Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Lachaert reikt Bart de hand. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=256070)

Jay-P. 16 november 2020 07:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer (Bericht 9518644)
Hij had niet mogen inbinden wat CETA betreft.

Ik denk dat hij blij was om zijn punt serieus te hebben gemaakt voor de wereld buiten de Vlonders en Belgenland en ter zelfder tijd slim genoeg om te weten wanneer WEL in te binden.

Dat laatste, da's uiteindelijk het verschil tussen intelligentie en obsessie.
Eat that, Flamingantjes & Belgenlandertjes. :-D

reservespeler 16 november 2020 07:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9518448)
De federale regering zorgt ten minste voor hun personeel (ziekenhuizen).

Het rusthuispersoneel van Jan Jambon kan op hun kin kloppen.

De federale regiringk heeft vooral voor een tsunami gezorgd, het wordt gewoon onbetaalbaar.

Nu krijgt het ziekenhuispersoneel een extraatje, de mensen in de woonzorgcentra, die van gehandicaptenzorg, die van ... zijn de volgende die eisen gaan stellen.

Het gevolg:
- Woonzorgcentra nog duurder
- Ziekenhuizen nog duurder
- Gehandicaptenzorg nog duurder
- ... nog duurder

Je kan wel zeggen, dat de overheid het wel zal betalen, uiteindelijk is het toch de werkende mens die betaald en ..., en degene die wat spaarcentjes heeft, de waarde van ons geld gaat zienderogen achteruit.

Henri1 16 november 2020 07:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9518265)
Lachaer heeft overspel gespeeld en ik weet niet of dat zo maar te vergeven valt...

Dat is nu net het probleem van de rechterflank.

Het is ofwel zwart, of wit.

Er bestaat ook grijs.

Der Wanderer 16 november 2020 07:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 9518648)
Ik denk dat hij blij was om zijn punt serieus te hebben gemaakt voor de wereld buiten de Vlonders en Belgenland en ter zelfder tijd slim genoeg om te weten wanneer WEL in te binden.

Waarom misschien? Van CETA ondervinden we enkel nadeel. Er waren al heel weinig beperkingen in de handel met Canada maar nu worden normen de facto oncontroleerbaar, voeren we 'vrije handel' met Amerikaanse, Mexicaanse... bedrijven die gewoon een filiaal in Canada openen (nog minder controle dus) en staat het staatsgezag ook juridisch zwakker. Als hij echt karakter had, dan was CETA er niet doorgekomen.

Het Oosten 16 november 2020 07:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9518647)
Wat bewijst u met die twee foto's.
Bart had ooit een moeilijk moment, we kennen beide de situatie.

Lachaert had ooit eens een goed moment.

Hij die te veel wilde...

The fugitive

Pandareus 16 november 2020 07:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9518647)
Wat bewijst u met die twee foto's.
Bart had ooit een moeilijk moment, we kennen beide de situatie.

Lachaert had ooit eens een goed moment.

Niets. En dat was ook niet de bedoeling.

Ik reageerde op een groteske posting met een conspiracy verhaal dat -oh boy- toch maar weer eens over de Bruine club van het Blok moest gaan en dat Lachaert daar zou van wakker liggen.
Op zulke quatsch ernstig reageren is zinloos.

reservespeler 16 november 2020 07:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 9518480)
Toch wel weer extreem laag bij de gronds van Pandareus.
Zo stilletjesaan jeukt het om je ook in mijn negeerlijst te zetten.
Na je uitschuiver met "VB'ers vergassen", nu weer dit.
Het is toch raar dat de grootste moraalridders over geen greintje fatsoen beschikken.

De bovenste foto is van toen Bart Dewever tijdens een interview zijn emoties even niet onder controle had toen het over de dood van zijn vader ging.
Je moet wel echt laag-bij-de-gronds zijn om dat te gebruiken tegen een politieke tegenstrever.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160925_02484895

Inderdaad!

Lager kan je echt niet gaan.

reservespeler 16 november 2020 07:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9518510)
Afwachten.

