Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   "Zigeuners leren van jongs af stelen" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=148957)

Caligula 8 januari 2011 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5215823)
Toon mij één zigeuner die een volledige loopbaan in gelijk welk eerlijk beroep achter de rug heeft , laat muzikanten en cirkus-acrobaten even terzijde, want dat zijn artiesten, die hebben de andere volkeren dus ook. Ik heb het over " gewone" beroepen ?

²

Heb paar posts geleden ong. dezelfde vraag reeds gesteld.
Ze zal druk aan't googlen zijn?

den dinges 8 januari 2011 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 5215559)
Ik werd verleden zomer zo GEK van een ziggie die vlak voor mijn huis zijn stoeltje zette en urenlang dezelfde 30 seconden "muziek" rammelde op zijn accordeon. Het was warm, en ondanks de gesloten ramen kwam dat rotmelodietje erdoor. Aangezien ik thuis werkte heb ik op een gegeven moment een klacht neergelegd bij de politie voor overlast. Nu zit hij op een andere hoek.

PS: Alice, zie mijn langere post hierboven: Roma's zijn GEEN daklozen!! Ze misbruiken de toestand van échte daklozen en verpesten het vaak voor hen met agressief gedrag, afschuwelijke teringmuziek en dieverij.

Zigeuners zijn inderdaad een ware pest voor daklozen. Oneerlijke concurrentie waarachtig.

artisjok 8 januari 2011 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5215695)
Vanaf het moment dat je slechte eigenschappen toekent aan vreemdelingen ben je politiek incorrect

'Koterijen behoren tot de vlaamse cultuur' is dus politiek correct...het is het veralgemenen van een 'slechte' eigenschap op de autochtone bevolking.

Er is een wezenlijk verschil tussen de opmerking dat een bepaalde architecturale bouwstijl veel voorkomend was in bepaalde regio's en

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5215745)
Hun " cultuur " dat is alle mogelijke manieren van stelen en bedelen. Plus wat bijgeloof. En dat is het zowat.

Bij de eerste opmerking worden geen kenmerken aan een hele bevolkingsgroep toegekend. Bij de tweede opmerking wel.

artisjok 8 januari 2011 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caligula (Bericht 5215834)
²

Neen, ze is niet druk aan het googlen.
Waarom zou ik moeten aantonen dat jullie beweringen niet waar zijn.
Toon je beweringen zelf aan.

den dinges 8 januari 2011 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caligula (Bericht 5215834)
²

Eén zal ze er wel vinden zeker, na héél lang zoeken .
Ik ken in Zuid Frankrijk één vrouw van zigeuner afkomst, haar familie is gesedentariseerd, met een universitair diploma. Maar ze heeft daar wel nooit gebruik van gemaakt om te werken. Ze heeft nog nooit gewerkt, is nu een eindje over de 50. Manlief en zonen zijn wel vaste klanten in de gevangenis. Die vrouw was een verbazingwekkend goede leerlinge op school, en heeft een beurs gekregen indertijd, toch heeft ze nooit geprobeerd van haar diploma's gebruik te maken om ergens in loondienst geld te verdienen...Waarom ? Omdat werken beschamend is voor een zigeuner. En die opvatting is wel degelijk inherent aan hun cultuur.

Caligula 8 januari 2011 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5215861)
Neen, ze is niet druk aan het googlen.
Waarom zou ik moeten aantonen dat jullie beweringen niet waar zijn.
Toon je beweringen zelf aan.

Dat doen de Roma's zelf. Je leest het toch?
Handig zulke studieobjecten.

Sus Iratus 8 januari 2011 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5215684)

Wa is't meiske, voelde oew eige aangesproke?

artisjok 8 januari 2011 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caligula (Bericht 5215869)
Dat doen de Roma's zelf. Je leest het toch?
Handig zulke studieobjecten.

Wat doen de Roma's zelf? Wat lees jij?

artisjok 8 januari 2011 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 5215871)

Indien iemand mijn post citeert, komt dat wel eens voor.

Sus Iratus 8 januari 2011 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5215947)
Indien iemand mijn post citeert, komt dat wel eens voor.

Ik citeerde per abuis de verkeerde oneliner-link van uw hand. Namelijk die aan Circe gericht.

De juiste moet natuurlijk zijn:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5215761)

En daarbij hoort dan het commentaar mijnerzijds:

alice 8 januari 2011 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caligula (Bericht 5215654)
Teken je een petitie of een betalingsverbintenis?
Ik bel onmiddellijk de politie.

Een petitie, waarop je prompt te horen kreeg 20 euro te moeten betalen voor daklozen! Ik weigerde natuurlijk en kreeg met agressief verbaal gedrag te maken.

alice 8 januari 2011 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5215762)
Als groep wel..alleen vlamingen en nederlanders mag je slechte eigenschappen toekennen als groep..

