Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Belg van 86 steekt 17-jarig stelend dubbel paspoort tuig dood in Borgerokko (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162170)

Mam 24 oktober 2011 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 5761584)
In plaats van zelf de sharia toe te passen op die andere dader gingen ze de oude man opzoeken.

Als er niets is gestolen, hoeven er geen handen afgehakt te worden.
Ik ben trouwens niet zeker of sharia-wetten buiten een shariastaat ook van toepassing zijn.

Svennies 24 oktober 2011 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5761413)
Zeer tragisch, maar het is natuurlijk een moord en de jongen had nog een hele toekomst voor zich. Triestig dat men steeds naar geweld moet grijpen, is het niet beter te kiezen voor de dialoog? :-( Dat het slachtoffer van marrokaanse oorsprong is, doet niet terzake

Welke dialoog mijn beste,als er voor u iemand staat die met een schroevendraaier zwaait én die wil dat je je geld uit je kluis haalt...

En zeg eens,dat was volgens de krant de vierde keer dat die bejaarde dus op één jaar tijd het slachtoffer van een overval/inbraak dreigde te worden...

Vertel eens hoe je met zulk gespuis moet dialogeren,of denkt u dat de belgen er alléén zijn om te mogen geplukt worden door allerlei crimineel straattuig...

Chapeau voor die ouwe...

Geef die mens maar gerust een lintje...

Per slot van rekening heeft hij een criminele misdaadcarriere in de kiem gesmoord,en bijgevolg véél toekomstige slachtoffers van alle onheil gespaard...

Nr.10 24 oktober 2011 19:09

Ridder in de Leopold-orde.

besluitloos 24 oktober 2011 19:12

en dubbel pensioen.
en een poetsvrouw.
en een persoonlijke verpleegster, een schoontje. zo'n allochtoontje ;-)

Henri1 24 oktober 2011 19:12

Afin, nu ist nen Belg geweest....

Bestond die Freistaat vlaanderen 86 jaar geleden niet of kan een 86 jarige geen goede vlaming zijn ?

Een gast van 17 afslachten met een mes....
Jullie mogen trots zijn.

besluitloos 24 oktober 2011 19:13

en elke vrijdag ne bouquet bloemen voor de madam

Svennies 24 oktober 2011 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5761457)
Gevaarlijke stelling, maar dat is dan ook geheel voor uw rekening.

Haha,diegene die ongewenst bij mij binnenbreekt zal alvast géén verzet aantekenen tegen net dezelfde stelling nadat hij hardhandig heeft kennis gemaakt met de opperste rechter op mijn eigendom,namelijk koning éénoog en zijn loden rechtsspraak...:lol:

daiwa 24 oktober 2011 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5761597)
Een 16-jarige dat een oude man van 86 bedreigd en overvalt met een wapen is geen kind maar uitschot.

2!

eno2 24 oktober 2011 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5761510)
Net in het nieuws gehoord dat de man onder bedreiging de kluis moest openen. op het moment dat de gewapende overvaller de kluis aan het leeghalen was, heeft de kranige bejaarde toegeslaan.

Blijkbaar was het al de zoveelste keer dat hij werd overvallen en blijkbaar was het telkens door dezelfde. Tjah, payback is a bitch zeker? Good riddance.

Wat een knar

daiwa 24 oktober 2011 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5761627)
Jullie mogen trots zijn.

Nee, een stokoude man met twee jonge gasten overvallen is pas iets om trots op te zijn. :roll:

Nynorsk 24 oktober 2011 19:27

Citaat:

Zeer tragisch, maar het is natuurlijk een moord

?
jij vindt dat er hier sprake is van voorbedachten rade?

Mahalingam 24 oktober 2011 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mam (Bericht 5761607)
Als er niets is gestolen, hoeven er geen handen afgehakt te worden.
Ik ben trouwens niet zeker of sharia-wetten buiten een shariastaat ook van toepassing zijn.

Als ze ermee weg kunnen komen, zullen Mohammedanen het niet nalaten om sharia toe te passen, ook al negeren ze daarbij lokale seculiere wetten en verordeningen.
De mening hierover van een imam uit Rinkeby (Stockholm) kan je op de Zweedse radio beluisteren. Die zei (vertaald): "het is de plicht van iedere Moslim om afvalligen te doden."
Sweden: Imam calls to kill converts on Radio Sweden
Deze imam wordt niet vervolgd wegens hate-crime vanwege wat de interviewer daarna zei als reactie:

"Erik Johansson told The Local that the journalist had reminded the imam that they were in Sweden, to which the imam had replied that the same rules apply here."

