Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Waarom mag de Koning niet aan politiek doen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=233604)

werkman 25 juli 2016 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door werkman (Bericht 8177531)
Oeps! Ik zou dezelfde vraag gesteld hebben.
Maar ik ben waarschijnlijk even dom als de vorst dus?
Ik haat die slippendragers en mooipraters waarop men niet kan rekenen.
Destijds voerde ik een openbaar debat met onze burgemeester en een staatssecretaris in onze stad een paar dagen voor de stembusdag.
Er waren na dat debat ook een bende proficiat-wensers.
Achteraf bleek wel dat ze geen van allen echter voor mij gekozen hadden.
Men kon dit toen gemakkelijk nagaan want men stemde alfabetisch in het stembureau en achteraf kon men ook te weten komen welke stembus naar welk telbureau was vertrokken.
Sindsdien haat ik slippendragers.
En......men kan ze overal vinden hoor. Ze zijn niet noodzakelijk partij-gebonden.
Maar ze zijn er ook mede-oorzaak van dat ik destijds gedacht heb :"Ge kunt allemaal de pot op!" En sinds heb ik rust. Want ik vond het ook nodig van destijds belastingaangiften in te vullen. Gratis uiteraard.
En mijn bakken geestrijke drank minderden natuurlijk ook.
Want het is steeds een goede Vlaamse gewoonte geweest dat men aan iedere bezoeker vraagt op hij dorst heeft.
Had ik één op de tien beloofde voorkeurstemmen gekregen dan deed ik misschien nu nog aan politiek. Gelukkig niet dus. :lol:
Want ik drink mijn geestrijk vocht nu zelf op.
Weer een goede gewoonte die dus bijna verdwenen is. Het landschap verschraalt hier met de dag. :lol:

Om dubbele reacties te vermijden heb ik hier voren bewust mij niet de vraag
gesteld of ik even slim ben als de koning. Ik weet hoe ik waanzinnige commentaar moet vermijden of commentaar van een of andere waanzinnige.
Je merkt dus dat er op verschillende manieren hetzelfde kan gezegd worden.
Het is dus niet van belang wat je zegt maar wel hoe anderen het willen begrijpen. En als ze het zelfs niet kunnen begrijpen wordt het nog erger. :lol:
Dus geen commentaar? Zoveel te beter dan. :lol:

BWarrior 28 juli 2016 03:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 8177188)
Bruno....

de franstalige versie....

https://www.youtube.com/watch?v=Ltd1gWW5v4Y

De Nederlandstalige versie...
https://www.youtube.com/watch?v=MbCQgqmoPY4

Let op het vingertje in de Nederlandstalige versie rond 8:50 minuten....

Check de franstalige versie....

Ziet u nog een vingertje ,of was dit alleen maar voor de Vlamingen...:roll:

Vergelijk het brengen van de beide toespraken qua lichaamstaal van de koning....

Tussen 8:38 en 8:41 is er eveneens in de Franstalige versie - letterlijk bij dezelfde woorden - dezelfde beweging met de vinger.

BWarrior 28 juli 2016 03:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8176618)
1) belgië is ontstaan uit separatisme, waarom negeer je die opmerking (alweer?)

2) Ja, dus waarom dat deel van de Grondwet verachten, terwijl je die Grondwet zo belangrijk vindt?

1) België is ]onafhankelijk geworden door separatisme. Of vind je dat Duitsland in 1990 ontstaan is?

2) Ik veracht de Grondwet niet. Wel betwist ik de grondwettelijkheid van bepaalde delen. En wel hierom.

reservespeler 29 juli 2016 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 8176295)
Dat doet er niet toe. Het gaat om niet-verkozen functies.

Een minister wordt net zoals een burgemeester NOOIT VERKOZEN!

reservespeler 29 juli 2016 14:09

Citaat:

Destijds voerde ik een openbaar debat met onze burgemeester en een staatssecretaris in onze stad een paar dagen voor de stembusdag.
Men kon dit toen gemakkelijk nagaan want men stemde alfabetisch in het stembureau en achteraf kon men ook te weten komen welke stembus naar welk telbureau was vertrokken.
En......men kan ze overal vinden hoor. Ze zijn niet noodzakelijk partij-gebonden.
Maar ze zijn er ook mede-oorzaak van dat ik destijds gedacht heb :"Ge kunt allemaal de pot op!" En sinds heb ik rust. Want ik vond het ook nodig van destijds belastingaangiften in te vullen. Gratis uiteraard.
Want het is steeds een goede Vlaamse gewoonte geweest dat men aan iedere bezoeker vraagt op hij dorst heeft.
Had ik één op de tien beloofde voorkeurstemmen gekregen dan deed ik misschien nu nog aan politiek. Gelukkig niet dus. :lol:
Weer een goede gewoonte die dus bijna verdwenen is. Het landschap verschraalt hier met de dag. :lol:

Hoe lang is dat dan al geleden?
Van 1994 sta ik in de tellokalen als waarnemer.
Altijd kwamen uitslagen van verschillende stemlokalen in één tellokaal binnen.

Bijvoorbeeld:
30 stemburelen.
10 tellokalen.
Via loting wordt beslist welke stemburelen in welk tellokaal terecht komt.
Tellokaal 1: stembureel 5, 9, 23
Tellokaal 2: stembureel 1, 13, 26
enz....

Moeilijk daar een lijn in te trekken .

Jan van den Berghe 30 juli 2016 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 8173956)
Volgens het VB doet de Koning aan politiek door zijn toespraak n.a.v. 21 juli. Meerbepaald heeft de partij het over 'politieke inmenging' waaraan de Koning niet zou mogen doen. Dat is, aldus het VB, een ''grondwettelijk feit''.

