Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Wanneer is je jeugd 'officieel afgelopen'? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=16610)

Mitgard 18 juni 2004 12:19

ge kunt uzelf misschien beter van kant maken vlak nadat ge uw diploma krijgt.
dan hoeft ge die ellendige tijd van werken, sleur, huwelijk, kinderen en echtscheiding niet mee te maken.

Stratcat 18 juni 2004 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Ook zo'n indicatie is het moment waarop mensen spontaan 'meneer' tegen je beginnen zeggen... Ik kan er nog altijd niet tegen!

't Went nooit.
De achterdocht blijft.

:D

Supe®Staaf 18 juni 2004 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
ge kunt uzelf misschien beter van kant maken vlak nadat ge uw diploma krijgt.
dan hoeft ge die ellendige tijd van werken, sleur, huwelijk, kinderen en echtscheiding niet mee te maken.

Dat studeren voor het behalen van het diploma is ook niet echt alles.
Financiële afhankelijkheid van thuis.

Suggereer misschien een vroeger tijdstip om het verlossende spuitje in de baxter te mikken.

FT 18 juni 2004 12:45

Stond over 't laatst in nen elektrowinkel. Er was een vader en moeder die met hun tienerdochter een TVtje kwamen kopen, voor op haar kamer denk ik.
De verkoper stelt hun een model voor, en zegt erbij dat het wel één zonder afstandsbediending is.
DAT KIND: "jamaar, hoe moet ge dan van post veranderen"

Ik daht eerst dat het een dom wicht was, maar ze had gewoon nooit een TV zonder afstandsbediening geweten.

Supe®Staaf 18 juni 2004 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FT
Ik daht eerst dat het een dom wicht was, maar ze had gewoon nooit een TV zonder afstandsbediening geweten.

Vertel zo iemand dat wij vroeger telefoneerden met een toestel dat vasthing aan een draad in de muur, en ze vindt het een goeie beveiliging tegen GSM-diefstal. Ofwel doet ze een lichte depressie.

Stratcat 18 juni 2004 12:52

Citaat:

Stond over 't laatst in nen elektrowinkel. Er was een vader en moeder die met hun tienerdochter een TVtje kwamen kopen, voor op haar kamer denk ik.
De verkoper stelt hun een model voor, en zegt erbij dat het wel één zonder afstandsbediending is.

In dezelfde trant. Een meisje van 20, studente handelsingenieur, met een stel goed werkende hersenen, had van haar vriend een singletje cadeau gekregen. Geen CD-singletje, maar een tweedehands vinyl plaatje. Toen ik de b-kant wilde opleggen, was ze stomverbaasd: "Hé, kun je dat aan twee kanten spelen?"

circe 18 juni 2004 14:07

Ik blijf erbij dat mijn jeugd officieel zal zijn afgelopen als mijn wijsheidstanden erdoor staan!

(verleden week wéér een scheut gekregen :wink: )

Supe®Staaf 18 juni 2004 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe
Ik blijf erbij dat mijn jeugd officieel zal zijn afgelopen als mijn wijsheidstanden erdoor staan!

Geen valse hoop koesteren i.v.m. wijsheid(standen).
Je hebt gewoon last van een ontsteking in het kaaksbeengewricht.

Mogelijke oorzaak:
te lang ingespannen en tandenknarsend voor een PC-scherm gezeten.

Remedie:
30 beurten kine (ruige harige arm met viessmakend, rubber-gehandschoend uiteinde dat vruchteloos alles weer in de plooi probeert te wrikken) en minstens een maand de kabel uit.
Twee dozen Brufen slikken of tweemaal daags een hasjthee met spacecake. Aanschaffen bij je Marokaanse vrienden om de hoek.

Van harte beterschap.

Griffin 18 juni 2004 15:38

Citaat:

Remedie:
[size=1]30 beurten kine (ruige harige arm met viessmakend, rubber-gehandschoend uiteinde dat vruchteloos alles weer in de plooi probeert te wrikken) en minstens een maand de kabel uit.[/size]
Twee dozen Brufen slikken of tweemaal daags een hasjthee met spacecake. Aanschaffen bij je Marokaanse vrienden om de hoek.

