Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Shariah4Holland vertelt wat men voor Nederland in petto heeft (https://forum.politics.be/showthread.php?t=148093)

grimbergen 18 december 2010 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 5172820)
Wel eens bij Turken of Marokkanen binnen geweest?

Ik wel, al dertig jaar lang (al gebiedt de eerlijkheid me te zeggen dat dat sedert enkele jaren op een beduidend lager pitje staat).

In de jaren '80 waren er nog geen schotels, maar toen lagen er bij de Turken en Marokkanen waarbij ik over de vloer kwam, altijd enorme stapels videobanden met films en programma's in hun eigen taal.
Toen later de satellietontvangers hun intrede deden, werd er direct ingesteld op de heimweekanalen en niets anders.

De Nederlandse tv heb ik daar nooit op zien staan, niet één keer. Nederlandse kranten of tijdschriften of literaire werken heb ik daar ook al niet kunnen ontwaren. Wél die in hun eigen taal, en dan nog niet eens literatuur, enkel de koran.

dikke 2 De linkse landverraders doen het af als een grapje ! :? Niemand gelooft de linkse landverraders !

suqar_7loe 18 december 2010 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen (Bericht 5172881)
Geloof je in de sint? Er zijn geen gematigde moslims anders zouden ze wel protesteren.

Tegen wat zou een gematigde moslim moeten protesteren?

Protesteert u tegen al die Vlaamse criminelen die op uw en mijn kap leven op een gigantisch eiland? Protesteert u tegen de Vlaamse Pedo's en moordenaars?

Makkelijk hé, wijzen met het vingertje naar een hele islamitische gemeenschap. Maar zelf nekeer uw geheugen aan het werk zetten, ho maar.

Dixie 18 december 2010 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5172870)
Buren bezoeken is niet genoeg. Ik zei duidelijk dat je meer allochtonen moet bezoeken. Dus als mijn buren int Duits memmen dan ga ik er van uit dat alle Vlamingen int Duits memmen.

allochtonen bezoeken die nog niet eens het nederlans onder de knie hebben :roll:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5172870)
Niemand belet u van te verhuizen als het arabisch/frans u tegensteekt. U hebt voor uw blok gekozen.

ten eerste woon ik wel het langste in deze blok en ten tweede de laatste keer dat ik het nakeek was het Nederlands nog steeds de voertaal in dit land

filosoof 18 december 2010 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 5172108)
:mrgreen: Lekker huh, die geheime bijeenkomstjes van ons? :-P:oops:

Heeft niemand wat mee te maken, niks tegen filo zeggen hoor, die's al nieuwsgierig! ;-)

Jaloers ;)

Xenophon 18 december 2010 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 5172844)
idem dito hier, bij mijn turkse bakker steeds een turkse zender en bij de marokaanse kruidenier (arabische muziek)en kapper steeds marokaanse tv progamma's...

Je kan moeilijk verwachten dat ze en masse naar de zevenendertigste heruitzending van FC De Kapoenen kijken.

filosoof 18 december 2010 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 5172820)
Wel eens bij Turken of Marokkanen binnen geweest?

Ik wel, al dertig jaar lang (al gebiedt de eerlijkheid me te zeggen dat dat sedert enkele jaren op een beduidend lager pitje staat).

In de jaren '80 waren er nog geen schotels, maar toen lagen er bij de Turken en Marokkanen waarbij ik over de vloer kwam, altijd enorme stapels videobanden met films en programma's in hun eigen taal.
Toen later de satellietontvangers hun intrede deden, werd er direct ingesteld op de heimweekanalen en niets anders.

De Nederlandse tv heb ik daar nooit op zien staan, niet één keer. Nederlandse kranten of tijdschriften of literaire werken heb ik daar ook al niet kunnen ontwaren. Wél die in hun eigen taal, en dan nog niet eens literatuur, enkel de koran.

Ik zag bij die mensen vooral soaps op hun scherm. In't Arabisch dan wel. Niets onrustwekkender dan de Maroccaanse invulling van 'Thuis' ea. :lol:

Xenophon 18 december 2010 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5172914)
Ik zag bij die mensen vooral soaps op hun scherm. In't Arabisch dan wel. Niets onrustwekkender dan de Maroccaanse invulling van 'Thuis' ea. :lol:

Ah ok, je begrijpt Arabisch?

suqar_7loe 18 december 2010 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5172916)

Misschien kan hij mij bijles Arabisch geven.

filosoof 18 december 2010 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 5172861)
denk je nu echt dat ik nog niet bij de buren heb binnengeweest 8O en telkens ik voorbij de deuren ga hoor ik ofwel Arabische muziek/tv of in het beste geval Frans... by the way de voertaal in de blok waar ik woon is Frans/Arabisch

En ik heb hier ook nog Bulgaren bij. So what? 't stoort me geen zier dat ik Bulgaars of Arabisch of Frans of Turks hoor.

suqar_7loe 18 december 2010 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5172914)

Bah wat een kutseries.

