![]() |
Straks gaat u nog beweren dat BDW geen neen heeft gezegd tegen de nota di Rupo.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als de aandeelhouders van Dexia zich een beetje meer éénzijdig hadden opgesteld, het liefst vertegenwoordigd door een uitvoerend orgaan met vergaande volmachten en vergaande discretie, dan hadden we ons niet dermate laten rollen door Frankrijk. Maar neen, al dat zwarte piet gezever van onze heren/dames politici is veel belangrijker. Ze lachen daar in Frankrijk maar wat af met Les Petits Belges. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het feit dat de Belgicisten zo in paniek zijn laat toch vermoeden dat ze zelf niet overtuigd zijn dat EDR de "reder des vaderlands" is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik lees alvast nergens in mevrouw Cantillons document dat een ziekenhuis opname in Wallonië meer dan het dubbele zou kosten als in vlaanderen. Heb ik erover gelezen ? Citaat:
|
Citaat:
Als de formateur aan al de onderhandelende partijen (die ruim overschot hadden om een 2/3 meerderheid te vormen de vraag stelt : wie wil de onderhandelingen starten op basis van mijn nota. En hij krijgt één NEEN via een persconferentie waar de nota tot brandhout is gemaakt. En hij krijgt van alle anderen een ja, maar. En hij kan tellen : hij merkt dat hij probleemloos zijn benodigde 2/3 meerderheid kan vormen. Wel, dan trekt de karavaan voort. En zoals het spreekwoord het ons dan leert, blijven de blaffende honden achter. Sorry, maar dat was niet alleen voorspelbaar maar ook gewoon evident. Wie niet mee wil, blijft achter. Daar is niks oneerbaars aan. (ik zou het veel beter gevonden hebben hadden ze mee gestart want dan konden ze het resultaat mee aansturen en veranderen, maar je kunt niemand dwingen) Onderhandelingen mee opstarten is niet hetzelfde als akkoord gaan met het eindresultaat. Ze hadden er nog op elk zelfgekozen moment terug kunnen uitstappen hadden ze het resultaat niet goed gevonden. Nu hebben ze zelfs geen poging gedaan. Of een partijtje blufpoker willen spelen, in de simpele gedachte dat de anderen dan misschien zouden volgen. Politiek is geen kleutertuin. De versie van "eraf gereden" is een achterafje, een communicatie handigheidje om de sympathie van de vlaming niet te verliezen en zelfs nog bij te winnen. Hoe kunnen ze anders aan al hun nieuwe kiezers die naar hen kwamen voor verandering en -eindelijk- een regering, gaan uitleggen dat ze er zelf uitstapten ? Dat gaat niet, dus MOET de n-va obstinaat bij de versie van "eraf gereden" blijven. Het gaat niet om de waarheid, maar om de perceptie. |
Citaat:
ver weg weg dus Is de NVA weg? |
Citaat:
Ik stel me vragen bij hoe Devilder tot drie maal toe probeerde een vraag af te sluiten met een besluit dat Dewever zo niet heeft gezegd. Herinner je je het interview nog over Der Spiegel? toen schreeuwde Wim haast naar Dewever. Eigenlijk vind ik Devilder eigenlijk een goede nieuwslezer en interviewer. Rustig en sereen, maar die beide keren niet. Citaat:
|
Citaat:
Trouwens uw perceptie is niet dezelfde als de mijne. Maar de waarheid is niks dan de waarheid. En die is dat we neen hebben gezegd op de nota en op die manier langs de kant zijn gezet door de klassieke partijen. Door uw kleine kanttekening, ik ben zo vrij geweest die bold te zetten, geeft u mij in feite gelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
2) Dankzij Gennez heeft Di Rupo met opzet zijn nota zo opgesteld zodat ze neen zouden zeggen en dus uit de boot zouden vallen. 3) U hebt heel wat te leren. |
Citaat:
Een neen aan een slechte nota, is niet hetzelfde als neen aan onderhandelingen voor een regering. Wel een neen aan onderhandelingen voor een regering op basis van een slechte nota. Ik blijf er bij dat u 2 maten en 2 gewichten heeft. De nota van De Wever was op nog geen half uur afgeschoten. Dan had er evengoed een regering zonder de PS moeten gemaakt worden ? Ook de rol van de koning valt niet te ontkennen, die is niet onafhankelijk. Ik ben ervan overtuigd dat als de vlamingen aan hetzelfde zeel hadden blijven trekken, en niet zoals alexander aan tafel waren gaan aanschuiven, we een veel betere staatshervorming uit de brand hadden kunnen slepen. Eentje die beter was geweest voor u en voor mij en ja zelfs beter voor de trollen hier op het forum. BDW heeft wel degelijk moeite gedaan om wel een resultaat te bereiken. Het probleem is wellicht voor een stuk hetzelfde als voor Leterme bij de vorige verkiezingen. Te populair. En dan krijg je messen in de rug. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
We hebben enkel neen gezegd op die nota. Is dat nu echt te moeilijk nederlands. |
De mensen die blijven volharden dat NVA zelf opzij ging staan doen dat niet omdat ze de feiten niet zien. Die doen dat omdat ze de feiten niet willen zien.
Vergelijk het met fundamentalistische religie alleen in plaats van een god te aanbidden aanbidden ze de staat, je gaat deze nooit kunnen overtuigen. Zelfs moesten Elio, Beke, Bezien, Milquet, De Croo en de rest het allemaal bevestigen in koor dan nog zullen deze geloven dat NVA aan de kant gingen staan. |
Citaat:
behalve dat ik graag heb dat er geen leugens worden vertelt. En daar gaat de discussie over. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be