![]() |
Citaat:
Of is dat geen contact meer? |
Citaat:
Citaat:
Ik vroeg : Zou jij als atheïst willen dat je kind wordt opgevangen door een moslim familie en mee naar de moskee moet of door een katholieke familie en mee naar de kerk moet? Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Van vooroordelen gesproken! |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik wil als atheïst niet dat mijn kinderen zouden worden opgevangen door een moslim familie en mee naar de moskee moeten of door een katholieke familie en mee naar de kerk moeten. Of door een VB familie en mee naar de ijzerwake moeten of naar het Vlaams zangfeest. Me dunkt heb ik als ouder het recht om te kiezen volgens welke normen en waarden mijn kinderen opgevoed worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je begrijpt toch het verschil met (tijdelijke) hoofd opvoeder die de (pleeg/adoptie)ouder is. |
Citaat:
uw kind mag niet geleerd worden aan aarsluchten of varkensvleesallergie te lijden, maar het mag wèl in de klas hetzelfde worden aangeleerd? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nog niemand die een antwoord durft te geven.
Zou jij (als atheïst) willen dat je kind wordt opgevangen door een moslim familie en mee naar de moskee moet of door een katholieke familie en mee naar de kerk moet? Of door een VB familie en mee naar de ijzerwake moet of naar het Vlaams zangfeest? Me dunkt dat je nog altijd zelf mag kiezen hoe je kind wordt opgevoed en welke normen en waarden je kind meekrijgt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat een hypocriet gedoe. Wees toch gewoon eerlijk. Ik zou alvast niet willen dat mijn kind wordt opgevoed door een (on)gelovige niet-moslim.
|
Citaat:
Als ik daartegenover zou schrijven dat alle monotheisten weg moeten blijven van alle kinderen. Dan ben ik weeral de slechte zeker? |
Citaat:
In geval van overlijden, zal je toch 'n soort van codicil moeten opmaken, waarin je duidelijk stelt hoe je kind eventueel (verder) wordt opgevoed, welke normen en waarden je kind zal meekrijgen. Maar; indien je vrijwillig afstand doet van je kind door adoptie bvb. heb je - in mijn ogen - �*lle rechten opgegeven om te beslissen hoe dat kind opgevoed zal worden! |
Citaat:
|
Citaat:
Straks verander ik nog van idee, en wil ik toch nog dat mijn kinderen door een moslima zoals jij wordt opgevoed. Jij bent tenminste eerlijk, dat is belangrijker dan gelijk welke religie. Een hypocriete atheïst wens ik mijn kinderen niet toe te vertrouwen. |
Citaat:
|
Citaat:
Eneuh, ik heb, voor zover ik weet, geen nageslacht, en ik wil dat zo houden. met alle rotzooi die de wereld bied, moet ge al een egoïstische sadist zijn nog kinderen te willen hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe rijm jij dat? |
Citaat:
Mohammedje heeft het in de basisregels ingebakken om zijn daden (of moet ik schrijven, zijn lusten) te verantwoorden. Helaas is deze zijn wit laken al lang vergaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind het logisch voor kinderen die islamitisch zijn grootgebracht net als bij andere kinderen gekeken wordt naar een zo goed mogelijke match met de pleegouders. Religie is dan natuurlijk één van de factoren, hoewel het geen doorslaggevende moet zijn - er kunnen ook andere factoren zijn die meer doorwegen dan de religieuze. Maar de ouders hebben er iig niks meer over te zeggen. Het zou voor moslims interessant zijn mochten er meer moslims tewerkgesteld zijn in de diensten die die beslissingen wel maken. |
Citaat:
Dan zie ik tot mijn verbazing dat wie discrimineert ineens de kinderen van Sjok mag opvoeden omwille van haar eerlijkheid! Conclusie, wie "eerlijk "discrimineert is iemand waar Sjok haar kinderen aan toevertrouwt...:lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Het is toch normaal dat iedere ouder zijn/jaar kinderen wil opvoeden volgens zijn/haar normen en waarden en overtuiging. |
Citaat:
En leg uit aan de hand van die reactie. |
Citaat:
Wie "eerlijk" discrimineert, en daarbij tevens een (islamitische) exoot is, is iemand aan wie artisjok haar kinderen toevertrouwt. Want denk maar niet dat artisjok haar kinderen aan "eerlijk" discriminerende Vlamingen zou toevertrouwen. Dat is nu net het leuke aan deze zaak: de welbekende extreemlinkse hypocrisie die er weer eens aan alle kanten van afdruipt. |
Citaat:
Maar het komt bij hen niet op te eisen dat een kind bij een moslimfamilie moet terechtkomen,wel dat een kind rust vind, veiligheid en bescherming. Uiteraard respecteren tijdelijke ouders een andere geloofsovertuiging. Evengoed zou een moslimgezin ook moeten respecteren dat een kind ongelovig is, maar er zijn amper pleeggezinnen die islamitisch zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Na uw commentaar op Suqar kunt u enkel nog verder bergaf vrees ik... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be