| De Rode Willem |
15 oktober 2020 05:56 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
(Bericht 9480143)
De pers verknoeit het wel voor zichzelf
https://www.tijd.be/tech-media/algem.../10257823.html
En herinner mij toch ook nog de tegenkantingen uit groene politieke hoek toen het VB, met Jurgen Verstrepen, een radio/tv programma wou opzetten.
Degenen die hiermee wilden in opstappen werden afgedreigd (verlies zendvergunning, of wat weet ik allemaal) dat het niet mooi was. Laten we dit maar onderbrengen onder de duistere kant van democratie.
|
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jurgen_Verstrepen
Op zijn vijftiende presenteerde Verstrepen zijn eerste radioprogramma, op een piratenzender. In 1988 begon hij bij de Vlaamse publieke omroep BRTN. In 1989 startte Jurgen Verstrepen met Talkradio in Vlaanderen, vanuit Antwerpen op de toenmalige radiozender Metropolys(Ace). In 1993 startte hij samen met Jackie Dewaele (Zaki) en IDTV (Nederland) een productiehuis. Verstrepen stichtte in 2000 het internetbedrijf Politicsinfo.net, dat in 2003 werd overgenomen door Roland Duchâtelet. Voor VT4 en VTM maakte Verstrepen reportages. Zijn bekendste programma was echter de personalityshow ZwartWit. Dit programma liep op MetroPolys en later op TOPradio. De laatste uitzendingen waren ook via de televisie te volgen op KanaalTwee. Nadat zijn programma definitief werd geschrapt, stapte Verstrepen over naar LibertyTV. Hij werkte daarna nog voor Radio Contact en 4FM. Toen hij ook daar uit de ether verdween, koos hij voor de politiek. In 2014 stopte hij met politiek.
In maart 2010 startte hij met het televisieprogramma Verstrepen & Hermans (V&H) op GUNKtv. Samen met gewezen Open Vld'er Margriet Hermans presenteerde hij een discussieprogramma Verstrepen&Hermans over maatschappij en politiek. In Vlaanderen was hij het eerste actieve parlementslid die dit deed in navolging van zijn voorbeelden in de VS. Na zijn politieke carrière keerde hij terug naar media met in 2015 een reeks interviews op Menttv met Mentlatenight. In 2017 was hij een van de bezielers van een nieuw onlinetvplatform inettv met een aantal bv's zoals Joyce De Troch en Tim Tubbax. Hij lanceerde als eerste in Vlaanderen opiniërende online tv programma's via Youtube en Facebook met de naam TALK! In oktober 2017 startte hij op woensdagnamiddag met Jess Donckers het live programma Rebelradio op Topradio Vlaanderen voor het behoud van hun licenties.
Sinds juli 2019 is hij terug te beluisteren op het vernieuwde Topradio Vlaanderen op DAB+, FM en via zijn Mixcloud pagina
Als dat boycotten is, dan moet ik toch even de definitie ervan terug gaan opzoeken.
Trouwens u schrijft dat de groenen hoek die boycot zou hebben beraamd ?! Kunt u mij dan ooit één verantwoordelijke van Agalev, Groen of ECOLO noemen die de bevoegdheid "media" had ?
Misschien dat Verstrepen niet welkom was/is op feestjes van de groenen. Maar gezien de aanhang van groen kan men dat nauwelijks als relevant noemen.
Als ik dan lees dat enorme lichten, grootheden als Joyce De Troch, Zaki, Hermans....zich rond die man scharen, dan vrees ik dat het eerder gebrek aan inhoud en capaciteiten is dat die man uit de grote schijnwerpers heeft gehouden.
|