![]() |
Citaat:
Typerend zijn de kinderen van gemengde Nederlands-Franstalige huwelijken. Desondanks, zoals Laurette, allemaal eentalig Frans. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Laurette had het kunnen leren van haar vader, maar Laurette was te lui, te koppig, te minachtend. Vandaag nog steeds. Beschamend hoe zo iemand minister kan zijn. Beeld je een Duitstalige minister uit de Elzas in die geen Frans spreekt, het zou gewoonweg onmogelijk zijn in Frankrijk. |
Citaat:
|
Zoals ze zeggen, de Vlaamse elite las La Libre.
De Vlaamse kranten kochten ze ook hoor, voor in het WC, hun gat af te kuisen. Vandaar dat veel van die gasten naar de psychiater zijn mogen gaan. Hun gat was al slimmer dan hun kop geworden. |
Citaat:
|
Citaat:
Bangelijk. |
Alweer een pak gebande dubbelnicks opgestaan......
|
Citaat:
Citaat:
bron: http://www.skolo.org/spip.php?article1241&lang=fr |
Citaat:
|
Citaat:
Inderdaad ondanks al die immersie scholen slagen de Waalse selectie comitees van Miss België er nooit in om 10 (tien) Waalse meisjes , die het Nederlands min of meer beheersen, af te vaardigen naar de finale van hun evenement. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoeveel Franstaligen kiezen Nederlands als tweede taal? Waarom nog faciliteiten aanbieden? Dit gaat voor een groot deel over respect en dat zie ik niet of nauwelijks. |
Citaat:
|
Ik geef naschoolse les Nederlands in een immersieschool. Wel , ik vraag me af wat ze daar leren in die zgz lessen in het Nederlands. Een gewone doodsimpele zin kunnen ze niet vormen!! Wat was dat een desillusie voor mij!
Ik ben vanaf de tweede les echt moeten beginnen van nul!! |
Citaat:
Bijgevoegde link geeft je detail over het aantal en de lokatie van de immersiescholen die er in wallonië zijn. http://www.enseignement.be/index.php?page=23793 |
Citaat:
Ik ken Vlaamse leerkrachten die in het Nederlands les gaven in Namen en Waver iin immersiescholen. Er is een vraag vanuit Wallonië naar Nederlandstalige leerkrachten. ZIj vindent e weinig kandidaten. Niet zo veel leerkrachten willen die stap zetten. De reden: potentiële kandidaten vertellen mij dat daar ernstige nadelen aan verbonden zijn voor hun loopbaan indien ze later naar het Vlaamse onderwijs willen overschakelen. |
Citaat:
Natuurlijk niet ,er zijn genoeg jonge Vlamingen die een opleiding volgen tot leerkracht Frans. Hoe komt het dan ,dat Wallonië geen eigen leerkrachten Nederlands heeft opgeleid? Juist wegens de Waalse desinteresse voor het Nederlands natuurlijk. |
En hun leerkrachten Engels gaan ze in Engeland zoeken zeker?
|
Citaat:
Weet gij eigenlijk wel wat de inhoud is van immersieonderwijs? het gaat niet om lessen Frans hé 'vaal patsj'. Citaat:
|
Citaat:
het gaat toch niet enkel over mensen in het immersieonderwijs, om Aardrijkskunde en Geschiedenis te geven? Hoeveel scholen doen dit? twee of drie? |
Citaat:
Klikt gij ooit op een link die argumenten ondersteunt? Het aantal scholen waar immersieonderwijs gegeven wordt tijdens het schooljaar 2013/2014 in de Franstalige gemeenschap is ongeveer 165 voor de lager school en ong. 100 voor de middelbare graad. Als ge wilt kunt ge ze tellen. Ik maak het u eenvoudig. Ik geef u de directe link naar de PDF-bestanden. Ge hoeft alleen te klikken. secondair onderwijs: http://www.enseignement.be/download....0474&do_check= lager onderwijs: http://www.enseignement.be/download....0075&do_check= Wie nu nog afkomt met de bewering dat er maar een paar scholen in de Franstalige gemeenschap immersieonderwijs aanbieden is gewoon een leugenaar en bedrieger. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik tel NEGEN middelbare scholen op uw pdf. In de lagere scholen zijn er meer, die immerseren waarschijnlijk al van in de kleuterklas neem ik aan? Of zouden ze beginnen in het zesde leerjaar? Anders moet ik het toch nog gaan geloven dat de Walen te dom zijn om Nederlands te spreken. |
Citaat:
Ik tel er 11, alleen in Waals Brabant op bladzijde 1. Brussel en der rest volgt vanaf blz 2 tot bladzijde 8. |
Citaat:
Dan blijkt nu dat praktisch alle scholen in Wallonie Nederlands immersieonderwijs bieden. Voor hoeveel minuten per maand in feite? |
Citaat:
In de Vlaamse clil-proefscholen was dat blijkbaar beperkt tot 4 uren. Eén van de resultaten van die proef in Vlaanderen was dat de leerkrachten best bijscholing moesten volgen. Ttz vakleerkrachten een bijkomende opleiding taal, en taalleerkrachten een specifieke vaktechnische opleiding. Men kan dit natuurlijk oplossen door, zoals in Waalse scholen, vakleerkrachten van over de taalgrens aan te trekken die moedertaalspreker zijn. resultaten van het onderzoek: Citaat:
|
Citaat:
Het zijn juist de Walen die niet graag Nederlands leren,want dat is voor hun hard werken om die taal te leren. |
Citaat:
|
Citaat:
Regelmatig kom ik in Wallonië. Onlangs nog in Thuin. Nergens een Waal ontmoet die goed Nederlands sprak; een paar beleefdheidsformules ja, maar een gesprek voeren in het Nederlands dat was er nergens bij hoor. |
Citaat:
Alles is te leren met een gemiddelde intelligentie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be