Het OM heeft haar beslissing om niet te vervolgen verhelderd met:
"The statement was based on personal faith and the ceiling is pretty high when it comes to that kind of statement,” said Marcus Agnvall, of the the Chancellor's office to newspaper Dagen, "
http://www.thelocal.se/36866/20111020/#

Nynorsk 24 oktober 2011 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 5761520)
Jij hebt liever een verkrachter zonder rubbertje? Mocht ik moeten kiezen tussen mijn vriendin laten verkrachten met een gegeven rubbertje of zonder gegeven rubbertje?

lol. uw vriendin gaat er niet mee kunnen lachen denk ik.

"wacht wacht, meneer de verkrachter! ik heb een condoom bij!" -even zoeken- "hier issie, doe maar verder!"

Nynorsk 24 oktober 2011 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5761592)
Nee, ik bedoel wat ik zeg: een kind.

17-jaar... een kind? Op m'n 17e zat ik al op kot in gent, zelfstandig te wezen...

jodewa 24 oktober 2011 19:36

Citaat:

Zeer tragisch, maar het is natuurlijk een moord en de jongen had nog een hele toekomst voor zich. Triestig dat men steeds naar geweld moet grijpen, is het niet beter te kiezen voor de dialoog? :-( Dat het slachtoffer van marrokaanse oorsprong is, doet niet terzake

Bullshit.

Savatage 24 oktober 2011 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5761578)
Desnoods met de dood van een kind tot gevolg. Want zó belangrijk zijn die have en goed nu eenmaal...

:roll:

Who cares? Als ze op hun 16e al bejaarden overvallen met schroevendraaiers zal er op latere leeftijd ook wel niets deftigs meer van komen. Ben eigenlijk blij dat dit voorval zo geëindigd is.

Svennies 24 oktober 2011 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 5761656)
Nee, een stokoude man met twee jonge gasten overvallen is pas iets om trots op te zijn. :roll:

Psst,maakt het rikske niet al te moeilijk met zo'n doordenker...

Hij zou weleens het slachtoffer kunnen worden van een burn out als hij té lang daarover moet nadenken....;-)

Bobke 24 oktober 2011 19:48

Citaat:

Bestond die Freistaat vlaanderen 86 jaar geleden niet of kan een 86 jarige geen goede vlaming zijn ?

Jullie mogen trots zijn.

Als je als 86 jarige alleen uw broek kunt aantrekken moogt ge fier zijn.
Laat staan iemand afslachten.

fonne 24 oktober 2011 19:57

Citaat:

Ja mijn beste, er zijn mensen die als ze overvallen worden en met de dood bedreigd in staat zijn te onderhandelen over de hoogte van de buit, de zwijgverplichtingen. Die mensen heten Beke, Tobback, De Croo, Van Gezien.
Maar normale mensen zoals ik reageren zoals het hoort.
Trouwens als die Marokkaan niet was weggelopen, maar beleefd had gevraagd om de politie te bellen, dan was hij ook niet doodgebloed. Maar blijkbaar had hij geen nood aan een beschaafde communicatie?

Nierika 24 oktober 2011 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5761446)
Wanneer komt ge nu mijn boeltje kort en klein slaan zoals beloofd op leopoldII-laan 56 8420 Wenduine?

Hoe?
Jij woont toch op de Canarische?

Raven 24 oktober 2011 19:59

Die 17 jarige snotaap zou al veel op z'n kerfstok hebben gehad. Daar was toch niets meer goeds uit gekomen.

M.a.w... de wereld is beter af zo.

freelancer 24 oktober 2011 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 5761503)
De feiten zijn brutaal.

Autochtone bejaarden overvallen omdat je weet dat er geld ligt, in een gebuurte waar jouw soort in de meerderheid is.

Dan ben je behoorlijk groot uitschot.

Ja dat is natuurlijk een grotere misdaad dan wat uw held Kadaffi tijdens zijn leven uitgestoken heeft... :roll:

peter1962 24 oktober 2011 20:02

Citaat:

Jullie mogen trots zijn.

