor de Belgische gewestelijke en communautaire verhoudingen ?

Salvadorii 5 oktober 2010 23:12

Natuurlijk. Als niet-zelfhatende Vlaming is N-VA ook de enigste keuze zou ik zeggen... wie daarentegen de Vlaamse onderhandelingspositie wilt verzwakken kan beter op een andere partij stemmen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be