Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Meer respect voor oud-strijders! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=22010)

Yann 16 oktober 2004 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Vanmorgen een praatje gemaakt met een ex.journalist en bejaarde streekgenoot van Superbelgische Staaf. De stad waar vandaag de belgicisten van de VLD het on-Vlaamse weer maken...

In weinig 'Belgische' steden heeft Rex zoveel invloed gehad als in Aalst. Dit mede dankzij de toenmalige pastoor en de rijke industrie. De eigenaar van een fabriek, die vandaag niet meer bestaat, zette zomaar even 50 van zijn werknemers in als plakploegen voor Rex. In heel het land haalde die partij trouwens veel stemmen.
De Duitse commandant die destijds in Aalst de plak zwaaide genoot hoog aanzien en niet omdat hij barbaars te werk ging tegenover het bezette volk.

Volgens de ex.journalist mocht en mag er zeer veel niet geweten zijn in dit land. Niet alleen vandaag worden Vlaamse schrijvers en journalisten belet een welbepaald deel van de waarheid ten gehore te brengen. Niet zonder reden durfden de meeste uitgevers het niet eens aan hun boeken te publiceren.
En als hun boeken dan toch via een kleine uitgeverij op de wereld geraakten werden ze wel onbekend gehouden door degenen die de macht over de media in handen hadden. Sommige Vlaamse journalisten geraakten, door hun grote vakkennis en hoge opleiding al eens tot in de mediacenakels in de (valse) hoop ook eens andere stemmen te laten horen aan de gehersenspoelde bevolking.
Tegen de Belgische overmacht is dit echter onmogelijk gebleken en het resultaat is er dan vandaag ook naar.

Gedane zaken nemen geen keer. Ongetwijfeld dat er tijdens de oorlog veel dingen gebeurden die het daglicht niet mochten zien. Ongetwijfeld dat zowel Flaminganten als Belgicisten zich hieraan schuldig maakten.

Maar je wekt de gedachte dat de bevolking gehersenspoeld werd, alsof het één grote Belgische samenzwering is. Een aflevering van de X-files waardig. Waarom probeer je die geruchten dan niet te bewijzen? Je bent gefrustreerd omdat vooral de flaminganten erg bedrijvig waren in de oorlog, maar dan aan de verkeerde kant. En door deze verzonnen verhaaltjes probeer je de balans wat in evenwicht te brengen.

Yann 16 oktober 2004 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Dus als ik het goed begrijp is iedereen die durft te twijfelen aan de noodzakelijke eenheid van België een gore volksverrader?

De radicalisering van de Belgen tov de Vlaams-nationalisten is een gevolg van de jarenlange pesterijen door de flaminganten. We krijgen gewoon de ruimte niet meer om ons Belg te voelen in ons eigen land. Daarentegen geef ik Vlaamsgezinden wel ademruimte. Je moet dus niet verwonderd zijn over de extreme, maar gegronde, uitspraken van uw mede-landgenoten.

En dit is nog maar het begin.

odinkontakt 16 oktober 2004 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
De radicalisering van de Belgen tov de Vlaams-nationalisten is een gevolg van de jarenlange pesterijen door de flaminganten. We krijgen gewoon de ruimte niet meer om ons Belg te voelen in ons eigen land. Daarentegen geef ik Vlaamsgezinden wel ademruimte. Je moet dus niet verwonderd zijn over de extreme, maar gegronde, uitspraken van uw mede-landgenoten.

...... intelllectueel liegen is ook een gave waar je zeer sterk in bent.....

ossaert 16 oktober 2004 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Superbelg
Dan gaat u nu dat wetsartikel citeren, Ollander.

Het stond niet in de Grondwet (daar ging ik even uit de bocht), maar toch: Decreet nummer 5 d.d. 24 november 1830. Op 18 april 2002 verklaarden de Kamers 'dat er reden bestaat tot herziening van het decreet nr. 5 van 24 november 1830 betreffende de eeuwige uitsluiting van de familie Oranje-Nassau van enige macht in België, om het op te heffen'.

Via deze link kan je één en ander nakijken:

http://www.senate.be/www/?MIval=/Reg...&LEG=0&LANG=nl

Yann 16 oktober 2004 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door odinkontakt
...... intelllectueel liegen is ook een gave waar je zeer sterk in bent.....

Waar lieg ik?

odinkontakt 16 oktober 2004 15:19

Citaat:

....dit is het begin van wat mon cher ami ??...ligt uw buskruit al gereed ?....

Yann 16 oktober 2004 15:23

Citaat:

....dit is het begin van wat mon cher ami ??...ligt uw buskruit al gereed ?....

?

odinkontakt 16 oktober 2004 15:25

Citaat:

Waar lieg ik?