Vlamingen zijn kleinburgerlijk en Nederlanders zijn gierigaards zijn 'halal' uitspraken..

Vergeet de door een bepaalde forummer gebruikte uitdrukking " wit klootjesvolk" niet!;-)
Dan zie je nooit een zwaaiend politiek correct vingertje he?
Dat mag, omgekeerd niet!

Demper 8 januari 2011 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5216008)
Een petitie, waarop je prompt te horen kreeg 20 euro te moeten betalen voor daklozen! Ik weigerde natuurlijk en kreeg met agressief verbaal gedrag te maken.

Je moet al die idioten met petities enzo gewoon negeren.
Gewoon botweg nee zeggen en niet denken aan beleefdheid, want daar laten de meeste mensen zich door vangen.
Dan kom je dit niet tegen.

alice 8 januari 2011 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 5215830)
Ongelooflijk. Een handtekening zetten kost 20€??
Totaal van de pot gerukt en zonder scrupules.
En ze ZIJN niet eens dakloos.

Daarom vermeld ik dit ook, omdat dit voor mij evengoed diefstal is.

alice 8 januari 2011 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 5216011)
Je moet al die idioten met petities enzo gewoon negeren.
Gewoon botweg nee zeggen en niet denken aan beleefdheid, want daar laten de meeste mensen zich door vangen.
Dan kom je dit niet tegen.

Ik tekende maar weigerde te betalen hoor!

Bobke 8 januari 2011 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5215568)
Das fijn voor u , dus u tekende niet? Wie wel tekent moet namelijk betalen, blijkbaar liep u gewoon door.

Klopt, ik zag het ook te laat en vulde vijf € in.
Omdat ik geen vijf € bijhad vroeg ik om terug te geven op twintig.
Ze greep het briefje en rende weg.
Sindsdien teken of geef ik niets meer.

Eigenzinnig 8 januari 2011 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5216010)
Vergeet de door een bepaalde forummer gebruikte uitdrukking " wit klootjesvolk" niet!;-)
Dat mag, omgekeerd niet!

Vraag het eens aan onze CGKR vertegenwoordigster,wat mag ?
-wit klootjesvolk
-bruin klootjesvolk
-zwart klootjesvolk

Caligula 8 januari 2011 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 5216018)
Klopt, ik zag het ook te laat en vulde vijf € in.
Omdat ik geen vijf € bijhad vroeg ik om terug te geven op twintig.
Ze greep het briefje en rende weg.
Sindsdien teken of geef ik niets meer.

:rofl: toch grappig, sorry.

Caligula 8 januari 2011 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5216034)
Vraag het eens aan onze CGKR vertegenwoordigster,wat mag ?
-wit klootjesvolk
bruin klootjesvolk
zwart klootjesvolk

zo mag het

artisjok 8 januari 2011 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5216010)
Dat mag, omgekeerd niet!

Wat is er mis met de uitdrukking "wit klootjesvolk"?
Wellicht begrijp je niet wat "klootjesvolk" betekent.

artisjok 8 januari 2011 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 5215982)
Ik citeerde per abuis de verkeerde oneliner-link van uw hand. Namelijk die aan Circe gericht.

De juiste moet natuurlijk zijn:

En daarbij hoort dan het commentaar mijnerzijds:

Gezien je eerdere uitspraken en je campagne die je hier nu en dan placht te voeren had ik nogal sterk de indruk dat je mij viseerde.

artisjok 8 januari 2011 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caligula (Bericht 5216083)
zo mag het

Je hebt toch bij alle kleuren klootjesvolk.

Alboreto 8 januari 2011 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5215745)
Hun " cultuur " dat is alle mogelijke manieren van stelen en bedelen. Plus wat bijgeloof. En dat is het zowat.

Deze zin toont uw gebrek aan kennis perfect aan ;)

Eigenzinnig 8 januari 2011 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5216112)

Geloven dat alle discrimatie in heel de wereld tov Roma's totaal ongegrond en gebaseerd is op volledig onterechte raciale vooroordelen..das pas een gebrek aan kennis..

Eigenzinnig 8 januari 2011 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5216099)
Je hebt toch bij alle kleuren klootjesvolk.

zelden dat ik nog wil reageren op uw posts maar toch,

Een immigrant mag de vlamingen catalogeren & veralgemenen als wit klootjesvolk...mijn stelling dat racisme is toegelaten in één richting is daarmee bewezen..

Caligula 8 januari 2011 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5216112)

geloof, bijgeloof same (bull)shit

artisjok 8 januari 2011 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5216118)
Geloven dat alle discrimatie in heel de wereld tov Roma's totaal ongegrond en gebaseerd is op volledig onterechte raciale vooroordelen..das pas een gebrek aan kennis..

