![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mocro,s zijn helemaal niet zulke helden, als veel mensen denken. |
Citaat:
En toen ging dat meisje rennen? Wtf eh, hoe laf kun je zijn. |
Citaat:
Paar jaar geleden ging ik naar de bushalte en stond er zo'n groep van tien man daar. Ik liep er langs. Eentje ervan zei "a mooie jas". Ik antwoordde rustig "ja, he". Er gebeurde niks. Nuja, helpt natuurlijk dat ik Rus ben, dat zien ze als een hogere soort. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of je nu een Rus, Nederlander, Belg of Nigeriaan bent, als je lichaamshouding niet goed is. Pakken ze je aan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar wat doe ik precies volgens jou? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat doe ik? :x
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar wil je antwoorden? :| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een beetje het hoofd dat hij toeschrijft aan VB'ers. Wat ons op het spreekwoord met de balk en de splinter brengt, waar de balk er net toe bijdraagt dat de splinter bij de anderen opgemerkt wordt. |
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Is dat naar uw inziens afdoende? |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Het impliceert verder helemaal niet "iets kunnen". Wat de aristocraat mee heeft, is de air die hij zich door zijn materiële onafhankelijkheid kan en mag toe-eigenen. Echter, als je geen materiële onafhankelijkheid hebt maar wel in de air van een aristocraat bent opgevoed, zul je een harde confrontatie met de werkelijkheid hebben. Dat is al wat ik zeg. |
Citaat:
Citaat:
In werkelijkheid val ik wel mee hoor. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik kom maar aan 22 maar ik heb wel enkele opmerkingen. Ik heb door koren gelopen maar ik heb ook over de scherpe stoppels van een gemaaid korenveld gelopen en me verstopt in een “huisje” gemaakt van korenschoven. Ik vind dat kinderen zeker dat laatste ook eens moeten gedaan hebben. Geen heerlijker plekje op aarde dan een korenhuisje.
Wat is een deathride? Bestond dat al in de jaren ’50? Ik heb nooit een vlinder gevangen met een net omdat ik nooit een vlinder zou willen pijn doen. Ik heb wel ooit een vlinder vastgehad en dan direct weer laten vliegen. Telt dat ook? Een varken over zijn rug aaien is iets voor de kinderen van tegenwoordig die op bezoek gaan naar een kinderboerderij. In mijn ogen was er niks plezierig aan een varken (behalve het spek en de koteletten). Mijn grootmoeder en één van mijn tantes boerden in ’t klein en die hielden varkens op de ouderwetse manier in een kot waarvan de trog uitkwam naast de WC (= een houten plank met gat erin). Als ik op die plank zat, kwamen de varkens met hun neus in de trog snuffelen en ik beeldde mij in dat ze erdoor zouden kruipen en aan mijn beentjes knabbelen! Geloof me, ik had er geen behoefte aan die varkens te aaien! Zoiets staat ook niet in dat lijstje hé! Wat staat er ook niet in? Denneknoppen gaan rapen! Niet voor de lol maar omdat ze nodig waren om in de winter de stoof aan te steken. Als kind met Kerstmis en Pasen naar de middernachtsmis gaan. Nu wordt daar eens mee gelachen maar in die tijd was dat voor een kind uit een gelovige gemeenschap dat alle verhalen uit de Bijbel nog heel letterlijk nam een heel wonderbaarlijke belevenis. Onder de draad (de afsluiting) van het Zilverstrand door gekropen zodat we gratis een dag op het strand konden spelen! Met een hele hoop over de breedte van de straat lopen (ja, 't verkeer was veel minder, hé) en dan van die idiote liedjes brullen : "Napoleon sta stil" of dat van "macadam". In de bunt gespeeld. Waar groeit er nog bunt? Goh, ik krijg heimwee naar die tijd als ik daar allemaal aan denk. En ik heb medelijden met die arme jeugd van tegenwoordig ... :-( |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
35/50. Dat valt nogal mee, lijkt me...
|
Citaat:
|
Gisteren de lijst eens laten invullen door -18 jarigen samen met hun ouders uit de familie.
Ik was stom verbaast, want het grootste deel van hen kwam aan meer dan 40 van de 50 punten als afgewerkt. Het naaktzwemmen in openlucht konden ze allemaal aanvinken, want tot hun 5 of 6 jaar gingen ze regelmatig naakt zwemmen in zee onder toezicht van hun ouders, sommige zelfs tot hun 8 en 10 jaar. Slechts 3 van hen haalde maar 10 punten, maar hun ouders zijn dan ook overbeschermend. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be