Het benoemen van ministers, van staatssecretarissen, het ondertekenen van wetten, van KB's, enz. staan nochtans allemaal in de Grondwet.

Maar welk grondwetsartikel verbiedt ''politieke inmenging'' van koningswege, om de woorden van het VB te gebruiken?

Begrijp ik het nu goed dat u hier stelt dat de koning voortaan politieke verantwoordelijkheid draagt?

Jan van den Berghe 30 juli 2016 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 8180297)
1) België is ]onafhankelijk geworden door separatisme. Of vind je dat Duitsland in 1990 ontstaan is?

Vertelt u mij eventjes wanneer België dan ontstaan is. Ik ben benieuwd.

werkman 2 augustus 2016 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8181864)
Hoe lang is dat dan al geleden?
Van 1994 sta ik in de tellokalen als waarnemer.
Altijd kwamen uitslagen van verschillende stemlokalen in één tellokaal binnen.

Bijvoorbeeld:
30 stemburelen.
10 tellokalen.
Via loting wordt beslist welke stemburelen in welk tellokaal terecht komt.
Tellokaal 1: stembureel 5, 9, 23
Tellokaal 2: stembureel 1, 13, 26
enz....

Moeilijk daar een lijn in te trekken .

En als je als secretaris in een stemlokaal zit en achteraf de resultaten zelf; samen met de voorzitter; binnen brengt in een bepaald tellokaal dan weet je waar uw beloofde stemmen zouden moeten te voorschijn komen. Of niet soms? En als de beloofde stemmen nergens te voorschijn komen moet je zeker niet meer twijfelen.
Maar wat er gebeurde was logisch hoor.
Mijn gemeente werd opgeslorpt door een grotere pilootgemeente.
En juist mijn gemeente had een staatssecretaris op de kieslijst.
Uit schrik voor teveel overheersing door politiekers uit die pilootgemeente hebben de meeste kiezers uit mijn gemeente gekozen voor die staatssecretaris. De partij waarvoor ik op de kieslijst stond werd er zelfs eenvoudig van de kaart geveegd. Dat.....is politiek!
Niks tegen te beginnen! Zelfs niet met sociaal te werken gedurende jaren.
En zeker niet met sociaal werk waar mensen steeds tegen hun goesting moeten bij afdokken. Iedereen trekt en geniet graag maar niemand betaalt graag. Zo is nu eenmaal de kiezer. Wie gaat hem veranderen? :lol:
En als nu een paar verkozenen uit je eigen partij deel mogen uitmaken van de coalitie en schepene mogen worden en op commando van deze staatssecretaris beginnen met elke oppositie uit zijn gemeente uit te zuiveren dan blijft er uiteindelijk van de eigen partij ook niks meer over.
Zo simpel is politiek. Te simpel soms. :evil:

Sukkelaar 3 augustus 2016 04:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XenApp (Bericht 8174287)
Als de koning democratisch verkozen is, mag hij van mijn part aan zoveel politiek doen als hij wil. Is hij dat niet, moet hij zich zoveel mogelijk van het politiek spectrum houden. Als hij een mening heeft over hoe het wel/niet moet, moet hij deze mening dan voor zich houden of toch niet ten berde brengen voor de media.
Als hij ook niet democratisch verkozen is, is er ook geen rationele reden om hem subsidie, eigendommen of dotaties te geven.

2

Op één uitzondering na : zijn woorden moeten door de regering gedekt worden wat voor gevolg heeft dat zij ook politiek zijn.

Sukkelaar 3 augustus 2016 05:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8175876)
Kijk naar Filip, hij is homo.

Het gaat hier niet over goed of slecht, dom of slim, kijk naar hem.

Ik heb gekeken en dat niet gezien! Leg mij eens uit hoe je dit op een foto kunt zien?

Sukkelaar 3 augustus 2016 05:20

[quote=de vuile muilekoek;8174638]Wat is er logisch ? een echte Koning heeft een eigen stem...en een eigen mening ...dat is logischer,, /QUOTE]

En welke rol spelen al zijn raadgevers?

Sukkelaar 3 augustus 2016 05:34

Citaat:

Dank voor het vertellen van je geschiedenis.

Sukkelaar 3 augustus 2016 05:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8176300)
In ieder geval, ze erven die minister functie niet van hun vader.

Is dat wel zo? Kijk eens naar al die verkozenen die zonen of dochters zijn van vroegere ministers. Natuurlijk is dit geen erfenis maar wie zegt ons dat zonder hun vader/moeder zij ooit verkozen zijn geworden?

Knuppel 3 augustus 2016 06:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior
Waarom mag de Koning niet aan politiek doen?

In een democratie die naam waard zijn het de volksvertegenwoordigers die aan politiek doen. Welke Belgische koning werd ook maar één keer door de bevolking verkozen?

Dat de Belgische grondwet een geestelijk gehandicapte zoals Flip le roi rechten verleent die andere "Belgen" niet hebben geeft hem niet het recht om boven andere mensen te staan. Flip is op de dezelfde manier verwekt en geboren als eender welk ander mens of zoogdier, en moet eten, drinken, poepen en plassen zoals iedereen.

Henri1 3 augustus 2016 06:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8186316)
In een democratie die naam waard zijn het de volksvertegenwoordigers die aan politiek doen. Welke Belgische koning werd ook maar één keer door de bevolking verkozen?

Dat de Belgische grondwet een geestelijk gehandicapte zoals Flip le roi rechten verleent die andere "Belgen" niet hebben geeft hem niet het recht om boven andere mensen te staan. Flip is op de dezelfde manier verwekt en geboren als eender welk ander mens of zoogdier, en moet eten, drinken, poepen en plassen zoals iedereen.

Welke Minister werd ooit door het volk rechtstreeks verkozen ?

Een staatsstructuur is wat ze is. U wil daar liefst aan beginnen morrelen hé ?