Familie en Flikken zijn vele leuker.

filosoof 18 december 2010 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5172916)

Soaps zijn toch zo herkenbaar.Als ik een soap in 't Urdu zie herken ik die ook als een soap.

Raph 18 december 2010 14:51

Citaat:

Geloof je in de sint? Er zijn geen gematigde moslims anders zouden ze wel protesteren.

:lolabove:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 5172846)
Alleen uw vriendenkring die samen met u op een Nederlandstalige universiteit (of zelfs hogeschool) studeren zijn dus mensen.
Waarvan akte. 8-)

En daarbuiten zijn er nog.

Shit, zijn hier echt mensen die denken dat mensen die toevallig ergens anders zijn geboren dan Vlaanderen, en toevallig een andere huidskleur hebben dan jullie, geboren worden met een kwaadaardig gen dat van hen onmensen maakt die als enige levensdoel hebben een hele samenleving te terroriseren? :s

Raph 18 december 2010 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen (Bericht 5172887)
dikke 2 De linkse landverraders doen het af als een grapje ! :? Niemand gelooft de linkse landverraders !

Linkse landverraders, rofl.

Shit. Ik ben hier echt op stormfront.org terecht gekomen.

filosoof 18 december 2010 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 5172844)
idem dito hier, bij mijn turkse bakker steeds een turkse zender en bij de marokaanse kruidenier (arabische muziek)en kapper steeds marokaanse tv progamma's...

J�*, en dan? Ik ga ook wel eens bij een Maroccaanse kapper. Ik vind die Arabische muziek soms wel te pruimen. Oum kalthoum was zeer bekend: http://www.youtube.com/watch?v=vjfH8a8wDOU

Cheb Khaled haalde de hitparade: http://www.youtube.com/watch?v=vNol3...eature=related

Sus Iratus 18 december 2010 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raph (Bericht 5172936)

Vreemd, telkens als ik berichtjes van u en bepaalde anderen hier lees, denk ik dat ik op politiekhypercorrect.gov ben gekomen.

filosoof 18 december 2010 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen (Bericht 5172887)

Je hebt 't erg zitten hé? :-(:cry: Denk je hulp te vinden?

filosoof 18 december 2010 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raph (Bericht 5172936)

Soms lijkt 't hier op 't gebanden forum van SF, j�*. :-(

Xenophon 18 december 2010 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5172951)
J�*, en dan? Ik ga ook wel eens bij een Maroccaanse kapper. Ik vind die Arabische muziek soms wel te pruimen. Oum kalthoum was zeer bekend: http://www.youtube.com/watch?v=vjfH8a8wDOU

Wat is er Arabisch aan die muziek in uw link? Je denkt dat muziek Arabisch wordt als er een Arabische vrouw in zingt?

Die mensen in uw link spelen in westerse toonladders, er is daar niets Arabisch aan.

Raph 18 december 2010 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 5172954)
Vreemd, telkens als ik berichtjes van u en bepaalde anderen hier lees, denk ik dat ik op politiekhypercorrect.gov ben gekomen.

Ja stel u voor, mensen als mensen behandelen. Dikke zot dak ben.

Sus Iratus 18 december 2010 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raph (Bericht 5172933)
Shit, zijn hier echt mensen die denken dat mensen die toevallig ergens anders zijn geboren dan Vlaanderen, en toevallig een andere huidskleur hebben dan jullie, geboren worden met een kwaadaardig gen dat van hen onmensen maakt die als enige levensdoel hebben een hele samenleving te terroriseren?

Het gaat helemaal niet om pigmentering, niet om elders geboren zijn, en het gaat ook niet om een 'kwaadaardig gen'.

Maar het gaat wél om een kwaadaardige totalitaire ideologie die als religie verpakt met veel van die mensen naar hier komt. Zoals de openingspost van deze draad al aanduidt.

Raph 18 december 2010 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 5172967)
Het gaat helemaal niet om pigmentering, niet om elders geboren zijn, en het gaat ook niet om een 'kwaadaardig gen'.