De federale regering heeft een goed initiatief genomen tov ons ziekenhuispersoneel. Iets wat ik 100% ondersteun.

Voor mij mag de Vlaamse regering hetzelfde doen voor ons zorgpersoneel.

Ik (wij) betaal er met plezier voor.

Gaat u de hele rekening betalen?

reservespeler 16 november 2020 07:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9518535)
OK Een "bijzondere" premie van 985 €
Bijzondere premies worden belast met +/- 55 %
Tot voor een paar jaar althans.

Dus als de Vlaamse regering hetzelfde doet, vangt de federale daar ongeveer 500 euro van.

nabat54 16 november 2020 07:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9518240)
Dank zij Lachaert is er een regering ondanks de achterbakse praktijken van het duo De Wever en Magnette.

Grappig , akte van genomen, Magnette , de PS dus, is achterbaks !:-D

reservespeler 16 november 2020 07:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9518640)
Lachaert heeft zijn stap gezet.
Als de Leider-hopman liever blijft zitten kniezen in zijn hoekje, samen met zijn gekwetste ego, dan is dat zijn probleem.

Je stampt iemand onder z'n kloten (van Schoof) en bent dan verontwaardigd dat de andere niet zegt: "Dank je wel."

reservespeler 16 november 2020 07:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9518651)
Dat is nu net het probleem van de rechterflank.

Het is ofwel zwart, of wit.

Er bestaat ook grijs.

Leg me dat grijs eens uit?

reservespeler 16 november 2020 07:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9518653)
Hij die te veel wilde...

The fugitive

Leg uit, fotokes posten kan iedereen, vooral van die nietszeggende gefotoshopte.

reservespeler 16 november 2020 07:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9518654)
Niets. En dat was ook niet de bedoeling.

Ik reageerde op een groteske posting met een conspiracy verhaal dat -oh boy- toch maar weer eens over de Bruine club van het Blok moest gaan en dat Lachaert daar zou van wakker liggen.
Op zulke quatsch ernstig reageren is zinloos.

Lager dan u kan niemand op dit forum gaan.
Ik schaam me in uw plaats.

Het Oosten 16 november 2020 07:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9518666)
Leg uit, fotokes posten kan iedereen, vooral van die nietszeggende gefotoshopte.

Symbolen zijn belangrijk. Iemand die voor de zesde keer voorzitter wordt van de NVA, die is gaan lopen uit de regering Michel, en die goed in het zand beet tijdens de laatste regeringsvorming. In één notendop de uitleg van het plaatje en de tekst. Hopelijk begrijpt u het nu.

Hypochonder 16 november 2020 07:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 9518297)
Open vld echter, die gaan vrolijk onder de kiesdrempel, en dan kunnen ze de vrouwvriendelijke dweil gebruiken om de tranen op te kuisen.
De sossen gaan ook voorruit gaan, ten kostte van groen, die waarschijnlijk niet meer dan aan een 2% gaan geraken.

OVLD onder de kiesdrempel, Groen naar 2% maar spa die gaan winnen?? :roll:

Ofwel gaan ze allemaal zwaar verliezen ofwel gaan ze allemaal "winnen". De linkse stemmen gaan niet naar spa maar naar PVDA gaan. Linkse kiezers die in de kou blijven staan stemmen evengoed extreem.

Hypochonder 16 november 2020 07:46

En verder doet De Wever er goed aan om hiervan een blijvend conflict te maken met Lachaert. Als hij dat zo doet dan zal iedereen Lachaert zijn verraad nog glashelder herinneren. Lachaert probeert hier trouwens alleen maar een goede indruk te wekken door dit via de media te vragen, iemand die dit meent die neemt zijn telefoon en vraagt dit van man tot man. Toont alleen maar aan wat voor laffe en valse persoonlijkheid die Lachaert is.

Hypochonder 16 november 2020 07:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9518671)
Symbolen zijn belangrijk. Iemand die voor de zesde keer voorzitter wordt van de NVA, die is gaan lopen uit de regering Michel, en die goed in het zand beet tijdens de laatste regeringsvorming. In één notendop de uitleg van het plaatje en de tekst. Hopelijk begrijpt u het nu.

