Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Het tij is aan het keren............ (https://forum.politics.be/showthread.php?t=251387)

Garry 1 januari 2020 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9211162)
Ik moet daar niet over oppassen : het verloop van de recente formatie in Vlaanderen bewijst dat noch de tsjeven noch de liberalen bereid zijn om die fascisten uit hun schutkring te lossen.

nog niet, MAAR niets is oneindig ook die schutkring niet en ook België niet. Alles is ooit ontstaan en zal eveneens ooit vergaan en niets dat dat kan verhinderen.

Dus, wees nog even gelukkig voor zolang het nog duurt en bereid u alvast voor op het einde van dat geluk.

Garry 1 januari 2020 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9211160)
Wist u dat vandaag, 100 jaar geleden, Vlaanderen de onafhankelijkheid uitriep?

Moet Vlaanderen onafhankelijk worden? - De Stem van de Jeugd

Op het vlak "Wat met Brussel" kan ik de juffrouw enigszins nog volgen maar of alles duurder zou worden daar wil ik nog aan twijfelen. :|

De splitsing van België iets waar men al jaar- en dag over 'nadenkt'.

Voordelen/nadelen?

Brussel?

Het juist in twee splitsen (geografisch) of zit men dan met iets zoals: hetzelfde stuk grond dat door twee verschillende volkeren opgeëist wordt bij de Joden en Palestijnen?

De vrijstaat San Marino ligt ook omringt door Italië, Wat is het probleem???

marie daenen 1 januari 2020 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9211196)
De vrijstaat San Marino ligt ook omringt door Italië, Wat is het probleem???

Wil San Marino ook voortdurend nieuw terrein uit Italië inlijven???

Garry 1 januari 2020 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9211206)
Wil San Marino ook voortdurend nieuw terrein uit Italië inlijven???

Voor zover ik weet, niet.

Garry 1 januari 2020 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9211160)
Wist u dat vandaag, 100 jaar geleden, Vlaanderen de onafhankelijkheid uitriep?

Moet Vlaanderen onafhankelijk worden? - De Stem van de Jeugd

Op het vlak "Wat met Brussel" kan ik de juffrouw enigszins nog volgen maar of alles duurder zou worden daar wil ik nog aan twijfelen. :|

De splitsing van België iets waar men al jaar- en dag over 'nadenkt'.

Voordelen/nadelen?

Brussel?

Het juist in twee splitsen (geografisch) of zit men dan met iets zoals: hetzelfde stuk grond dat door twee verschillende volkeren opgeëist wordt bij de Joden en Palestijnen?

Ik volg haar betoog helemaal niet.

Ze zegt bv." zoals Wallonië vroeger Vlaanderen gesteund zou hebben". Ze kakelt zomaar wat in het rond als een kip die niet weet hoe ze eieren moet leggen. Wallonië beschikte over industrie waarin ze Vlaamse arbeidskrachten aan alle minder belangrijke functies heeft gezet en voor het overigen leefde Vlaanderen van de landbouw, landbouw die bovendien dan nog eens meer belast werd dan de Waalse industrie. Waar hebben de Walen nu Vlaanderen gesteund??????????????????? Uitgebuit ja, kinderen laten rondkruipen onder hun weefgetouwen voor een habbekrats.

Vlaanderen is door de Walen altijd al als het minderwaardige plebs aanzien.

marie daenen 1 januari 2020 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9211251)

Ze zegt bv. zoals Wallonië vroeger Vlaanderen gesteund zou hebben. Ze kakelt zomaar wat in het rond als een kip die niet weet hoe ze eieren moet leggen. Wallonië beschikte over industrie waarin ze Vlaamse arbeidskrachten aan alle minder belangrijke functies heeft gezet en voor het overigen leefde Vlaanderen van de landbouw, landbouw die bovendien dan nog eens meer belast werd dan de Waalse industrie. Waar hebben de Walen nu Vlaanderen gesteund??????????????????? Uitgebuit ja, kinderen laten rondkruipen onder hun weefgetouwen voor een habbekrats.

2

Witte Kaproen 1 januari 2020 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9208199)
"Met Tom Van Grieken kunnen we praten", zegt Vlaams Minister President Jan Jambon

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...aten~ae0ac908/

Klinkt alleszins gematigd positief, met nieuwe verkiezingen in het vooruitzicht.

Hier in Grimbergen ,

waar de Forza Flandria samen met Open-VLD aan het bewind is

,verloopt alles naar wens.