Vrijheideerst 3 augustus 2016 06:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8186339)

Een staatsstructuur is wat ze is. U wil daar lieft aan beginnen morrelen hé ?

Hoeveel ministers stonden er op een lijst? 95% toch wel.

Knuppel 3 augustus 2016 07:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 8180297)

2) Ik veracht de Grondwet niet. Wel betwist ik de grondwettelijkheid van bepaalde delen. En wel hierom.

Goed dat je toegeeft dat Belgique zijn onafhankelijkheid te danken heeft aan separatisme. Meer bepaald aan gewelddadig, Franstalig separatisme. Maar owee de Vlaamse politieke partijen die een niet gewelddadig Vlaams separatisme nastreven. Dat zijn voor jullie baarlijke duivels.

Natuurlijk veracht een BUBbel de Belgische grondwet niet. Toch niet voor zover ze in jouw ondemocratische koningskraam past. Een koninklijke lul zou van de BUBbels meer macht moeten krijgen ipv minder. Een koninklijke dictatuur zou de BUB dus welgevallig zijn. Jullie vergeten voor het gemak dat de Belgische oppergaai een Duitser is die door een piepklein, adelijk, Franstalig kliekje tot roi de Belgique gekroond werd.

Hoeveel % van de stemmen haalde jouw Belgisch-nationalistisch kliekje ook weer? 0,01%?
Hoeveel koppen telt het bestuur van jullie kliek nog behalve BWarrior en Hans van de Cauter? Wie verkoos de voorzitter, en op welke wijze gebeurde dat? Durf je hier je eigen memoires ter zake posten op zal ik het doen? En zo'n hoopje niemandallen menen het recht te hebben om "bepaalde delen van de grondwet", zijnde: het Belgisch nepfederalisme, te mogen betwisten?

De BUB bestaat uit en kliekje van dubbeldikke hypocrieten. En dat geldt niet alleen hun standpunt over de monarchie.

Citaat:

ik verwerp geensinds de grondslag van de democratie, maar soms is het beter, om in het belang van de natie en daarmee gepaard de beveiliging van het volk de demo(nen)cratie even uit de weg te gaan...
http://forum.politics.be/showthread.php?t=51805&page=20
Citaat:

Als we de mening van het volk vragen over koninklijke en kerkelijke kwesties, dan loopt het garantie verkeerd...dus ter bescherming van Uzelf, hou op met te bekampen wat van hogeraf is gezonden...

http://forum.politics.be/showthread.php?t=51946&page=3
Het gezever over het "Vlaamse" taalracisme is van dezelfde dubbelhartige orde en komt altijd op hetzelfde neer: de Vlamingen wordt verweten dat ze taalracistisch zijn tegenover de Franstaligen in Vlaanderen, maar over het hemeltergende taalracisme en het aan hun laars lappen van de taalwetgeving in Brussel hoor je de BUBbels nooit piepen.

Citaat:

Vervlaamsing is juist een onderdeel van die waarden-en normenverlaging.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=51805&page=29
Wat de geraardheid van onze koninklijke geFlipte betreft. Dat is een publiek geheim. Zeker in de "betere" kringen. BUBbel Ruben Cottenjé de Dauphin is trouwens ook een homo, en dat is allang geen schande meer in Belgique. Die nep-adellijke knul uit Brugge is, gelukkig voor hem, beter af dan onze debiele, homoseksuele Flip: Hij wordt niet gedwongen om met een vrouw te trouwen om voor nageslacht met bevoorrecht blauw, adellijk bloed te zorgen.

Belgique hangt dus ook op dat vlak met dubbelhartige haken en ogen aan elkaar. Stel je even een homo voor als "katholieke" Belgische kroondrager en troonzitter! Met geadopteerde kinderen, dus zonder het fameuze Duitsche bloed van hun voorvaderen in hun aderen. SCHANDE!!!

de vuile muilekoek 3 augustus 2016 07:24

[quote=Sukkelaar;8186301]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8174638)
Wat is er logisch ? een echte Koning heeft een eigen stem...en een eigen mening ...dat is logischer,, /QUOTE]

En welke rol spelen al zijn raadgevers?

Hopelijk een eerlijke ... maar wat is nog een man waard "die zelf niet kan oordelen....(of vrouw,,:roll:

Knuppel 3 augustus 2016 07:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8186339)

Een staatsstructuur is wat ze is. U wil daar liefst aan beginnen morrelen hé ?

Juist Henri. Welke premier werd ooit rechtstreeks verkozen? Belgique had zelfs ministers en een MP die nooit op en verkiezingslijst stonden. Net als le roi dus. Hebben we jou daar ooit kritiek op horen geven?

De Belgische staatsstructuur is idd wat ze is: federalistisch.

En wie krijgt dat niet verkropt?

B-Warrior en zijn BUBbelkliekje.

Voor wie de BUBBeltjes tien jaar geleden niet in actie heeft gezien:

Citaat:

Brugge, 18 oktober 2006

Zijne Heiligheid, Paus Benedictus XVI,

Gelieve mijn inlichtingen te willen aanvaarden. Mijn geloof dwingt mij er toe U van het volgende in kennis te stellen. Het kan zijn dat ik in mijn schrift iets niet heb begrepen en wil desgevallend mijn nederige excuses aanvaarden.

Mijn naam is Ruben Cottenjé de Dauphin. Geboren in Brugge op 30 juni 1976. Sinds 2005 ben ik voorzitter van de Belgische Unie/Union Belge (BUB) te Brugge en West-Vlaanderen. De BUB is een politieke centrumpartij die ijvert voor een eendrachtig koninkrijk België. Het koninkrijk België staat voor ons als symbool van verdraagzaamheid en draagt dan ook met Brussel het politieke hart van een eengemaakt Europa. De BUB is de enige nog bestaande Belgische partij die in zijn opmars steevast waarden van verdraagzaamheid, pluralisme, menslievendheid, optimisme en tevredenheid uitdraagt. Toch leef ik met een vrees.