U kan hier 100 pagina's volspuwen met uw haat en frustratie ten opzichte van De Wever, feit is en blijft dat hij nog altijd voorzitter is van de grootste partij van Vlaanderen en dat andere voorzitters, zoals onder andere Lachaert hier alleen maar van kunnen dromen.

Pandareus 16 november 2020 07:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9518663)
Je stampt iemand onder z'n kloten (van Schoof) en bent dan verontwaardigd dat de andere niet zegt: "Dank je wel."

Het klopt dat BDW tijdens de laatste ronde van zijn pré-formateurschap de liberalen (in casu Lachaert) probeerde tegen zijn kloten te stampen. Zijn poging is mislukt, en daardoor zit Bart nu nog boos te kniezen.

Nu, als hij het verongelijkte kind wil blijven uithangen, is dat zijn probleem.

Het Oosten 16 november 2020 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9518677)
En verder doet De Wever er goed aan om hiervan een blijvend conflict te maken met Lachaert. Als hij dat zo doet dan zal iedereen Lachaert zijn verraad nog glashelder herinneren. Lachaert probeert hier trouwens alleen maar een goede indruk te wekken door dit via de media te vragen, iemand die dit meent die neemt zijn telefoon en vraagt dit van man tot man. Toont alleen maar aan wat voor laffe en valse persoonlijkheid die Lachaert is.

Mensen die er op uit zijn een confilct in stand te houden, zijn ten zeerste te wantrouwen.

Hypochonder 16 november 2020 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9518705)
Mensen die er op uit zijn een confilct in stand te houden, zijn ten zeerste te wantrouwen.

En hoe lang duurt uw conflict met De Wever al? Dan ben je volgens uw eigen principes dus volledig onbetrouwbaar. Typerend dat je dat niet doorhebt als je bovenstaande hier post.

Het Oosten 16 november 2020 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9518682)
U kan hier 100 pagina's volspuwen met uw haat en frustratie ten opzichte van De Wever, feit is en blijft dat hij nog altijd voorzitter is van de grootste partij van Vlaanderen en dat andere voorzitters, zoals onder andere Lachaert hier alleen maar van kunnen dromen.

Ooit (niet eens zo lang geleden) was de liberale partij de grootste partij. Nu is het de NVA. Morgen wellicht een andere partij.

Zoals de Oude Grieken al stelden in hun tijd: “Panta rhei kai ouden menei.”

Jay-P. 16 november 2020 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9518682)

Diep ademhalen en tot rust komen. DAN pas...

... Als ge heeeel eerlijk zijt, zult ge uiteindelijk toch wel moeten toegeven dat die gast deze keer een puntje heeft.
Al is 'm doorgaans Alien & Ollander mesjogge galore, maar da's voor een ander topic of twee.
Honni soit qui mal y pense.

Het Oosten 16 november 2020 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 9518718)
Diep ademhalen en tot rust komen. DAN pas...

... Als ge heeeel eerlijk zijt, zult ge uiteindelijk toch wel moeten toegeven dat die gast deze keer een puntje heeft.
Al is 'm doorgaans Alien & Ollander mesjogge galore, maar da's voor een ander topic of twee.
Honni soit qui mal y pense.

Niet alleen op dat vlak had ik een puntje...

Bent u niet degene geweest die heel deze Corona afdeed heel in het begin als schromelijk overdreven toen ik stelde dat Corona wel eens een wereldwijde pandemie ging worden met een grote economische terugslag?

Jawel, u was diegene die voor uw beurt sprak in deze. Zo ziet men maar.

Libro 16 november 2020 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9518709)
En hoe lang duurt uw conflict met De Wever al? Dan ben je volgens uw eigen principes dus volledig onbetrouwbaar. Typerend dat je dat niet doorhebt als je bovenstaande hier post.