....gij draait gewoon de rollen om...votre patrie is in 1830 opgericht als franstalige staat....met maar 1 doel: de vlamingen te gebruiken als tweede- rangs burgers en hun diets te maken dat ze de taal van moliere moesten aanleren om aan de bak te komen ....gij met uw leugenachtige verzinsels altijd.....

Yann 16 oktober 2004 15:26

Citaat:

....gij draait gewoon de rollen om...votre patrie is in 1830 opgericht als franstalige staat....met maar 1 doel: de vlamingen te gebruiken als tweede- rangs burgers en hun diets te maken dat ze de taal van moliere moesten aanleren om aan de bak te komen ....gij met uw leugenachtige verzinsels altijd.....

Wie heeft het over 1830?

odinkontakt 16 oktober 2004 15:30

Citaat:

Wie heeft het over 1830?

..GIJ MET UW GELEUTER OVER HET GEPEST DOOR NATIONALISTEN ! ..is het niet normaal dat wij niets moeten hebben van patriotten -- PATRIOTTEN DIE VANAF 1830 DE VLAAMSE MENS HEBBEN VERNEDERD EN UITGEBUIT... EN STOP NU MAAR MET UW GEZEVER...

Knuppel 16 oktober 2004 15:38

Citaat:

En door deze verzonnen verhaaltjes probeer je de balans wat in evenwicht te brengen.
Aan zichzelf denken sommigen altijd weer de ander te kennen...

Ik kan er dus niet veel aan verhelpen dat jij de 'verhalen' die ik vertel niet gelooft,
of dat jij enkel de selectief bepaalde verhalen te horen krijgt uit je eigen omgeving die je, uiteraard, wél gelooft.

Ik weet echter wel zeker dat er, pal naast jouw wereld, een andere wereld bestaat waar jij geen flauw idee van hebt. Je hebt hem nu eenmaal nooit te zien hebt gekregen en wenst hem uiteindelijk zelfs niet meer te zien wegens te bedreigend voor de Belgische elite waartoe je jezelf rekent.
Jouw soort is enkel nog in staat om te zien wat het door het belgicistische regime geleerd werd te zien.

Knuppel 16 oktober 2004 15:41

Citaat:

Wie heeft het over 1830?

Niet nodig als je ziet dat het in 2004 nog niet veel anders is.
Voor het minste Vlaams rechtje moet en flink gevochten en nog flinker betaald worden.

odinkontakt 16 oktober 2004 15:51

Citaat:

Niet nodig als je ziet dat het in 2004 nog niet veel anders is.
Voor het minste Vlaams rechtje moet en flink gevochten en nog flinker betaald worden.

.....dat wij moeten vechten voor elk VLAAMS RECHT staat natuurlijk niet in LE VIF en andere franstalige boekskes......vandaar de beperkte kennis van nos copains.....

Patriot! 16 oktober 2004 15:54

Zeg anti-Belgische schlemiel! Hoe durft gij de nagedachtenis van de heldhaftige strijders voor ons Vaderland, en dus ook voor u, zo te onteren?!

Knuppel 16 oktober 2004 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Zeg anti-Belgische schlemiel! Hoe durft gij de nagedachtenis van de heldhaftige strijders voor ons Vaderland, en dus ook voor u, zo te onteren?!

Zeg anti-Vlaemsche schlemiel!
Hoe durft Gij de nagedachtenis van de even heldhaftige Vlaemsche jongens die stierven voor mijn Vlaanderenland, en dus ook voor U, zo ontkennen?

Patriot! 16 oktober 2004 16:19

Die mannen die in Rusland mensen gingen vermoorden voor Hitler? Hoe zou dat iets bijdragen tot mijn leven?

odinkontakt 16 oktober 2004 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Die mannen die in Rusland mensen gingen vermoorden voor Hitler? Hoe zou dat iets bijdragen tot mijn leven?

....zeg dan ineens dat je liever onder een kommunistisch staatsbestel had willen leven, dan uw gekoos over nazisme en vaderlandsliefde.....want daar was het om te doen aan het oostfront .........HET STOPPEN VAN HET KOMMUNISTISCHE IMPERIALISME....

Yann 16 oktober 2004 16:40

Citaat:

Zeg anti-Vlaemsche schlemiel!
Hoe durft Gij de nagedachtenis van de even heldhaftige Vlaemsche jongens die stierven voor mijn Vlaanderenland, en dus ook voor U, zo ontkennen?

Wiens Vlaanderenland?

Yann 16 oktober 2004 16:40

Citaat:

....zeg dan ineens dat je liever onder een kommunistisch staatsbestel had willen leven, dan uw gekoos over nazisme en vaderlandsliefde.....want daar was het om te doen aan het oostfront .........HET STOPPEN VAN HET KOMMUNISTISCHE IMPERIALISME....