Het koninkrijk België is ziek en verkeert in groot levensgevaar.

Het koninkrijk België is sinds 1980 een federale staat. Officieel werden 6 regeringen geïnstalleerd. De Vlaamse Gemeenschap en het Vlaamse Gewest, het Waalse Gewest, het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, de Franstalige Gemeenschap en de Duitstalige Gemeenschap met daarboven de Federale regering.

Het gevolg van deze verdeeldheid in België is dat niet alleen de politici maar eveneens de bevolking zowel het leiderschap als de bestuursrichting verliezen.

Politieke partijen in Vlaanderen als zijnde het extreem-rechtse Vlaams Belang en de al even radicale N-VA (Nieuwe Vlaamse Alliantie) willen de onafhankelijkheid van de Vlaamse Republiek, en aldus het einde van het koninkrijk België bewerkstelligen.

De vierde staatsmacht, de media, speelt onder de bevoegdheid van Vlaams N-VA minister Bourgeois, van media dit spel mee, de bevoegdheid media is gesplitst.

Tegelijk moet ook opgemerkt worden dat de N-VA een kartel vormt met de CD&V (Christen Democratisch en Vlaams). Deze partij, die zich Christelijk noemt, is in werkelijkheid nationalistisch geworden.

Dit maar om te schetsen hoe ingewikkeld, maar vernuftig het systeem in België is geworden om uiteindelijk de splitsing van het koninkrijk te kunnen bewerkstelligen. Het moet eveneens worden onderstreept dat de Belgen dit systeem niet wensen en ook niet hebben gewenst. Het zijn de politici die zich het recht van federaliseren hebben toegeëigend, zonder ooit de bevolking te raadplegen.

Racisme, respectloosheid en onverdraagzaamheid liggen aan de basis van de Vlaamse onafhankelijkheidswens. Het Vlaams Belang en de N-VA samen goed voor 30% van de kiezers, verwijten de Franstalige Belgen te leven op de kosten van de Vlamingen als luiaards en profiteurs. Vlaams minister-president Yves Leterme (CD&V) vat dit samen met de woorden: "Vlaanderen draagt Wallonië mee als een rugzak vol stenen". Dit heeft hij ook gezegd, en het is nog krachtiger. Deze woorden getuigen van haatdragende politiek, zijn elke staatsman onwaardig en getuigen slechts van een inhumane opstelling tegenover anderstalige bevolkingsgroepen.

Tijdens het voorlaatste weekend van de maand augustus wordt de Ijzerwake gehouden te Steenstrate. Steenstrate is een dorp dat ligt in de provincie West-Vlaanderen, het Bisdom Brugge.

De Ijzerwake is dé Vlaams-nationale bijeenkomst, waar verschillende woordvoerders krachtdadig oproepen tot de onafhankelijkheid van Vlaanderen en aldus de uitsluiting van de anderstaligen. Bovendien associëren ze zichzelf met collaborateurs van het nazi-regime in WO II, die ze als helden vereren.

Toch wil ik opmerken dat Steenstrate is uitgekozen als locatie omdat daar het beeld van "gebroeders van Raemdonck" is opgericht als herinnering van de Vlaamse soldaten die gesneuveld zijn in de Eerste Wereldoorlog, zogezegd door het niet-begrijpen van Franstalige bevelen.

De ironie wil nu dat de gebroeders van Raemdonck samen met de Franstalige landgenoot Aimé Fievièz zijn gesneuveld door een ingeslagen bom. Ze werden met zijn drieën in dezelfde kist begraven. Het beeld bewijst de hypocrisie die de Vlaams-nationalisten aan de dag leggen en eigenlijk zou dus het beeld een Belgisch symbool horen te zijn. Waar alle Belgen, Franstaligen en Nederlandstaligen samen hebben gestreden onder de Belgische vlag. Oorlog ontziet niemand, welke taal hij ook spreekt. Hier tart men alle respect voor de gesneuvelde Belgische soldaten en strijdmakkers van weleer.

In het jaar 2005 zijn twee jongens bloeddorstig in elkaar geslagen op deze vermeende Ijzerwake omdat zij waren getooid in de Belgische vlag. Dit bewijst het agressieve en haatoproepende karakter van deze Ijzerwake waar vooraanstaande Vlaamse politici hun aanwezigheid bevestigen.

En net op deze Vlaams-nationalistische, retrograde Ijzerwake, waar de schreeuw om verdeeldheid, de roep naar haat en minachting, hoogtij viert, draagt de Rooms Katholieke kerk een eucharistieviering op. Dit is de kern van mijn schrijven.

De Bisschop van Brugge, monseigneur Roger Van Gheluwe heeft op mijn schrijven niet gereageerd.

Om de liefde Gods, vraag ik dat de Rooms-Katholieke Kerk in België zich opnieuw zou weiden aan de uitbouw van de geest van verdraagzaamheid en menslievendheid. Het koninkrijk België staat al meer dan 175 garant voor een vreedzame samenleving, waarin religie op een vrije manier kan beleefd worden, en dat willen wij niet ondermijnd zien. België mag niet, gesplitst de geschiedenis ingaan. Wij wensen niet dat de Boodschap van Onze Heer, Jezus Christus, door despotische en autoritaire partijen wordt aangevallen.

