![]() |
Citaat:
We zijn nog niet uit de problemen... |
Citaat:
We hadden het erover of mensen op dit forum (of daarbuiten) dit soort praktijken als "verrijking" zien, dan wel ze "minimaliseren, ontkennen of negeren". |
Citaat:
|
Citaat:
Hieronder mijn originele tekst (artisjok, gelieve er met je fikken af te blijven dank u vriendelijk). Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Door mijn sarcastische eerste posting hebben de meesten der Dhimmies hun kak ingehouden, of zijn ze rond de pot gaan draaien. Maar dat laatste is zowiezo een sterk punt dan die figuren. Maar we zijn het er over eens, religie is geen reden, noch excuus voor gruweldaden. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Of vervang "moslims" door "mannen" en je zal het ook wel fits hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Elke letter die ik schreef, is correct en relevant. - De moslimgemeenschap en iederéén die dergelijke zaken minimaliseert of vergoelijkt is tot op zekere hoogte medeplichtig. - Iedereen die weigert kritiek te hebben op deze barbaarse praktijken is even medeschuldig. - Ook even medeschuldig zijn zij die snel met het vingertje wijzen naar de aanklagers van deze middeleeuwse toestanden en hen irrelevante en onterechte verwijten maken. - Als de moslimgemeenschap zowel op nationaal als internationaal niveau geen zeer krachtig signaal geeft dat deze executies elke moslim onwaardig zijn, en dat er bijzonder strenge straffen op staan die effectief uitgevoerd zullen worden, zal de Islam steeds blijven achterop hinken op de Westerse maatschappij. |
Citaat:
Welk woord wens je te gebruiken voor een racistische discours waarbij het criterium niet "ras" is maar "religie"? Religiïsme? Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Bedenk wel dat je dan moet aantonen dat iedere moslim eremoorden tolereert en normaal vindt, en dat er buiten de islam er geen eremoorden bestaan. |
Citaat:
Citaat:
Same difference dus. |
Citaat:
De vraag is waarom een marginale minderheid figuren (van extreem-linkse signatuur) ontkennen dat de eremoord deel uitmaakt van de islamitische cultuur en dat die eremoord in wezen een racistische grondslag heeft? |
Citaat:
Meelopen met de massa is inderdaad een gevaarlijk en te mijden zaak, maar soms kan de massa wel eens gelijk hebben. En wat het hart betreft, mijn hart en medeleven gaan 100 procent uit naar de slachtoffers, en de rest kan me gestolen worden, ongeacht het motief, achtergrond of religie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamitisch_feministe Wat doe je met niet-moslim mannen die een eremoord begaan? |
Citaat:
|
Citaat:
Constant van onderwerp veranderen of het thema proberen te verschuiven, getuigt van een zwakke positie. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Jij hebt geen weerwoord en dan is het plots "off-topic". |
Citaat:
Dit topic handelt over het assisenproces n.a.v. de eremoord gebeurd in Franstalig België, gepleegd door een moslim. Dat, en niets anders, is het onderwerp. Lees de initiële post eens zou ik zo zeggen. Ondanks jouw verwoede pogingen om er de hele wereld bij te betrekken en af te wijken van het onderwerp, is het onderwerp nog steeds het assisenproces n.a.v. de moord op een moslimmeisje. Dus terug naar het onderwerp: hopelijk spreken ze een zeer strenge straf uit, en wordt de hele familie op de rooster gelegd. Het is een bekend gegeven dat de opdracht tot eremoorden in veel gevallen aan de jongste van het gezin gegeven wordt. Deze is nog beïnvloedbaar en in het zeldzame geval van arrestatie, hoopt men dat zijn jonge leeftijd de rechter nog enigszins vermurwen zal. De rest van de geschifte familie blijft lekker buiten schot. |
Citaat:
En dat het veel meer voorkomt dan we dachten ... "Eén eremoord om de vier maanden in België" In België wordt iedere vier maanden een eremoord gepleegd. Dat blijkt uit onderzoek van de federale politie, dat in de Senaat werd voorgesteld. Bij eremoord wordt een vrouw gedood omdat zij de eer van de familie in gevaar heeft gebracht door bijvoorbeeld een relatie aan te gaan met een Belgische man of zwanger van hem te worden. |
Citaat:
|
Citaat:
Dit topic gaat dus niet over "(alle slachtoffers van) die gruwelijke religie & cultuur...." Wil je de TS vertellen dat hij off-topic was bij het opstarten van de discussie? |
Citaat:
Eremoord is immers een cultureel fenomeen. http://en.wikipedia.org/wiki/Honor_killing Citaat:
|
Citaat:
Omdat een artikel in de krant jou niet aanstaat, wordt het zonder pardon geklasseerd als zijnde "sensatie" ? Zwakjes hoor. |
Citaat:
It is thus believed that it is not Islam as a religion, but Islamic culture, and the prominent and long-standing view that women are considered property, as the sources of for honor kil |
Citaat:
Je hebt toch wel een idee hoe iedere assisenzaak verslagen wordt. Naar het schijnt brengt de media wat het publiek wil lezen/zien. |
Citaat:
Die van Afghanistan? Senegal? Bosnië? Maleisië? Marokko?..... |
Citaat:
Citaat:
In het RTBf nieuws komt het proces dagelijks aan bod. Ze hebben geen schroom om op het taboe in te gaan. Vandaag: - een klasbegeleidster die (anoniem) vertelt over de klachten van schoolmeisjes die te maken hebben met huwelijksdwang - vervolgens een reportage over een cel gearrangeerde huwelijken in moslimgemeenten Schaarbeek en Sint-Joost - ten slotte een praatgroep ook in een Brusselse moslimgemeente waar slachtoffers hun hart konden luchten In de reportages waren uitsluitend gehoofddoekten te zien (met uitz van de klassebegeleidster). |
Citaat:
Ik begrijp dus totaal waarom jij precies een probleem hebt dat de media over deze zaak ook verslag uitbrengt. |
Citaat:
Trouwens lees het zinnetje nog eens. Er is immers duidelijk verschil tussen cultuur en religie. |
Citaat:
Zijn de hedendaagse Romeinen bekend om een culturele praktijk van eremoorden? |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb niet "precies" een probleem dat de media over deze zaak ook verslag uitbrengt, ik heb een probleem met de manier waarop de media over iedere assisenzaak verslag uitbrengt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be