Er was iets anders te stoppen. Iets dat minstens even gevaarlijk was, en dat al welig in onze streken tierde. Rara.

Yann 16 oktober 2004 16:45

Citaat:

..GIJ MET UW GELEUTER OVER HET GEPEST DOOR NATIONALISTEN ! ..is het niet normaal dat wij niets moeten hebben van patriotten -- PATRIOTTEN DIE VANAF 1830 DE VLAAMSE MENS HEBBEN VERNEDERD EN UITGEBUIT... EN STOP NU MAAR MET UW GEZEVER...

Waarom zou ik mezelf uitbuiten en vernederen?

odinkontakt 16 oktober 2004 16:45

Citaat:

Er was iets anders te stoppen. Iets dat minstens even gevaarlijk was, en dat al welig in onze streken tierde. Rara.

.....plunderende patriotten ???

Yann 16 oktober 2004 16:46

Citaat:

.....dat wij moeten vechten voor elk VLAAMS RECHT staat natuurlijk niet in LE VIF en andere franstalige boekskes......vandaar de beperkte kennis van nos copains.....

Ik ben geboren in Antwerpen. Ik ben Nederlandstalig opgevoed. Ik ben naar Nederlandstalige scholen geweest. Mijn familie spreekt Nederlands.

Waar haal je het van dat wij francofone Vlamingenhaters zijn?

Yann 16 oktober 2004 16:47

Citaat:

.....plunderende patriotten ???

Aha. Logisch dat je dat niet weet. Waarom had ik er niet eerder aan gedacht. Die episode wordt nooit vermeld in de Vlaamse boekskes.

Yann 16 oktober 2004 16:51

Citaat:

Aan zichzelf denken sommigen altijd weer de ander te kennen...

Ik kan er dus niet veel aan verhelpen dat jij de 'verhalen' die ik vertel niet gelooft,
of dat jij enkel de selectief bepaalde verhalen te horen krijgt uit je eigen omgeving die je, uiteraard, wél gelooft.

Ik weet echter wel zeker dat er, pal naast jouw wereld, een andere wereld bestaat waar jij geen flauw idee van hebt. Je hebt hem nu eenmaal nooit te zien hebt gekregen en wenst hem uiteindelijk zelfs niet meer te zien wegens te bedreigend voor de Belgische elite waartoe je jezelf rekent.
Jouw soort is enkel nog in staat om te zien wat het door het belgicistische regime geleerd werd te zien.

Kom dan op met die verhaaltjes!

odinkontakt 16 oktober 2004 16:53

Citaat:

Ik ben geboren in Antwerpen. Ik ben Nederlandstalig opgevoed. Ik ben naar Nederlandstalige scholen geweest. Mijn familie spreekt Nederlands.

Waar haal je het van dat wij francofone Vlamingenhaters zijn?

... ewel kent u het PULHOF in BERCHEM ( elisabethlaan-fruithoflaan-koninklijkelaan) uit die franskiljonse buurt ben ik afkomstig...en aan mij moet je niet uitleggen hoe een BUBer zoal denkt hoor....dag yann

Yann 16 oktober 2004 16:55

Citaat:

... ewel kent u het PULHOF in BERCHEM ( elisabethlaan-fruithoflaan-koninklijkelaan) uit die franskiljonse buurt ben ik afkomstig...en aan mij moet je niet uitleggen hoe een BUBer zoal denkt hoor....dag yann

Die ken ik zeker! Ik heb er familie en vrienden wonen.

Spreken we eens niet af om in den Brosser (dén Brosseur) of de Buis een pintje te drinken?

odinkontakt 16 oktober 2004 17:00

Citaat:

Spreken we eens niet af om in den Brosser (dén Brosseur) een pintje te drinken?

.....als het eens past mij goed.....maar u hoeft uw drapoke voor mij niet mee te brengen, want mijn hond heeft daar iets tegen......( duitse herder)

Yann 16 oktober 2004 17:01

Citaat:

.....als het eens past mij goed.....maar u hoeft uw drapoke voor mij niet mee te brengen, want mijn hond heeft daar iets tegen......( duitse herder)

:lol:

Zeg en aan welke kant van de Grote Steenweg woon je? Oud-of nieuw Pulhof?

Knuppel 16 oktober 2004 17:08

Citaat:

Kom dan op met die verhaaltjes!

Je hoeft anders je oor maar te luisteren te leggen bij een oudere generatie Vlaamsgezinden waar ikzelf (nog) niet toe behoor.
Je oren zouden zodanig gaan tuiten bij wat je te horen krijgt dat je ze evenmin gaat geloven als nu.