Maar het gaat wél om een kwaadaardige totalitaire ideologie die als religie verpakt met veel van die mensen naar hier komt. Zoals de openingspost van deze draad al aanduidt.

Die volgens velen hier zit intrinsiek in die mensen zit. En �*ls het al zo zou zijn, dat ze zich daar niet van kunnen losmaken en onherroepelijk terug moeten naar land van herkomst.

filosoof 18 december 2010 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 5172876)
Ik geloof niet dat er veel turken in de pitazaken in Wachtebeke en Zelzate komen hoor.
Maar goed, heb je cava in huis ?

Je vergist je. Als je dat wil ga dan naar een nachtclub of naar een bordeel.
Er zijn er genoeg: al die "cafeetjes" met rode neon.Cava zoveel je er kunt betalen.

Kallikles 18 december 2010 15:11

Citaat:

De Sint? Dat is shirk. En neen, ik heb er nog geen moslims tegen zien protesteren. Geen "gematigde", geen "radicale", niemand.

filosoof 18 december 2010 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5172964)
Wat is er Arabisch aan die muziek in uw link? Je denkt dat muziek Arabisch wordt als er een Arabische vrouw in zingt?

Die mensen in uw link spelen in westerse toonladders, er is daar niets Arabisch aan.

Google eens wat op die naam.
Enkele jaren geleden zocht ik eens naar de bronnen van rebetiko (Griekse volksmuziek): verwonderlijk hoeveel er ontleend is in Syrië en Libanon.

Sus Iratus 18 december 2010 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raph (Bericht 5172966)
Ja stel u voor, mensen als mensen behandelen. Dikke zot dak ben.

Geen idee of u dik bent, maar uw insinueringen (stormfront, mensen niet als mensen behandelen, racisme, discriminatie, rechts-extremisme et al) aan het adres aan degenen die zich tegen islamisering uitspreken, vind ik wel van den zotte.

Zeker in het licht van het onderwerp van deze draad gezien. Dáár zitten de echte racisten, discrimineerders en tot geweld oproepende rechts-extremisten.

filosoof 18 december 2010 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raph (Bericht 5172969)
Die volgens velen hier zit intrinsiek in die mensen zit. En �*ls het al zo zou zijn, dat ze zich daar niet van kunnen losmaken en onherroepelijk terug moeten naar land van herkomst.

Op dit forum wordt vreemdelingenhaat nu zo verpakt.

Raph 18 december 2010 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 5172984)
Geen idee of u dik bent, maar uw insinueringen (stormfront, mensen niet als mensen behandelen, racisme, discriminatie, rechts-extremisme et al) aan het adres aan degenen die zich tegen islamisering uitspreken, vind ik wel van den zotte.

Indien een mening onderbouwd is door argumenten, ben ik bereid die au serieux te nemen en een discussie aan te gaan, maar negen op de tien posts in dit topic getuigen van bijzonder weinig intellect, en zijn eerder gespekt door populisme van niet nader vernoemde praatjesmakers. The power of the mass media, mensen kunnen niet meer voor zichzelf denken.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 5172984)
Zeker in het licht van het onderwerp van deze draad gezien. Dáár zitten de echte racisten, discrimineerders en tot geweld oproepende rechts-extremisten.

Waaraan, zoals ik eerder al zei, gewoon geen aandacht moet worden gegeven. Het liefste dat die imam wil, is dat de Westerse media zijn boodschap oppikken en er een hele controverse rond creëren. Alleen op die manier bereikt hij zijn doelpubliek. Of toch niet, aangezien moslims die in ons land verblijven toch niet naar Nederlandstalige media kijken. Oei.

Kallikles 18 december 2010 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5172982)
Enkele jaren geleden zocht ik eens naar de bronnen van rebetiko (Griekse volksmuziek): verwonderlijk hoeveel er ontleend is in Syrië en Libanon.

Ik weet nu ook waarom ik Xenophon geband heb: hij beweert dat Oum Kalthoum geen Arabische muziek is! :lol:

Dat is een beetje alsof iemand zou zeggen dat Goethe geen Duitse literatuur is of Vondel geen Nederlandse literatuur.

Dixie 18 december 2010 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5172951)

Cheb Khaled haalde de hitparade: http://www.youtube.com/watch?v=vNol3...eature=related

ik ook niet (toch niet voor de tijd dat ik in de winkel sta of bij kapper zit) daar gaat het niet over volgens sugar staat er bij allochtonen nederlandstalige zenders of tv op dit is pertinent een leugen...