Met blijken van de meeste hoogachting tekent met vriendelijke, en Christelijke, groeten,

Ruben Cottenjé de Dauphin,
voorzitter BUB West-Vlaanderen en Brugge

http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=27
In 2006 was de paus een autoritaire, despotische homohater van Duitschen bloed en bodem.
Ruben Cottenjé de Dauphin, de voorzitter van BUB, heeft ondanks dat hij geen woord repte over zijn geaardheid, nooit antwoord gekregen op zijn verdraagzame smeekbede om Belgique uit de handen van de gewelddadige Vlaamse separatisten te redden.
Niet van piskop en pedofiel Roger Van Gheluwe, en ook niet van de paus.

Vrijheideerst 3 augustus 2016 07:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8186358)
Goed dat je toegeeft dat Belgique zijn onafhankelijkheid te danken heeft aan separatisme. Meer bepaald aan gewelddadig, Franstalig separatisme. Maar owee de Vlaamse politieke partijen die een niet gewelddadig Vlaams separatisme nastreven. Dat zijn voor jullie baarlijke duivels.

Natuurlijk veracht een BUBbel de Belgische grondwet niet. Toch niet voor zover ze in jouw ondemocratische koningskraam past. Een koninklijke lul zou van de BUBbels meer macht moeten krijgen ipv minder. Een koninklijke dictatuur zou de BUB dus welgevallig zijn. Jullie vergeten voor het gemak dat de Belgische oppergaai een Duitser is die door een piepklein, adelijk, Franstalig kliekje tot roi de Belgique gekroond werd.

Hoeveel % van de stemmen haalde jouw Belgisch-nationalistisch kliekje ook weer? 0,01%?
Hoeveel koppen telt het bestuur van jullie kliek nog behalve BWarrior en Hans van de Cauter? Wie verkoos de voorzitter, en op welke wijze gebeurde dat? Durf je hier je eigen memoires ter zake posten op zal ik het doen? En zo'n hoopje niemandallen menen het recht te hebben om "bepaalde delen van de grondwet", zijnde: het Belgisch nepfederalisme, te mogen betwisten?

De BUB bestaat uit en kliekje van dubbeldikke hypocrieten. En dat geldt niet alleen hun standpunt over de monarchie.

Het gezever over het "Vlaamse" taalracisme is van dezelfde dubbelhartige orde en komt altijd op hetzelfde neer: de Vlamingen wordt verweten dat ze taalracistisch zijn tegenover de Franstaligen in Vlaanderen, maar over het hemeltergende taalracisme en het aan hun laars lappen van de taalwetgeving in Brussel hoor je de BUBbels nooit piepen.

Wat de geraardheid van onze koninklijke geFlipte betreft. Dat is een publiek geheim. Zeker in de "betere" kringen. BUBbel Ruben Cottenjé de Dauphin is trouwens ook een homo, en dat is allang geen schande meer in Belgique. Die nep-adellijke knul uit Brugge is, gelukkig voor hem, beter af dan onze debiele, homoseksuele Flip: Hij wordt niet gedwongen om met een vrouw te trouwen om voor nageslacht met bevoorrecht blauw, adellijk bloed te zorgen.

Belgique hangt dus ook op dat vlak met dubbelhartige haken en ogen aan elkaar. Stel je even een homo voor als "katholieke" Belgische kroondrager en troonzitter! Met geadopteerde kinderen, dus zonder het fameuze Duitsche bloed van hun voorvaderen in hun aderen. SCHANDE!!!

Dus, belgië mocht onafhankelijk worden door separatisme, maar Vlaanderen niet volgens Bruno.

Rare gasten, die BLUB. :magniet:

Knuppel 3 augustus 2016 08:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8186373)
Dus, belgië mocht onafhankelijk worden door separatisme, maar Vlaanderen niet volgens Bruno.

Rare gasten, die BLUB. :magniet:

Meer nog. Belgique MOEST "onafhankelijk" worden voor de Belgische nationalisten. Desnoods met francofoon geweld.

Vlamingen die op een niet gewelddadige wijze streven naar onafhankelijkheid zijn voor de BUBbels echter baarlijke duivels, taal- en andere racisten, fascisten, dictators, nazi's. Intussen "vergeten" ze voor het gemak dat hun door God gezonden oppergaaien van Duitschen bloed en bodem zijn, en er zelfs ene zoete broodjes bakte met Hitler. Hij was trouwens niet de enige Jodenhater in "katholieke" adellijke Belgische kringen. Prinses de Merode stond eveneens bekend voor haar Jodenhaat en hielp zelfs een nazi ontsnappen.

http://www.axt.org.uk/antisem/archiv...ium/index.html

werkman 3 augustus 2016 08:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 8186303)
Dank voor het vertellen van je geschiedenis.

