Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Calvo heeft strafklacht aan zijn been (https://forum.politics.be/showthread.php?t=202355)

Miauw! 20 mei 2014 14:13

Allez, dan zal ik voor de eerste maal eens posten wat hier zowat de populairste post schijnt te zijn: bron?

eno2 20 mei 2014 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7149462)
Als niet(meer)-gelovige ga ik hiermee uiteraard helemaal akkoord. En daar is inderdaad niets racistisch aan. Het staat iedereen nog altijd vrij te denken en vinden wat hij wil.

Maar niet om het te ventileren.

Woordenaar 20 mei 2014 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7148132)
Hoe luidt de aanklacht?

=> Ik veronderstel dat mevrouw Pas een klacht zal indienen wegens laster en eerroof.

Dixie 20 mei 2014 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7149485)
Alex Agnew nooit gezien? En die leeft nog, hoor!

Theo Van Gogh kan het in ieder geval niet meer navertellen...

Miauw! 20 mei 2014 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 7149510)
Maar niet om het te ventileren.

Aan de toog moet dat kunnen, maar niét op een politiek platform! Ook voor mensen met gezagsposities of voorbeeldfuncties kan het niet.

Miauw! 20 mei 2014 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7149479)
Heb je al één Vlaamse Stand-up Comedian openlijk en "en plein public" schunnige moppen zien/horen vertellen over de islam (zoals dat bijv. regelmatig wel gebeurt met pastoors, de paus, pedofiele bisschoppen enz..) ???

En dan beginnen ze over Theo Van Gogh.... :roll: "To the point" blijven is voor sommigen blijkbaar moeilijk.

Zipper 20 mei 2014 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7149521)
En dan beginnen ze over Theo Van Gogh.... :roll: "To the point" blijven is voor sommigen blijkbaar moeilijk.

Ja, en ??

Miauw! 20 mei 2014 14:29

Hoe zit het nu met die doodsbedreigingen aan het adres van Alex?

Dixie 20 mei 2014 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7149521)

zoals jij in de topic over boycotten door moslims van de verkiezingen jij er de Joden bijsleurd en ja hoor ook hier weer van datte, echt to the point... je kan het niet laten he je Jodengebash...:-D

Dixie 20 mei 2014 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7149529)

zal het eens vragen als ik hem nog eens zie...

Dixie 20 mei 2014 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7149525)
Ja, en ??

nu beginnen ze met het gekende recept minimaliseren,ontkennen en goedpraten...

Zipper 20 mei 2014 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7149529)

Ja,hij leeft nog, dus is er niks aan de hand :roll:

Miauw! 20 mei 2014 14:32

Hmmm, iemand die "Joods Actueel" verdedigt, wordt beschuldigd van Jodenbashen? Is dat trouwens niet wat men hier als zijnde "persoonlijke belediging" pleegt te rapporteren? :)

Miauw! 20 mei 2014 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7149539)
Ja,hij leeft nog, dus is er niks aan de hand :roll:

Ja, ik dacht het al. :roll:

patrickve 20 mei 2014 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7149399)
Wat in vetjes staat, zijn toch allemaal dingen waar ze NA hun "vrijspraak" mee doorgegaan zijn, zij het dan onder een andere naam? Ik bedoel hier niet mee dat men het VB nog eens een proces moet aandoen wegens racisme, want dat zou koren op hun molen zijn. Maar wél dat Pas waarschijnlijk geen gelijk gaat krijgen, vermits Calvo's verwijt, op basis van wat hierboven staat, terecht lijkt. Hoe "lomp" ik het persoonlijk ook vind.

