![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
de vraag was 1 feit te noemen waardat men van Joodse of Israëlische agressie kan spreken toch niet zo moeilijk te snappen ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
Ik ben er van verbaasd dat geen van de Pallielovers deze gruwelijke daad al heeft aangehaald. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
U bent het, die de rollen omkeert. De hele Arabische wereld wil de Joden uitgemoord zien, omwille van hun religie. En dan bestempelt u hen als monsters als ze durven laten zien dat ze niet over zich heen laten lopen. |
Citaat:
Citaat:
Het doel van Israël was een de voortdurend afgevuurde raketten richting Israël te stoppen en de wapensmokkel naar Gaza een halt toe te roepen. Meer en meer bewapenden de Palestijnen zich met maar 1 doel: zo veel mogelijk Israëlisch bloed laten vloeien. Wat vielen de Israëli's aan? - Politiestations - Militaire doelwitten(wapen opslagplaatsen) - Locaties van waar raketten gelanceerd werden Allemaal doelwitten specifiek uitgekozen om de wapenkracht van Hamas te doen afnemen. |
Citaat:
En dan nu de relatie met 2012... |
Citaat:
|
Citaat:
En sommige Palestijnen hebben ook de Joden geholpen in hun terreurcampagne tegen de Britten (en andere palestijnen/Arabieren. En wat bewijst dat? Nog beter. De Jordaanse koning sloot een leuk verdragje af met de prille Joodse staat, om het prompt te schenden, en Jordanië samen met Iraakse troepen namen per direct het stuk land in dat nu de Westelijke Jordaanover is. Citaat:
Maar zoals de geschiedenis bewijst, religie wordt hier lekker gebruikt om psychisch gelobotomiseerden in te zetten als semi-intelligent wapen. En daar is de Islam "VEEL beter" in dan het Judaïsme. |
Citaat:
Ik volg gewoon uw lijn van semi discuteren. |
Citaat:
Mijn eerste bijdrage in dit topic , zie pagina 1. Maar mijn mening op't moment over het opblazen van die bus. 17 gewonden, is dat al? Stelletje prutsers. |
Citaat:
Mijn persoonlijke mening gaat over de slecht uitgevoerde aanslag. De technieken gebruikt en het resultaat geboekt. Niet over het menselijke aspect. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De raket aanvallen van Hamas waren ook weer een reactie ergens op. dus volgens uw eigen redenering waren zij ook geen agressor. |
Citaat:
Alleen, hun "ontwikkeling" word tegengehouden door hun huidige "kracht". De indoctrinatie van het kanonnenvoer en kweekfabriekjes. |
Citaat:
Naar de politie stappen? Citaat:
En zelfs al zou hamas plots een vlaag van ghandi-ïsme krijgen, dan staan er wel splintergroepjes en andere Talibarbies te popelen om het om zeep te helpen. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Ik ben blij dat u voldoende realistisch bent te erkennen dat beide partijen agressor zijn. |
Citaat:
Citaat:
Ik heb wel mijn voorkeur voor Israël nooit onder stoelen of banken gestoken. |
Citaat:
Zij die de Israelische aanvallen verdedigen hebben ook geen poot om op te staan , maar hun positie/hun argumentatie is een stuk zwakker omdat zij de militaire bezetter zijn en/of de blokkade in stand houden." Noam Chomsky Maar bij u kan Israel simpelweg nooit agressor zijn, en ze kunnen ook nooit meer aanvallen want elke aanval is zelfverdediging. Voor cast-lead kan het argument zelfverdediging nooit opgaan, je kan jezelf niet aan het verdedigen zijn op andermans grondgebied. |
Citaat:
In geval van de Pale-Iraanse raketten. Israël heeft wel een syteem om die te stoppen in veel gevallen, Iron Dome, maar om telkens een miljoenenraket te gebruiken als de tegenpartij er een €500 vuurpijl aan opoffert... |
Citaat:
![]() |
Bedankt voor het kaartje.
Maar het is onduidelijk hoe de "Zionisten" van 1918 die keuze gemaakt hebben. Alvast niet op natuurlijke grenzen, tenzij de kaart van 1918 een heel ander beeld geeft dan de satelietbeelden van nu. En al helemaal is het onduidelijk waarom dat na de 6 daagse oorlog en de Yom Kippoer oorlog, ze deze doelstelling bijna gehaald hadden, en toch laten gaan hebben. Onder druk van de buurlanden? Twijfelachtig, die hadden net de offensieve capaciteit van hun legers verloren. Onder druk van de VN?Trekken ze zich nu nog niet al te veel van aan; met recht en reden. |
Citaat:
Daar ging het over. En ik beweer niet dat de raketten van de Palestijnen wel zelfverdediging zijn. |
Je moet het zionisme - het vormen van een Joodse thuisstaat - doorlichten op twee punten.
1) De toenemende progroms in de 19e en 20e eeuw in Oost-Europa, en 2) De gedragingen van Engeland toen dat land in feite de toon aangaf in de verdeling van het voormalige Ottomaanse rijk. Een merkwaardige dichotomie speelt zich dan af wanneer in de 19e eeuw Disraëli en Balfour zich uitspraken voor een Joodse staat en dat na de val van het Ottomaanse rijk Faisal I al bereid was om ruimte te scheppen voor de Joden in hun oorspronkelijke habitat. Faisal I zou in ruil daarvoor Syrië krijgen, een toezegging die de Britten nooit zijn nagekomen. In simpele woorden gezegd werden de Joden belazerd waar ze bij stonden. Door Engeland. Door vuige politici. We spreken dan over 1918-1919. Kortom wie weigert zich in de geschiedenis van het recente M-O te verdiepen maar hier wel met allerlei kletspraat komt, oopk ten aanzien van de Joden en Arabieren, mag in de hoek gaan staan en zich diep schamen over hun tentoongestelde domheid en gebrek aan educatie. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be