Henri, in dergelijke draadjes krijg je altijd een hoop primaire reacties, dat is klassiek. Maar hier zit je nu toch ook wel echt te zeveren hoor...

Een 17 jarige misdadiger die inbreekt bij een hoogbejaarde om die dan onder bedreiging van een schroevendraaier te bestelen... kun je nog lager vallen ? De enige reden dat die nog niet eerder in de gevangenis zat is zijn leeftijd.
Als zowel parket als de onderzoeksrechter de oude man niet hebben willen aanhouden, zal dat wel een heel gegronde reden hebben want men is in dit land echt niet gul met de toepassing van de juridische term wettelijke zelfverdediging. Had het enkel om verdediging van zijn geld, en niet zijn fysieke integriteit geweest dan zat die man nu in jail.

Vito 24 oktober 2011 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 5761732)
Henri, in dergelijke draadjes krijg je altijd een hoop primaire reacties, dat is klassiek. Maar hier zit je nu toch ook wel echt te zeveren hoor...

Een 17 jarige misdadiger die inbreekt bij een hoogbejaarde om die dan onder bedreiging van een schroevendraaier te bestelen... kun je nog lager vallen ? De enige reden dat die nog niet eerder in de gevangenis zat is zijn leeftijd.
Als zowel parket als de onderzoeksrechter de oude man niet hebben willen aanhouden, zal dat wel een heel gegronde reden hebben want men is in dit land echt niet gul met de toepassing van de juridische term wettelijke zelfverdediging. Had het enkel om verdediging van zijn geld, en niet zijn fysieke integriteit geweest dan zat die man nu in jail.

²

Kawadude 24 oktober 2011 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5761433)
Dus u vindt het maar ok dat inbrekers niet meer onder de rechtstaat vallen, en naar goeddunken door hun 'slachtoffers' worden afgemaakt?

Kweenie, wat zegt de vakbond daarover?

U doet alsof inbreken een erkend vak is met rechten en plichten. En de beoefenaars ervan beroep zouden kunnen doen op een rechtbank als hen onrecht aangedaan zou zijn, of begrijp ik u verkeerd?

Ik denk dat hij zijn rechten opgaf toen hij besloot de rechten van een ander te schenden.

U vindt dat een mes tegen een schroevendraaier niet eerlijk is? Probeer dan maar eens een opgefokte tiener te ontwapenen zonder zelf gebruik te maken van een wapen (of godbetert, probeer erop in te spreken en een dialoog op te starten).

Nynorsk 24 oktober 2011 20:11

die bejaarde man had ook nog een partner...
't zal in ieder geval een beetje anders afgelopen zijn dan die twee snertjong hadden gedacht. Bompa overvallen - makkie. Bompa een beetje kraniger dan verwacht.

Natuurlijk zijn er alleen maar verliezers in deze zaak.
Die twee ouw menskes, die nog een inbraak hebben moeten doorstaan, en die nu niet gerust meer kunnen zijn wegens idioten die weerwraak willen.
Die 17-jarige, die niet alleen z'n leven liet bij zo'n walgelijk iets, maar die blijkbaar ook z'n vrienden beter moet kiezen (vriendje nam de benen ipv hem te proberen redden?)
Z'n kompaan heeft z'n toekomst ook al veel eerder verloren.
De ouders van de 17-jarige, die ook wel beter verdienden dan dat.
Wellicht heeft 'm ook nog wat broers en zussen.
En de maatschappij, alweer, die opgescheept zit met een gerecht dat niet bepaald krachtdadig is, en een trauma bij heeft.
Hoe dan ook, 't is triestig.

hurricane 24 oktober 2011 20:12

Citaat:

Ga jij dan in dialoog op zo'n moment ? :-D
Ik kan me het gesprek al voorstellen.
"Ik vertel je de code van de brandkast en als je er niks uit haalt, krijg je een koekje. Vertel overigens eens iets van je waarschijnlijk slechte jeugd ? Dan komen we er samen heus wel uit " ;-)

Nynorsk 24 oktober 2011 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5761433)
Dus u vindt het maar ok dat inbrekers niet meer onder de rechtstaat vallen, en naar goeddunken door hun 'slachtoffers' worden afgemaakt?

wettige zelfverdediging.... Als hier iemand mij een beetje komt bedreigen met een wapen, en ik zie een kans om daaruit te ontsnappen, desnoods met geweld, dan doe ik dat. Ik ga niet geduldig afwachten tot ik met een schroevendraaier in m'n hart zit.

