![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En gezien de zittende burgemeester daar herkozen is, zijn er daar blijkbaar toch niet veel mensen die zich schamen om Vlaming te zijn. :-) |
Citaat:
Gij moet U niet schamen Vlaming te zijn system. Nederlands in het straatbeeld is een zeer belangrijk politiek probleem. Aan de taal in het straatbeeld ziet ge waar ge zijt. Of is er in Parijs een café met de naam "De Eendracht" ? Wat kraamt gij dan uit beste vriend ? |
Citaat:
We moeten niet overdrijven in die dingen. Indien ik een café zou openen in Aalst met de naam 'The Sting', zou ik eens willen weten of de heren en dames van de NVA daar ook bezwaar zouden tegen hebben. Maar akkoord, we moeten wel het Vlaams karakter behouden voor wat het dagdagelijks taalgebruik betreft. Maar de keuze van een cafénaam, daar moet iedereen vrij in blijven. |
Citaat:
En een paar honderd "paradijsvogels". |
Citaat:
|
Citaat:
Hagège : "L'anglais détruit notre pensée" Claude Hagège: "Imposer sa langue, c'est imposer sa pensée" La bataille des langues Assises FLAM ("français langue maternelle") au palais du Luxembourg, �* Paris Défense de la langue française |
"Schild en Vriend" is niet meer veraf.
Prima onderwerp trouwens, om een praalwagen voor het komend Carnaval over te bouwen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als er op deze maatregel één kritiek kan worden uitgeoefend, dan is het omtrent de gebruikte formulering. Ik zou liever zien dat de schepen werd belast met Nederlandstaligheid of met Nederlandse taal en integratie, whatever. Vlaamse zaken is in mijn oren te oubollig. Overigens heb ik de indruk dat, over het algemeen gesproken, de zwarte Afrikaanse inwijkelingen veel positiever staan tegenover het Nederlands dan blanke "Bruxellois de souche". |
Citaat:
|
Zo dus.
Wat is de volgende stap ? De franstaligen verplichten een gouden ster aan hun vest te naaien ? |
Citaat:
Kan u dringend de VN-Veiligheidsraad verwittigen? Die blauwhelmen zijn nu nodig, anders is de etnische zuivering niet meer te voorkomen. |
Citaat:
Maar voor mij en vele andere is en blijft de formele taal van Vlaanderen het Nederlands, zijnde de taal van De Nederlanden waar Vlaanderen een onafscheidelijk deel van is. |
Citaat:
|
Citaat:
Mij maakt het geen bal uit wat je spreekt als ik het maar kan verstaan. |
Citaat:
Dat de Oiljstenaars zich dan maar wat beter voortplanten, dan zal het niet verdwijnen. |
Citaat:
|
Citaat:
Iemand gaat heus niet harder en meer werken door extra taken te geven. Dat dacht men vroeger, ergens in de jaren '30 schat ik. Al een geluk staat de wetenschap daaromtrent al wat verder in het jaar 2012. Ahja, toevallig is dat mijn studiegebied en toevallig heb ik ook zelf wat personeel in dienst. Maar ach, wat zou ik er van weten, he? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
In het beste geval zal er 1 bevoegdheid iets of wat serieus worden uitgevoerd. |
Citaat:
Wanneer iemand drie bevoegdheden (A, B en C) heeft dan is het als schepen normaal dat, wanneer in één van die domeinen (A) de problemen behoorlijk door de administratie kunnen aangepakt worden, dat de schepen die er de politieke verantwoordelijkheid voor heeft, er zich niet dag en nacht hoeft mee bezig te houden. Dan kan hij zich concentreren op de probleemdossiers in de andere beleidsdomeinen (B en/of C) waarvoor hij politieke verantwoordelijkheid draagt. Dat is toch de evidentie zelf. |
Citaat:
Als je bevoegdheden gaat uitvinden, gaat dat altijd ten koste van de andere bevoegdheden. Dat niet willen inzien, getuigt van domme koppigheid. Want je bezighouden met Vlaamse stickertjes te plakken op naambordjes, zal echt voorkomen dat er in Aalst meer anderstalige kindjes bijkomen dan Nederlandstalige. |
Citaat:
Zou je het nu kunnen begrijpen denk je? |
Op zich is dit toch een positieve zaak. De N-VA wil inzetten op taal. Iedereen vindt meertaligheid een troef. We zijn er allemaal trots op als we meerdere talen kennen. Behalve voor het Nederlands zou dit dat eng nationalistisch zijn. Terwijl het juist een erg sociale maatregel is. Want het zijn juist de zwakkeren in de samenleving die ervan zullen kunnen profiteren. Ze kunnen een extra taal bijleren, de taal van de gemeenschap waarin ze wonen. Dit zorgt er dan weer voor dat de kansen op werk stijgen (kijk maar naar Brussel waar het grote merendeeel van de werklozen Nederlandsonkundig zijn) en zo kunnen ze ook bv. hun kinderen helpen met schooltaken.
Persoonlijk zou ik wel de straatnaamborden niet veranderen. Toch niet in deze tijden waarin geld beter gebruikt kan worden. |
Citaat:
De vernederlandsing van Aalst behoort onverminderd door te gaan. En zelfs dit kleine beetje kan marginaal helpen. Dus waarom niet? De écht belangrijke maatregelen dienen echter van de Vlaamse overheid te komen (hoi NVA) en niet van een schepen uit Aalst.. Vlaamse radio > 90 % Engelstalig Vlaamse tv > 85 % Engelstalig Daar valt nog wel wat zegenrijk werk te verrichten, me dunkt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het zou ook Nederlandse Gemeenschap moeten zijn, zoals dat voor '80 het geval was, ipv Vlaamse Gemeenschap! De Vlaamse regering zou trouwens meer de Nederlandstalige kaart moeten trekken ipv de Vlaamse. Eigenlijk alleen maar de Nederlandstalige! (En hoor, daar komt Eberhard...;-) ) |
Citaat:
Vlaamse radio > 90 % Engelstalig Vlaamse tv > 85 % Engelstalig |
Aalst heeft daar, mijn inziens, recht op.Net zoals Sint-Joost-ten-Node recht heeft op z'n schepen (nu toch nog, burgemeester misschien voor later ;-))voor Turkse zaken.
Het is toch een lokale recht & aangelengheid van een stad om haar identiteit, op een gecontroleerde wijze, te promoten? Wie daartegen kan zijn moet echt wel een bekrompen persoonlijkheid hebben... |
Citaat:
|
Citaat:
Idd. waarom geen naamsverandering !? Dank U voor het aandachtspunt dat ik ook op de lijst gezet heb die ik ga mailen naar de bestuursleden vd. NVA. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be