Nee, daar gaat het niet om. Het is laster om te beweren dat iemand een strafbaar feit gepleegd heeft, als die daar niet voor veroordeeld werd.

http://www.wetrecht.nl/laster/

Dixie 20 mei 2014 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7149541)
Hmmm, iemand die "Joods Actueel" verdedigt, wordt beschuldigd van Jodenbashen? Is dat trouwens niet wat men hier als zijnde "persoonlijke belediging" pleegt te rapporteren? :)

je verdedigt Joods Actueel helemaal niet, je zet in de verf dat zij weldeglijk een klacht hebben ingediend (dus geen doodsbedreigingen) en wil dus onrechtstreeks hen treffen weer in een topic die NIETS met Joden te maken heeft, dat is in mijn ogen idd Jodenbashen, maar he knock yourself out zou ik zeggen bij de moderatie zullen ze eens goed lachen :lol:

Dixie 20 mei 2014 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 7149546)
Nee, daar gaat het niet om. Het is laster om te beweren dat iemand een strafbaar feit gepleegd heeft, als die daar niet voor veroordeeld werd.

de multiculkerk zal er wel een stokje voorsteken...

Miauw! 20 mei 2014 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 7149546)

1. Dit is een Nederlandse site. Geldt dit ook in België?
2. Indien ja: ik lees: "Een veroordeling wegens laster kan nooit plaatsvinden wanneer de verdachte (i.c. Calvo) iemand (i.c. Pas) heeft beschuldigd van een feit waarvoor hij onherroepelijk is veroordeeld door de strafrechter.

M.a.w.: Mocht Pas veroordeeld geweest zijn wegens racisme, kan Calvo sowieso niet veroordeeld worden wegens laster. Echter: Pas is niet veroordeeld wegens racisme, maar deze tekst zegt niets over wat er van toepassing is als je iemand van iets beschuldigt waarvoor hij niet veroordeeld is.
En dus neem ik aan dat in dit geval deze tekst van toepassing is: "Iemand kan gestraft worden voor laster wanneer hij smaad of smaadschrift pleegt, terwijl hij weet dat het te laste gelegde feit in strijd met de waarheid is."
En dus is het aan de rechter om daarover te oordelen.

Dit alles dus vooropgesteld dat deze Nederlandse wet ook in België zou gelden.

Pericles 20 mei 2014 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7149359)
Denk ik ook. Trouwens, het feit dat Calvo en Groen achter zijn uitspraak blijven staan, bewijst wel dat ze er gerust in zijn.

Of zijn uitspraak nu lasterlijk was of niet: ik vind het alleszins tof dat ze niet, zoals bij de NVA, er als de kippen bij zijn om hun woorden weer in te slikken of te komen uitleggen dat ze verkeerd begrepen zijn.

Wat kunnen ze anders doen , mens ?
Zich van de lijsttrekker distanciëren zo vlak voor de verkiezingen ?
Ge zijt toch niet dom ?
Natuurlijk is het altijd aan een rechter om daarover te oordelen.
Net daarom heeft ze een burgerlijke zaak ingeleid .

Pericles 20 mei 2014 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7149453)
Voor die prijs heb je nog geen koffietje! Hij kan haar dus beter op een koffie trakteren! Case closed dan! :)

Heb je dan niets door , het gaat niet over het bedrag maar over de veroordeling.
Als hij veroordeeld wordt is hij politiek dood.
Snap jij dat dan niet ? :roll:

Pericles 20 mei 2014 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7149456)
En dan te bedenken dat ik 2 jaar geleden, evenals in 2010 en 2009, ook nog "rechts" gestemd heb! :( Had ik geweten in welk gezelschap ik me daarmee bevond, ik zou toch nog 10 keer nagedacht hebben!

Ja inderdaad Freya Van Den Bossche is het toppunt van intelligentie. :lol:

Pericles 20 mei 2014 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7149595)
[/b]

2. Indien ja: ik lees: "Een veroordeling wegens laster kan nooit plaatsvinden wanneer de verdachte (i.c. Calvo) iemand (i.c. Pas) heeft beschuldigd van een feit waarvoor hij onherroepelijk is veroordeeld door de strafrechter.

M.a.w.: Mocht Pas veroordeeld geweest zijn wegens racisme, kan Calvo sowieso niet veroordeeld worden wegens laster. Echter: Pas is niet veroordeeld wegens racisme, maar deze tekst zegt niets over wat er van toepassing is als je iemand van iets beschuldigt waarvoor hij niet veroordeeld is.
En dus neem ik aan dat in dit geval deze tekst van toepassing is: "Iemand kan gestraft worden voor laster wanneer hij smaad of smaadschrift pleegt, terwijl hij weet dat het te laste gelegde feit in strijd met de waarheid is."