Ik ben trouwens eens bestolen geweest door een klasgenootje, 3e middelbaar. Ze had m'n parker stylo gepikt, de troela. Haar een vierdaagse foltering geven was inderdaad over the top geweest (wel kinky, natuurlijk).

hurricane 24 oktober 2011 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 5761754)
wettige zelfverdediging.... Als hier iemand mij een beetje komt bedreigen met een wapen, en ik zie een kans om daaruit te ontsnappen, desnoods met geweld, dan doe ik dat. Ik ga niet geduldig afwachten tot ik met een schroevendraaier in m'n hart zit.

Ik ben trouwens eens bestolen geweest door een klasgenootje, 3e middelbaar. Ze had m'n parker stylo gepikt, de troela. Haar een vierdaagse foltering geven was inderdaad over the top geweest (wel kinky, natuurlijk).

2
Zeker weten....

Nynorsk 24 oktober 2011 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 5761751)
Ga jij dan in dialoog op zo'n moment ? :-D
Ik kan me het gesprek al voorstellen.
"Ik vertel je de code van de brandkast en als je er niks uit haalt, krijg je een koekje. Vertel overigens eens iets van je waarschijnlijk slechte jeugd ? Dan komen we er samen heus wel uit " ;-)

Dit is de reden waarom iedereen best muntthee in huis haalt.

Nierika 24 oktober 2011 20:16

Citaat:

Het kind heeft al tientallen (10-tallen) feiten op zijn kerfstok, zat in juni in een gesloten instelling (ik weet niet of hij nu eigenlijk al mocht vrij rondlopen) en de bejaarde man was al eens overvallen. Bovendien waren er al in een jaar tijd 3 pogingen tot inbraak geweest en was zijn vrouw op straat beroofd van haar halsketting.

Misschien was hij boos, misschien was hij bang (ze waren met tweeën en ik weet niet of de andere hem ook bedreigde met iets), hij was naderhand alleszins in shock, het gerecht spreekt alleszins van wettige zelfverdediging en ziet voorlopig geen reden tot verdere actie, tenzij het laten onderduiken van deze oude mensen.

Zijn huis werd immers meteen belegerd, de familie liet meteen in de kranten optekenen dat hun jongen nooit tot zoiets in staat zou zijn (en dat terwijl ze toch ook afweten van die massa feiten) en vanavond komt een neef van de dode op tv doodleuk vertellen dat die oude man het ook anders kon oplossen, namelijk hem ,in bedwang houden tot de politie eraan kwam (een man van 86 in godsnaam die twee jonge gasten...enfin, maak er zelf een tekeningetje bij).

Het gerecht doet zijn werk niet, de mensen zijn dat beu.

Je klaagt de reacties hier aan?
Ik wil iets anders aanklagen.
Het is niet de eerste keer dat de familie van een tijdens een misdaad omgekomen jongeman doodleuk vertelt dat hun zoontje nog nooit iets heeft mispeuterd, terwijl ze donders goed weten wat voor een gangster hij in werkelijkheid was.

Ik denk bijvoorbeeld aan de familie van die (autochtone?) jonge gast die verleden jaar werd doodgeschoten tijdens een overval met een allochtone collega waarbij hij een pistool bij zich had en voor wie een protestmars werd gehouden tegen begot zinloos geweld.

Wanneer gaan die ouders eens voor hun verantwoordelijkheid worden gesteld?
Voor hetzelfde geld staat Borgerhout nu weer in brand.

Als familie nog wat olie op het vuur gieten en flagrante leugens gaan verkopen ipv gewoon toe te geven dat hun zoon een rotjochie was?
Pak dat in godsnaam toch eens aan zeg!!!!

En die hardleerse gast, tja Raf, he had it coming!
Maak je kwaad op het gerecht, die niet in staat is veelplegers van straat te houden of op zijn minst op te sluiten tot ze tot inkeer komen, en de gewone eerlijke burgers te beschermen.

Over naar de orde van de dag alsjeblieft!