Van harte beterschap.

Leuke remedie (behalve dat in 't klein gedrukt) :D

Supe®Staaf 18 juni 2004 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:

Remedie:
[size=1]30 beurten kine (ruige harige arm met viessmakend, rubber-gehandschoend uiteinde dat vruchteloos alles weer in de plooi probeert te wrikken) en minstens een maand de kabel uit.[/size]

Van harte beterschap.

Ben jij wel steeds 100% zeker van wat al die Vlaams geblokte dames écht leuk vinden :?:
Ik zou er maar niet teveel poen op verwedden wat hun voorkeur betreft...... 8O

Griffin 18 juni 2004 16:03

Citaat:

Citaat:

Ben jij wel steeds 100% zeker van wat al die Vlaams geblokte dames écht leuk vinden :?:
Ik zou er maar niet teveel poen op verwedden wat hun voorkeur betreft...... 8O

Citaat:

(ps. bij Alexandra kan ik het echt niet helpen, maar als ik haar zie krijg ik altijd "sexuele" fantasien 8) - ik stel me haar nl. voor als zo'n soort van SM-adept...... met lederen pakje en zweepje erbij.
Heeft er dat nog iemand? :lol: :lol: )

Ik heb dat dus ook eh! Volgens mij doet die dat ook gewoon echt!

circe 18 juni 2004 16:08

Citaat:

Citaat:

nope! tandarts geweest, harige arm met latex handschoen in de mond gehad en nee hoor..... wijsheidstanden hebben scheut!
Niks gaatjes, niks tandsteen, mijn tanden zijn ongeveer het enige wat nog intact is zo te zien.

(ik mag kiezen: ofwel ze eruit laten halen, ofwel tot mijn 60ste af en toe een scheut krijgen :wink: maar, verstand komt met de jaren zeggen ze, dus ik houd vol!)

ossaert 18 juni 2004 16:16

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Ik loop al een tijdje rond met het beangstigende gevoel dat er stilaan een einde komt aan mijn "jeugd".... De onbezorgde tijd van zich van niks iets aantrekken lijkt voorbij... en echte verantwoordelijkheid komt in de plaats.

Het is een deel van je leven dat voorbij is, en nooit meer terugkomt. :?

Niet dat ik pessimistisch ben, ik zie de toekomst rooskleurig in, maar soms zou ik mijn leven even 'on hold' willen zetten en niet ouder worden.

Ach, waar ben ik toch weer over bezig. Ben waarschijnlijk nog wat in een soort van examen-roes.... of het komt door Alphaville's Forever Young dat ik daarstraks op de radio hoorde... :oops:

Tsja, ik stap deze zomer op tram 25 en ik heb zo ook langzamerhand het gevoel dat m'n jeugd er met een ander vandoor is...

Heeft er trouwens iemand ook dat gevoel dat je je vroeger altijd 'ouder' voorstelde als je deze of gene leeftijd had? Toen ik mezelf vroeger als 25-jarige voorstelde, dacht ik altijd dat ik al veel verder zou zijn, zoals (pas-)getrouwd en een rijbewijs en zo... Nee?

Wat ik nog vergeten was: er zijn zo van die dingen die ik me vroeger nooit had voorgesteld van mezelf als (bijna-)25-jarige... Hadden ze me toen verteld dat ik op die leeftijd al grijs zou worden, ik had eens heel hard gelachen!

ossaert 18 juni 2004 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Citaat:

In dezelfde trant. Een meisje van 20, studente handelsingenieur, met een stel goed werkende hersenen, had van haar vriend een singletje cadeau gekregen. Geen CD-singletje, maar een tweedehands vinyl plaatje. Toen ik de b-kant wilde opleggen, was ze stomverbaasd: "Hé, kun je dat aan twee kanten spelen?"

Ach, waar is de tijd... oude commodore-computers, 286-computers (met een 386 was je een held), nintendo 8bit (van de 16bit heb ik weken niet geslapen!), z-kaarten op de bus, geen vtm...