Ben ik nu tevreden zie! Eindelijk blijkt dat er iemand op dit forum toch zich de moeite getroost om te lezen wat ook anderen schrijven of beweren.
Soms heb ik wel het gevoel dat ik in de Sahara tegen een of andere zandberg sta te praten.
Maar de tijd is wel aangebroken om eindelijk eens een kosten-baten analyse te maken van mijn bevindingen op dit forum.
Eerste vaststelling is het feit dat de kiezer zelf dus geen woord heeft waar men kan op betrouwen en dus nog liever leugenaar speelt.
Tweede vaststelling is dat diezelfde kiezer wel van de verkozen politiekers verwacht dat ze eerlijker zijn dan hijzelf. Hoe kan dat nu? Zelfs die logika ontbreekt in hun denken.
Derde vaststelling is het feit dat er op dit forum geen debat wordt gevoerd en dat er alleen slogans worden geschreeuwd met vooral inhoud die verwijst naar eigen zak. Bovendien weten de meeste deelnemers alleen wat ze zelf schreeuwen want ze dragen pertinent oordopjes.
De bevindingen zijn dus te mager om blijven deel te nemen.
Ik ben ook maar een oude zeur natuurlijk. Een ouwe knar die het beter denkt te weten.
Maar ik ben echt wel benieuwd hoe het verder gaat evolueren in dit land.
Er is een nieuwe partij bijgekomen. Opgelet! Ik schreef niet dat er een vernieuwende partij is bijgekomen. Ik doe niet aan politiek!
Maar die partij is nog niet uitgebalanceerd; m.a.w. er dient plaatselijk nog uitgemaakt worden wie de touwtjes werkelijk in handen heeft.
Er zal blijken dat vele aspiraties niet tot hun recht komen.
Trôp is teveel zei zelfs destijds Polle Worst.
Ik ben benieuwd dus. Er staan ons nog vele sappige nieuwtjes te wachten.
Ik heb het trouwens zelf destijds meegemaakt.
Er wacht ons een periode waarin gebruik zal worden gemaakt van "de lange messen". Wie in de politiek zit moet het er maar bijnemen.
Het is geen materie voor dotjes.
Maar zeur nooit dat er niemand geweest is die verwittigde op voorhand.
Op de universiteit leert men veel. Teveel zelfs want een te grote hoop pretentie is dikwijls het gevolg. Maar......de rugdekking verzorgen moet men leren in het dagelijks leven.
Dus degenen die aspiraties hebben moeten beseffen dat ze kiezen voor een leven met mogelijk meer geldgewin maar dat absoluut niet aangenamer zal verlopen. Een ouwe knar verwittigt maar.
Hier stopt grotendeels mijn inbreng. Ik heb trouwens gezegd wat ik moest zeggen. Of het enig resultaat zal geven betwijfel ik.
Het muntstuk "Euro" schittert teveel om rekening te houden met de niet belichte onderzijde. Doei!

Knuppel 3 augustus 2016 08:24

Niet alleen rare gasten die BUBbels maar ook dikke, vette, dubbelhartige hypocrieten.

14 juli 2003 slaagde banneling Bruno* erin om deze post op de wereld te brengen:

Bruno*
Banneling
*
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien

Citaat:

Vandaag vieren 4.000.000 Franstaligen verspreid over de Wallonie, Brussel en de Rand feest. Verscheidene vooraanstaande Waalse politici, zoals E. Di Rupo gaven over toespraken. Di Rupo: Je pense qu'il faut préparer l'avenir de l'espace Wallonie-Bruxelles dans la France, il faut du temps, mais on avance. De reactie van sommige Vlaamse politici was furieus. Eerder deze week al had Patrick Dewael gedreigd met de oprichting van een parlementaire commissie ter voorbereiding van een Vlaams-Nederlandse confederatie. Vandaag ging partijgenoot V. Van Quickenborne verder: Als deze tendens zich doorzet in het zuiden (...) moet Vlaanderen zijn conclusies trekken en aansluiting zoeken bij Nederland. Later op de week wordt Steve Stevaert bij Beatrix verwacht.

(Belga)

(Belga)
http://forum.politics.be/archive/index.php?t-4546.html

4 miljoen Franstaligen, dus �*lle Franstaligen, vieren volgens Bruno de Franse feestdag.
Bruno geeft niet één woord kritiek op de plannen van "vooraanstaande Franstalige politici zoals Di Rupo om de Waals-Brusselse "ruimte" aan te sluiten bij Frankrijk, maar owee als een VLD-er dat met gelijke munt parreert en dreigt met aansluiting bij Nederland!
Dan is het kot te klein voor banneling Bruno.

En dat hypocriet hoopje durft nog te spreken van de "onverbreekbare BELGISCHE volksgeest"!

Patriot!
4 November 2004,

Citaat:

DE ONBREEKBARE VOLKSGEEST

Vaderlandsliefde is een belangrijke en noodzakelijke herberg in deze onzekere tijden. Alle inwoners van staten zijn doorgaans fier op hun natie. In België proberen politici mensen te doen geloven dat ze geen Belg mogen zijn, maar Vlaming of Waal moeten zijn. Onder meer vanuit die optiek is het nauwelijks verwonderlijk te noemen dat het Belgisch volk –ons volk- zich in de steek gelaten voelt door haar leiders; Wij moeten onze medeburgers vertellen dat er hoop is. Dat we vertrouwen hebben in een betere toekomst die kan bereikt worden door een teruggrijpen naar de waarden van ons gedeeld collectief geheugen, naar de wortels van onze volksgeest

Deze volksgeest is wat ons bindt, onze hoop, gedachten en wensen die ons, bovenal, tot Belg verheffen. Belg zijn is een eretitel, want het impliceert deel uitmaken van een staat die de parel is van Europa, het epicentrum van de Europese politieke en economische activiteit. Belgen zijn vreedzaam, maar waakzaam. Laten wij duidelijk maken dat we deze waakzaamheid moeten koesteren, zeker in deze tijd van politieke intriges door mensen die de band met hun volk verloren of, erger, doorgeknipt hebben.

De volksgeest is sterk, onbreekbaar, altijd aanwezig. De kracht die ervan uitgaat zegt ons dat we een sterk België willen. Een sterk en verenigd België. Daar kunnen we trots op zijn, wij moeten de wereld tonen dat we Belg zijn. We mogen niet vergeten dat vele landen ons het burgerschap van deze schitterende natie benijden.

Als we willen dat onze kinderen en kleinkinderen nog in een verenigd land leven, moeten we nu ingrijpen en de Wetstraat laten voelen: jullie krijgen ons niet kapot, ons volk leeft!

Laten we trots zijn om Belg te mogen zijn. Maar deze trots is ook een wapen dat men niet uit onze handen slaan kan, een gebalde vuist als het moet, een uitgestoken hand als het kan. Hard naar de buitenwereld die ons vaak bedreigt, zacht voor onze mensen. Voor de Belgische mannen, vrouwen en kinderen.