Xenophon 18 december 2010 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 5172990)
Ik weet nu ook waarom ik Xenophon geband heb: hij beweert dat Oum Kalthoum geen Arabische muziek is! :lol:

Dat is een beetje alsof iemand zou zeggen dat Goethe geen Duitse literatuur is of Vondel geen Nederlandse literatuur.

Als je muziek speelt in westerse toonladders dan is die muziek niet Arabisch.

Ik kan het niet anders zeggen.

Als ik een stuk speel in A Mineur, dan mag de mode nog Mixolidisch zijn of Frygisch, het blijft westerse muziek.

Als je dit niet kan of wil begrijpen, dan zijn we uitgepraat.

Het doet me wat denken aan die nieuwspresentator op de VRT. Hij zei over een bepaald ensemble dat ze Japans klonken alhoewel ze westerse instrumenten gebruikten.

Man man man... :roll:

Raph 18 december 2010 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 5172994)
ik ook niet (toch niet voor de tijd dat ik in de winkel sta of bij kapper zit) daar gaat het niet over volgens sugar staat er bij allochtonen nederlandstalige zenders of tv op dit is pertinent een leugen...

In de dürüm hier twee straten verder staat al-tijd één op. Die mannen volgens zelfs thuis, kundet geloven.

OT:
The Hammers heersen btw 8-)
Helaas dit jaar wellicht zakken, maar dan is er volgend jaar terug WHUFC - Millwall 8-)

Bobke 18 december 2010 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5172970)
Je vergist je. Als je dat wil ga dan naar een nachtclub of naar een bordeel.
Er zijn er genoeg: al die "cafeetjes" met rode neon.Cava zoveel je er kunt betalen.

Dat laat ik aan u over.
Ik drink die thuis aan 4 € per fles.

Sus Iratus 18 december 2010 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raph (Bericht 5172989)
Indien een mening onderbouwd is door argumenten, ben ik bereid die au serieux te nemen en een discussie aan te gaan, maar negen op de tien posts in dit topic getuigen van bijzonder weinig intellect, en zijn eerder gespekt door populisme van niet nader vernoemde praatjesmakers. The power of the mass media, mensen kunnen niet meer voor zichzelf denken.

Heerlijk zoals u hier de inmiddels welbekende en beruchte arrogantie van 'weldenkend' links tentoon komt spreiden.
'Weinig intellect', 'populisme' en de schuld aan de massamedia geven.
U bent alleen nog vergeten 'onderbuikgevoelens' te noemen om het plaatje compleet te maken.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raph (Bericht 5172989)
Waaraan, zoals ik eerder al zei, gewoon geen aandacht moet worden gegeven. Het liefste dat die imam wil, is dat de Westerse media zijn boodschap oppikken en er een hele controverse rond creëren. Alleen op die manier bereikt hij zijn doelpubliek. Of toch niet, aangezien moslims die in ons land verblijven toch niet naar Nederlandstalige media kijken. Oei.

Die bereikt zijn doelpubliek op allerlei manieren, zoals o.a. op immigrantenfora op het internet:

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3591615

Let vooral op het onderschrift van de draadopener en ook de eerste reactie daarop.

Meer:

http://mzinemagazine.wordpress.com/2...iah-4-holland/

Hier ook al onder goedkeuring vernoemd (derde post en verder):

http://www.afghan.nl/forum/index.php?showtopic=13369 (ook even op het onderschrift van die persoon letten)

En dat zijn dan alleen nog degenen waar wij zicht op hebben omdat ze op Nederlandstalige fora zitten, en slechts twee dagen nadat deze troep op youtube werd geplaatst.

Raph 18 december 2010 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 5173028)
Heerlijk zoals u hier de inmiddels welbekende en beruchte arrogantie van 'weldenkend' links tentoon komt spreiden.
U bent alleen nog vergeten 'onderbuikgevoelens' te noemen om het plaatje compleet te maken.

Dit is geen gevoel dat bij mij leeft, maar een gevoel dat bij zowat heel de École de Francfort leeft, en diens filosofen en sociologen gedurende meer dan een halve eeuw. Sorry peet, maar ik neig mij eerder te scharen achter intellectuelen dan achter mensen die 'vreemdelingen buiten' scanderen op een congres.