Wat een lulkoek zeg.
Je verwacht toch niet dat een ernstige mens zoals Patrickve daar gaat op antwoorden ?
Wat heb jij in feite gestudeerd ?

eno2 20 mei 2014 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7149613)
Heb je dan niets door , het gaat niet over het bedrag maar over de veroordeling.

Nee.

Hoeveel van die politiek doden lopen er nog springlevend rond in senaat/ parlement?

Pericles 20 mei 2014 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 7149656)
Nee.

Hoeveel van die politiek doden lopen er nog springlevend rond in senaat/ parlement?

Gij hebt een vertroebeld beeld van de werkelijkheid.
Dat heb je als ge op een afgelegen eiland woont , zonder veel menselijk contact.
Als je daar zit , besef je dat niet, maar het is zo.

De Brabander 20 mei 2014 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7148101)
Calvo noemde Barbara Pas op TV een racist.
Hij kan het komen uitleggen op de rechtbank. ;-)

Een taalraciste is ze zeker. Maar Calvo ook.

Miauw! 20 mei 2014 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7149608)
Wat kunnen ze anders doen , mens ?
Zich van de lijsttrekker distanciëren zo vlak voor de verkiezingen ?
Ge zijt toch niet dom ?
Natuurlijk is het altijd aan een rechter om daarover te oordelen.
Net daarom heeft ze een burgerlijke zaak ingeleid .

De Wever, Jambon en Bracke zitten zich continu van elkaar (of van zichzelf) te "distanciëren".

Miauw! 20 mei 2014 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7149613)

Ben jij nu echt zo dom dat jij denkt dat ik zo dom ben? :roll:

Een vleugje humor is aan jou duidelijk niet besteed. :(

Miauw! 20 mei 2014 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7149625)
Ja inderdaad Freya Van Den Bossche is het toppunt van intelligentie. :lol:

Oh, ik wist niet dat er toen een naamgenote van (inderdaad niet-al-te-slimme) Freya op de NVA-lijst stond?

circe 20 mei 2014 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 7149698)
Een taalraciste is ze zeker. Maar Calvo ook.

Wat is een taalracist? Iemand die enkel maar Frans wil of kan spreken?

Miauw! 20 mei 2014 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7149637)
Wat een lulkoek zeg.
Je verwacht toch niet dat een ernstige mens zoals Patrickve daar gaat op antwoorden ?
Wat heb jij in feite gestudeerd ?

Beleefd mag ook, hoor! In eerste instantie had ik graag van Patrick, die in alle "ernst" naar een Nederlandse site refereert, geweten of dit ook geldt in België. En verder probeer ik die tekst op dit concrete geval toe te passen. Wat is jouw interpretatie dan?

Ik heb alleszins geen rechten gestudeerd. De rest ga ik niet aan je neus hangen.

Pericles 20 mei 2014 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7149701)
Ben jij nu echt zo dom dat jij denkt dat ik zo dom ben? :roll:

Een vleugje humor is aan jou duidelijk niet besteed. :(

Ha bon , dat was humor.
Het moet me compleet ontgaan zijn.
Ik ben een hoger niveau gewoon, vandaar misschien.
Maar voor alle duidelijkheid.
Ik ben
jij / U bent
hij is
wij zijn
jullie zijn
zij zijn.

eno2 20 mei 2014 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7149678)
Gij hebt een vertroebeld beeld van de werkelijkheid.
Dat heb je als ge op een afgelegen eiland woont , zonder veel menselijk contact.
Als je daar zit , besef je dat niet, maar het is zo.

't Is hier het hol van Pluto niet:twisted::roll:

I'm connected & plugged in.

En heb niet het claustrofobisch wereldbeeld van iemand die gesekwestreerd leeft in zo'n klein landje als België.

Belachelijk te zeggen dat iemand politiek dood valt bij veroordeling van zo een futiliteit.