Garry 1 januari 2020 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9208199)
"Met Tom Van Grieken kunnen we praten", zegt Vlaams Minister President Jan Jambon

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...aten~ae0ac908/

Klinkt alleszins gematigd positief, met nieuwe verkiezingen in het vooruitzicht.

Met Filip Dewinter hebben ze daar wat meer last mee, die klapt ze minder naar de mond.

daiwa 1 januari 2020 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9211065)
Een fusie is nergens voor nodig. Samenwerking volstaat. Eendracht maak macht.

2 !

Universalia 1 januari 2020 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9211251)

Ze zegt bv." zoals Wallonië vroeger Vlaanderen gesteund zou hebben". Ze kakelt zomaar wat in het rond als een kip die niet weet hoe ze eieren moet leggen. Wallonië beschikte over industrie waarin ze Vlaamse arbeidskrachten aan alle minder belangrijke functies heeft gezet en voor het overigen leefde Vlaanderen van de landbouw, landbouw die bovendien dan nog eens meer belast werd dan de Waalse industrie. Waar hebben de Walen nu Vlaanderen gesteund??????????????????? Uitgebuit ja, kinderen laten rondkruipen onder hun weefgetouwen voor een habbekrats.

2 :thumbsup:

Boduo 1 januari 2020 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9211318)
Hier in Grimbergen ,

waar de Forza Flandria samen met Open-VLD aan het bewind is

,verloopt alles naar wens.

Ik lees momenteel "De Bourgondiërs" van B. Van Loo.
Héél interessant boek.
Er is o.a. sprake v.d. Witte kaproenen, een "gevreesde Gentse stadsmilitie".
Ben jij een Gentenaar ?

Witte Kaproen 1 januari 2020 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9211426)
Ik lees momenteel "De Bourgondiërs" van B. Van Loo.
Héél interessant boek.
Er is o.a. sprake v.d. Witte kaproenen, een "gevreesde Gentse stadsmilitie".
Ben jij een Gentenaar ?

Neen maar ik vond het een mooie naam.

Knuppel 1 januari 2020 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 9211071)
Ik zou toch maar oppassen met die voorspelling. Die is zo zeker als de voorspelling dat Trump nooit de verkiezingen zou winnen. En kijk...

Panda heeft er al zo vaak naast gezeten met zijn voorspellingen en nog kan hij het niet laten.

Pandareus 1 januari 2020 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 9211165)
Het verschil tussen 'recent' en 'nooit'...

...is muggezifterij.

Uiteraard kan niemand 'absolute' uitspraken met veronderstelde & toekomstige uitwerking doen.

Wat wel kan is vanuit de bestaande realiteit proberen een projectie te maken.
Daarbij lijkt het mij logisch om te kijken wat haalbaar is voor partij A-B-of C.
Als er bepaalde zaken onaanvaardbaar waren gisteren, zijn die dat waarschijnlijk ook nog vandaag. En even waarschijnlijk zullen ze dat morgen zijn.
Blokkers waren in het verleden een bende fascistische zwijnen.
Ze zijn dat tot op vandaag aan 100% nog altijd
Waarom zou iemand hen morgen anders behandelen dan wat tot hiertoe de normale methodiek was ? (insecticide spuiten als ze te dicht bij je komen )

averechts 1 januari 2020 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9208441)
Je bent toch een blokker ?
Ik zal het bijgevolg simpel houden : ga naar de badkamer, en kijk in de spiegel.

Opgelost.

Hoe herken je dan een die hard communist?
Van je dezelfde pseudo-wetenschap gebruiken als Mengele deed?
U gaat hier wel een beetje kort door de bocht hoor

Henri1 1 januari 2020 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9211178)
nog niet, MAAR niets is oneindig ook die schutkring niet en ook België niet. Alles is ooit ontstaan en zal eveneens ooit vergaan en niets dat dat kan verhinderen.

Dus, wees nog even gelukkig voor zolang het nog duurt en bereid u alvast voor op het einde van dat geluk.

De zon is ook eindig.

Knuppel 1 januari 2020 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9211506)
...is muggezifterij.

Uiteraard kan niemand 'absolute' uitspraken met veronderstelde & toekomstige uitwerking doen.

