Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Bestuurder negeert bevelen vrouwelijke agent. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=146722)

Marie van de koster 20 november 2010 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5114501)
Dat is te gênant voor Ninelle, grimbergen, marie, alice, circe &C°.

Allee, allee, alleekes toch :roll::roll::roll:

Marie van de koster 20 november 2010 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5114570)
hoe voelt het? zo'n speekmedaillon? lang geleden zeker?

(ik weet in feite niet meer waar je het over hebt, maar dat geeft niks hoop ik).

Ironie is aan Artisjok niet besteed, hé.

Marie van de koster 20 november 2010 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5114589)
hotmarijke van de koster ? Lijkt me griezelig...

8-)

Marie van de koster 20 november 2010 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5114594)
Dank je voor je bijdrage.
Je tilt het niveau een stuk hoger.

Graag gedaan. Alstublieft. Blij dat u het apprecieert, 't doet deugd aan mijn hartje :-)

Gwyndion 20 november 2010 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5114477)
In sommige gevallen?
Lees jij die steeds weerkerende veralgemenende reacties niet?
"Met die gasten kan je niets aanvangen."
"Redelijke mensen wel die moslims."
"dergelijk gespuis......moslims en niet-en laaggeschoolden in het algemeen"
"dat soort gasten"
"Dat wordt onze nieuwe cultuur"
Terwijl het hier gaat over 1 individu.

Ik zie de veralgemenende reacties en die keur ik af, ik zie ook de reacties zoals de jouwe waar het telkens over '1 individu" gaat en er geen mogelijkheid bestaat dat er een systematisch probleem is en die beschouw ik in alle eerlijkheid als naïef. Het is onzin om te beweren dat elke moslim elke andersgelovige haat maar je kan moeilijk ontkennen dat het integratieverhaal niet zo goed lukt en dat religie niet altijd een helpende factor is.

Bobke 20 november 2010 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5114498)
We noteren je goedhartige empathie op dit [al of niet verzonnen] bericht.:roll:

Is alles wat niet in uw kraam past echt verzonnen ?

stropke 20 november 2010 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5113848)
Ik heb anders een oplossing voor dat soort gasten, maar ik mag die woorden niet op het forum plaatsen. :-D

Ik zal er vast naar raden..:roll:
Noteer ze wel in de map "Onuitspreekbaar"... :lol::lol:

De schoofzak 20 november 2010 16:52

Dus volgens het artikel:
verkeersagente is een vrouw
tolk van de politie is een vrouw
de onderzoeksrechter is een vrouw

nu hoop ik dat:
de gevangenisdirecteur van Dendermonde een vrouw is
alle drie de rechters van de raadkamer vrouwen zijn
de zetelende politierechter .... Dhont zal zijn.

Maar in alle ernst: wie gelooft dat mensen met zulke overtuigingen integreerbaar of assimileerbaar kunnen zijn; wat kan zo iemand hier komen doen ? Kan zo iemand hier ooit één minuut gelukkig zijn ?

Zou het centrum van discriminatie van destijds-paterke-Leman nog van zich laten horen in deze zaak ?

makila 20 november 2010 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5114423)
Ja hoor, meegemaakt bij vroegere werkgever, een jonge Marokkaan wilde echt niet werken onder een vrouwelijke collega, dus werd hij overgeplaatst naar een andere wijk waar hij met een mannelijke Marokkaan kon werken, " probleem opgelost"!:roll:

Ik had hem ontslagen wegens werkweigering. Probleem ook opgelost. Men moet zich maar aanpassen aan de cultuur. Punt. Anders moet je maar in Marokko gaan werken.

alice 20 november 2010 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5114492)
Mijn punt is, dat de moslimbashers, die een groep veroordelen wegens de daden van 1 individu, dezelfde "redenering" volgens als de racisten.
Het staat toch klaar en duidelijk uitgelegd in de tekst. Je hoeft daar toch geen uitleg meer bij.

Ik plaats dit hier, omdat het hier van toepassing is.
Ik zou dit in zowat elke draad onder I&I kunnen zetten.