Supe®Staaf 18 juni 2004 16:21

Citaat:

Citaat:

nope! tandarts geweest, harige arm met latex handschoen in de mond gehad en nee hoor..... wijsheidstanden hebben scheut!
Niks gaatjes, niks tandsteen, mijn tanden zijn ongeveer het enige wat nog intact is zo te zien.

Tsja,

Tegenover de naakte wetenschappelijke feiten, moet Supe®staafs internetgesteunde visionaire diagnostiek het uiteraard afleggen.
Ik rekende er op dat je net als vele vrouwen een haast atavistsiche angst voor de tandentrekker zou koesteren, zodat ik je nog een tijdje in draai kon houden met mijn traditionele afzeik. :wink:

Citaat:

(ik mag kiezen: ofwel ze eruit laten halen, ofwel tot mijn 60ste af en toe een scheut krijgen :wink: maar, verstand komt met de jaren zeggen ze, dus ik houd vol!)
Okay dan.
Let the beast go.

Stratcat 18 juni 2004 16:51

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier

Ach, waar is de tijd... oude commodore-computers, 286-computers (met een 386 was je een held), nintendo 8bit (van de 16bit heb ik weken niet geslapen!), z-kaarten op de bus, geen vtm...

Z-kaarten :!: Die waren in de kelder van mijn geheugen terechtkomen.

circe 18 juni 2004 16:55

Citaat:

Citaat:

(ps. bij Alexandra kan ik het echt niet helpen, maar als ik haar zie krijg ik altijd "sexuele" fantasien 8) - ik stel me haar nl. voor als zo'n soort van SM-adept...... met lederen pakje en zweepje erbij.
Heeft er dat nog iemand? :lol: :lol: )

Zie je wel! Ge "voelt" dat zo'n beetje aan hé ! :twisted:

Griffin 18 juni 2004 17:09

Citaat:

Citaat:

Jah, "vrouw aan de haard" en dan zie je haar er meteen in liggen, en die houtpook dient als zweeppartij ;)

Herman Desmedt ©HD 18 juni 2004 17:14

Citaat:

Citaat:

Jah, "vrouw aan de haard" en dan zie je haar er meteen in liggen, en die houtpook dient als zweeppartij ;)

Voorsmaakje van de hel.

Tjolder 18 juni 2004 20:57

De jeugd kan ook niet meer denken. Nu zie je ze alle dagen bellen in de winkels: "Ma de saus van merk X is er niet moet ik Y meebrengen?"

Voor de gsm moest je zelf beslissen , en als het niet goed was mocht je nog een keer gaan naar een andere winkel.

Dies 18 juni 2004 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder
De jeugd kan ook niet meer denken. Nu zie je ze alle dagen bellen in de winkels: "Ma de saus van merk X is er niet moet ik Y meebrengen?"

Voor de gsm moest je zelf beslissen , en als het niet goed was mocht je nog een keer gaan naar een andere winkel.

En nog daarvoor was er zelfs helemaal geen keuze tussen een merk X en merk Y. :wink:

Tjolder 18 juni 2004 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dies
En nog daarvoor was er zelfs helemaal geen keuze tussen een merk X en merk Y. :wink:

Vooral voor de chips was dat gemakkelijk. Er was maar 1 merk en twee soorten.

Samo chips geel =zout en samo chips oranje = paprika

ossaert 19 juni 2004 15:05

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dies

Vooral voor de chips was dat gemakkelijk. Er was maar 1 merk en twee soorten.

:lol:

Die tijd herinner ik me ook nog! De opwinding toen er plots ook groene zakjes in de winkel bleken te liggen ("Pickles? Wat is dat? Is dat lekker? Ma'k ies proeven?")! En iets later ook bruine (bacon)!

Supe®Staaf 19 juni 2004 15:21

Citaat:

Samo, samo!

Smiths met zout, begot!

Zeno! 22 juni 2004 17:30

Citaat:

Ach, waar is de tijd... (...) geen vtm...

