![]() |
Citaat:
Heb paar posts geleden ong. dezelfde vraag reeds gesteld. Ze zal druk aan't googlen zijn? |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Waarom zou ik moeten aantonen dat jullie beweringen niet waar zijn. Toon je beweringen zelf aan. |
Citaat:
Ik ken in Zuid Frankrijk één vrouw van zigeuner afkomst, haar familie is gesedentariseerd, met een universitair diploma. Maar ze heeft daar wel nooit gebruik van gemaakt om te werken. Ze heeft nog nooit gewerkt, is nu een eindje over de 50. Manlief en zonen zijn wel vaste klanten in de gevangenis. Die vrouw was een verbazingwekkend goede leerlinge op school, en heeft een beurs gekregen indertijd, toch heeft ze nooit geprobeerd van haar diploma's gebruik te maken om ergens in loondienst geld te verdienen...Waarom ? Omdat werken beschamend is voor een zigeuner. En die opvatting is wel degelijk inherent aan hun cultuur. |
Citaat:
Handig zulke studieobjecten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De juiste moet natuurlijk zijn: Citaat:
Wa is't meiske, voelde oew eige aangesproke? |
Citaat:
|
Citaat:
Dan zie je nooit een zwaaiend politiek correct vingertje he? Dat mag, omgekeerd niet! |
Citaat:
Gewoon botweg nee zeggen en niet denken aan beleefdheid, want daar laten de meeste mensen zich door vangen. Dan kom je dit niet tegen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Omdat ik geen vijf € bijhad vroeg ik om terug te geven op twintig. Ze greep het briefje en rende weg. Sindsdien teken of geef ik niets meer. |
Citaat:
-wit klootjesvolk -bruin klootjesvolk -zwart klootjesvolk |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wellicht begrijp je niet wat "klootjesvolk" betekent. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een immigrant mag de vlamingen catalogeren & veralgemenen als wit klootjesvolk...mijn stelling dat racisme is toegelaten in één richting is daarmee bewezen.. |
Citaat:
|
Citaat:
Vooroordelen zijn altijd een uiting van een gebrek aan kennis. Zoek het woord vooroordelen eens op in een woordenboek. |
Citaat:
Vele Roma zijn tot protestantse sekten toegetreden, en de Belgische zigeuners zijn zodanig geïntegreerd dat niemand meer weet dat ze ooit nomaden waren. Elke cultuur kan veranderen, en ik heb goede hoop dat ook de mohammedanen hun koran ooit in de vuilnisbak kieperen. Waarbij we hen gerust een handje mogen helpen door de koran en de soenna, of zo men wil de sjâri3a, te blijven behandelen als wat het is: vuilnis. |
Citaat:
Verzekeringsmaatschappijen hanteren 'wettelijk' reeds lang vooroordelen en discriminatie..omdat de kansberekening hun vooroordelen gelijk geeft..heel simpel.. |
Citaat:
Vooroordelen zijn altijd een uiting van gezonde zelfbeschermingsdrang en daarom ook gerechtvaardigd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ook onder de Vlamingen zit er klootjesvolk. Bij de intrede van de term "klootjesvolk" op het forum heb ik dit opgezocht, en dit komt uit een lied dat Armand uitbracht in 1967 "Wat het klootjesvolk wil weten" http://www.lyricsvip.com/Armand/Wat-...en-Lyrics.html Wie is het klootjesvolk? In 1967 bracht Armand de single "Wat het klootjesvolk wil weten" uit, en introduceerde daarmee een woord dat tot vandaag gebruikt wordt om de gegoede, ignorante burger te omschrijven. “Ik had het woord gehoord in een tv-programma,” zegt Armand, ‘Zo is het toevallig ook nog eens een keer. Daarin werd een dominee gepersifleerd en die verzuchtte op een dag: ‘Mocht ik u eenmaal zijn tot tolk, Christus, welk een klootjesvolk.’ Ik werkte op de telexafdeling van Philips en ik vond dat de meeste mensen daar inderdaad zwaar zaten te klooien. Ik heb die tekst toen op de deur van de lift gehangen.” "Het nummer Klootjesvolk is nog altijd actueel. Het werd zelfs gekoppeld aan de opkomst van Pim Fortuyn. ‘Eindelijk staat het klootjesvolk op,’ schreef een krant, ‘zoals Armand destijds al voorspeld heeft.’ Lulkoek natuurlijk. Ik h�*d het helemaal niet over die mensen. Maar het woord blijft zo wel hangen.” http://nl.vivat.be/cultuur/muziek/ar...sp?pageid=1884 |
Citaat:
En het bevestigt dat de vooroordelen niet onterecht zijn. Uiteindelijk keert het zich tegen hen. |
Citaat:
Alweer loop ik in de val van woordspelletjes en zandmannetjes..:x Antwoord eens liever waarom verzekeringen WEL mogen discrimineren op basis van 'vooroordelen' ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Naar mijn persoonlijke mening zouden ze voor geen enkel criterium mogen discrimineren. Het systeem van bonus malus is mijn inziens het enige en meest rechtvaardige systeem. |
Citaat:
Er is een correlatie, maar geen oorzakelijk verband. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be