Yellow Party Bad en Dewever Derangement Syndrome ;)

Jay-P. 16 november 2020 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9518731)
Niet alleen op dat vlak had ik een puntje...

Bent u niet degene geweest die heel deze Corona afdeed heel in het begin als schromelijk overdreven toen ik stelde dat Corona wel eens een wereldwijde pandemie ging worden met een grote economische terugslag?

Jawel, u was diegene die voor uw beurt sprak in deze. Zo ziet men maar.

Mesjogge, zei ik toch. Voor mijn beurt? Soit. :-P
Maar goed, gij moogt U zeggen tegen mij.

Het Oosten 16 november 2020 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9518709)

Ik heb geen conflict met De Wever. Heel wat mensen (zoals u) laten zich bij de neus nemen en inpakken door Bartje. En dit omdat hij rad van tong is en het goed kan uitleggen. Een mooiprater is De Wever. Maar hij doet het in niets beter.

Noch doet hij beter in Antwerpen dan Patrick Janssens, noch deed zijn partij het beter toen de NVA deel uitmaakte van de regering Michel voordat ze ging lopen, noch in de Vlaamse regering. Het is gewoon van hetzelfde als de zogenaamde ‘traditionele’ partijen.

stuyckp 16 november 2020 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 9518376)
IN het land der blinden is éénoog koning zegt het spreekwoord

Voor en tegenstanders zijn het erover eens dat Bart De Wever een top politicus is. De man heeft duidelijk 2 ogen. Terwijl de rest steke blind is.
In alle eerlijkheid vind ik het bijzonder jammer dat de huidige generatie politici zo enorm zwak is. Ook bij N-VA trouwens.

stuyckp 16 november 2020 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9518397)
Sycofant Bart lijkt zijn lesje nog altijd niet begrepen te hebben...

Het is anders Lachaert die serieus aan het flemen was in de Zondag.
De sycofant zit dus bij open vld.
Als u een moeilijk woord wil gebruiken moet je wel weten wat het betekent he.
Ik heb Bart nog niet veel mensen weten mouwvegen ter persoonlijk gewin.
Hij heeft dat ook niet nodig.

stuyckp 16 november 2020 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9518430)

Ja kijk een zeer groene lach van een hypocriete verraderlijke partijvoorzitter van mijn voeten.

stuyckp 16 november 2020 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9518448)
De federale regering zorgt ten minste voor hun personeel (ziekenhuizen).

Het rusthuispersoneel van Jan Jambon kan op hun kin kloppen.

Met wiens geld ?

Universalia 16 november 2020 09:53

Lachaert die de hand reikt? (het zoveelste spelletje?)

Komt dat wel geloofwaardig over dat soort van 'vrede sluiten', nee toch? :|

stuyckp 16 november 2020 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9518672)
OVLD onder de kiesdrempel, Groen naar 2% maar spa die gaan winnen?? :roll:

Ofwel gaan ze allemaal zwaar verliezen ofwel gaan ze allemaal "winnen". De linkse stemmen gaan niet naar spa maar naar PVDA gaan. Linkse kiezers die in de kou blijven staan stemmen evengoed extreem.

Dat zou goed kunnen, aan pvda had ik nog niet gedacht. Dus zou goed kunnen dat u gelijk heeft.

stuyckp 16 november 2020 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9518686)
Het klopt dat BDW tijdens de laatste ronde van zijn pré-formateurschap de liberalen (in casu Lachaert) probeerde tegen zijn kloten te stampen. Zijn poging is mislukt, en daardoor zit Bart nu nog boos te kniezen.

Nu, als hij het verongelijkte kind wil blijven uithangen, is dat zijn probleem.

U mag blijven liegen zoveel u wil maar dat maakt het nog niet waar hoor.
Er is 2 keer hetzelfde gebeurt. Magnette stuurde 2 mensen vooruit om Bouchez in het gareel te krijgen maar het scenario dat er daarna op volgde was verschillend. Raar he. Maar het bewijst uw ongelijk. qed.

