![]() |
Citaat:
|
Citaat:
geen islam meer. Daar waar de islam tot staatsgodsdienst is verheven (en de Shia vorm is misschien wel de ergste variant, hoewel het wahabamisme van Saoedi-Arabie en andere stromingen ook erg extreem zijn) en deze godsdienst de meeste invloed heeft zien we waar dat tot leidt vandaag de dag, in bv. de Islamitische Republiek Iran. Van het grote en machtige Perzische Rijk en beschaving van weleer is bijna niks meer van over, dankzij de islam, wat heeft gezorgd voor het politieke isolement na de Shah. Kan je je voorstellen, dat dat land van oudsher cultureel en historisch veel te bieden heeft en veel toeristen zou kunnen trekken, maar dankzij het sjisme..:x Arm Iran. |
Citaat:
|
Citaat:
Ook mijn 'aanvallen' en 'beledigingen' (= gewoon feiten (erkend door moslisms zelf) over Mohammed) kan ze niet quoten... |
Citaat:
|
Citaat:
BTW ik weet niet wat je nationaliteit is of uit welk land je voorouders afkomstig zijn, maar ik weet wel dat Turkse jongens veel respect tonen voor hun ouders ( vooral de vader ) en bij uitbreiding voor alle ouderen, meer dan autochtone Vlaamse jongeren. Marokkanse jongens daarentegen zijn veel te vrijgevochten, ontsnappen veel te vroeg aan het ouderlijk gezag en maken daar vlot misbruik van. |
Citaat:
Citaat:
Noot: Dit is een site van en voor moslims... |
Citaat:
|
Citaat:
Dat zwaard werd wel eeuwenlang gebruikt door christenen. (Nu hebben ze M-16's en F-16's en Tomahawks en verarrmd uranium en fosfor en napalm) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wie heeft mij die 'foute' versie wijsgemaakt? Vreemd, ik ben nochtans zelf opzoek gegaan naar de waarheid. |
Citaat:
|
Over erfenissen:
As we shall see the Quran does not expressly state the share of the male agnate relatives as such, although it does enact that the share of the male is twice that of a female source: Islam101.com (een pro-Islam site) Nu jij... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er zijn toch genoeg moslims die aangeven dat hun geloof volstrekt incompatibel is met onze manier van leven en denken? De rest van de discussie over details als 'wanneer trouwde Mo met dat kind' is gewoon irrelevant.
Desalniettemin hebben ze iets goed meegebracht: durum. Maar we kunnen zelf ook wel vlees op een stokske laten ronddraaien in zo'n grill en het dan tussen ne pannekoek smijten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Over scheiden:
Men have the right of unilateral divorce under classical Sharia. A Sunni Muslim divorce is effective when the man tells his wife that he is divorcing her If the wife asks for a divorce and the husband refuses, the wife has a right, under classical Sharia, to divorce by khul'. Although this right is not recognized everywhere in Islam, it is becoming more common. In this scenario, the qadi judge will effect the divorce for the wife Source: wikipedia.com Over voogdij over de kinderen: Fathers are vested with financial burden and legal guardianship roles source: Islamic-sharia.com een site van The Islamic Sharia Council (niet echt VBers dus). Maar ik lieg, mijn (meestal Islamitische) bronnen liegen, maar sugar vertelt de waarheid... tja het Islamitische debatcultuur valt tegen moet ik zeggen :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In Europa werd al onderscheid gemaakt in de tijd van de Romeinen tussen het westerse Romeinse Rijk en het oosterse Byzantijnse Rijk. In 1053 werd deze tweedeling nog versterkt door het Oosters schisma http://nl.wikipedia.org/wiki/Oosters_Schisma, en het onstaan van de Ooster-orthodoxe kerken. Alle landen die katholiek of protestant waren werden als westers gezien, en de orthodoxe landen als oosters. Dit bleef zo gezien worden tot na de Tweede Wereldoorlog. In de periode 1945-1989 werd de gehele Navo met de bijbehorende landen gezien als westers, als tegenhanger van het communistische Oostblok. En vandaag de dag worden deze landen in het algemeen tot het Westen beschouwd: http://nl.wikipedia.org/wiki/Westerse_Wereld Of Griekenland nu wel of niet tot het Westen behoort is een twijfelgeval; vanwege de historie van de Oude Grieken wel, omdat dat de basis vormde voor de gehele westerse beschaving. Ik vind ergens dat vanwege deze geschiedenis het land niet ontkent kan worden als westers land, maar het huidige alfabet van hun lijkt meer op het cyrillisch en is dus geen Latijns alfabet en ze zijn orthodox. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
"...For ye practice your lusts on men in preference to women: ye are indeed a people transgressing beyond bounds.... And we rained down on them a shower (of brimstone)" |
tiens ik wist niet dat de Koran in het Engels werd geschreven.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be