Onze vrienden moeten deze boodschap uitdragen waar ze gaan. Ons volk mag niet vergaan, België moet herenigd, verenigd worden, wij willen één land met één regering. Deze woorden: eenheid, volksgeest, zelfverzekerdheid zijn geen loze kreten. Het gaat immers om de waarheid, van de Belgen, voor de Belgen. Het moet.

Bruno Yammine

http://forum.politics.be/archive/index.php?t-23461.html

Knuppel 3 augustus 2016 08:55

Citaat:

Vandaag vieren 4.000.000 Franstaligen verspreid over de Wallonie, Brussel en de Rand feest.
Bruno bedoelt uiteraard de Vlaamse rand, maar krijgt het woord "Vlaams" niet door zijn strot.

BWarrior 3 augustus 2016 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8182741)
Begrijp ik het nu goed dat u hier stelt dat de koning voortaan politieke verantwoordelijkheid draagt?

Nee, toch niet. De Koning stelt (politieke) daden, één of meerdere ministers dragen de verantwoordelijkheid.

BWarrior 3 augustus 2016 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8186410)
Niet alleen rare gasten die BUBbels maar ook dikke, vette, dubbelhartige hypocrieten.

14 juli 2003 slaagde banneling Bruno* erin om deze post op de wereld te brengen:

Die post was was wel satire. Na dertien jaar hebt u dat nog niet door. Wat jammer nou.

BWarrior 3 augustus 2016 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8182742)
Vertelt u mij eventjes wanneer België dan ontstaan is. Ik ben benieuwd.

Het begin van de Belgische staatsvorming situeert zich aan het einde van de XVIde eeuw. In plaats van één Nederlandse natie ontwikkelden zich twee aparte naties, gescheiden door cultuur (dus van godsdienst, zowat het equivalent van wat thans cultuur is).

De Zuidelijke Nederlanden werden in velerlei opzichten de echte, maar aan weerszijden gesnoeide uitgroei van de Bourgondische staat, waarvan de katholiek-Habsburgse bondsstaat de opvolger was. Zij vormden een staat en in stijgende mate een nationaliteit, maar zij misten 250 jaar - en i.t.t. Nederland - net dat wat een staat en nationaliteit voltooit: de soevereiniteit.

De periode tussen 1790 en 1830 was in dat opzicht de laatste fase van de ontwikkeling van België tot een natiestaat. De instorting van het feodalisme was enerzijds een institutionele breuk met het verleden, maar anderzijds een stap voorwaarts in de richting van een kapitalistische unitaire staat.

Trouwens, de meeste Europese staten kenden een lange voorgeschiedenis waarbij uit een lappendeken van graafschappen, heerlijkheden, prinsbisdommen, groothertogdommen, koninkrijken enz. nationale staten ontstonden. Dat proces is gradueel gebeurd.

Het oud-Nederlands is ook niet van de ene dag op de andere in het middelnederlands overgegaan.

Xenophon 3 augustus 2016 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 8186305)
Is dat wel zo? Kijk eens naar al die verkozenen die zonen of dochters zijn van vroegere ministers. Natuurlijk is dit geen erfenis maar wie zegt ons dat zonder hun vader/moeder zij ooit verkozen zijn geworden?

Uiteraard is de Belgische politiek zoals elke politiek nepotistisch van aard. Binnenkort zitten we aan de derde generatie Fils a papa.

Een beetje zoals we nu ook derde generatie doppers hebben, families waar er de laatste zestig jaar door niemand gewerkt is.

Gelukkig gaan de vreemdelingen, de zieken en invaliden nu aan het vuile werk beginnen, anders was dit systeem niet houdbaar.

Knuppel 3 augustus 2016 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 8186465)
Die post was was wel satire.

Die post was dus om te lachen, zoals wel vaker gebeurt met de BUBbels als ze zich onsterfelijk belachelijk maken.

"B.U.B. sterkste buitenparlementaire partij in Brussel-Vl. Parlement", dat is niet om te lachen, zeker?

En dat je het woord "Vlaamse" rand niet door je strot krijgt is toeval, zeker?

Mij hou je niet voor de gek, nationalist Belge. Wie wel trouwens op een handvol BUBbeltjes na?

Knuppel 3 augustus 2016 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 8186497)
Het begin van de Belgische staatsvorming situeert zich aan het einde van de XVIde eeuw. In plaats van één Nederlandse natie ontwikkelden zich twee aparte naties, gescheiden door cultuur .

Wat een zever.
Hoe je je ook draait en keert, je bewijst zowat met élk van je belachelijke schrijfsels dat jouw geliefde Belgique vanaf zijn ontstaan uit gewelddadig separatisme, dus nooit anders, dan uit twee aparte "naties" heeft bestaan. Gescheiden door taal én cultuur.

Knuppel 3 augustus 2016 10:36

Citaat:

godsdienst, zowat het equivalent van wat thans cultuur is
Je méént het?

Knuppel 3 augustus 2016 11:45

Om nog even terug te komen op de "satire" van Bruno. Di Rupo zwanste dus toen hij deze separatische ode aanhief? "Je pense qu'il faut préparer l'avenir de l'espace Wallonie-Bruxelles dans la France, il faut du temps, mais on avance"?

En je bedoelde het ook satirisch dat Patrick Dewael en Quicky daar "furieus" op reageerden?

Je insinueerde dus niet dat het de furieuze "Vlaams-nationalisten" van de VLD menens was met hun reactie op de rattachistische uitlatingen van Di Rupo? En het was evenmin een welgemikte insinuatie van jou dat Steve Stevaert (ook al een Vlaams-nationalist) later op de week bij de Ollandse kween werd verwacht?

Na 13 jaar wil jij nog altijd niet geweten hebben dat je hier niet met oenen te doen hebt zoals in jouw BUBbelclubje.
En neen, ik vind dat niet jammer.
Wel kenmerkend....