Jawel, dat mag u wel uitleggen.
U denkt dus dat die meneer de enige is die geen gezag van vrouwen wenst te accepteren?
Dat mag u natuurlijk denken maar dat maakt dit niet tot een feit en dus beledigd u mensen door te stellen dat hier kritisch tegenover staan gelijk zou zijn aan moslimbashen.
Uw citaat is dus helemaal niet van toepassing en beledigend tegenover andere forummers, ik snap trouwens niet wat u steeds hier doet indien dit hele subforum volgens u uit moslimashen bestaat!
Wat doet u hier dan eigenlijk; behalve beledigen?

artisjok 20 november 2010 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 5114608)
Ik zie de veralgemenende reacties en die keur ik af, ik zie ook de reacties zoals de jouwe waar het telkens over '1 individu" gaat en er geen mogelijkheid bestaat dat er een systematisch probleem is en die beschouw ik in alle eerlijkheid als naïef. Het is onzin om te beweren dat elke moslim elke andersgelovige haat maar je kan moeilijk ontkennen dat het integratieverhaal niet zo goed lukt en dat religie niet altijd een helpende factor is.

Vertel over dat "systematisch probleem", a.u.b..

alice 20 november 2010 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5114501)
Dat is te gênant voor Ninelle, grimbergen, marie, alice, circe &C°.

Kun je even uitleggen wat je nu precies bedoeld, wat zou voor mij genant zijn?
Ik wil dat nu wel eens weten!

Steve_M 20 november 2010 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5114687)

Nu begrijp ik waarom ik bijna elke dag in de file sta: komt gewoon door die irritante Syriërs die kruispunten blokkeren.

artisjok 20 november 2010 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5114682)
Jawel, dat mag u wel uitleggen.
U denkt dus dat die meneer de enige is die geen gezag van vrouwen wenst te accepteren?
Dat mag u natuurlijk denken maar dat maakt dit niet tot een feit en dus beledigd u mensen door te stellen dat hier kritisch tegenover staan gelijk zou zijn aan moslimbashen.
Uw citaat is dus helemaal niet van toepassing en beledigend tegenover andere forummers, ik snap trouwens niet wat u steeds hier doet indien dit hele subforum volgens u uit moslimashen bestaat!
Wat doet u hier dan eigenlijk; behalve beledigen?

Neen, ik denk niet dat meneer de enige is die geen gezag van vrouwen wenst te accepteren.

Maar anderen doen dan weer alsof "geen gezag van vrouwen wensen te accepteren" inherent is aan de islam; en dat dus iedere moslim problemen heeft om gezag van vrouwen te accepteren.

Vandaar ook de opmerkingen als
"dat soort gasten"

Waarom voel jij je beledigd?

artisjok 20 november 2010 17:24

@ Alice, moet jij er Marie nu niet op wijzen dat ze niet zo de persoonlijke toer mag opgaan?
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 5114604)
Ironie is aan Artisjok niet besteed, hé.

Marie, als jij weet wat een speekmedaillon is; wil jij dat dan uitleggen?

Marie van de koster 20 november 2010 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5114726)
@ Alice, moet jij er Marie nu niet op wijzen dat ze niet zo de persoonlijke toer mag opgaan?

Marie, als jij weet wat een speekmedaillon is; wil jij dat dan uitleggen?

Een speekmedaille (zoals ze het bij ons zeggen) moet gedemonstreerd worden en u zit te ver af :-D - dit onder voorbehoud van de mogelijkheid dat u misschien in mijn straat woont of zo. Wees gerust, een speekmedaille doet geen pijn, het is een goedhartig plagerijtje.

longhorn 20 november 2010 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5114477)
In sommige gevallen?
Lees jij die steeds weerkerende veralgemenende reacties niet?
"dat soort gasten"
Terwijl het hier gaat over 1 individu.

Veralgemenende reakties? Moesten er weddenschappen kunnen geplaatst worden op de afkomst van de hoofdfigurant in sommige krantenartikels, dan was ik al aan het rentenieren.
Deze headline in de gazet was wel heel makkelijk dat het om een buitenlander zou gaan. En vandaag: 13-jarige beroepsinbreker gepakt in Molenbeek. Wat zouden de odds zijn bij een bookie dat het om een buitenlander gaat?
Veralgemenen? Wel ja, in het algemeen zijn het buitenlanders uit een bepaalde regio die een probleem hebben met vrouwelijk gezag.

artisjok 20 november 2010 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 5114738)
Een speekmedaille (zoals ze het bij ons zeggen) moet gedemonstreerd worden en u zit te ver af :-D - dit onder voorbehoud van de mogelijkheid dat u misschien in mijn straat woont of zo. Wees gerust, een speekmedaille doet geen pijn, het is een goedhartig plagerijtje.

Ik dacht al dat "speekmedaille" geen Nederlands is.
Nu blijkt dat het niet eens verklaard of vertaald kan worden.