Met andere woorden:
alle moeite is aan jou verloren.

Yann 16 oktober 2004 17:10

Citaat:

Je hoeft anders je oor maar te luisteren te leggen bij een oudere generatie Vlaamsgezinden waar ikzelf (nog) niet toe behoor.
Je oren zouden zodanig gaan tuiten bij wat je te horen krijgt dat je ze evenmin gaat geloven als nu.

Met andere woorden:
alle moeite is aan jou verloren.

Wat een referentie... :roll:

Maar vertel ons dan eens zo'n verhaal?!

Knuppel 16 oktober 2004 17:13

Citaat:

Spreken we eens niet af om in den Brosser (dén Brosseur) of de Buis een pintje te drinken?

Citaat:

Oorspronkelijk bericht door odinkontakt
... ewel kent u het PULHOF in BERCHEM ( elisabethlaan-fruithoflaan-koninklijkelaan) uit die franskiljonse buurt ben ik afkomstig...en aan mij moet je niet uitleggen hoe een BUBer zoal denkt hoor....[size=6]dag yann[/size]
:thumbsup:

Knuppel 16 oktober 2004 17:16

Citaat:

Wat een referentie... :roll:

Maar vertel ons dan eens zo'n verhaal?!

Neen hoor!
Een ezel stoot zich in het gemeen,
geen twee keer aan dezelfde steen.

Jij wist wat ik vertelde toch altijd beter dan ikzelf.

Yann 16 oktober 2004 17:17

Citaat:

:thumbsup:

Allez allez, als wij een groep flaminganten met nazi's vergelijken dan zijn we bandieten, maar blijkbaar mogen jullie ons wel vergelijken met francofone Vlamingenhaters. En dat keer op keer. :roll:

VERTEL NU EENS EEN VERHAAL!

Yann 16 oktober 2004 17:18

Citaat:

Neen hoor!
Een ezel stoot zich in het gemeen,
geen twee keer aan dezelfde steen.

Jij wist wat ik vertelde toch altijd beter dan ikzelf.

Komaan Oma Knuppel, één verhaaltje voor het slapengaan!!!

Wie A zegt, moet B zeggen.

Zoniet geloof ik het zéker niet.

Yann 16 oktober 2004 17:32

Citaat:

Het zou me verwonderen moest je links van de Grotesteenweg wonen. Die residentiële buurt wordt bij bepaalde gelegenheden omgedoopt tot een tricoloor paradijs. Bovendien woont er een groot percentage franstaligen. Ik heb met die mensen nog nooit last gehad, integendeel.

Als je in het Oud-Pulhof woont, hoop ik dat je daar eveneens de afkomst van kent? Dat was het vroegere achtertuintje van Baron Roest D'Alkemade...

Het zou mij dus verwonderen moest een flamingant als u zich daar gaan vestigen. :roll:

odinkontakt 16 oktober 2004 17:43

Citaat:

Het zou me verwonderen moest je links van de Grotesteenweg wonen. Die residentiële buurt wordt bij bepaalde gelegenheden omgedoopt tot een tricoloor paradijs. Bovendien woont er een groot percentage franstaligen. Ik heb met die mensen nog nooit last gehad, integendeel.

Als je in het Oud-Pulhof woont, hoop ik dat je daar eveneens de afkomst van kent? Dat was het vroegere achtertuintje van Baron Roest D'Alkemade...

Het zou mij dus verwonderen moest een flamingant als u zich daar gaan vestigen. :roll:

.....ja dat tricoloor paradijs doet me meer denken aan het buitenhangen van hunne was dan aan de rest hoor....en achter " de stekskesdreef"" in de vroegere volksmond, zit je aan het vroegere instituut bunge ook nog met wat carnaval-minnend volk....

Yann 16 oktober 2004 17:46

En waar woon jij nu? Oud- of nieuw?

odinkontakt 16 oktober 2004 17:53

Citaat:

En waar woon jij nu? Oud- of nieuw?

....ken jij de frans birontlaan ???

Yann 16 oktober 2004 17:54

Citaat:

....ken jij de frans birontlaan ???

Ja. Het nieuw pulhof dus. Mooie buurt he. :thumbsup:

odinkontakt 16 oktober 2004 18:15

Citaat:

Ja. Het nieuw pulhof dus. Mooie buurt he. :thumbsup:

...zeker beter in vergelijking met de buurt van statie- ,drie koningenstraat (om nog maar te zwijgen van de straten rond het MARIA-ZIEKENHUIS) verrot en verloederd en dit dankzij de actieve medewerking van onze medeburgers met vreemde hygiene en origine.....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be