Citaat:

Die bereikt zijn doelpubliek op allerlei manieren, zoals o.a. op immigrantenfora op het internet:

Let vooral op het onderschrift van de draadopener en ook de eerste reactie daarop.

Meer:

http://www.afghan.nl/forum/index.php?showtopic=13369 (ook even op het onderschrift van die persoon letten)

En dat zijn dan alleen nog degenen waar wij zicht op hebben omdat ze op Nederlandstalige fora zitten, en slechts twee dagen nadat deze troep op youtube werd geplaatst.

Er zijn de volle vier replies op gekomen. Maat, er staat ons hier een golf van terrorisme te wachten, sound the alarm!

Of misschien ligt dat aan het feit dat het allemaal in het Nederlands te doen is in dat topic, aangezien u eerder al alludeerde dat moslims te dom zijn om een andere taal dan die van hun te praten.

Citaat:

"Islam vs terrorisme". Versus staat voor versus, wat zowat het overstaande wil zeggen.

Voor de aandachtige lezer staan er wat verder bijzonder rationele replies als dit:

Citaat:

De vraag die ik mij stel is het volgende, als de bevolking van een land de Sharia niet wil, maar tegelijkertijd de Moslims goedgezind is, mogen wij de sharia daar invoeren?

We zien bvb dat Ethiopië nooit binnengevallen is door de Moslimheersers terwijl het zowat in onze achtertuin lag. Het is altijd een Christelijk land gebleven, de Moslims konden daar wonen, werken en hun geloof belijden. Het land is daarom ook nooit aangevallen en gedwongen om zich te onderwerpen aan de Sharia.
Laat het ons voor de gemakkelijkheid 'geschiedenis' noemen. Vies maat.

en dit:

Citaat:

Wat ik niet begrijp is dat de nadruk van Sharia4Belgium ligt op de invoering van de sharia.
Hoe kun je de sharia als het ware in de strot van de bevolking dieuwen terwijl ze niks tot weinig van de Islam weten?
Is het niet daarom logischer om eerst de mensen wijzer te maken over de deen?
Het enige wat deze soort acties nu opleveren is een bange bevolking die wegdrijft van de Islam.
Niet erg handig dus.
Ow shit, gematigde moslims. Die zijn zeker iets van plan!

filosoof 18 december 2010 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 5172994)

Die staan ook op, maar niet exclusief (bij mij ook niet exclusief, zelden zelfs)

Xenophon 18 december 2010 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raph (Bericht 5173047)

Ow shit, gematigde moslims. Die zijn zeker iets van plan!

Gematigde moslims, zijn dat die mensen waar zoonlief met een homo mag thuiskomen?

Waar de dochter geen hoofdoek moet dragen en mag trouwen met een katholiek of een jood?

filosoof 18 december 2010 15:53

Citaat:

Meer:

Snotapenpraat "Als ik groot ben wordt ik polies":lol:
Nog wat: http://forums.marokko.nl/showthread....6#post90948426
Hier, voor jou: http://zapatopi.net/afdb/
http://bit.ly/9qX6Kc

Raph 18 december 2010 15:58

En ik ken genoeg moslimmeisjes die van hun ouders de keuze krijgen of ze al dan niet een hoofddoek willen dragen, en inderdaad al een tijdje samen zijn met jongens van Belgische afkomst (waarschijnlijk om hier te mogen blijven wonen, de snoodaards).

Ik kan u helaas niks zeggen over homoseksuele moslims, want zo ken ik er geen. Maar het is een 'publiek geheim' dat de koning van Marokko homoseksueel is. Idem met die zangar Tarkan. Dat dit allemaal niet volledig geaccepteerd wordt, is iets anders, jammer genoeg. Staat pakweg het Vlaams Belang trouwens ook niet weigerachtig tegenover homo's? Een gemeenschappelijk punt, zowaar! ;)

Xenophon 18 december 2010 15:59

Gematigde moslim geeft dochter advies:

http://www.youtube.com/watch?v=MDJGSy4PSqA

Raph 18 december 2010 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5173070)
Gematigde moslim geeft dochter advies:

http://www.youtube.com/watch?v=MDJGSy4PSqA

Betreurbaar idd.

Vlaamse vader zijn grootste nachtmerrie is dat de dochter thuiskomt met een moslim of neger:
http://www.youtube.com/watch?v=2exPU3W04Bg

"Verkeerd opgevoed". Allez, als we één conclusie kunnen trekken, is het wel dat het niet inherent is aan de islam, maar dat het een persoonlijke, morele kwestie is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be