Jantje 16 november 2020 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9518493)
De federale regering van De Croo gaat ziekenhuispersoneel (hun verantwoordelijkheid) een premie betalen.

De Vlaamse regering van Jan Jambon en Wouter Beke gaat waarschijnlijk de rusthuizen weer negeren.

En wat heeft het WZC-personeel in de andere gewesten beloofd gekregen?

Maar kom, de premie kost de federale overheid meer dan een miljard, voor Vlaanderen zou die nog eens 1/2 miljard kosten, en voor de twee andere gewesten kost het ook nog eens 1/2 miljard.

En dat terwijl de meeste ziekenhuizen en WZC privé instellingen zijn.
De overheden zijn slechts toezichthouders.

Ziekenhuis en WZC personeel zijn geen ambtenaren en dus hebben de regeringen geen inspraak over verloning, vergoeding, premies, enz...

Akkoorden over minimuum verloning worden dus door hun vakbondsafgevaardigden en hun werkgevers bepaald in hun CAO.

Zo zijn er ziekenhuizen, zorgen-instellingen en WZC die sommige van hun personeelleden een bedrijfswagen geven, terwijl andere dat niet doen.
Zo zijn er ziekenhuizen en WZC die hun personeel maaltijdcheques geven, terwijl andere dat niet doen.
Zo zijn er ziekenhuizen en WZC die hun personeel gratis maaltijden aanbieden, terwijl ander dat niet doen.

stuyckp 16 november 2020 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9518705)

Mensen die komen flemen via de media zijn nog minder te vertrouwen. Lachaert is niet oprecht en zoals elke open vld'er niet te vertrouwen.
Net zoals De Cr00. Vrouwvriendelijk behalve als het over zijn carriere gaat.

stuyckp 16 november 2020 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 9518739)
Mesjogge, zei ik toch. Voor mijn beurt? Soit. :-P
Maar goed, gij moogt U zeggen tegen mij.

Zo is heet Oosten. Geef hem gelijk, dan steekt hij zelfs dan nog een mes in uw rug. Waardeloze forummer is dat. Mij heeft hij laatst nog willen associeren met een of andere collaborateur die ook Stuyck heet. Daarmee hoopte hij mij als persoon te verbranden en ongeloofwaardig te maken.

Xenophon 16 november 2020 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9518742)
Ik heb geen conflict met De Wever. Heel wat mensen (zoals u) laten zich bij de neus nemen en inpakken door Bartje. En dit omdat hij rad van tong is en het goed kan uitleggen. Een mooiprater is De Wever. Maar hij doet het in niets beter.

Noch doet hij beter in Antwerpen dan Patrick Janssens, noch deed zijn partij het beter toen de NVA deel uitmaakte van de regering Michel voordat ze ging lopen, noch in de Vlaamse regering. Het is gewoon van hetzelfde als de zogenaamde ‘traditionele’ partijen.

Dat is de door Bart gekozen tactiek om te mogen meedoen.

Zo gaat hij samen met OVLD, het ACW en de Walen Belgie veranderen. Want de verandering, daar is het hem om te doen.

Nu pas op, je moet geen schrik hebben, Vlaamse centen zullen onder controle blijven van Belgie. Ze zijn geen separatisten hé, de N-VA.

Het Oosten 16 november 2020 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 9518780)
Zo is heet Oosten. Geef hem gelijk, dan steekt hij zelfs dan nog een mes in uw rug. Waardeloze forummer is dat. Mij heeft hij laatst nog willen associeren met een of andere collaborateur die ook Stuyck heet. Daarmee hoopte hij mij als persoon te verbranden en ongeloofwaardig te maken.

Ik stelde gewoon een vraag m.b.t. uw familienaam. Niks te associëren dus.

En of u mij nu een goede forummer vindt of niet zal me een zorg wezen. Deze bespiegelingen ad personam zijn trouwen off topic.

Xenophon 16 november 2020 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 9518780)

Ik zie dat je de subtiele humor, van knapen zoals o.a. het Oosten en Henri, niet geheel en al begrijpt.

:D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be