Wat wel kan is vanuit de bestaande realiteit proberen een projectie te maken.
Daarbij lijkt het mij logisch om te kijken wat haalbaar is voor partij A-B-of C.
Als er bepaalde zaken onaanvaardbaar waren gisteren, zijn die dat waarschijnlijk ook nog vandaag. En even waarschijnlijk zullen ze dat morgen zijn.
Blokkers waren in het verleden een bende fascistische zwijnen.
Ze zijn dat tot op vandaag aan 100% nog altijd
Waarom zou iemand hen morgen anders behandelen dan wat tot hiertoe de normale methodiek was ? (insecticide spuiten als ze te dicht bij je komen )

Eindelijk!
Je beseft dus zélf dat alles potvast zit, en dat dit morgen naar alle waarschijnlijkheid nog het geval zal zijn.
Coens probeert met vijf thema's genoeg partijen te verleiden om een fed.reg. te vormen. Elke ezel...oeps "partij" wordt een wortel voorgehouden. Het probleem is dat een federale regering meer dan vijf thema's moet behandelen, en dat de minstens acht partijen die bereid zijn "om hun verantwoordelijkheid te nemen" héél goed beseffen dat ze het meer dan vier jaar met mekaar zullen moeten uitzingen. Liefst zonder mekaar tegen te werken zoals dat in de regering Michel de gewoonte was. Zal dat lukken, denk je? En denken de partijen, waarvan een aantal elkaars tegenpool zijn, dat ook?

Voor de N-VA is er géén speculaas van sinterklaas Coens bij. Wel voor de "fascisten" maar die zitten lekker achter het cordon te genieten van de show. De N-VA zal, zeker in de huidige omstandigheden, en na in de zak te zijn gezet door Michel, niet toegeven op het confederalisme. Zeker niet nu er al Franstaligen zijn die aan de splitsing van Belgique beginnen te denken. Op voorwaarde uiteraard dat Vlaanderen evenveel, en liefst nog meer, zal dokken dan wat de "arme" Waalse partner zal moeten missen bij confederalisme of een scheiding.

Ik heb een stil vermoeden dat Magnette niet zomaar naar Antwerpen is gereisd. Volgens mij heeft hij De Wever een gelijkaardig voorstel gedaan. Confederalisme ja, maar....niet zonder compensaties voor de miljardentransfers. Wél een nieuwe financieringswet ingebouwd in het Belgisch confederalisme, waardoor Vlaanderen niet minder maar meer moet afdokken. De Wever heeft "NON" geantwoord en Magnette is zonder buit afgedropen.

De huidige gang van zaken in de Vlaamse regering wijst er volgens mij op, maar ik kan me vergissen, dat paars-geel van de baan is.
Dan is de enige mogelijkheid dus paarsgroen, aangevuld met de tsjeven.

De Wever zit dan opgescheept met een Vlaamse regering vol oppositiepartijen, en dit net zolang als de federale partners mekaar niet overhoop schieten.
Intussen groeien de fascisten gelijk kool en kalven alle andere partijen verder af. Inclusief de N-VA.

Ben je er nog altijd van overtuigd dat De Wever de partij die hij alles behalve kapot kreeg een stamp onder haar fascistische ballen zal geven, en de "Vlaamse" coalitiepartners die hem nu al de duvel aandoen in de armen zal vallen als hun opdracht, wel of niet, volbracht is?

Het is vanuit die bestaande realiteit dat IK probeer een projectie te maken.
Ik weet niet met zekerheid wat er gaat komen, maar ik ben er wél van overtuigd dat je niet zult kunnen lachen met de verrassingen die met zekerheid deel zullen uitmaken van wat er komen gaat.

Knuppel 1 januari 2020 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9208502)
8O

Knuppel doet hier ZO hard haar best, komt ons 365 dagen per jaar, meerdere keren per dag zelfs vertellen dat het Vlaams Blok gewoon een vlaams nationalistische partij is en dan kom jij hier doodleuk het tegendeel beweren ? :-D :lol::lol::lol:

Droog in de kakker gepakt...

Je weet best dat Knuppel dit forum lang geen 365 dagen frequenteert, maar vaak maandenlang verdwijnt.
Je tweede leugen is dat ik hier meerdere keren per dag kom vertellen dat het "Vlaams Blok" gewoon een Vlaams-nationalistische partij is. Het Vlaams Blok bestaat niet meer, en het Vlaams Belang is een separatistische partij én een anti-islampartij. Ik zie geen énkele reden waarom dat niet zou mogen.

Zeg eens panda, wat is de reden dat je de laatste tijd zo wild om je heen slaat?

Pandareus 1 januari 2020 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9211178)

De beschaving is nooit een gegeven, moet altijd haar verdediging krijgen. Hoe onwaarschijnlijk het ook lijkt, het is theoretisch niet onmogelijk dat de nazi's van het Blok na een machtsgreep de klok terug draaien en hun historisch voorbeeld van de NSDAP volgen.