Jan van den Berghe 3 augustus 2016 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 8186463)
Nee, toch niet. De Koning stelt (politieke) daden, één of meerdere ministers dragen de verantwoordelijkheid.

Dan is het antwoord op uw eigen vraag toch onmiskenbaar duidelijk:

Citaat:

Maar welk grondwetsartikel verbiedt ''politieke inmenging'' van koningswege, om de woorden van het VB te gebruiken?

Jan van den Berghe 3 augustus 2016 22:11

Citaat:

Het begin van de Belgische staatsvorming situeert zich aan het einde van de XVIde eeuw. In plaats van één Nederlandse natie ontwikkelden zich twee aparte naties, gescheiden door cultuur (dus van godsdienst, zowat het equivalent van wat thans cultuur is).

Als u de geschiedenis van de rederijkerskamers een beetje zou kennen, wist u dat de politieke scheiding geen culturele scheiding met zich meebracht. Tot aan de vooravond van de Franse inval gingen rederijkers uit de Oostenrijkse, Franse en vrije Nederlanden bij elkaar en namen aan elkaars toernooien deel.

Jan van den Berghe 3 augustus 2016 22:14

Citaat:

De Zuidelijke Nederlanden werden in velerlei opzichten de echte, maar aan weerszijden gesnoeide uitgroei van de Bourgondische staat, waarvan de katholiek-Habsburgse bondsstaat de opvolger was. Zij vormden een staat en in stijgende mate een nationaliteit, maar zij misten 250 jaar - en i.t.t. Nederland - net dat wat een staat en nationaliteit voltooit: de soevereiniteit.

"... de echte..." Volgens welk criterium meet u dat dan wel af?

Jan van den Berghe 3 augustus 2016 22:16

Citaat:

Trouwens, de meeste Europese staten kenden een lange voorgeschiedenis waarbij uit een lappendeken van graafschappen, heerlijkheden, prinsbisdommen, groothertogdommen, koninkrijken enz. nationale staten ontstonden. Dat proces is gradueel gebeurd.

De voorgeschiedenis uitschrijven is wel iets anders dan wat u doet, nl. de geschiedenis in omgekeerde richting schrijven en de voorbije gebeurtenissen duiden door wat later gebeurde.

BWarrior 4 augustus 2016 02:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8186528)
Wat een zever.
Hoe je je ook draait en keert, je bewijst zowat met élk van je belachelijke schrijfsels dat jouw geliefde Belgique vanaf zijn ontstaan uit gewelddadig separatisme, dus nooit anders, dan uit twee aparte "naties" heeft bestaan. Gescheiden door taal én cultuur.

Hoe verklaart u dan dat de zelfs de Orangisten in België tijdens het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden in het zuiden van het Rijk een Belgische stroming was, die vond dat het Verenigd Koninkrijk de Belgische belangen het best diende? Ja, dat de Orangisten geen (of amper) contact hadden met de Noord-Nederlanders? Dat deze stroming in heel België bestond, maar dat - anderzijds - de Belgische Orangisten zich nauwelijks verbonden voelden met de Noord-Nederlanders?

BWarrior 4 augustus 2016 02:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8186639)
Om nog even terug te komen op de "satire" van Bruno. Di Rupo zwanste dus toen hij deze separatische ode aanhief? "Je pense qu'il faut préparer l'avenir de l'espace Wallonie-Bruxelles dans la France, il faut du temps, mais on avance''

Di Rupo heeft nooit zoiets gezegd.

BWarrior 4 augustus 2016 02:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8187548)
De voorgeschiedenis uitschrijven is wel iets anders dan wat u doet, nl. de geschiedenis in omgekeerde richting schrijven en de voorbije gebeurtenissen duiden door wat later gebeurde.

Nee, dat doe ik niet. Zo was het bijvoorbeeld perfect mogelijk geweest dat zonder de contrareformatie, of zonder de politiek van Filips II de Bourgondische erflanden zich tot een eengemaakte staat ontwikkeld hadden. Maar dat is hypothetische geschiedschrijving. Het doel van de historiografie is o.a. uitleggen hoever het zo is kunnen komen. Dat is altijd een combinatie van constanten en toeval.

BWarrior 4 augustus 2016 03:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8187546)
"... de echte..." Volgens welk criterium meet u dat dan wel af?

Allereerst omdat de kern van de Bourgondische bezittingen in de Zuidelijke Nederlanden lag. Het was ook daar dat ze voor het eerst hun machtsbasis vestigden. De scheiding van de Nederlanden zorgde ervoor dat in de periode tussen ca. 1585-1600 het hele gebied benoorden de grote rivieren aan de Habsburgers verloren ging. Het grootste deel van die gebieden - Friesland, het Doornikse, Utrecht, Overijssel, Groningen en Zutphen - waren bij die scheiding pas recent door Karel V (dus vanaf 1515) bij de Bourgondische erflanden gevoegd.

Ten tweede o.w.v. de breuk met het legalistische kader in het Noorden, dat een soort statenbond werd gedomineerd door Holland en stadhouders van Oranje.

Ten derde omdat de Zuidelijke Nederlanden de katholiek-Habsburgse traditie voortzetten, de identificatie met die traditie werd trouwens in de XVIIe eeuw nog sterker door de vele conflicten met het Noorden.

En in het kielzog daarvan kwam het zuiden natuurlijk in een volledig andere culturele sfeer terecht dan het noorden: die van de Zuid-Europese barokcultuur, gericht op het zuiden van Europa. Noord-Nederland richtte zich op protestants Europa, reden waarom Duitsland voor Nederland tot 1945 het (culturele) referentiekader zou blijven, vergelijkbaar met de VS bij ons nu.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be