![]() |
Wat is het uitsluiten van bv CD&V in 2012 in zovele gemeenten anders dan een tijdelijk cordon?
|
Citaat:
Ik heb dat een paar keer meegemaakt, met de VU en met N-VA, maar ik was er niet bij toen De Wever niet kon beletten dat een meerderheid van de leden het cordon wegstemde. |
Citaat:
Maar ondanks de groei en grotere waarschijnlijkheid naar eventuele deelname in bv gemeenteraad in vroegere gemeente ben ik blij dat ik weg ben. |
Citaat:
|
Citaat:
Jij had het over ledenbevragingen. |
Citaat:
Ik zal het anders zeggen : het is dus tijdelijk ondemocratisch? En zes jaar later gaat het over een andere partij |
Citaat:
|
Citaat:
Dus de +/- 40.000 partijleden van n-va moeten kunnen beslissen, in plaats van de pakweg 1 mio kiezers van die partij ? Hallo ? Citaat:
Van mijn kant heb ik alle vertrouwen in de individuele burger die zijn goedkeuren/afkeuren over (o.a.) de wenselijkheid van een cordon sanitaire om de 5 jaar kan laten blijken tijdens een geheime stemming en dat dus in volle onafhankelijkheid en vrijheid. De burger bepaalt de grote lijn via zijn stem, de partij waakt erover dat er op slinkse en tsjeverige manier niet op lokaal vlak de draak mee gestoken kan worden. Geen N-VA toestanden : "wij passen het cordon sanitaire keihard toe, zullen nooit iets stemmen met het vlaams blok, ook niet als het het schijnen van de zon betreft, zeker en vast niet in Ninove maar eigenlijk wel in Grimbergen". |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Daarenboven is de NVA ook geen centrum/liberale partij meer maar openlijk conservatieve in Angel-Saksische betekenis, met andere woorden: richting neoliberaal. Zum kotsen. Voor 2012 werd verwacht dat de voorzitter openlijk zou staan tongzoenen met Puigdemont bij wijze van spreken. Maar dat is veranderd naar de professionele zure fatsoenlijk rechtse die bijna zelf over geproportioneerd geweld spreekt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb het meer tegen het Belgische uitschot aan de top. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In 1992 enz en nu zijn we 26 jaar verder! Niets veranderd? Akkoord dat De Winter een onaanvaardbare lastpost is die "zijn" partij meer kwaad dan goed heeft gedaan, maar er is meer dan het personage van De Winter! Die zouden ze beter voorgoed aan de kant zetten! Die duizenden leden van het VB die voor een andere vooral Vlaamse partij zouden kiezen, dat is meer het probleem zeker? |
Citaat:
|
Citaat:
De rooien wéten dat De Wever hen hetzelfde zal lappen als Magnette de PTB lapt. Of ze moeten content zijn met wat DeWever kwijt kan. Intussen spelen de groene en rode ex.partners in politics elkaar tegen mekaar uit. Wat een bende allahgeklaagde hypocrieten! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je weet maar al te goed dat ik het niet over partijkopstukken heb. Maar je kan niet ontkennen dat mensen met een dubbele nationaliteit meteen naar Unia hollen als er hen een job of een huurwoning door de neus wordt geboord. Dat het nogal vlug op de racistische werkgever of huiseigenaar gestoken wordt. |
Citaat:
In plaats van alles weer eens voor de elvendertigste keer te schrijven, even verwijzen naar vorige draadjes waar we het blok fileerden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het laatste dat ik daarover hoorde, was dat Fuhrer PhDW op 24/01/16 in de pers verklaarde dat het 70 puntenplan zelfs nog te braaf was. Citaat:
Conclusie : het VB blijft ongewijzigd bij dat infecte gedachtegoed en blijft dus -bewust- in het cordon sanitaire. Vermoedelijk ad perpetuum. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Straffen Tobback, de uitsluiters die anderen verwijten dat ze zich bezondigen aan discriminatie en uitsluiting. Zo kennen we de rooien. Het protest leverde dus niets op. Een aantal rooien verzetten zich tegen het partijdictaat en vlogen liever buiten dan hun postje op te offeren. :lol::lol::lol: |
Citaat:
Dus Unia wordt beter stande pede afgeschaft dan naar Unia te lopen om nog meer door hen achteruitgesteld te worden... |
UNIA: “‘Rot toch op met je Vlaamse identiteit’ behoort tot vrijheid van meningsuiting…”. Dat zegt genoeg, zeker?
|
Citaat:
Maar.... Rot op met je Vlaamse identiteit. Rot op met je Marokkaanse identiteit. Rot op met je islamitische zooi. DAT heeft volgens Unia NIET alle kenmerken van haatspeech, discriminatie en geweld..... Dat behoort tot vrije meningsuiting. Daarvoor spant Unia justitie NIET voor haar dubbelhartige kar. |
Citaat:
Stop toch aub met dat gezwam waarbij je je eigen 'nieuws' bijeen fantaseert... Unia heeft zich binnen de context van deze discussie over niets uitgesproken en is daar zelfs niet op aangesproken. Blijf bij de realiteit aub. Godverdomde huisvrouwen... :roll: |
Citaat:
Daar kan de Open-VLD niets meer aan veranderen. |
Citaat:
En ja, bij lokale verkiezingen zijn nu eenmaal de plaatselijke zaken van grote relevantie. Dan telt niet de "waan van de dag" die hoofdkwartieren menen te mogen dicteren. |
Citaat:
Ik dacht trouwens dat we het hadden over het CS. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be