Discriminatie en raciale vooroordelen zijn altijd onterecht.
Vooroordelen zijn altijd een uiting van een gebrek aan kennis.
Zoek het woord vooroordelen eens op in een woordenboek.

Kodo Kodo 8 januari 2011 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5212438)
Tenminste een strafpleiter die de waarheid durft zeggen.

Frankrijk smijt ze buiten en wat doet Vlaanderen, wees welkom Roma's.

Hun cultuur kan je niet veranderen, het wordt tijd dat vlaanderen een voorbeeld neemt aan wat Frankrijk doet.

Hun cultuur is evenzeer aan sterke veranderingen onderhevig als de onze, voor zover er een "onze" bestaat.

Vele Roma zijn tot protestantse sekten toegetreden, en de Belgische zigeuners zijn zodanig geïntegreerd dat niemand meer weet dat ze ooit nomaden waren.

Elke cultuur kan veranderen, en ik heb goede hoop dat ook de mohammedanen hun koran ooit in de vuilnisbak kieperen. Waarbij we hen gerust een handje mogen helpen door de koran en de soenna, of zo men wil de sjâri3a, te blijven behandelen als wat het is: vuilnis.

Eigenzinnig 8 januari 2011 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5216137)

Antwoord liever eens waarom Eberhard wel mag discrimineren

Verzekeringsmaatschappijen hanteren 'wettelijk' reeds lang vooroordelen en discriminatie..omdat de kansberekening hun vooroordelen gelijk geeft..heel simpel..

Caligula 8 januari 2011 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5216137)

Discriminatie en raciale vooroordelen zijn meestal gestoeld op persoonlijke ervaringen en/of ervaringen uit de onmiddellijke omgeving gesterkt door de stijgende negatieve nieuwsberichten over dezelfde groep.

Vooroordelen zijn altijd een uiting van gezonde zelfbeschermingsdrang en daarom ook gerechtvaardigd.

Caligula 8 januari 2011 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5216145)
Antwoord liever eens waarom Eberhard wel mag discrimineren
Verzekeringsmaatschappijen hanteren 'wettelijk' reeds lang vooroordelen en discriminatie..omdat de kansberekening hun vooroordelen gelijk geeft..heel simpel..

Correctie, de ACTUEEL VERGAARDE DATA bevestigt hun statistieken.

Eigenzinnig 8 januari 2011 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caligula (Bericht 5216147)
Discriminatie en raciale vooroordelen zijn meestal gestoeld op persoonlijke ervaringen en/of ervaringen uit de onmiddellijke omgeving gesterkt door de stijgende negatieve nieuwsberichten over dezelfde groep.

Vooroordelen zijn altijd een uiting van gezonde zelfbeschermingsdrang en daarom ook gerechtvaardigd.

indien ze gestaafd worden door objectieve bronnen & cijfermateriaal zeker en vast..

artisjok 8 januari 2011 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5216120)
zelden dat ik nog wil reageren op uw posts maar toch,

Een immigrant mag de vlamingen catalogeren & veralgemenen als wit klootjesvolk...mijn stelling dat racisme is toegelaten in één richting is daarmee bewezen..

Neen, je mag de Vlamingen niet catalogeren & veralgemenen als wit klootjesvolk.
Maar ook onder de Vlamingen zit er klootjesvolk.

Bij de intrede van de term "klootjesvolk" op het forum heb ik dit opgezocht, en dit komt uit een lied dat Armand uitbracht in 1967 "Wat het klootjesvolk wil weten"
http://www.lyricsvip.com/Armand/Wat-...en-Lyrics.html

Wie is het klootjesvolk?

In 1967 bracht Armand de single "Wat het klootjesvolk wil weten" uit, en introduceerde daarmee een woord dat tot vandaag gebruikt wordt om de gegoede, ignorante burger te omschrijven. “Ik had het woord gehoord in een tv-programma,” zegt Armand, ‘Zo is het toevallig ook nog eens een keer. Daarin werd een dominee gepersifleerd en die verzuchtte op een dag: ‘Mocht ik u eenmaal zijn tot tolk, Christus, welk een klootjesvolk.’ Ik werkte op de telexafdeling van Philips en ik vond dat de meeste mensen daar inderdaad zwaar zaten te klooien. Ik heb die tekst toen op de deur van de lift gehangen.”
"Het nummer Klootjesvolk is nog altijd actueel. Het werd zelfs gekoppeld aan de opkomst van Pim Fortuyn. ‘Eindelijk staat het klootjesvolk op,’ schreef een krant, ‘zoals Armand destijds al voorspeld heeft.’ Lulkoek natuurlijk. Ik h�*d het helemaal niet over die mensen. Maar het woord blijft zo wel hangen.”
http://nl.vivat.be/cultuur/muziek/ar...sp?pageid=1884

Bobke 8 januari 2011 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caligula (Bericht 5216075)
:rofl: toch grappig, sorry.