Daar heb ik maar 8 jaar van kunnen profiteren :wink:

Distel 22 juni 2004 18:01

Citaat:

Citaat:

Ach, waar is de tijd... (...) geen vtm...

Ik profiteer daar nog altijd van. Mijn TV is namelijk voorzien van de aan/uit optie. 8) :wink:

ossaert 22 juni 2004 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:

Ik profiteer daar nog altijd van. Mijn TV is namelijk voorzien van de aan/uit optie. 8) :wink:

Zo, wijsneus, denk je dat wij hier VTM hebben dan?

Griffin 22 juni 2004 20:01

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Kunde gij Radio 1 Belgique deftig ontvangen in Den Haag? Ik kan het hier soms als het weer goed is op de AM 927 ontvangen. Maar de laatste tijd lijkt het steeds minder vaak te lukken... :?

bartje 22 juni 2004 20:05

Hmmmm Forever Young, vind dat een prachtig lieke en als ik dat hoor word ik echt welgezind en voel ik me weer een héél stuk jonger.

ossaert 22 juni 2004 20:08

Citaat:

Citaat:

Kunde gij Radio 1 Belgique deftig ontvangen in Den Haag? Ik kan het hier soms als het weer goed is op de AM 927 ontvangen. Maar de laatste tijd lijkt het steeds minder vaak te lukken... :?

Als ik Radio1 luister, is het meestal in de voormiddag via de televisie (enkel als ik thuis werk), maar eerlijk gezegd luister ik zelden echt naar de radio - ik zal de frequentie eens opzoeken.

Foundation 23 juni 2004 16:58

Bruxelles Capitale :mrgreen:

Spelev 23 juni 2004 19:25

Normaal 25 jaar

Persoonlijk denk ik dat de jeugd gedaan is als je je nietmeer jeugdig voelt.

Guderian 23 juni 2004 21:13

Citaat:

Ik loop al een tijdje rond met het beangstigende gevoel dat er stilaan een einde komt aan mijn "jeugd".... De onbezorgde tijd van zich van niks iets aantrekken lijkt voorbij... en echte verantwoordelijkheid komt in de plaats.

Het is een deel van je leven dat voorbij is, en nooit meer terugkomt. :?

Niet dat ik pessimistisch ben, ik zie de toekomst rooskleurig in, maar soms zou ik mijn leven even 'on hold' willen zetten en niet ouder worden.

Ach, waar ben ik toch weer over bezig. Ben waarschijnlijk nog wat in een soort van examen-roes.... of het komt door Alphaville's Forever Young dat ik daarstraks op de radio hoorde... :oops:

Jeugd is een geestestoestand en niet noodzakelijk enkel een levensfase.
Europa - Jeugd - Revolutie!
Een goede raad van de Franse filosoof Drieu la Rochelle:
"Après tout, ce qui est vieux est près d'une nouvelle jeunesse; l'hiver est près du printemps." en "Nous n'avions pas de but; nous n'avions que notre jeunesse." :wink: 8)

Dronkoers 18 augustus 2008 17:01

Uw jeugd (en leven :-P) is gedaan als ge met jong begint ;-)

Weezer 18 augustus 2008 17:25

Op je 30e, houd ik mezelf maar voor :?

Jazeker 18 augustus 2008 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weezer (Bericht 3636130)
Op je 30e, houd ik mezelf maar voor :?

O jee... *depressie*

Dronkoers 18 augustus 2008 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3636142)
O jee... *depressie*

:-D

Ouwe! :-P

Jazeker 18 augustus 2008 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3636156)
:-D

Ouwe! :-P

Uwe lever is al 80 jaar! :evil:

Dronkoers 18 augustus 2008 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3636161)
Uwe lever is al 80 jaar! :evil:

Maar het verstand net 18 :-P

Jazeker 18 augustus 2008 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3636184)
Maar het verstand net 18 :-P

Gezien het effect van alcohol op het brein, is het veiliger te stellen dat je verstand TERUG 18 is en nog altijd jonger wordt :twisted:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be