Ninelle 20 november 2010 18:08

Citaat:

Het systematisch islamprobleem begint steeds meer mensen de strot uit te hangen.

Gwyndion 20 november 2010 18:09

Citaat:

Een voorbeeld hiervan is schooluitval, gebrekkige beheersing van de taal, conflicterende normen/waarden (oa. prioriteit religieuze voorschriften tav wetten). Deze komen niet voor bij alle allochtonen/moslims maar door een combinatie van factoren komen deze wel daar vaker voor.

Marie van de koster 20 november 2010 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5114758)
Ik dacht al dat "speekmedaille" geen Nederlands is.
Nu blijkt dat het niet eens verklaard of vertaald kan worden.

Eerlijk gezegd kan ik me nauwelijks voorstellen dat een gewone geboren en getogen Vlaming uit een alledaags huishouden niet weet wat een speekmedaille is.

Steve_M 20 november 2010 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 5114939)
Eerlijk gezegd kan ik me nauwelijks voorstellen dat een gewone geboren en getogen Vlaming uit een alledaags huishouden niet weet wat een speekmedaille is.

Ik heb een West-Vlaming nog nooit dat woord horen gebruiken. Bejaarde Antwerpenaars wel. Je weet wel, die mensen die op hun "leuzze" kijken als ze willen weten hoe laat het is.

Marie van de koster 20 november 2010 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5114971)
Ik heb een West-Vlaming nog nooit dat woord horen gebruiken. Bejaarde Antwerpenaars wel. Je weet wel, die mensen die op hun "leuzze" kijken als ze willen weten hoe laat het is.

Jamaar, West-Vlamingen :roll: :-D

circe 20 november 2010 19:37

Citaat:

speekmedaille (de ~ (v.), -s)
pseudo-ereteken

met speeksel aan de duim op iemand “decoreren”

(Antw. variant) spiekmadol(le)

Mooi zo! Ge krijgt van mij een speekmedaille!
Het moet gezegd worden, met de borst fier vooruit en een “speekmedaille” erop: het werk schiet aardig op!
http://www.vlaamswoordenboek.be/defi.../speekmedaille
-----------------------------

zo geraak ik op den duur toch nog in het onderwijs!

Scherven A. Mok 20 november 2010 19:41

Citaat:

Bestuurder negeert bevelen omdat agent vrouw is en blokkeert kruispunt

HBVL19/11

Een 40-jarige man die weigert instructies van vrouwen op te volgen en dus ook de bevelen negeerde van een agente die het verkeer regelde, heeft een druk kruispunt in Sint-Niklaas volledig geblokkeerd. De man is aangehouden wegens weerspannigheid.

Het incident gebeurde vrijdagmorgen. De man van Syrische afkomst weigerde halsstarrig de instructies van de vrouwelijke agente op te volgen.

"Niemand kon nog door en toch weigerde de man zijn voertuig ook maar een millimeter te verplaatsen", luidt het bij het parket. "Er kon geen takelwagen tot bij het voertuig geraken, zodat de politie de auto moest openbreken om de man eruit te halen. Daarop viel de betrokkene de politiemensen aan."

De man kon uiteindelijk overmeesterd en opgepakt worden.
Hihi, deze man kunnen ze echt beter wel deporteren. Die heeft hier niets te zoeken.

Alboreto 20 november 2010 19:42

Citaat:

Het is eerder iets voor de ouderen onder ons.
De jongeren kennen dat niet meer.

Hoewel ik moet toegeven ook even in de war was met 'medaillon', terwijl het medaille moest zijn.

Eerlijk gezegd kan ik me nauwelijks voorstellen dat een gewone geboren en getogen Vlaming uit een alledaags huishouden zulk een fout maakt.

mamiemee 20 november 2010 19:44

Citaat:

Wij noemen dat in't dialect: een spiekmadoille. (madolje uitgesproken). Dat is wel een gebruikelijk woord hier bij ons ze.

duveltje382 20 november 2010 19:47

Telt dat ook als het zo een lieve dikke Marokkaanse agente is zoals bij ons in Antwerpen het geval is :roll:

Marie van de koster 20 november 2010 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5115000)
Het is eerder iets voor de ouderen onder ons.
De jongeren kennen dat niet meer.

Hoewel ik moet toegeven ook even in de war was met 'medaillon', terwijl het medaille moest zijn.

Eerlijk gezegd kan ik me nauwelijks voorstellen dat een gewone geboren en getogen Vlaming uit een alledaags huishouden zulk een fout maakt.