Eigenlijk wel.
En het bevestigt dat de vooroordelen niet onterecht zijn.
Uiteindelijk keert het zich tegen hen.

Eigenzinnig 8 januari 2011 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5216151)
Neen, je mag de Vlamingen niet catalogeren & veralgemenen als wit klootjesvolk.
Maar ook onder de Vlamingen zit er klootjesvolk.

Bij de intrede van de term "klootjesvolk" op het forum heb ik dit opgezocht, en dit komt uit een lied dat Armand uitbracht in 1967 "Wat het klootjesvolk wil weten"
http://www.lyricsvip.com/Armand/Wat-...en-Lyrics.html

Wie is het klootjesvolk?

In 1967 bracht Armand de single "Wat het klootjesvolk wil weten" uit, en introduceerde daarmee een woord dat tot vandaag gebruikt wordt om de gegoede, ignorante burger te omschrijven. “Ik had het woord gehoord in een tv-programma,” zegt Armand, ‘Zo is het toevallig ook nog eens een keer. Daarin werd een dominee gepersifleerd en die verzuchtte op een dag: ‘Mocht ik u eenmaal zijn tot tolk, Christus, welk een klootjesvolk.’ Ik werkte op de telexafdeling van Philips en ik vond dat de meeste mensen daar inderdaad zwaar zaten te klooien. Ik heb die tekst toen op de deur van de lift gehangen.”
"Het nummer Klootjesvolk is nog altijd actueel. Het werd zelfs gekoppeld aan de opkomst van Pim Fortuyn. ‘Eindelijk staat het klootjesvolk op,’ schreef een krant, ‘zoals Armand destijds al voorspeld heeft.’ Lulkoek natuurlijk. Ik h�*d het helemaal niet over die mensen. Maar het woord blijft zo wel hangen.”
http://nl.vivat.be/cultuur/muziek/ar...sp?pageid=1884

Eberhard refereert duidelijk naar het 'ras' door het bijvoegsel 'wit'en 'vlaming'..een definitie van 'klootjesvolk' is niet nodig..

Alweer loop ik in de val van woordspelletjes en zandmannetjes..:x

Antwoord eens liever waarom verzekeringen WEL mogen discrimineren op basis van 'vooroordelen' ?

Caligula 8 januari 2011 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 5216152)
Eigenlijk wel.
En het bevestigt dat de vooroordelen niet onterecht zijn.
Uiteindelijk keert het zich tegen hen.

Niet in dit van Articlonen vergeven poco land. :twisted:

Kodo Kodo 8 januari 2011 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 5215559)
I Roma's zijn GEEN daklozen!! Ze misbruiken de toestand van échte daklozen en verpesten het vaak voor hen met agressief gedrag, afschuwelijke teringmuziek en dieverij.

Na mijn boodschappen geef ik er eentje altijd mijn winkelwagen-euro op het parkeerterrein van de Aldi waar ik kom. Maar ja, mij hebben ze nog niets misdaan, en ik denk: als ze die euro niet nodig hebben, zouden ze hier toch niet zitten? Maar als ik hier zo één en ander lees, ben ik kennelijk naief, wat die nieuwkomers in ons land betreft...

Caligula 8 januari 2011 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 5216179)
Na mijn boodschappen geef ik er eentje altijd mijn winkelwagen-euro op het parkeerterrein van de Aldi waar ik kom. Maar ja, mij hebben ze nog niets misdaan, en ik denk: als ze die euro niet nodig hebben, zouden ze hier toch niet zitten? Maar als ik hier zo één en ander lees, ben ik kennelijk naief, wat die nieuwkomers in ons land betreft...

uitkering + 25 -30€ per dag. Reken uit hoe hard jij daarvoor moet werken.

artisjok 8 januari 2011 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5216165)
Eberhard refereert duidelijk naar het 'ras' door het bijvoegsel 'wit'en 'vlaming'..een definitie van 'klootjesvolk' is niet nodig..

Kan je een citaat met link geven waar hij dit duidelijk deed.

Citaat:

Antwoord eens liever waarom verzekeringen WEL mogen discrimineren op basis van 'vooroordelen' ?
De verzekeringen mogen niet meer discrimineren op basis van de criteria die bij wet verboden zijn zoals leeftijd, geslacht.

Naar mijn persoonlijke mening zouden ze voor geen enkel criterium mogen discrimineren.
Het systeem van bonus malus is mijn inziens het enige en meest rechtvaardige systeem.

Alboreto 8 januari 2011 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5216150)
indien ze gestaafd worden door objectieve bronnen & cijfermateriaal zeker en vast..

En wanneer ze weerlegd worden door objectieve bronnen & cijfermateriaal zoals hier het geval is?

Er is een correlatie, maar geen oorzakelijk verband.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be