![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Non academicus sum, sed christanus. Zulke uitspraken en zulke houding maakten dat het voor Celsus kinderspel was de spot te drijven met de 'domheid' van de christenen. |
Citaat:
Maar dat je niet zou aanvaarden dat een democratisch parlement zou beslissen dat abortus in die en die omstandigheden niet meer in het strafwetboek thuis hoort, zou alleen maar betekenen dat je zo extremistisch bent dat godsdienst verplicht voor iedereen boven de democratie zou behoren te staan. Net zoals extreme Moslims de koran en sharia boven de democratie stellen. Ik zal je bestrijden met alle democratische middelen. Gelukkig voor mij ben jij al lang niet meer de grondstroom in Vlaanderen. . |
Citaat:
Of ontkent u dat? Uit uw bericht lijkt immers die houding te spreken, vooral als u uithaalt dat de democratie hierdoor met voeten zou worden getreden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Indien Tertullianus zou gezegd hebben : "credo quia absurdum" , dan getuigt deze uitspraak in ieder geval van weinig wetenschappelijke bereidheid. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het wordt wel eens omschreven als democratie naar Westers model. Naast de volksvertegenwoordiging staan daar centraal de rechten van de mens in. En een van de elementen daar in is dat ge individuele vrijheden hebt, die hoog in het vaandel gevoerd worden. Kaloten bestrijden die individuele vrijheid. Ze willen niet alleen dat hun eigen geloofsgenoten aanvaarden dat abortus zonde is; neen, ze willen ook nog eens dat niet-geloofsgenoten in de gevangenis vliegen omwille van die zonde. Je hebt het recht om voor een kaloten-democratie te gaan. Maar het irriteert mij mateloos. . |
Citaat:
en in deze verkies ik binnen mijn landsgrenzen te blijven, en niet binnen de grenzen van mijn bezetter. Jij doet maar wat jij wilt. . |
Citaat:
maar niet de staat ! De staat heeft geen opdracht om stelling in te nemen in ethische kwesties als abortus. De staat heeft wel, via de wetgeving op de openbare gezondheid, de plicht gekregen van de volksvertegenwoordigers om ruime voorzieningen te treffen voor vrouwen die ongewenst zwanger zijn, maar toch geen abortus verkiezen. En daar schaar ik me voor de volle 100 procent achter. Maar niet de pastoor uithangen en trachten te beïnvloeden. Informeren ja; beïnvloeden neen. . |
Citaat:
Ik meld dit gewoon om aan te tonen dat ook bij de gelovigen de mentaliteit verandert. |
Citaat:
zit daar zo weinig volk in de zondagsmis, zit daar alleen maar wat bejaardentroep bij mekaar, en van die daar zitten zijn er dan nog een aantal voorstander van abortus ... . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ooit al eens in Polen geweest? Of in oostelijk Slovakije? |
Citaat:
Het is ook typisch Westers om neer te kijken op oudere mensen. In andere culturen is het net andersom. |
Citaat:
In het oosten en zuiden van Europa zal je veel minder dat neerbuigende vinden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik heb de indruk dat je d�*t wel degelijk goed begrijpt. . |
Er zijn 2,reacties dat hier blijven hangen:
Leonard is niet god En van een dokter: Wie de leeftijd wil opdrijven moet de abortus zelf plegen. Beide hebben gelijk. |
Citaat:
Maar dat belet me niet om de oude Miet Smet te zien en te lezen wat ze nu verklaart in verband met abortus. . |
Citaat:
Ik ben al even met pensioen, en zit dicht bij "die leeftijdsgroep" aan. Het is niet omdat je de jeugd al eens betitelt als snotapen, dat je hen niet zou waarderen; idem dito voor medioren, senioren enz. . |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be