![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Joepie er komen campagnes. Een half legioen ambtenaren kan zich weer eens nuttig voelen.
Er zou een wet moeten komen dat elke politicus die het woord "sensibiliseren" gebruikt onmiddellijk zijn baan verliest. |
En ik ga elke avond nog lustig mijn stoof in de gang steken, totdat ze de prijzen van de stookolie laten dalen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Misschien een bijjob voor Zwarte Piet ? |
Citaat:
Eén of andere dag gaat dat daar verkocht worden voor nieuwbouw of zo, en de koper zal dat dan wel opkuisen vooraleer de werf in gang schiet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Laten we dit probleem rationeel aanpakken. Geen regels voor kachels dus maar schouwen verbieden. U mag verbranden wat u wenst maar mag uw medemens niet met het afval opzadelen. Schouwen dichtmetselen of verwijderen, voila, simple comme ça. Men gaat ook niet op straat zijn gevoeg doen.
|
Citaat:
|
Citaat:
. |
Citaat:
|
Citaat:
Een centraal punt waar de verwarmingsbron staat, met een paar man die de boel in de gaten houdt.... Oh wacht, dat noemt men een kerncentrale en de andere geplogenheden. |
Voor zij die het geld hebben bestaan er al verschillende commerciële 'mini-reactors' hoor.
http://en.wikipedia.org/wiki/Small_modular_reactor Handig voor als je ergens een geheime basis wil bouwen voor je doomsday device |
Citaat:
|
Citaat:
't Zou dom zijn van die mannen om niet eerst de verse brandstofstaven mee te nemen. |
Citaat:
|
Citaat:
Het is toch 1 van de voornaamste argumenten om Kerncentrales en alles wat er bij komt te verketteren en verbannen naar de diepste krochten van de hel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Houtkachels
Ik zou zeggen tegen de ministerin, goed gedroogd (zuiver) hout verbranden in een houtkachel "zonder" rooster. Met als gevolg een mooie witgrijze rook uit de schouw en de lekkere geur van een kampvuur. Kachels die verkocht worden met een rooster kan je beter niet kopen. Kijk maar naar sommige landen, die hebben een echte "verwarmen met hout zonder rooster" kultuur, zoals de gezellige kacheloven.
Mvg. Fl55 |
Tijd om de houtgasgenerator,waarvan er zelfs "kachelversies" bestonden,eens verder uit te ontwikkelen....
|
Citaat:
Of wat is de bedoeling? |
Citaat:
Of er op z'n minst er voor zorgen dat verwarmen niet zo duur is. Dat zou ook al een oplossing zijn... |
Citaat:
Het voordeel is dat men de verbranding van de gassen gemakkelijker proper kan doen, daar de vaste bestanddelen (en het beetje vloeibare restsmurrie) in de vergasser blijven. Na een tijdje moet men het houtskool, de asse en het teer uit de vergassingsoven uithalen, anders geraakt die vol. |
Citaat:
Zoiets bv: http://www.youtube.com/watch?v=DeE6JdqrzV0&gl=BE |
Citaat:
Wat bij verbranding vrijkomt wordt dan door de nieuwe aanplanten gebonden. Vrijstelling van verbod op die kachels voor wie het eigen hout kweekt? Enzoverder. Met één grote wonderoplossing komen we er blijkbaar niet. Waarom niet een hoop kleine nastreven? |
In een houtvuurtje of een minder efficiente houtkachel is het niet zozeer hout dat brandt,maar hout dat zozeer opgewarmd wordt dat het ontvlambare gassen afgeeft .Vlammen in een houtvuur lijken dan ook even buiten het hout te ontstaan.
In een houtgasgenerator regelt men de zuurstoftoevoer naar de brandstof zo "arm' tot een zo groot mogelijke gasafgifte ontstaat die dan elders verbrand wordt.Je kunt dus direkte warmte en gasproduktie voor alternatief gebruik bekomen. Het is een technologie die vergeten is geraakt door het gemak van olie-distillaten en aardgas en steenkool.Ik denk dat enkele techneuten,bvb in Griekenland waar men weer meer hout verbrandt ,dit eens opnieuw mogen verder brengen. |
De overheid verhoogt de inkomsten uit brandstoffen door klik-systemen, andere hocus pucus en stelt daarna vast dat men massaal alternatieven gebruikt en probeert die dan vervolgens te beperken. Is er niemand die zich vragen stelt hierover ?
|
Citaat:
|
In Wallonië kreeg ik zelfs een premie voor de installatie van een houtkachel!!
|
Citaat:
Misschien een optie met pellets te werken? Die kan je blijven toevoeren dmv een Archimedes schroef. |
Citaat:
Je moet al een groot haardoppervlak hebben en een goeie temperatuursbeheersing in de zuurstofarme vergassingskamer, wil je een redelijke flow verkrijgen. En er is een goeie reden waarom men dit soort van grapjes niet probeerd met moderne motoren. Die lopen toch al niet zonder de kilometers electronica. En die electronica met de sensoren allerhande, verslikt zich in het houtgas. |
Let op mijn woorden : tegen stoken in kachels kunnen ze geen reet, maar dan ook geen reet beginnen.
|
Citaat:
Houtkachels hebben een specifiek bereik qua rookgastemperatuur en visueel zichtbaardere rook. Gewoon een vliegtuigje (drone) met infraroodcamera laten rondfladderen. Optekenen welke schoorstenen die specifieke temperatuur hebben en dan een gerichtere controle uitvoeren. En de zichtbaardere rook. Ook een weggevertje, specifiek als het een slecht gestookte kachel is. Met de huidige wetgeving is er weinig aan te doen. Tenzij er een duidelijke hinder voor de omgeving is. Misschien een vettig idee voor DiRupo. Kacheltaks. Kan op dezelfde leest geschoeid zijn als de taks op eigen watervoorziening. |
Citaat:
En een drone...leuk doel. |
Citaat:
Ikzelf heb toegang tot goedkoop hout, en ga de oude schoorsteen laten herwerken tot een houtkachelschoorsteen. Maar mijn paranoïa slaat wel toe, en ik ga er voor zorgen dat de uitlaattemperatuur te laag is. Oftewel ik ga er een condensatievariante van maken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be