Nynorsk 24 oktober 2011 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 5761761)

Zijn huis werd immers meteen belegerd, de familie liet meteen in de kranten optekenen dat hun jongen nooit tot zoiets in staat zou zijn (en dat terwijl ze toch ook afweten van die massa feiten) en vanavond komt een neef van de dode doodleuk vertellen dat ie oude man het ook anders kon oplossen, namelijk hem ,in bedwang houden tot de politie eraan kwam (een man van 86 in godsnaam die twee jonge gasten...enfin, maak er zelf een tekeningetje bij).

Ik denk dat dat typisch is voor familie... Remember mama Janssens met haar lieve gevoelige zoon, de Ronny.
Die familie is trouwens ook in shock eh, ik verwacht niks anders van die mensen dan dat ze daar op dit moment zo bij reageren. Pas als de shock voorbij is, het eerste immense verdriet over, komt het besef dat die jongen toch wel héél fout was. Maar dat dan ook nog publiek zéggen, da's iets anders.

Quorn 24 oktober 2011 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5761578)
Desnoods met de dood van een kind tot gevolg. Want zó belangrijk zijn die have en goed nu eenmaal...

:roll:

"Kind" niet in volle dag, inbreken en oude man bedreigen, kind niet sterven?

Quorn 24 oktober 2011 20:27

Citaat:

Blijft nog goed te praten.
Inbraak in volle dag, schroevendraaier

Tyler Durden 24 oktober 2011 20:28

Ik woon in Borgerhout, overval niet zo ver van mijn deur.
Gespannen sfeertje to say the least.

Ontopic: zelfverdediging imo.

Savatage 24 oktober 2011 21:05

In Nederlandse nieuwssites wordt ook enthousiast gereageerd op het verweerwerk van de bejaarde man:

Kudos voor de oude man

goed gedaan ouwe,waren er meer zo als jij.

Die man verdient een standbeeld! Eindelijk iemand die zich de terreur van de maroccies niet laat welgevallen.

Bam weer een eikel minder, goed gedaan.

applaussssssssssssssss voor de 86 jarige

!!HULDE!!

+1 voor de ouwe, wat een lef

Hulde aan deze krasse bejaarde !!!

Bron: http://www.spitsnieuws.nl/archives/c...de-tiener-dood

Een korte greep uit de honderden reacties daar ;-)

smiley 24 oktober 2011 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 5761853)
In Nederlandse nieuwssites wordt ook enthousiast gereageerd op het verweerwerk van de bejaarde man:

Kudos voor de oude man

Bron: http://www.spitsnieuws.nl/archives/c...de-tiener-dood

Een korte greep uit de honderden reacties daar ;-)

Hier nog een paar
Citaat:

Ja ,en die Marokkaanse gemeenschap is weer eens woedend. Dat zijn ze altijd als het een keer mis gaat tijdens een inbraak of wat dan ook. Maar nooit op zichzelf.
Citaat:

Het ergste van alles is dit: "Het bejaarde stel moest door de politie in veiligheid worden gebracht"
Doodziek word je van dat volk.
Citaat:

Al de 5e keer. Kennelijk zagen de plaatselijke finnen het als een soort geldautomaat die met een schroevendraaier te bedienen was.
Deze keer echter niet en zo zie je maar weer.
iedereen krijgt op een gegeven moment genoeg van finnen.
Citaat:

De Marokaan bracht gewoon een onverwacht bezoekje aan de heidenen, niets mis mee....

Quorn 24 oktober 2011 22:00

Zou hij eigenlijk gekeeld zijn met z'n kop naar Mekka?
Anders is hij Haram

daiwa 24 oktober 2011 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Quorn (Bericht 5761956)
Zou hij eigenlijk gekeeld zijn met z'n kop naar Mekka?
Anders is hij Haram

In elk geval is hij gekeeld zoals moslims dat willen en eisen ...... zonder verdoving.

smiley 24 oktober 2011 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 5761972)
In elk geval is hij gekeeld zoals moslims dat willen en eisen ...... zonder verdoving.

Een reactie die hier ook over gaat

Citaat:

Jammer allen dat opa niet even heeft gevraagd of dat nou pijn doet zo'n mes in je strot. Dan hadden we ook gelijk het vraagstuk aangaande ritueel slachten goedkoop op kunnen lossen. http://www.spitsnieuws.nl/archives/c...de-tiener-dood

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be