België heeft meerdere bedrijven die technisch in staat zijn om vrachtwagenruimtes luchtdicht te maken en de uitlaatgassen een 'ander' traject te laten volgen. En het Vlaams Blok heeft veel geld sinds de laatste verkiezingen dus de productie kan op industriële schaal opgestart worden.

Knuppel 1 januari 2020 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9211626)
De beschaving is nooit een gegeven, moet altijd haar verdediging krijgen. Hoe onwaarschijnlijk het ook lijkt, het is theoretisch niet onmogelijk dat de nazi's van het Blok na een machtsgreep de klok terug draaien en hun historisch voorbeeld van de NSDAP volgen.

België heeft meerdere bedrijven die technisch in staat zijn om vrachtwagenruimtes luchtdicht te maken en de uitlaatgassen een 'ander' traject te laten volgen. En het Vlaams Blok heeft veel geld sinds de laatste verkiezingen dus de productie kan op industriële schaal opgestart worden.

Ppffffttttt.....

Het Oosten 1 januari 2020 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9211154)
De machteloosheid van onze vvorst straalt af op heel België.
Van eenheid is zelfs helemaal geen sprake meer.
Het land was nog nooit zo versnipperd.

We leven in België in een luilekkerland. Met goede voorzieningen en alles erop en eraan. Meer valt er niet te zeggen over België.

En diegene die het niet gelooft, moet maar wat een paar jaartjes gaan reizen. Hij zal vlug beseffen hoe goed het leven in België is en hij zal gegarandeerd heel wat minder verwend gaan janken over dit en dat in België.

Xenophon 1 januari 2020 22:39

Citaat:

WW III.

Jij lacht er mee.

Knuppel 1 januari 2020 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9211631)
We leven in België in een luilekkerland. Met goede voorzieningen en alles erop en eraan. Meer valt er niet te zeggen over België.

En diegene die het niet gelooft, moet maar wat een paar jaartjes gaan reizen. Hij zal vlug beseffen hoe goed het leven in België is en hij zal gegarandeerd heel wat minder verwend gaan janken over dit en dat in België.

De grens oversteken naar ons vaderland van voor 1830 volstaat om te weten waar het beter leven is dan in Belgique.

Zucht 1 januari 2020 22:57

nnt

Citaat:

Om nog niet te spreken van de bedrijven die V1's en V2's kunnen produceren om ze direct op Antwerpen, Rotterdam en Londen af te vuren als VB genoeg geld zou vergaren.

Knuppel 1 januari 2020 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9211633)
WW III.

Met Dewinter als levende incarnatie van Hitler en Vangrieken als Goebels. :-P

Universalia 1 januari 2020 22:59

Citaat:

Tot op bepaalde hoogte kan ik u met die zin geen ongelijk geven maar de laatste tijden veranderde dit 'luilekkerland' in een waar slagveld (bron), bewijzen genoeg van, nieuwsuitzendingen, bommen & granaten her en der, drugs en drugshandel, overspoeld worden door anderen die van einde ende verre komen aangevaren en die hun eigen ding en dit niet zonder slag of stoot, willen opdringen aan de autochtone bevolking en zelf op zoek zijn naar de 'hoorn des overvloeds'. :|

Als men (<- politici en land leiders) er geen werk van gaan maken dan is België een vogel voor de kat, een ware lijdensweg voor die mensen die het nog goed voor hebben en er nog in geloven dat het allemaal zo erg niet is.

Kan u zich vinden in de 'sfeerbeelden' die men in nieuwsuitzendingen geeft over het straatbeeld en wat er zich daar allemaal afspeelt de laatste jaren?

Ik niet. :|

Witte Kaproen 2 januari 2020 01:06

Citaat:

Een" luilekkerland" met de hoogste belastingen en de laagste pensioenen van West-Europa.
Waar vele bejaarden zelfs niet toekomen met hun pensioen om hun rusthuis te betalen:roll:

daiwa 2 januari 2020 01:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9211579)
Je weet best dat Knuppel dit forum lang geen 365 dagen frequenteert, maar vaak maandenlang verdwijnt.
Je tweede leugen is dat ik hier meerdere keren per dag kom vertellen dat het "Vlaams Blok" gewoon een Vlaams-nationalistische partij is. Het Vlaams Blok bestaat niet meer, en het Vlaams Belang is een separatistische partij én een anti-islampartij. Ik zie geen énkele reden waarom dat niet zou mogen.