Miauw! 20 mei 2014 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7149710)
Ha bon , dat was humor.
Het moet me compleet ontgaan zijn.
Ik ben een hoger niveau gewoon, vandaar misschien.
Maar voor alle duidelijkheid.
Ik ben
jij / U bent
hij is
wij zijn
jullie zijn
zij zijn.

OK, ik herformuleer: "Bent u dan echt zo dom......". Beter zo? 't Is inderdaad beleefder! ;)

eno2 20 mei 2014 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7149708)
Beleefd mag ook, hoor! In eerste instantie had ik graag van Patrick, die in alle "ernst" naar een Nederlandse site refereert, geweten of dit ook geldt in België. En verder probeer ik die tekst op dit concrete geval toe te passen. Wat is jouw interpretatie dan?

Ik heb alleszins geen rechten gestudeerd. De rest ga ik niet aan je neus hangen.

Pericles is niet zo beleefd. Daar is ie te slim voor, mevrouw de filosofe.

Pericles 20 mei 2014 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 7149713)
't Is hier het hol van Pluto niet:twisted::roll:

I'm connected & plugged in.

En heb niet het claustrofobisch wereldbeeld van iemand die gesekwestreerd leeft in zo'n klein landje als België.

Belachelijk te zeggen dat iemand politiek dood valt bij veroordeling van zo een futiliteit.

Ge vergist u, het is daar wel degelijk het hol van Pluto.
Maar je kan daar volgens mij perfect gelukkig zijn.
Je zei dat je arm was van 1994 tot 2010.
Wat is er in 2010 in feite gebeurd waardoor je niet meer arm was ?

Miauw! 20 mei 2014 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 7149715)
Pericles is niet zo beleefd. Daar is ie te slim voor, mevrouw de filosofe.

Zolang dat maar niet besmettelijk is, en ik er zelf mijn manieren niet bij verlies, is dat niet erg.

patrickve 20 mei 2014 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7149595)
[/b]

Het zit ergens middenin. Ik dacht eerlijk gezegd dat iemand publiek beschuldigen van een misdrijf waarvoor die persoon niet door een rechtbank veroordeeld werd, op zich al laster was, maar ik denk dat je gelijk hebt. Het is enkel een aktieve vrijspraak die je dat recht geeft, en niet het feit dat je niet veroordeeld werd.

Echter:

http://lexx-it.nl/lexxit-knowledge/v...aad-en-laster/

Citaat:

In hoeverre zijn de beschuldiging gebaseerd op de feiten. Let op, het is niet relevant of de beschuldiging daadwerkelijk waar is. Wel van belang is of de uiter een voldoende basis in de feiten had om te kunnen concluderen dat deze beschuldigingen waar zijn. Dit betekent dat een redelijk denkend mens op basis van de beschikbare feiten overtuigd zou moeten zijn. Ook hier geldt dat hoe zwaarder de beschuldiging is en hoe stelliger deze gebracht wordt hoe meer feiten er voorhanden moeten zijn.

Pericles 20 mei 2014 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7149714)
OK, ik herformuleer: "Bent u dan echt zo dom......". Beter zo? 't Is inderdaad beleefder! ;)

Wat heb ji eigenlijk gedaan voor studies als ik dat mag weten ?

Avsjo Roger 20 mei 2014 16:07

dat mern de "verbruining" van Vlaanderen moet stoppen is vanzelfsprekend absoluut geen racistische uitspraak, deat valt helemaal onder de "vrijheid van meningsuiting"...

Pericles 20 mei 2014 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 7149721)
Het zit ergens middenin. Ik dacht eerlijk gezegd dat iemand publiek beschuldigen van een misdrijf waarvoor die persoon niet door een rechtbank veroordeeld werd, op zich al laster was, maar ik denk dat je gelijk hebt. Het is enkel een aktieve vrijspraak die je dat recht geeft, en niet het feit dat je niet veroordeeld werd.

Echter:

http://lexx-it.nl/lexxit-knowledge/v...aad-en-laster/

Gewoon laster en eerroof.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be