Is Circe ook een oudere?

Marie van de koster 20 november 2010 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5115018)
Telt dat ook als het zo een lieve dikke Marokkaanse agente is zoals bij ons in Antwerpen het geval is :roll:

We moeten er eens één op een kruispunt zetten waar veel Syriërs rijden, dan zullen we het te weten komen :lol:

mamiemee 20 november 2010 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 5115026)
Is Circe ook een oudere?

En is mijn kongste ook een oudere? Ze zit hier bij mij en ze weet heeel goed wat een spiekmadoille is hoor. Voor haar is dit een alledaags woord.

mamiemee 20 november 2010 19:57

Sorry voor de fout. Moet zijn JONGSTE natuurlijk.

Marie van de koster 20 november 2010 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mamiemee (Bericht 5115032)
En is mijn kongste ook een oudere? Ze zit hier bij mij en ze weet heeel goed wat een spiekmadoille is hoor. Voor haar is dit een alledaags woord.

Voil�* zie!

Marie van de koster 20 november 2010 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mamiemee (Bericht 5115035)
Sorry voor de fout. Moet zijn JONGSTE natuurlijk.

Ik had het wel begrepen, zulle.

artisjok 20 november 2010 21:05

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 5114977)
Jamaar, West-Vlamingen :roll: :-D

West-Vlamingen zijn dan ook geen gewone geboren en getogen Vlamingen (uit een alledaags huishouden) en Limburgers ook al niet; waarschijnlijk.

artisjok 20 november 2010 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5114982)
http://www.vlaamswoordenboek.be/defi.../speekmedaille
-----------------------------

zo geraak ik op den duur toch nog in het onderwijs!

Gebruik misschien Nederlandse woorden.

Het ging hierover.
http://forum.politics.be/showthread....11#post5114511

CyberpunX 20 november 2010 21:20

Citaat:

Principe komt me wel vaag bekend voor, benaming kende ik wel niet.
Soit, moslimcultuur blabla ... maar eerlijk gezegd zou deze regel toch leuk zijn voor alle mannen. "Neen juffrouw, ik reed niet te snel. Hoepel nu maar op." :twisted:

suqar_7loe 20 november 2010 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5114277)
Inderdaad !!
Het zou ook kunnen dat hij, als moslim, geen bevelen aanvaardt van een ongelovige hond.

Wat is me dat nou weer voor een kutopmerking.

Alsof de de moslims u bezien als een hond, doe toch eens normaal. Zulke bekrompen reacties verbazen me meer dan een onnozele man die weigert naar een vrouw te luisteren.

grimbergen 20 november 2010 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5113895)
De ‘moslimbashers‘ zien zichzelf zelden als racisten. Een echte racist gaat tenslotte af op huidskleur, een biologisch gegeven, en plakt daar allerlei negatieve eigenschappen aan vast. Maar de ‘nieuwe racist’ denkt van zichzelf dat hij alleen kritiek heeft op een cultuur of een religie. Ondertussen zijn ze daarbij vaak net zo ‘essentialistisch’ als de klassieke racisten. Cultuur en religie worden gezien als statische gegevens, aangeboren, onontkoombaar, met een aantal inherente negatieve trekken die scherp afgezet worden tegen de eigen superieur geachte cultuur. Die negatieve trekken komen neer op dogmatisme, intolerantie, vrouwvijandigheid, weigering om te integreren, gewelddadigheid.

In combinatie met nationalisme, ‘wij’ worden bedreigd, ‘zij’ moeten het land uit, kan de combinatie dodelijk worden. Vooral wanneer het geloof aangehangen wordt dat moslims per definitie tegen de democratie zijn en waarden aanhangen die evenzeer per definitie niet verenigbaar zijn met westerse waarden. Anti-islamisme, opgeteld bij nationalisme uit zich vervolgens in de gedachte dat de moslims een gevaar opleveren voor de westerse samenleving. Modood noemt het nieuwe racisme liever ‘inherentistisch’ dan ‘essentialistisch’, waarmee hij bedoelt dat de cultuur gezien wordt als inherent aan de islam, en dus neerkomt op inherente eigenschappen van elk lid van die groep.
citaat van Multicultural Politics. Racism, ethnicity and muslims in Britain

Beste, ik begrijp je standpunt niet. Graag meer uitleg.

suqar_7loe 20 november 2010 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen (Bericht 5115196)
Beste, ik begrijp je standpunt niet. Graag meer uitleg.

Meer uitleg zal in uw geval ook niet veel helpen hoor.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be