Zeg eens panda, wat is de reden dat je de laatste tijd zo wild om je heen slaat?

Verkiezingsuitslagen en peilingen. :lol:

daiwa 2 januari 2020 01:40

Citaat:

Ik zie geen enkele reden waarom het VB het voorbeeld van NationaalSOCIALISTISCHE Duitse Arbeiderspartij zou volgen.

Henri1 2 januari 2020 01:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9211635)
De grens oversteken naar ons vaderland van voor 1830 volstaat om te weten waar het beter leven is dan in Belgique.

U leeft in een bubbel, niet de Belgen.

Henri1 2 januari 2020 01:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9211674)
Een" luilekkerland" met de hoogste belastingen en de laagste pensioenen van West-Europa.
Waar vele bejaarden zelfs niet toekomen met hun pensioen om hun rusthuis te betalen:roll:

Daarom moet rechts niet deelnemen aan het bestuur. Met die gasten is alles ontspoord.

daiwa 2 januari 2020 02:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9211682)
Daarom moet rechts niet deelnemen aan het bestuur. Met die gasten is alles ontspoord.

Is er al ooit een rechtse politicus minister van pensioenen geweest?
Was het rechts die pensioen gaf aan allochtonen na 1 dag werken?

Linkse ministers van pensioen hebben we genoeg gehad.

Citaat:

1988-1990: Alain Van der Biest (PS)
1988-1990: Leona Detiège (SP) (staatssecretaris)
1990-1992: Gilbert Mottard (PS)
1990-1992: Leona Detiège (SP) (staatssecretaris)
1992-1994: Freddy Willockx (SP)
1994-1999: Marcel Colla (SP)
1999: Jan Peeters (SP)
1999-2004: Frank Vandenbroucke (SP) - (sp.a)
2004-2007: Bruno Tobback (sp.a)
2007-2008: Christian Dupont (PS)
2008-2009: Marie Arena (PS)
2009-2011: Michel Daerden (PS)

Garry 2 januari 2020 05:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9211564)
De zon is ook eindig.

Onder andere, ik ben blij dat ge het eindelijk inziet. Hoe hard jullie zich ook mogen verzetten, ooit komt er een einde aan uw onmisbaar België en die ooit zal altijd, ondanks de vele signalen, onverwachts gebeuren zoals het ook dikwijls met het verlies van een familielid gebeurt.

Garry 2 januari 2020 05:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9211628)
Ppffffttttt.....

Blijkt nog maar eens hoe moeilijk sommige de realiteit onder ogen kunnen zien hé. Dergelijke reactie van Panda laat ik echt aan mij voorbij gaan hoor, zoals ge ook regelmatig wel eens opmerkingen van kleuters negeert.

Skobelev 2 januari 2020 06:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9210889)
Ik hoop het echt dat het blok en de NVA fuseren.

Gaan alle ex-VLD en CVP kiezers lopen die voor een fatsoenlijk conservatief alternatief kwamen.

Uit angst voor de onmiskenbare opkomst van het VB. Maar dat zal er niet van komen. Daar is NVA veel te soft, te veel traditionele partij en te politiek correct voor.

Garry 2 januari 2020 07:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9211173)
Tavek, gij bent toch die slimme ingenieur hé?

Ik zit met een vraagje;

Als het vandaag 0° Celsius is en morgen wordt het dubbel zo koud als vandaag,...hoeveel graden gaat het morgen dan zijn.

Alle andere hier die zich geroepen voelen mogen ook hun oplossing geven natuurlijk.

Allee, is het alcoholgehalte op Nieuwjaarsdag nog te hoog voor al die intellectuele hier aanwezig aan het denken te zetten?

Hoeveel graden wordt het morgen???

reservespeler 2 januari 2020 07:53

Citaat:

Vandaar de hoge zelfmoordcijfers in België.
En daar zijn de opzettelijke ongevallen, met de dood tot gevolg, nog niet bijgerekend.

reservespeler 2 januari 2020 07:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9211682)

Tja, de "Rechtsen" zitten ook al jaren aan het roer van Vlaanderen en België.

Henri1 2 januari 2020 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9211725)
Tja, de "Rechtsen" zitten ook al jaren aan het roer van Vlaanderen en België.

En de sfeer binnen de meerderheid is fantastisch ?

Knuppel 2 januari 2020 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9211767)
En de sfeer binnen de meerderheid is fantastisch ?

Je bedoelt in de federale regering van lopende zaken die op geen stukken na een meerderheid heeft in het parlement?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be