![]() |
Citaat:
:evil::twisted::roll: Onvoorstelbaar dat dit kan blijven duren op een forum dat voor serieus doorgaat. |
Citaat:
Natuurlijk heb je gelijk dat Boeddha geen 'god' was en dit ook uitdrukkelijk afwees. Maar dat neemt niet weg dat Boeddha (of beter Siddharta Gautama want er zijn veel Boeddha's geweest en er zullen er nog komen volgens de 'leer') wél, zoals ik schreef in 2 religies - volkomen ten onrechte - als een god wordt vereerd. Zoals ik schreef in het hindoe als nederdaling van Vishnoe en in bepaalde soorten volksboeddhisme. En tenslotte, zoals je schreef is alles voor een 'leek' heel verwarrend vooral omdat het zo ver van onze leefwereld staat. In wezen is het boeddhisme gegroeid als een onorthodoxe vorm van hindoeïsme die natuurlijk (net als het hindoe zelf ) zeer sterk is geëvolueerd. Bovendien hebben ze elkaar ook sterk beïnvloed ondanks de enorme verschillen. (Niet orthodox wil zeggen dat het gezag van de veda's niet aanvaard wordt.) |
@JeeBee: dank u voor de verduidelijking! :)
|
Citaat:
Citaat:
Want anders zal die kritiek van jou niet veel meer voorstellen dan wat slagen in de lucht. Citaat:
Maar ze weten wat je hebt gezegd en het staat genoteerd......:-):-):-) |
Taoïsme en boeddhisme.
|
Boeddhisme ligt natuurlijk het dichtst bij het ideaalbeeld van atheïsten of agnosten, omdat het niet zozeer een religie is maar eerder de goede raad om te vertrouwen op de rede.
Boeddhistische geleerden weten wel dat Siddharta dinges eigenlijk af wou van al dat religieuze (beeldjes en tempeltjes om naar te bidden en zo), maar zijn daar ook niet tegen omdat er nu eenmaal veel volgelingen zijn die daar zo'n nood aan hebben, die anders ergens anders hun heil zouden zoeken. |
Citaat:
Wij zijn de waarnemers van Ons Zelf. Trying to figure out something we merely grasp. Wat ik wel zeker weet is dat het een heftige show is. ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
De wetenschap draait om de rede. Boeddhisme met zijn hang naar mystiek draait op de alter-intentionele emotie. |
Citaat:
|
Citaat:
Bovendien is een Niets met zoveel potentie niet werkelijk Niets, maar Gods eeuwige en oneindige Geest, die daar uit tevoorschijn is gekomen en er ook altijd al in heeft gezeten in de vorm van een oneindige reeks steeds hogere culturen van de microwezentjes: de ware Goden. |
Naturisme. Of is dat te groen?
|
Citaat:
"Mattheüs 24:5 Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en zij zullen velen verleiden." |
Citaat:
harriechristus' grootste verwezenlijking blijft eerder verloederen van een aantal fora . |
Citaat:
|
Citaat:
Dat is harriechristus........:-):-):-) |
Citaat:
:rofl: Citaat:
Maar de domme massa, die nu eenmaal zeer traag is van begrip, is er nog lang niet aan toe dat te willen geloven. Nochtans is dat geen probleem in het licht der eeuwigheid. God heeft geduld en medelijden met al zijn schaapjes. Niemand zal verloren gaan en niemand behoeft voor eeuwig te branden. Aldus is de God van harriechristus een en al wijsheid, liefde en begrip. Ja, Hij heeft al heel wat vernederingen moeten doorstaan, maar blijft opgewekt van gemoed. :-):-):-) |
Citaat:
:-):-):-) |
Katholicisme. Het boedhisme vind ik ook wel interessant.
|
Citaat:
Jij verpest elke draad over religie en spiritualiteit. |
Citaat:
Nog geen enkele keer heb je iets inhoudelijks of iets zinnigs weten te zeggen. Ik daarentegen openbaar de eeuwige en oneindige waarheid van het heelal, dat geen dood mechaniek is zoals de wetenschap ons wijs wil maken, maar het Rijk van God. ![]() Geen enkele religie kan het bestaan van God bewijzen dan die van harriechristus. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat zegt wel genoeg over de moderne mentaliteit. Ik openbaar de eeuwige waarheid van het heelal. Ben je het daar niet mee eens kom dan met een tegenargument. ![]() |
Citaat:
1 dwaas kan meer onzin uitkramen dan 100 wijzen kunnen weerleggen. Jij vervuilt dit forum met je zelfuitgeroepen Godheid en je verdere fantasmen van vijf voor een cent. |
Citaat:
|
Citaat:
1: Hij is geen troll, hij meent dat serieus. Hij is gewoon een bekende extreme pseudo wetenschapper. 2: Hij verpest ook niets want je kunt het gewoon negeren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben wars van alle religie. Als ik me door Zen liet inspireren, dan was dat omdat het SECULIERE mystiek is.
|
Narcisme.
|
Citaat:
Hoe kan je aan een kikker, die op de bodem van een put leeft, de grootsheid van de oceaan beschrijven. (Chuang-tzu). Kom uit je put en probeer op een ernstige manier - dat wil zeggen zonder de eigen inzichten als dogmatische en enig 'zaligmakend' en dus als normatief - aan open onderzoek te doen. Het 'Tibetaanse' boeddhisme is op zich een verzamelnaam binnen de verzamelnaam van het 'boeddhisme', zelf een term uitgevonden in het westen in de 19e eeuw voor een verzameling tradities die alle kanten opgaan maar toch gemeenschappelijke kenmerken bezitten. Een belangrijke is dat zij GEEN waarheid bezitten, natuurlijk belachelijk voor iemand als jij die DE waarheid bezit. Zelfs de Dalai Lama spreekt maar voor de eigen Gelugpa richting, niet eens voor gans 'Tibet'. In geen enkele vorm van een filosofisch boeddhisme speelt een (scheppende) god (in onze betekenis) enige rol. De rest is cinema. In het China van de 17e eeuw troffen de Jezuieten een land aan dat zelfs geen woord had voor het begrip 'god'. Ze hebben dan zelf maar een woord uitgevonden. Ga jij verder op het 'uitvindingspad? Succes. |
Citaat:
|
Citaat:
En dit terwijl mijn atoomtheorie veel beter in elkaar zit dan het krakkemikkige heelal van de wetenschap en ook de enige theorie is die het bestaan van God kan bewijzen. |
Citaat:
|
Citaat:
Vandaar dat je vreselijk jaloers bent op mij die door logisch nadenken wel iets heeft gepresteerd: het raadsel van het heelal en God op te lossen. |
Citaat:
|
Citaat:
Harriechristus is de naam. |
Citaat:
Citaat:
![]() Atomen bestaan uit ruimteschepen. Atomen bestaan uit ruimteschepen waarin triljoenen super-intelligente microwezens wonen. En in de verre toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen als een herhaling van de microkosmos, maar dan in het groot in de macrokosmos. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be